عمومی

آیا کاندیدایی را که ناهار خود را به آ مصاحبه شغلی؟

آیا کاندیدایی را که ناهار خود را به آ
مصاحبه شغلی؟

مدت‌ها پیش من در یک کارخانه تولیدی سرپرست بودم. وقتی یکی از سرپرستان مدیر بخش دیگری شد، از من خواست که بیایم و برای او کار کنم.

من پاره شدم. من به لحاظ حرفه ای در بخش فعلی ام بزرگ شده بودم. این یک حرکت جانبی بود. اما من او را دوست داشتم و به این فکر کردم که آیا اضافه کردن خط دیگری به CV من ممکن است یک حرکت شغلی خوب باشد. بنابراین گفتم بله.

سپس متوجه شدم که باید برای این کار “مصاحبه” کنم. نه با او — که احمقانه بود — بلکه با تیمی از کارمندان در فروشگاه.

این فقط به نظر می رسید. کمی کمتر احمقانه؛ در حالی که من حامی بزرگی از توانمندسازی کارمندان بودم، داشتن افرادی که با من مصاحبه می کردند، عجیب به نظر می رسید. خوب یا بد، مخصوصاً از آنجایی که در گذشته با همه افراد حاضر در پانل کار کرده بودم، مقدار شناخته شده ای بودم.

برای من، این یک مورد بود که من را می‌خواهم یا نمی‌خواهم.

“چه چیزی ممکن است از من بپرسند؟” گفتم. او شانه هایش را بالا انداخت.

“راستش، نمی دانم.” “اما این بخشی از فرآیند است. پس لطفا این کار را انجام دهید.”

از آنجایی که کار در یک شرکت Fortune 500 به این معنی بود که من با انجام کارهای نمایشی غریبه نیستم، با اکراه موافقت کردم.

صبح مصاحبه، یکی از خدمه من دچار خرابی بزرگ تجهیزات شد. سپس یک کارمند خود را مجروح کرد. سپس یکی دیگر از خدمه یک مشکل مکانیکی داشت که به رفع آن کمک کردم. وقتی از زیر تجهیزات بیرون آمدم، تقریباً ساعت یک بود، تقریباً برای «مصاحبه» دیر شده بودم و فرصتی برای غذا خوردن نداشتم.

بنابراین ناهارم را با خودم برای مصاحبه بردم.

وقتی من نشستم به خاطر یک دقیقه تاخیر عذرخواهی کردم، صبحم را خلاصه کردم و پرسیدم که آیا برایشان مهم است که ناهارم را در طول مصاحبه بخورم. فکر کردم که آنها متوجه خواهند شد، و شاید حتی قدردانی کنند، که من از آن دسته سرپرست هایی هستم که بهره وری را در اولویت قرار می دهم و حاضرم در این فرآیند کثیف شوم.

بله، نه. من کار را پیدا نکردم.

شاید نباید در طول مصاحبه ناهارم را می خوردم. یا شاید باید نیمی از ساندویچم را به عنوان ریچارد برانسون یک بار برای من این کار را کرد.

اما دوباره، شاید نه. من واقعاً کار را نمی خواستم. من موافق بودم، اما مشتاق نبودم — به خصوص به دلیل اینکه کل چیز “مصاحبه”، چه زودتر و چه در لحظه، بیهوده به نظر می رسید.

هر سؤالی به‌طور ضمنی ارزیابی می‌کرد که چگونه می‌توانم برای آن کار کنم، و آیا «ارزش‌های» آن‌ها، محیط کاری آرام که در آن بر نتایج تأکیدی نمی‌شد، همسو با من بود یا خیر. (این کار را نکردند.) 

مصاحبه‌های انجام شده توسط افرادی که به شما گزارش می‌دهند نمی‌تواند مؤثر باشد. مهارت های نرم مهم هستند و تحقیق نشان می دهد رؤسای بزرگ تمایل دارند امتیاز بالایی در این ویژگی‌ها کسب کنند. اما بدون پایه‌ای از مهارت‌های سخت – بدون توانایی انجام کار، و توانایی کمک به افرادی که رهبری می‌کنید، نه تنها کارهایشان را انجام دهند، بلکه به طور پیوسته توانایی‌هایشان را بهبود ببخشند – این مهارت‌های نرم ممکن است تا حد زیادی هدر بروند.

به عنوان محققان می نویسند، “اگر رئیس شما می توانست کار شما را انجام دهد، به احتمال زیاد شما بیشتر در محل کار خوشحال باشید.”

این پانل؟ آنها ارزیابی نکردند که آیا من می‌توانم این کار را انجام دهم. آنها ارزیابی کردند که آیا من “اجازه می دهم آنها باشند”، و نه به روش خوبی.

مهمتر از آن، به درستی یا به اشتباه، مصاحبه به نظر اتلاف وقت و حتی کمی توهین آمیز بود، و این نکته واقعی این داستان است.

بسیاری از کسب و کارها چندین دور مصاحبه برگزار می کنند: ابتدا با شخصی که مسئول ایجاد فهرست کوتاه است، سپس با یک سرپرست ، سپس با سایر کارمندان و در نهایت با صاحب کسب و کار.

در حالی که به نظر کامل و جامع به نظر می رسد، در نهایت یک فرآیند چند مرحله ای است. برای کاندید احساس ناراحتی می کند. سؤالات مصاحبه مشابه — به خصوص سؤالات احمقانه مصاحبه — معمولاً سؤال می شود. همان اعلان های رفتاری شناور می شوند.

در نهایت نامزد شروع به احساس می کنید یک مقدار شناخته شده است، مقداری که یا می خواهید یا نمی خواهید.

و سپس، در حالی که بعید است ناهار خود را بیاورند، شما بهترین آنها را نخواهید داشت… و ممکن است در نهایت کاری را که می‌توانست یک کارمند ممتاز باشد، از دست می‌دهید.

به هر ترتیب، کامل و جامع باشید. اما فقط فرآیندی را ایجاد نکنید که فکر می کنید برای شما کار می کند. فرآیندی ایجاد کنید که برای کاندید نیز کار کند. در نظر بگیرید که فرآیند مصاحبه چگونه می‌تواند بر آنها تأثیر بگذارد، به‌ویژه در احساس آن.

زیرا روند شما باید به شما در شناسایی بهترین نامزد کمک کند. .. اما این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که فرآیند شما تضمین کند که بهترین نامزد در هر مرحله از فرآیند در بهترین حالت خود خواهد بود.

هرچه این فرآیند طولانی تر — و تکراری تر باشد، احتمال وقوع آن کمتر است.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی