عمومی

“حداقل دوشنبه” را فراموش کنید. “جمعه آزادی” را برای خود امتحان کنید کارکنان در عوض

“حداقل دوشنبه” را فراموش کنید. “جمعه آزادی” را برای خود امتحان کنید
کارکنان در عوض

آخرین روند محل کار که کشور را فراگرفته است، ‘حداقل دوشنبه’ است به سختی یک استراتژی پیشگیری از فرسودگی شغلی است، و اگر آن را برای کارمندان خود بپذیرید، می تواند بیشتر از اینکه برای تیم شما مفید باشد، ضرر داشته باشد. نه تنها یکی از بهترین راه برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، در واقع فرسودگی شغلی را افزایش می دهد.

این ایده که انجام حداقل ها در روز دوشنبه راهی موثر برای سهولت کار کارکنان در هفته کاری پیش رو است. کاهش فرسودگی شغلی مانند این است که بگوییم یکشنبه ها روزهای پیشگیری از خماری برای کسانی است که در روز شنبه بیش از حد الکل مصرف می کنند.

مطمئناً، مردم لاغر، فرسوده و سوخته شده اند. میلیون ها نفر برای آخر هفته زندگی می کنند و بنابراین وقتی دوشنبه فرا می رسد و با واقعیت یک هفته کاری دلهره آور در پیش رو مواجه می شوند، ضربه بسیار سختی می بینند.

در مورد یک شنبه شب وحشی که صبح یکشنبه سخت شد، یکشنبه ها روز پیشگیری نیست. اما یک روز درمان

همانند یک روزی که برای پرستاری از خماری سپری می‌شود، حداقل دوشنبه‌ها تا حد زیادی یک علامت است. و این یکی از علائم فرسودگی شغلی است که به عنوان راه حلی برای اثرات فرسودگی شغلی عمل می کند. اما این نیز مانند استفاده از چسب زخم است، زمانی که چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید بخیه است.

بدون پرداختن به مشکل واقعی، “راه حل” چسب زخم هرگز راه حل واقعی نخواهد بود. و در مورد “حداقل دوشنبه” به طور موثرتری فشار و استرس را افزایش می دهد زیرا کارکنان در تلاش برای جبران زمان از دست رفته در طول باقیمانده هفته کاری هستند.

یک “حداقل دوشنبه” نه تنها باعث ایجاد یک محیط کاری مثبت نمی شود که نشان داده شده است بر اساس بررسی کسب و کار هاروارد افزایش بهره وری الف>. اما باعث سوختن آتش می شود. درست است، این لزوماً در همه جا اتفاق نمی افتد. یا حداقل نیازی به این کار نیست.

هوشمندترین کارفرمایان در حال حاضر با به کارگیری یک استراتژی بسیار ساده برای حذف حداقل دوشنبه ها از این مشکل جلوگیری می کنند: جمعه های آزادی

کاهش فرسودگی شغلی با بارگذاری اولیه کار 

در حالی که “دوشنبه حداقل” می گوید که در روز دوشنبه کمتر کار کنید و در بقیه هفته بیشتر کار کنید، “جمعه آزادی” می گوید که کار را در اوایل هفته بارگیری کنید تا کارکنان تا جمعه بتوانند استراحت کنند و کمتر انجام دهند.

به عبارت دیگر، “حداقل دوشنبه” کارکنان را برای کارهای عقب افتاده آماده می کند. در حالی که «جمعه آزادی» کارمندان را آماده می‌کند تا در اواخر هفته کار کمتری داشته باشند.

“جمعه آزادی” کارکنان را تشویق می کند تا بخش عمده ای از کار خود را در اوایل هفته انجام دهند تا زمانی که پایان هفته می گذرد، فشار کمی برای اجرا دارند. در نهایت با گفتن اینکه کسانی که کارشان را قبل از جمعه تمام می‌کنند، این آزادی (یا انعطاف‌پذیری) را دارند که آن را یک هفته پس از اتمام کارشان بنامند، در نهایت کارمندان را تشویق می‌کند که معطل نکنند.

سوخت “حداقل دوشنبه” تمام می شود. «جمعه آزادی» آن را نشان می‌دهد.

برخلاف «حداقل دوشنبه‌ها» که عملاً فرسودگی شغلی را افزایش می‌دهند، «آزادی» جمعه ها یک استراتژی فرسودگی شغلی است.

به کارکنان کمک می کند تا ارتباط مستقیمی بین افزایش بهره وری و کاهش استرس ببینند که منجر به کاهش استرس و کاهش فرسودگی شغلی می شود. .

با «جمعه‌های آزادی»، کسانی که در روز دوشنبه سستی دارند، نه تنها استرس بیشتری را بعداً در کار تجربه می‌کنند. هفته ای که کار زیاد می شود و زمان تمام می شود، اما آنها هفته کاری خود را نیز طولانی تر می کنند، که البته دقیقا برعکس آن چیزی است که هر فردی که با فرسودگی شغلی مبارزه می کند تلاش می کند انجام دهد.

افزایش بهره وری، کیفیت و شادی در محل کار 

با استرس کمتر، افراد به طور کلی می توانند احساس بهتری نسبت به شغل خود داشته باشند و نسبت به انجام کارشان بهتر باشند. روانشناسی امروز می‌گوید: انسان‌ها تمایل طبیعی به بهره‌وری یا حداقل درجاتی از آن دارند. اما در محل کار، مردم نیز باید برای این کار سود داشته باشند و چک دستمزد اغلب کافی نیست.

کسب و کارهایی که می خواهند واقعاً از فرسودگی شغلی جلوگیری کنند، باید به دنبال راه هایی برای غلبه بر علت اصلی مشکل باشند- آن را نقاب نده با ایجاد یک محیط کاری که در آن بهره‌وری با هدیه زمان بیشتر و استرس کمتر پاداش می‌گیرد، کارکنان نسبت به کار خود مثبت‌تر و بهره‌ورتر می‌شوند. کیفیت کار و همچنین کیفیت زندگی کارکنان بهبود می یابد.

در عوض، کارمندان بیشتر احتمال دارد کارهای بیشتری انجام دهند. و نه به این دلیل که مجبورند، بلکه به این دلیل که آنها تصمیم می گیرند.

با گذاشتن مسئولیت بر عهده خود فرد، به آنها کمک می کند تا کنترل هفته خود و چگونگی را در دست بگیرند. وقت خود را می گذرانند. این یک فرهنگ مثبت در محل کار را تقویت می کند که به سمت کار کمتر هدایت نمی شود، بلکه به سمت کار بیشتر سوق داده می شود. و زمانی که دوشنبه فرا می رسد، آنها سوخته نیستند بلکه آتش زده اند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی