عمومیمقالات

توسعه حرفه ای چیست؟ ما بسته بندی را باز می کنیم ملزومات

توسعه حرفه ای چیست؟ ما بسته بندی را باز می کنیم
ملزومات

آیا خود را در دوراهی شغلی یافته‌اید؟ شاید احساس می کنید در شغل خود گیر کرده اید یا از پیشرفت خود ناراضی هستید. تو تنها نیستی. برای میلیون ها نفر، مدرک تحصیلی و تجربه برای ایجاد رضایت و رشد پایدار کافی نیست. برای حرکت از صرفاً “به دست آوردن” به رسیدن به پتانسیل کامل خود، ممکن است بخواهید از خود بپرسید: توسعه حرفه ای چیست؟ و چگونه می‌توانم بهترین فرصت‌ها را در آنجا دنبال کنم؟

قبل از رسیدن به آنجا، بیایید نکات ضروری را در مورد اینکه واقعاً آموزش مهارتی چیست، باز کنیم. سپس، به مزایا همراه با مثال‌هایی از نحوه دستیابی به بزرگترین اهدافتان نگاه خواهیم کرد.

چه چیزی آیا توسعه حرفه ای است؟

توسعه حرفه ای سرمایه گذاری روی خود و حرفه شما است. این به اقدامات پیشگیرانه ای اشاره دارد که برای کسب مهارت ها، دانش و شایستگی های جدید انجام می دهید و در عین حال ارزش خود را به عنوان یک کارمند یا کارآفرین افزایش می دهید.

ریشه در این باور دارد که کسب مهارت پس از آموزش رسمی به پایان نمی رسد، پل های آموزشی شغلی ایجاد می شود. شکاف بین دانش آکادمیک و الزامات عملی در محل کار. این شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله دوره‌های آنلاین، مشاوره و حتی کتاب‌های برتر توسعه شخصی است که به شما کمک می‌کند تا سفر.

این تعهد به رشد شخصی در یک حرفه ممکن است مختص رشته فعلی شما باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک مدیر بازاریابی یا مهندس هستید، ممکن است دوره ای را برای استفاده بهتر از قدرت هوش مصنوعی بگذرانید. اما همچنین می‌تواند برای تغییر شغل جذابیت ایجاد کند، مانند زمانی که یک فرد انفرادی مهارت‌های نرم مورد نیاز برای ارائه یا فروش را به دست می‌آورد. فرصت ها نامحدود هستند.

توسعه حرفه ای مستمر به چه معناست؟

تکنولوژی به چالش‌های قبلی می‌پردازد و در عین حال تقاضاهای جدیدی را ایجاد می‌کند. آنچه دیروز در آن برتری داشتید می تواند در بازار کار فردا بی اثر شود. یادگیری مهارت های جدید برای موفقیت بسیار مهم است. یادگیری مستمر دیگر یک تلاش اضافی نیست، بلکه باید تقریباً در هر زمینه ای مرتبط باقی بماند.

چرا آیا پیشرفت حرفه ای مهم است؟

با پیشرفت به عنوان یک حرفه ای، مسئولیت شخصی حرفه خود را بر عهده می گیرید و در عین حال تعهد خود را به ذهنیت رشد. علاوه بر این، دانشی که به دست می آورید، قدرت و اعتماد به نفس لازم را برای رویارویی با چالش های نوظهور در سراسر سازمان و فراتر از آن فراهم می کند. همکاران، مشتریان و کارفرمایان به طور یکسان می بینند که شما فقط به تغییر واکنش نشان نمی دهید. شما فعالانه با آن درگیر هستید و از آن برای رشد و موفقیت متقابل استفاده می کنید.

مزایای شخصی توسعه به عنوان یک حرفه ای چیست؟

در میان دنیای پرمخاطره سرمایه گذاری های تجاری، چالش های تامین مالی و ادغام شرکت ها، ما اغلب فراموش می کنیم که ما به عنوان کارمند، یک شرکت بزرگ هستیم. تعهد. برخلاف سرمایه گذاری های سرمایه ای در ماشین آلات یا یک قطعه زمین، ما هرگز مستهلک نمی شویم. توسعه حرفه ای این فرصت را فراهم می کند تا ارزش خود را افزایش دهید بازار.

به عنوان یک فرد، ماهرتر، مبتکرتر و سازگارتر با تغییرات خواهید شد. شما از مزایای رضایت شغلی بیشتر و گسترش فرصت های خود بهره مند خواهید شد.

برخی از مزایای شخصی توسعه به عنوان یک حرفه ای عبارتند از:

  1. مجموعه مهارت های پیشرفته: مهارت‌های جدید را به دست آورید و مهارت‌های موجود را اصلاح کنید تا نیازهای همیشه در حال تغییر بازار را برآورده کنید.
  2. پیشرفت شغلی: فرصت‌های خود را برای ارتقاء، انتقال یا فرصت‌های کارآفرینی افزایش دهید.
  3. گسترش شبکه: ایجاد ارتباطات حرفه ای با همتایان، سهامداران صنعت و مشتریان.
  4. افزایش بازارپذیری: در بازار کار رقابتی با یک مجموعه متنوع و به روز.
  5. انطباق پذیری: به طور موثر تغییرات غیرمنتظره را مدیریت کنید مانند تغییرات صنعت و پیشرفت‌های تکنولوژیکی با مهارت‌های جدید.
  6. افزایش اعتماد به نفس: اطمینان حاصل کنید که برای مقابله با چالش‌های پیچیده به آن نیاز دارید، به عهده بگیرید. نقش رهبری داشته باشید یا حرفه جدید خود را شروع کنید.

نمونه های توسعه حرفه ای

مزایایی که از یادگیری مداوم تجربه می کنید می تواند برای شما و معیشت شما متحول کننده باشد. با این وجود، شروع سفر خود به طرز شگفت آوری ساده است. این نمونه های توسعه حرفه ای را در نظر بگیرید. در ابتدا فقط دو یا سه مورد را انتخاب کنید. سپس، همانطور که رشد می‌کنید و قوی‌تر می‌شوید، دوباره به این فهرست نگاه کنید تا کارهای بیشتری انجام دهید.

۱٫ آموزش رهبری

مهارت های رهبری برای رشد شغلی اساسی است. حتی اگر در موقعیت رهبری نباشید، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خودآگاهی بیشتر، ارتباطات و طرز فکر رشد برای شما مفید خواهد بود. در هر کارگاه رهبری که شرکت شما ارائه می دهد شرکت کنید یا از دوره های برتر توسعه حرفه ای که به صورت آنلاین ارائه می شود، استفاده کنید.

< h3 class="wp-block-heading" id="h-2-technical-skills-upgrade">۲٫ ارتقای مهارت‌های فنی

چه نرم‌افزار کدنویسی کنید، چه نماینده خدمات مشتری باشید یا گرافیک دیجیتال طراحی کنید، چشم‌انداز فنی احتمالاً از زمانی که شما در کالج تحصیل کرده‌اید تغییر کرده است. دانشگاه‌ها، کالج‌های محلی و برنامه‌های آنلاین می‌توانند به شما بیاموزند که چگونه از جدیدترین ابزارهای خاص صنعت استفاده کنید تا در لبه‌های برتر بمانید.

۳٫ دوره آموزشی توسعه شخصی

توسعه شخصی زندگی شما را به عنوان فردی غنی می کند. اما مهارت‌های نرمی که در ارتباط با ارتباطات، کار تیمی و حل تعارض یاد می‌گیرید، به همان اندازه برای پیشرفت حرفه‌ای و پیشرفت شغلی شما اعمال می‌شود. از بین بهترین دوره های توسعه شخصی را انتخاب کنید تا بالقوه خود را افزایش دهید.

۴٫ شبکه

آیا شرکت شما تا به حال از شما دعوت کرده است که در یک کنفرانس صنعتی که توسط یکی از معروف جهانی میزبانی می شود، شرکت کنید. بلندگو؟ یا شاید برای پیوستن به یک سازمان حرفه ای مانند اتاق بازرگانی دعوت شده اید. خجالتی نباش! از این فرصت ها از جمله وبینارهای مرتبط با صنعت استفاده کنید. شما در حین پرورش ارتباطات و متحدان جدید در زمینه خود دانش کسب خواهید کرد.

۵٫ مربیگری

کارآموزی به عنوان پایه ای برای دانش، صنعت و تجارت انباشته در هزاره ها خدمت کرده است. میراث مربیگری تمدن هایی را ساخته است. برای راهنمایی و خرد با متخصصان با تجربه در داخل یا خارج از محل کار خود درگیر شوید. به همین ترتیب، راهنمایی خود را برای کمک به دیگران در پیشرفت حرفه ای خود ارائه دهید.

۶٫ آموزش بین رشته ای

همکاران به مرخصی می روند. آنها بازنشسته می شوند یا به یک شرکت جدید نقل مکان می کنند. تبدیل به فردی شوید که می تواند آن نقش را در زمان غیبت آنها پر کند. آموزش بین رشته‌ای نه تنها شما را به فردی پیشرو در کار تبدیل می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا با درک گسترده‌تری از وظایف و مهارت‌های مورد نیاز برای تکمیل ماموریت پیشرفت کنید.

۷٫ شایستگی فرهنگی

از طریق آموزش تنوع، برابری و شمول (DEI) تنوع را بپذیرید. در بازارهای جهانی متنوع فرهنگی تحقیق کنید یا زبان جدیدی یاد بگیرید. اگر شرکت شما تصمیم دارد یک بلندگوی DEI رزرو کند خلاقیت را ارتقا دهید و دسترسی به بازار را گسترش دهید، شرکت کنید و یادداشت برداری کنید. در هر مورد، راه‌های جدید و رضایت‌بخشی برای وسعت بخشیدن به ذهن و تقویت شغل خود خواهید یافت.

راه‌های زیادی برای ادامه پیشرفت به‌عنوان یک حرفه‌ای وجود دارد. زمانی که زمینه های بعدی پیشرفت حرفه ای خود را در نظر می گیرید، به یاد داشته باشید که فرصت هایی را انتخاب کنید که بیشترین معنا را برای شما و اهداف شما داشته باشد و در مسیر درست قرار خواهید گرفت.

عکس توسط NDAB Creativity/Shutterstock.com

Bryan Lindenberger 150x150 - توسعه حرفه ای چیست؟ ما بسته بندی را باز می کنیم
ملزومات

برایان از فضای دیجیتالی که هنر و فناوری در آن تلاقی می‌کنند لذت می‌برد. او به عنوان یک نویسنده در زمینه آموزش، بهداشت و سلامت و تولید کار کرده است. او همچنین به مشاغل کوچکتر در توسعه وب از جمله دسترسی و توسعه محتوا کمک می کند. او در اوقات فراغت خود مسیرهای پیاده روی در مرکز فلوریدا را طی می کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی