عمومی

از این طرح 5 مرحله‌ای برای مقابله با روان‌پریشان و خودشیفته‌ها استفاده کنید در محل کار

از این طرح ۵ مرحله‌ای برای مقابله با روان‌پریشان و خودشیفته‌ها استفاده کنید
در محل کار

از بیشتر افراد بخواهید یک روان‌پزشک را تصویر کنند، اولین تصویری که به ذهنشان می‌رسد احتمالاً چیزی شبیه به یک شخصیت Silence of the Lambs است. اما روانشناسی به ما می گوید “کارکردی” یا روان‌پریشی غیرجنایی به سختی به زندان‌ها و فیلم‌های اسلشر محدود می‌شود.

بسته به مطالعه ای که به آن اعتقاد دارید، چیزی بین یک تا چهار درصد از جمعیت رنج می برند. از عدم همدلی، احساسات کم، و خودخواهی که نشانه های < a href="https://www.inc.com/jessica-stillman/3-signs-you-might-be-a-secret-psychopath.html">سایکوپاتی. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که میزان روان‌پریشی ممکن است در میان مدیران عامل به ۲۰ درصد می رسد.

شما احتمالاً نیازی به علم ندارید که خود درگیر و نازک پوست خودشیفته نیز در میان ما قدم می زنند. پیروی از سیاست – یا تعداد زیادی از تأثیرگذاران – این واقعیت را تأیید می کند. “Gaslighting”، یک رفتار خودشیفته اساسی، حتی کلمه سال در سال ۲۰۲۲ نام گرفت. به احتمال زیاد در جریان اداره کسب و کار خود با چند روان پریش و خودشیفته مواجه خواهید شد.

نحوه تشخیص “شخصیت های تاریک” در محل کار

< p dir="ltr">دانشمندان این تیپ های شخصیتی مشکل ساز را – همراه با رگه های دستکاری و منفعت طلبی معروف به ماکیاولیسم – تحت عنوان “ویژگی های شخصیتی تاریک.” آنها تست‌های مفید و موارد دیگر را توسعه داده‌اند چک لیست هایی برای تشخیص افراد دارای این ویژگی ها و حتی راه هایی را فهرست بندی کرده اند که مقدار کمی ویژگی های شخصیتی تیره می تواند به شما کمک کند تا در کار جلوتر بروید.

اما مهم‌ترین سؤال در مورد این نوع مشکلات این است: وقتی مجبور به کار می‌شوید با این شخصیت ها چگونه می توانید بدون از دست دادن نجابت و عقل خود با آنها برخورد کنید؟

رویکردی به حداقل رساندن نمایشنامه برای مدیریت شخصیت های تاریک  

< p dir="ltr">خوشبختانه، دانشگاهیان در اینجا نیز در این مورد هستند. Cinthia Beccacece Satornino، استاد بازاریابی دانشگاه نیوهمپشایر، بخش خوبی از حرفه خود را صرف تحقیق در مورد رفتار شخصیت‌های تیره در تیم‌های فروش و پویایی آن‌ها با همکاران و مشتریان کرده است. در پست برای The Conversation، او یک کتاب بازی پنج مرحله ای را برای کسانی که مجبور به مقابله با این تیپ های شخصیتی در محل کار.
  1. در اولین برداشت‌ها شک داشته باشید. خودشیفته‌ها ممکن است در نهایت به یک کابوس برای کار کردن در طولانی‌مدت تبدیل شوند، اما در ابتدا اغلب بسیار جذاب هستند. “شخصیت های تاریک متخصص در ایجاد اولین تاثیرات عالی هستند و شما را با طنز و کاریزما جذب می کنند. بنابراین، وقتی با شخص جدیدی آشنا شوید، مراقب جذابیت‌های سطحی باشید.» اخطار می‌دهد که ساتورنینو، که توصیه می‌کند از دیگرانی که با فرد جدیدی کار کرده‌اند بپرسید این رابطه چگونه پیش رفته است. اگر نمی توانید کسی را پیدا کنید که با مخاطب جدید خود رابطه طولانی مدت داشته باشد، این نیز می تواند یک پرچم قرمز باشد.

  2. سوگیری های خود را درک کنید.< /strong> آیا خودتان را آن گونه دوست دارید که هرگز توسط یک دستکاری پذیرفته نشود؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که بسیار همدل هستید الف> و با مبارزات دیگران هماهنگ است؟ در هر صورت، شخصیت های تاریک این تعصبات را تشخیص داده و از آنها علیه شما استفاده می کنند. اگر خودتان را بشناسید، موقعیت بهتری برای تشخیص دستکاری آنها خواهید داشت.

  3. از بازی های آنها جلوتر باشید. اگر با فردی کار می‌کنید که به داشتن تمایلات تاریک مشکوک هستید، مهم است که به دیگرانی که ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند از مسائل نوظهور اطلاع دهید تا از هر گونه درام در جوانی جلوگیری کنید. یک رویکرد متفکرانه و کم‌کلید حیاتی است. ساتورنینو پیشنهاد می‌کند: «تجربه‌های خود را به شیوه‌ای غیر شایعه‌آمیز به اشتراک بگذارید، مانند ابراز نگرانی در مورد حوادث بی ادبی که شاهد آن بوده‌اید یا درخواست مشاوره یا راهنمایی در برخورد با یک همکار بسیار مغرور که ممکن است مشتریان بالقوه یا مشتریان را بیگانه کند».

  4. روانشناس صندلی راحتی را بازی نکنید . هدف شما باید به حداقل رساندن نمایش و انجام کار باشد. مطمئن شوید که درگیر روان‌شناسی آماتوری غیرقابل اعتماد و کم‌بازده نمی‌شوید. Satornino توصیه می‌کند: «به‌جای تشخیص دادن دوستان، شرکا و همکاران بر اساس آنچه فکر می‌کنید ممکن است ویژگی‌های شخصیتی اساسی آنها باشد، روی رفتارهای بدی که شخصاً شاهد آن هستید تمرکز کنید و به اعمال پاسخ دهید – نه آنچه فکر می‌کنید زمینه‌ساز آنهاست».

  5. داستان های ترسناک خود را به اشتراک بگذارید. شخصیت‌های تیره واقعا کاریزماتیک هستند، بنابراین اگر به جذابیت‌های آن‌ها علاقه داشته باشید، ممکن است خجالت بکشید و سپس در مورد تجربیات منفی خود صحبت کنید. نکن. اگر به کسی که از شما بپرسد که چگونه با شما رفتار شده است بگویید، به دنیا لطف خواهید کرد. ساتورنینو هشدار می‌دهد: «سکوت به پنهان نگه داشتن «هسته تاریکی آنها کمک می‌کند.

Satornino تنها متخصصی نیست که در مورد چگونگی با شخصیت های تاریک برخورد کنید درمانگران در مورد مدیریت پاسخ‌های احساسی خود نیز چیزهای زیادی برای گفتن دارند. متأسفانه، با توجه به تعداد روان‌پرستان و خودشیفته راه خود را به سمت مشاغل تجاری بیابند، احتمالاً در طول سال ها با تعدادی از آنها برخورد خواهید کرد. اگر نمی‌توانید به سادگی خلاص شوید، این ابزارها باید به شما کمک کنند میزان آسیب را محدود کنید

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی