عمومیمقالات

شادی در محل کار در بالاترین حد خود قرار دارد – اما هنوز وجود دارد اتاق برای بهبود

شادی در محل کار در بالاترین حد خود قرار دارد – اما هنوز وجود دارد
اتاق برای بهبود

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید که دوشنبه (یا هر روز هفته، واقعاً) است، آیا بلافاصله با ترس مواجه می‌شوید؟ یا در مورد آنچه که روز می تواند به همراه داشته باشد کمی هیجان دارید؟ پاسخ می‌تواند احساس شما را در مورد زندگی به طور کلی تغییر دهد، زیرا بخش بزرگی از هفته خود را صرف می‌کنید در محیط کاری که از آن لذت می برید برای سلامت کلی ضروری است.

کارمندان در چند سال اخیر فراز و نشیب های جدی را پشت سر گذاشته اند. آنها باید تغییرات را در محیط های مجازی و ترکیبی، یک استعفای بزرگ، یک رکود در معرض تهدید و بسیاری موارد ناآرامی بیشتر اکنون، به نظر می رسد که کمی مهلت وجود دارد. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ از هیئت کنفرانس نشان می‌دهد که شادی و رضایت در محل کار در واقع افزایش یافته است. و حتی از زمان شروع نظرسنجی در سال ۱۹۸۷ به بالاترین حد خود رسیده است.

این نظرسنجی ۲۶ مؤلفه، از دستمزد گرفته تا آموزش و پاداش، را برای تعیین میزان رضایت در محل کار مورد مطالعه قرار می دهد. نتایج نشان می‌دهد که بیش از ۶۲ درصد از کارگران ایالات متحده راضی هستند، در حالی که این میزان در سال گذشته ۶۰٫۲ درصد بود. در مقایسه، در سال ۲۰۱۰، پس از رکود بزرگ، پایین ترین نرخ رضایت در تمام زمان ها، یعنی ۴۲٫۶ درصد بود. به نظر می رسد همه چیز رو به جلو است.

چه چیزی ما را در محل کار خوشحال تر می کند؟

نتایج نظرسنجی این سوال را مطرح می‌کند که چه چیزی درست پیش می‌رود؟ و چرا الان؟ یافته‌های کلیدی پاسخ‌هایی را نشان می‌دهند، از جمله اینکه شاخص‌های «تجربه کار» افراد – از جمله «تعادل کار/زندگی، حجم کار و فرآیندهای بررسی عملکرد»- دلایل اصلی رضایت آنها در محل کارشان است یا خیر. اما این گزارش همچنین به این واقعیت اشاره می‌کند که برخی از راضی‌ترین کارگران کسانی که شغل خود را تغییر داده اند از زمان همه گیری. در نهایت، و به طور قابل پیش بینی، ترتیب های کاری انعطاف پذیر نرخ رضایت را افزایش می دهد. “در مقایسه با کارگران کاملاً از راه دور یا کاملاً در محل.”

همه شاخص‌های شادی به راحتی قابل اندازه‌گیری نیستند، واقعیتی که ترامل جونز، مربی شغلی مستقر در سن آنتونیو و صاحب مشاوره TDJ، به خوبی می‌داند. بنابراین، او اینها را “غیرمحسوس” می نامد.

«چیزهایی به سادگی لباس‌های غیررسمی، آموزش همتایان، معاوضه وظایف و دسترسی به روزهای بی‌چون و چرای سلامت روان دلایلی بوده است که مشتریان به من گفته‌اند که ترجیح می‌دهند در موقعیتی کم‌درآمد باقی بمانند تا اینکه به مکان‌های بیشتری بروند. او می‌گوید: مکان‌های کاری ساختاریافته. اگرچه این دارایی های نامشهود جای دستمزد عادلانه را نمی گیرند، اما نقش مهمی در تصمیم گیری کارکنان دارند.

اما، سوال این است که آیا واقعاً مسئولیت رئیس یا شغل شما برای اطمینان از اینکه در محل کار “خوشحال” یا “تامین” هستید. اگرچه آشکارا به افزایش ماندگاری و عملکرد منجر می‌شود، اما یافتن شادی ممکن است به طور مساوی بین کارمند و هر عامل خارجی مشترک باشد.

یک شکاف جنسیتی در رضایت< /h2>

همانند بسیاری از موارد در مقایسه بین مردان و زنان در محل کار، همه چیز از جمله میزان رضایت یکسان نیست. مردان در تمام ۲۶ مؤلفه مورد تجزیه و تحلیل، رضایت بیشتری نسبت به زنان داشتند و زنان تقریباً چهار درصد کمتر از مردان راضی بودند. مسائل اصلی عبارتند از:

  • سیاست‌های روز بیمار
  • طرح‌های پاداش
  • خط‌مشی‌های مزایای سلامت روان
  • کانال‌های ارتباطی
  • سیاست های ارتقاء

این یافته ها به شکاف مداوم در نقش مادران شاغل اشاره دارد پیمایش انتظارات کاری و خانواده، و همچنین نابرابری های احتمالی در پرداخت و ارتقای شغلی که زنان برای قرن ها با آن مبارزه کرده اند. Alyse Nullmeyer، مدیر موفقیت مشتری برای Workforce Opportunity Services، یک سازمان غیرانتفاعی که افراد جوامع محروم را در محل کار پیدا می کند، آموزش می دهد و در محل کار قرار می دهد، خودش با برخی از این موارد مواجه شده است. ابتدا، کارفرمای قبلی او در یک شرکت دیگر پس از اعلام بارداری خود به مدیرش، موقعیت او را حذف کرد. علاوه بر این، او با اختلافات حقوقی مبتنی بر جنسیت مواجه شد.

«من با مدیرم در مورد غرامت صحبت کردم، و او اظهار داشت که آنها آزاد نیستند که خارج از ارزیابی های شرکت، افزایش حقوق بدهند. حتی پس از آن بحث، من همچنان برای کمک به استخدام و استخدام وارد عمل شدم، زیرا تجربه داشتم و می‌خواستم شرکت ما موفق باشد.» آنها مردی را استخدام کردند که هیچ تجربه ای در این صنعت و تحصیلات مشابه من نداشت. حقوق اولیه او به طور قابل توجهی بیشتر از آن چیزی بود که من بعد از چندین سال کار در سازمان می گرفتم.”

خارج از تجربه خود، او دریافته است که “مراقبت از کودکان و برنامه ریزی کاری انعطاف پذیر” دلایل اصلی زنان برای او هستند. وقتی صحبت از رضایت در محل کار در مقابل جستجوی موقعیتی متفاوت می شود، کمک می کند.

استقلال: یک ضرورت برای شادی و رضایت در محل کار

لورا پاتنام، مدیر عامل و بنیانگذار Motion Infusion مستقر در سانفرانسیسکو و نویسنده Workplace Wellness that Works، می گوید که اعتبار برای کار شما و خودمختاری نسبت به آن، دو مورد ضروری برای شادی در محل کار هستند. او و سایر همکاران زن بارها و بارها تعاملات نه چندان ایده آلی را تجربه کرده اند که این را از او سلب کرده است.

“این نوع داستان هایی که در آنها زنان به حداقل می رسند، اعتباری ندارند یا به طور کامل از تاریخ سازمان حذف می شوند – نه او می‌گوید، حقوق کمتر و حتی آزار جنسی بخشی از تجربه جمعی زنان در محل کار است. جای تعجب نیست که چرا زنان نسبت به همتایان مرد خود در محل کار کمتر خوشحال هستند.

او با بیش از ۲۰۰ سازمان کار کرده است و می‌گوید که عامل مشترک با رضایت پایین کارگران این استقلال است: «من شاهد بوده‌ام. هزینه ای که کارمندان در صورت رنج بردن از یک سری از اهانت های روزانه که نیاز آنها به اعمال کنترل بر نحوه، زمان و مکان کارشان را از بین می برد، می گیرد.”

‘ دیگر محل کار پدرمان نیست – تمرکز فزاینده بر روی شادی در محل کار

دهه‌ها پیش، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما ممکن بود دوبار به این فکر نکرده باشند که آیا شغلشان “خوشبختی” به همراه دارد یا خیر، بلکه به حقوق ثابت، مزایا و شاید فکر می‌کردند. رفت و آمد قابل قبول اما، زمان تغییر کرده است، همانطور که شاخص‌هایی در مورد اینکه چه چیزی یک «کار خوب» را می‌سازد، تغییر کرده است.

باربارا پالمر، مشاور محل کار مستقر در لس آنجلس و بنیانگذار Broad Perspective Consulting (و برنامه سه ماهه چهارم شما)، می گوید که اینجا دیگر محل کار پدر ما نیست، به خصوص برای جدیدترین نسل کارمندان.

“من معتقدم که کارگران جوان بیشتر در جستجوی شادی هستند و نیازهای خود را برای ایجاد محیطی (از طریق پروژه هایی که روی آنها کار می کنند و افرادی که با آنها کار می کنند) بیان می کنند که آنها را برآورده کند و آنها را شادتر کند.” می گوید. “خوشبختی از این می آید که خود واقعی شما باشید و با صداقت در محیطی حمایت کننده و معتبر کار کنید.”

علاوه بر این، پالمر به تغییر چشم انداز و تلفیق دو دنیای ما، خانه و محل کار اشاره می کند. از آنجایی که بیماری همه گیر به عنوان دلیلی برای شادی و رضایت در محل کار ضروری تر از قبل است.

«دیگر نمی‌توانیم رضایت خانه را از کار جدا کنیم. این ادغام برای شرکت‌ها کلیدی است که به کل فرد فکر کنند و نه فقط به پروژه‌هایی که افراد روی آنها کار می‌کنند.» زمانی که به طور کلی فکر می کنیم، عناصری مانند رفاه کارکنان و مزایای سلامت روان، فرهنگ محل کار، مرزهای سالم و برنامه کاری را در نظر می گیریم. کلماتی که استفاده می‌کنیم و اقداماتی که انجام می‌دهیم بر کارمندان ما تأثیر می‌گذارد، و رضایت از آن ناشی می‌شود که ابتدا به‌عنوان یک فرد رفتار می‌کنیم.»

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی