خبر

مقاصد صادراتی محصولات معدنی ایران

مقاصد صادراتی محصولات معدنی ایران

به گزاربه گزارش بازار، حدود ۷۳ درصد صادرات محصولات حوزه معدن و صنایع معنی کشورمان در سال گذشته به میزان ۹ میلیارد دلار، به پنج کشور چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و اندونزی انجام شده است.

بر پایه گزارش ایمیدرو، چین با ۲ میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار مقصد نخست صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی ایران بود که سهم ۲۳.۷ درصدی از کل صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است.

پس از آن، عراق با ۲ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار (سهم ۱۶.۹ درصدی) ، ترکیه با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار (سهم ۱۵.۱درصدی)، امارات متحده عربی با یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار (سهم ۱۰.۹درصدی) و اندونزی با ۷۷۰ میلیون دلار (سهم ۶.۳ درصدی) در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

سال گذشته ۴۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار از کشورمان به ۱۶۸ کشور جهان صادر شد.

در این میان، میزان صادرات زنجیره فولاد پنج میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار، زنجیره مس یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار، زنجیره آلومینیم ۹۷۳.۳ میلیون دلار، گندله ۶۲۶.۳ میلیون دلار، زنجیره روی ۵۹۷ میلیون دلار، زغال سنگ و کک ۴۵۳.۷ میلیون دلار، زنجیره سیمان ۳۴۳.۲ میلیون دلار، آهن اسفنجی ۲۰۶.۱ میلیون دلار، انواع سنگ و محصولات مرتبط ۱۹۹.۷ میلیون دلار، زنجیره مولیبدن ۱۱۱.۱ میلیون دلار، کنسانتره آهن ۹۰ میلیون دلار، انواع فرو ۸۱.۶ میلیون دلار و زنجیره سرب ۸۰.۲ میلیون دلار بود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی