عمومیمقالات

7 راه برای صرفه جویی در هزینه خرید مواد غذایی بدون قطع کردن کوپن

۷ راه برای صرفه جویی در هزینه خرید مواد غذایی بدون قطع کردن
کوپن

تورم ممکن است شروع به کاهش کند، اما قیمت مواد غذایی و سایر مایحتاج بسیار بالاتر از سال گذشته است. از آنجایی که همه با وجود افزایش قیمت ها باید غذا بخورند، بسیاری از مردم در مورد چگونگی صرفه جویی در هزینه های مواد غذایی خلاق هستند. ممکن است با نکاتی در مورد بریدن کوپن ها، استفاده از لیست خرید و خرید نام تجاری عمومی برای کمک به صرفه جویی در پول نقد.

در حالی که این نکات مفید هستند، ممکن است نکاتی وجود داشته باشند که هرگز به آنها فکر نکرده اید که می توانند به شما کمک کنند پول نقد بیشتری را در جیب خود نگه دارید. به خواندن راه‌هایی ادامه دهید که به شما کمک می‌کنند از بودجه خود بهترین استفاده را ببرید.

چرا در حال حاضر مواد غذایی اینقدر گران هستند؟

اگر احساس می‌کنید قیمت مواد غذایی خارج از کنترل است، همه چیز در ذهن شما نیست.

طبق گزارش سرویس تحقیقات اقتصادی USDA، قیمت مواد غذایی در خانه از آوریل ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳ ۷٫۱ درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش اداره حسابرسی دولت (GAO)، بالاتر از افزایش ۱۱ درصدی قیمت خرده فروشی مواد غذایی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ است که قابل توجه ترین افزایش در ۴۰ سال گذشته است.

در حالی که تورم نقش مهمی دارد، این تنها عامل نیست. دلایل دیگر عبارتند از: 

افزایش هزینه‌های نیروی کار: هزینه تولید مواد غذایی با تنگ‌تر شدن بازار کار در حال افزایش است. به گفته بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی، بازار کار فشرده به معنای افزایش دستمزد است که هزینه های تولید، نیروی کار و توزیع را افزایش داده است. این افزایش هزینه ها از طریق قیمت های بالاتر به مصرف کنندگان منتقل شده است.

بیماری های حیوانی و گیاهی: شیوع آنفلوانزای پرندگان در اواخر سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ باعث افزایش چشمگیر قیمت تخم مرغ و مرغ شد. USDA گزارش می دهد که در دسامبر ۲۰۲۲، قیمت تخم مرغ با میانگین ۵ دلار در هر دوجین، بالاترین قیمت ثبت شده بود. این ۲۰۰ درصد بیشتر از قیمت‌ها در سال ۲۰۲۱ است. علاوه بر این، سبز شدن مرکبات، یک بیماری گیاهی که توانایی درختان را برای رشد میوه مختل می‌کند، بر تولید مرکبات تأثیر گذاشته است.

جنگ در اوکراین: به طور معمول، اوکراین ۹ درصد گندم جهان، ۱۲ درصد ذرت و ۱۷ درصد جو جهان را صادر می کند. دولت دولت می گوید که همراه با کاهش عرضه گندم و سایر غلات ایالات متحده به دلیل خشکسالی، درگیری در اوکراین ممکن است به معنای افزایش قیمت نان و محصولات غلات باشد.

آتش سوزی ها و خشکسالی ها: در سرتاسر کشور، این موارد به محصولات زراعی آسیب رسانده و بازده کمتری از غذا برای مصرف کنندگان تولید می کند. برای مثال، در کالیفرنیا، آب و هوای شدید منجر به تأخیر در کاشت، به این معنی که احتمال کمبود محصول بیشتر است.

نحوه صرفه جویی در هزینه خرید مواد غذایی

هزینه های شما متفاوت است بر اساس اینکه از کجا خرید می‌کنید، چه چیزی می‌خرید و به چند نفر باید غذا بدهید. اما با برخی تغییرات ساده در نحوه خرید، می‌توانید بودجه غذایی خود را بیشتر افزایش دهید.

۱٫ در خانه آشپزی کنید.

در خانه غذا درست کنید، به جای بیرون رفتن برای صرف غذا یا سفارش دادن غذای بیرون بر، در صرفه جویی در هزینه خرید مواد غذایی کار بیهوده ای است. بر اساس آمار اداره کار، قیمت غذا در رستوران ها بین مارس تا آوریل ۲۰۲۳ ۰٫۴ درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت مواد غذایی در خانه ۰٫۲ درصد در طول ماه کاهش یافت.

پختن غذاهای خود همچنین به شما کمک می کند از کیفیت چیزی که می خورید اطمینان حاصل کنید. وقتی برای غذا خوردن بیرون می‌روید، همیشه نمی‌دانید چه چیزی برای تهیه غذایتان انجام شده است. در خانه، شما تصمیم می گیرید که از چه موادی استفاده کنید و کیفیت و کمیت آنچه را که استفاده می کنید کنترل کنید.

۲٫ یک برنامه غذایی تهیه کنید.

از یک برنامه غذایی برای کمک به ایجاد لیست مواد غذایی خود استفاده کنید. در حالی که برخی از مردم دوست دارند فقط یک غذا درست کنند و آن را برای چند روز آینده بخورند، لازم نیست به چنین افراط و تفریط بروید. برخی از موادی را که دوست دارید انتخاب کنید (امتیازهای جایزه در صورت فروش) و دستور العمل های متعددی را در اطراف آنها ایجاد کنید.

می تواند به سادگی یافتن مرغ با قیمت مناسب و پختن یک یا دو پوند در روز یکشنبه باشد. سپس، در طول هفته، تاکو یا کباب درست کنید، باقی مانده مرغ ساده را به یک غذای آرام پز برای یک شب شلوغ هفته اضافه کنید و بقیه را برای سالاد یا شام سریع استفاده کنید. از ادویه ها و چاشنی ها برای کمک به تغییر طعم استفاده کنید تا خسته نشوید.

۳٫ از آنچه در حال حاضر دارید برای صرفه جویی در هزینه مواد غذایی استفاده کنید.

اگر به خرید خوبی علاقه دارید، ممکن است هر زمان که خریدی پیدا کردید، اقلام فاسد نشدنی مانند کنسروها و مواد اولیه آشپزی را ذخیره کرده باشید. اگر انباری دارید، چند وعده غذایی در هفته بر اساس آنچه در حال حاضر دارید برنامه ریزی کنید و به جای برعکس، سفرهای هفتگی خواربار فروشی خود را تکمیل کنید.

نه تنها در هزینه خرید مواد غذایی صرفه جویی می کنید، بلکه با استفاده از اقلامی که انبار کرده اید قبل از خراب شدن، از هدر رفتن مواد غذایی نیز جلوگیری می کنید. آیا فضایی در فریزر دارید؟ میوه‌ها و سبزیجات منجمد می‌توانند مواد اصلی اصلی باشند، و می‌توانید از مزایای فروش گوشت استفاده کنید و آن را برای بعداً فریز کنید. کنسروها اغلب یک وعده غذایی آسان و سیر کننده را درست می کنند، به خصوص وقتی آنها را با ادویه ها و سس ها مخلوط می کنید.

۴٫ قیمت واحد را بررسی کنید

هنگامی که از راهروهای فروشگاه پایین می روید، گرفتن مارک و اندازه ای که بیشتر با آن آشنا هستید می تواند وسوسه انگیز باشد. اما انجام این کار ممکن است باعث شود بیش از حد لازم خرج کنید. به جای قیمت خرده فروشی که روی برچسب قفسه نوشته شده است، قیمت واحد هر کالا را بررسی کنید.

قیمت واحد معمولاً در کنار قیمت خرده فروشی در چاپ کوچکتر است. می تواند به شما کمک کند قیمت یک کالا را در اندازه ها و مارک های مختلف مقایسه کنید. ممکن است متوجه شوید که یک برند همان مقدار را با قیمت واحد پایین‌تر به شما پیشنهاد می‌کند یا اینکه خرید سایز بزرگ‌تر، حتی اگر کمی بیشتر هزینه داشته باشد، ارزش بهتری دارد، زیرا با قیمت پایین‌تری بیشتر به دست خواهید آورد.

به خاطر داشته باشید که برای صرفه جویی در هزینه خرید مواد غذایی به اقلام موجود در قفسه های بالاتر یا پایین تر نیز نگاه کنید. خرده فروشان اغلب گران ترین اقلام را در سطح چشم قرار می دهند و گرفتن آنها را آسان تر می کند. در اطراف جستجو کنید تا بهترین قیمت را پیدا کنید.

۵٫ از بازپرداخت نقدی یا پاداش‌های وفاداری استفاده کنید.

بسیاری از فروشگاه‌ها کارت‌های وفاداری یا امتیازاتی را ارائه می‌کنند که می‌توانید در سفارش‌های آینده یا در پمپ بنزین از آنها استفاده کنید. برخی از کارت‌های اعتباری گزینه‌های بازپرداخت نقدی برای خواربار ارائه می‌دهند ، گاز و سایر دسته های خانگی. ذخیره آنها برای استفاده در آینده در یک انبار بزرگ می تواند راهی عالی برای افزایش ارزش غذایی شما باشد.

در حالی که مبلغی که به دست می آورید متفاوت است، می توانید با استفاده از کارتی که پس از هر خرید کمی به شما بازپرداخت می کند، افزایش هزینه ها را جبران کنید. فقط مطمئن شوید که کارتی بدون کارمزد سالانه، نرخ بهره پایین و کارتی انتخاب کنید که مقدار مناسبی پس‌انداز نقدی برای شما فراهم کند. برخی از کارت ها از ۱٪ تا ۶٪ در دسته های مختلف، از جمله خواربارفروشی، ارائه می دهند. حتی ممکن است یک جایزه مقدماتی پیدا کنید که بیشتر به پس انداز می افزاید. تمام تلاش خود را برای پرداخت ماهیانه موجودی انجام دهید تا از پرداخت سود جلوگیری کنید.

۶٫ از یک برنامه تخفیف استفاده کنید.

علاوه بر بازپرداخت نقدی، می‌توانید از یک برنامه تخفیف مانند واکشی یا Ibotta تا به شما در صرفه جویی بیشتر کمک کند. استفاده از یک برنامه می‌تواند به شما کمک کند هنگام خرید در فروشگاه و آنلاین، معاملات را پیدا کنید، و می‌توانید در خریدهای مختلف پول نقد دریافت کنید یا به کارت‌های هدیه امتیاز دهید.

برنامه‌های تخفیف با فروشگاه‌هایی مانند Target، Walmart، CVS و Costco و سایر موارد کار می‌کنند. کاربران می‌توانند یک خرده‌فروش را انتخاب کنند، پیشنهاداتی را برای محصولات مورد نیاز خود اضافه کنند و سپس از رسید نهایی خود عکس بگیرند تا پول بیشتری دریافت کنند. همچنین می توانید اطلاعات وفاداری فروشگاه خود را برای صرفه جویی بیشتر پیوند دهید.

۷٫ برای صرفه جویی در هزینه خرید مواد غذایی به یک باشگاه عمده فروشی ملحق شوید.

اگر خانواده پرجمعیتی دارید، استفاده از یک باشگاه عمده فروشی مانند Costco می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند. همچنین می توانید اقلام عمده (و چقدر هزینه دارند) را بین خانواده یا دوستان بزرگ تقسیم کنید. اگرچه اکثر باشگاه ها با هزینه عضویت سالانه ارائه می شوند، اما می توانند ارزش آن را داشته باشند. اگر فضایی برای نگهداری اقلام دارید و می‌دانید که قبل از انقضا از آنها استفاده خواهید کرد، می‌توانید در خرید عمده به جای خرید بیشتر مقادیر کمتر، پول زیادی صرفه‌جویی کنید. به یاد داشته باشید: احتمالاً بیشتر از حد معمول هزینه های اولیه خود را انجام خواهید داد، بنابراین آماده باشید و مطمئن شوید که بودجه در دسترس دارید.

پایین خط

قیمت خواربار در حال کاهش است، اما احتمالاً مدتی طول خواهد کشید ما هر گونه تسکین را می بینیم. با استفاده از فروش فروشگاه، پیشنهادات بازپرداخت نقدی و اپلیکیشن‌های تخفیف، در خرید مواد غذایی صرفه‌جویی کنید. این تاکتیک‌ها به شما کمک می‌کند تا آنچه را که نیاز دارید بدون شکستن بانک به دست آورید.

عکس توسط hedgehog94/Shutterstock

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی