عمومی

35 سال پیش، والمارت تصمیمی غیر متعارف گرفت پرداخت بسیار زیاد در نبرد با آمازون

۳۵ سال پیش، والمارت تصمیمی غیر متعارف گرفت
پرداخت بسیار زیاد در نبرد با آمازون

تصور اندازه و مقیاس Walmart. این بزرگترین شرکت در ایالات متحده از نظر درآمد است. همچنین بزرگترین کارفرمای خصوصی با بیش از ۲ میلیون کارمند است. والمارت بیش از ۴۷۰۰ فروشگاه خرده فروشی دارد و بزرگترین خواربارفروشی زنجیره ای جهان است.

این واقعیت آخر جالب است زیرا Walmart شروع به فروش مواد غذایی. هنگامی که والمارت در سال ۱۹۶۲ افتتاح شد، یک خرده فروش کوچک با تخفیف بود، و تنها ۲۶ سال بعد، در سال ۱۹۸۸، اولین Supercenter خود را افتتاح کرد و مواد غذایی اضافه کرد.

به نظر می رسد که تصمیم Walmart برای فروش مواد غذایی تصمیم هوشمندانه ای بوده است. همچنین این یک درس مهم برای هر کسب و کاری است که گاهی اوقات تصمیمات غیر متعارف به روشی که ممکن است انتظارش را ندارید نتیجه دهد. منظور من این است:

مواد غذایی بزرگترین دسته ای است که والمارت می فروشد و بیش از نیمی از درآمد سالانه آن را تشکیل می دهد. همچنین به یک قطعه کلیدی در نبرد این شرکت با آمازون تبدیل شده است. با توجه به اینکه Walmart و Amazon خرده فروشان بسیار متفاوتی هستند، این بخش غیرمنتظره است.

وال‌مارت مکانی است که در آن سوار ماشین خود می‌شوید و پنج دقیقه به فروشگاه می‌روید و چیزهای ارزان‌قیمتی را از قفسه می‌خرید. از طرف دیگر، آمازون وب سایتی است که در آن پشت لپ تاپ یا آیفون خود می نشینید و بسیاری از موارد مشابه را خریداری می کنید. انواع محصولات اغلب یکسان هستند، اما تجربه بسیار متفاوت است.

همچنین، زمانی که والمارت Supercenters خود را راه اندازی کرد، آمازون حتی یک چیز هم نبود. بدیهی است که والمارت فروش مواد غذایی را آغاز نکرد زیرا پیش بینی می کرد که یک شرکت نوپا در سیاتل با وب سایتی وجود داشته باشد که روزی بر خرید آنلاین تسلط پیدا کند. شش سال دیگر می گذشت تا جف بزوس به فکر فروش کتاب های آنلاین بیفتد. اما این تصمیم امروز تفاوت زیادی ایجاد کرده است، زیرا این دو شرکت در موقعیت‌های بسیار متفاوتی قرار دارند.

در چند سال گذشته، مردم بسیاری از خریدهای خود را به صورت آنلاین تغییر داده‌اند و والمارت از فروشگاه‌های خود به‌عنوان مراکز تحقق استفاده می‌کند. برای تجارت آنلاین خود بخش بزرگی از آن مواد غذایی بوده است. در نتیجه، تصمیم غیر متعارف والمارت برای فروش خواربار در ۳۵ سال پیش، آن را به یک رقیب سرسخت امروز در مورد آنچه که مردم معمولاً به عنوان چمن آمازون فکر می کنند، تبدیل کرده است.

مطمئناً، می‌توانید برخی از مواد غذایی را از آمازون خریداری کنید، اما معمولاً مردم غذا را شخصاً خریداری می‌کنند. یا اگر آنها مواد غذایی را به صورت آنلاین خریداری می کنند، انتظار دارند آنها را از مکانی نزدیک تحویل دهند.

اینجاست که Walmart برتری دارد. این شرکت می گوید که ۹۰ درصد آمریکایی ها در ۱۰ مایلی فروشگاه والمارت زندگی می کنند. این فروشگاه‌ها مملو از محصولاتی هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین سفارش دهید و در خانه خود – اغلب در همان روز – تحویل بگیرید.

حتی افرادی که ممکن است هرگز دکور خانه، لباس یا دوچرخه را از Walmart خریداری نکنند، تمایل بیشتری به خرید مواد غذایی دارند. بقالی ها مواد غذایی هستند. اگر به والمارت بروید و یک جعبه غلات بخرید، دقیقاً همان چیزی را دریافت می کنید که می توانید مثلاً در کروگر بخرید، فقط احتمالاً پول کمتری خرج خواهید کرد.

تاکنون برای Walmart کار کرده است. این شرکت می‌گوید تجارت الکترونیکی آن ۵۳ میلیارد دلار درآمد داشته است در سال گذشته، بیش از ۱۳ درصد از کل درآمد آن را تشکیل می دهد. بخش بزرگی از این رشد به دلیل همه‌گیری است، زمانی که مردم شروع به خرید همه چیز به صورت آنلاین – به ویژه مواد غذایی کردند.

Amazon، در از طرف دیگر، در تجارت الکترونیکی خود ضرر می کند. یک گزارش اخیر از Oppenheimer نشان می‌دهد که “اخراج‌های بیشتری برای سودآوری معنادار تجارت الکترونیک ضروری است.” آمازون قبلاً اعلام کرده است که ۲۷۰۰۰ کارمند خود را اخراج می کند.

Walmart تلاش زیادی کرده است تا سهمی از خرید آنلاین را به خود اختصاص دهد. حتی برنامه عضویت آمازون را کپی کرده است، نسخه خود را با نام Walmart+ راه اندازی کرد که تحویل رایگان سفارشات آنلاین را درب منزل ارائه می دهد. این شرکت همچنین اخیراً یک وب‌سایت تازه‌سازی راه‌اندازی کرده است که نشان می‌دهد چقدر استفاده از سایت آمازون وحشتناک است.

از بسیاری جهات، Walmart است. همه چیز در یافتن راه هایی برای فروش چیزهای بیشتر به افراد بیشتری به هر روشی که می خواهند خرید کنند – از جمله خواربار. فروش مواد غذایی ممکن است یک تصمیم غیر متعارف باشد، اما در مبارزه والمارت با بزرگترین رقیب خود به میزان زیادی نتیجه داده است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی