عمومی

دلیلی که تیم کوک مدیر عامل اپل برای استیو جابز کار کرد به 7 کلمه می رسد

دلیلی که تیم کوک مدیر عامل اپل برای استیو جابز کار کرد
به ۷ کلمه می رسد

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در طول سال ها یک شخص خصوصی بدنام بوده است. در مصاحبه اخیر با GQ، کوک در مورد بسیاری از چیزهای مربوط به زندگی شخصی، موفقیت و مسیر خود به سمت اوج صحبت کرد.

< یکی از قانع‌کننده‌ترین افشاگری‌ها تصمیم او برای کار برای اپل در زمانی که این شرکت در آستانه ورشکستگی قرار داشت. چرا این کار را کرد؟ این نباید هیچ یک از ما را شگفت زده کند، زیرا همه چیز به رئیس سابق او مربوط می شود، استیو جابز.

وقتی او کوک با ملاقات با جابز، خود را مجذوب ایده کار کردن برای یک نابغه خلاق نادر یافت. اکثر مدیران عامل در آن زمان مدیران عاملی بودند که با افراد واقعی ارتباط نداشتند و محصولاتی را ایجاد می کردند که تفاوت ایجاد می کردند. عامل تعیین کننده، برای کوک، در نهایت چیزی بود که استیو جابز برای آن ایستاده بود، که کوک به GQ در هفت کلمه ساده توضیح داد:

او واقعاً می خواست دنیا را تغییر دهد.

همانطور که کوک می گوید، “[من] جادوی دره سیلیکون نبودم به نوعی گرد و غبار را روی شما می پاشید. این مرد واقعاً می خواست دنیا را تغییر دهد. و من قبلاً چنین چیزی را در یک مدیر عامل ندیده بودم.”

تغییر جهان

از اولین رایانه‌های جعبه‌ای اپل تقریباً ۵۰ سال پیش تا آیفون، جابز بینش عجیب و تقریباً پیشگوئی نسبت به آنچه مصرف‌کنندگان می‌خواستند و حتی به آن نیاز داشتند داشت. قبل از اینکه انجام دهند. او هنری فورد و توماس ادیسون از نسل خود بود که کیش شخصیتی آن‌ها بر اپل گسترده بود. مرگ نابهنگام او موقعیت او را به عنوان یک شخصیت فرقه متبلور کرد و میراث او همچنان زنده خواهد ماند. حتی بزرگ‌ترین رقیب او، بیل گیتس، نوشت، “دنیا به ندرت کسی را می‌بیند که عمیق‌تر بوده باشد. تأثیری که استیو داشته است، تأثیرات آن برای نسل‌های بعدی محسوس خواهد بود. برای ما که به اندازه کافی خوش شانس هستیم که با او کار کنیم، افتخار بزرگی بود. دلم برای استیو بسیار تنگ خواهد شد.”

< /div>

برگشت به تیم کوک، می‌توانید ببینید که چرا مدیر فنی معمولی آرام و محتاط در مورد انتخاب کار برای جابز فکر نکرده است، کسی که اغلب به عنوان یک الاغ سخت برای یک رئیس و کار کردن برای آن دشوار توصیف شده است. اما در سال ۱۹۹۸، صحبت از “تغییر جهان” توسط بنیانگذاران و مدیران عامل شرکت های کامپیوتری، رادیکال بود. کوک فروخته شد امروزه، تقریباً آداب سختگیرانه برای رهبران شرکت‌های فناوری به نظر می‌رسد که به تغییر جهان بدون انجام کار زیادی در این مورد توجه کنند.

درس‌های آموخته شده

از بسیاری از درس‌های مهم کسب‌وکار که تیم کوک از استیو جابز آموخت و جابز در طول زندگی‌اش به‌طور عمومی به اشتراک گذاشت، توانایی او در کنار گذاشتن پروژه‌های خاص بود. و تمرکز خود را روی “آن یک چیز” قرار دهید. این احتمالاً به جابز – و اکنون کوک – اجازه داد تا به اهداف خود دست یابد و جهان را از طریق محصولاتی که نمی‌توانیم بدون آنها زندگی کنیم، تغییر دهد.

برای اینکه بفهمیم جابز طرفدار تمرکز بوده است، بیش از یک بررسی گذرا نیازی نیست — حذف سروصدا و صرف زمان و انرژی برای کارهای پرشور که بیشترین اهمیت را دارد و کوک از آن زمان به بعد از آنها تقلید کرده است. در واقع، این فلسفه کسب و کار، طرح کلی رویکرد اپل به نوآوری بوده است که از جابز به کوک منتقل شده است.

In Jobs. او به سخنان خود اشاره کرد که “مردم فکر می کنند تمرکز به معنای بله گفتن به چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید. اما اصلاً این معنایش نیست. به معنای نه گفتن به صد ایده خوب دیگر است. باید با دقت انتخاب کرد. من در واقع به کارهایی که انجام نداده‌ایم به کارهایی که انجام داده‌ام افتخار می‌کنم.”

و او باید افتخار کند. کارهایی که او تصمیم گرفت نکند فقط اپل را از ورشکستگی نجات ندادند — بلکه اپل را به بزرگترین و با ارزش ترین شرکت عمومی در جهان تبدیل کردند.

اگر خواسته شما در زندگی این است که دنیا را به نوعی تغییر دهید، موفقیت تا حد زیادی با پیروی از این مدل ساده دیکته می‌شود: تمرکز خود را حفظ کنید، همه چیز را ساده نگه دارید و به دنبال علایق باشید. قلب تو. ممکن است وقتی انجام می دهید از آنچه می توانید به دست آورید شگفت زده شوید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی