عمومیمقالات

برابری جنسیتی واقعی هنوز 151 سال باقی مانده است – علیرغم موارد اخیر نقاط عطف

برابری جنسیتی واقعی هنوز ۱۵۱ سال باقی مانده است – علیرغم موارد اخیر
نقاط عطف

در دهه ۱۹۶۰، گروهی از اولین کارآموزان فضانورد زن آمریکایی، که بعداً Mercury 13 آزمایش‌های گسترده‌ای را پشت سر گذاشت که توسط ویلیام راندولف لاولیس ll، دکتر لاولیس، پروژه غیررسمی و با بودجه خصوصی را اجرا می‌کرد، که او آن را «برنامه زن در فضایی» نامید. ” https:>کتابخانه کنگره، تقریباً همزمان با آزمایش عطارد ۷ فضانورد اگرچه زنان به همان اندازه واجد شرایط بودند و در چندین سطح از مردان برتری داشتند، اما در نهایت از پیوستن به برنامه فضایی ناسا حذف شدند و «برنامه زن در فضایی» لغو شد.

نزدیک به ۶۰ سال بعد، در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹، فضانوردان ناسا جسیکا میر و کریستینا کخ دویست و بیست و یکمین راهپیمایی فضایی را در حمایت از نگهداری و مونتاژ ایستگاه فضایی بین المللی تکمیل کرد و اولین راهپیمایی فضایی کاملاً زن در تاریخ.

در سال ۱۹۱۷، Jeannette Rankin اولین زن منتخب در کنگره ایالات متحده، به نمایندگی از ایالت مونتانا شد. در طول مدتی که تنها زن در کنگره بود – و حتی پس از آن – او برای تصویب قانونی برای حمایت از کودکان، زنان و حقوق کارگران فشار آورد و لایحه‌ای را ارائه کرد که بعداً به اصلاحیه نوزدهم تبدیل شد که در سال ۱۹۲۰ حق رای زنان را در سراسر کشور تضمین کرد. < /p>

اکنون، با گذشت بیش از ۱۰۰ سال، زنان بیشتری نسبت به گذشته به کنگره انتخاب شده اند. بر اساس مرکز تحقیقاتی پیو، “با احتساب هر دو مجلس نمایندگان و سنا، زنان ۱۵۳ نفر از ۵۴۰ عضو رای دهنده و بدون رای کنگره را تشکیل می دهند.” این شامل سارا مک براید است که اولین نفر است سناتور آشکارا تراجنسیتی ایالات متحده حتی اولین معاون زن خود را انتخاب کرد، کامالا هریس

دستاوردهای قابل توجه اخیر توسط و برای زنان

با شروع ماه تاریخ زنان در سال ۲۰۲۳، الهام گرفتن از تا چه حد زنان آسان است آمده اند و ما را کمی به برابری جنسیتی نزدیک می کند. سرفصل‌هایی که دستاوردهای اولین‌های زنان را جشن می‌گیرند، فیدهای خبری ما را بیش از هر زمان دیگری پر کرده است. علیرغم همه گیری همه گیر – اگرچه مکان های کار هنوز به طور قابل توجهی تحت تسلط مردان است -تعداد کارمندان زن در محل کار از سپتامبر ۲۰۲۲ “از سطوح پیش از همه گیری فراتر رفته” /www.usatoday.com/in-depth/graphics/2022/10/07/september-jobs-thousand-more-women-working/8206465001/” target=”_blank” rel=”noreferrer noopener”>گزارش USA Today ، ساختن سقف شیشه ای الف> احساس… تخریب پذیر.

زنان در ورزش

  • در سال ۲۰۱۶، برهانا دنیلز اولین عضو زن سیاه پوست خدمه گودال در نسکار.
  • سیمون بایلز به عنوان اولین ژیمناستیک موفق به کسب ۲۵ برد در تاریخ شد مدال های قهرمانی در سال ۲۰۱۹ و اکنون دو حرکت به نام او دارد.
  • ESPN، در پاسخ به افزایش بینندگان انجمن ملی بسکتبال زنان، ۱۳ بازی دیگر در فصل ۲۰۲۰ برای یک در مجموع ۳۷ پخش
  • در دسامبر ۲۰۲۰، پس از اخراج گرگ پوپوویچ سرمربی تیم از یک بازی، بکی هامون دستیار مربی سن آنتونیو اسپرز «اولین زنی شد که در طول یک بازی فصل عادی NBA به عنوان سرمربی عمل کرد.» طبق ESPN.
  • سارا توماس اولین مقام زن تمام وقت NFL در سال ۲۰۱۵ و اولین زن داور شد. سوپر بول در سال ۲۰۲۱٫

دستاوردهای زنان در STEM 

  • به دانشمندان امانوئل شارپنتیه و جنیفر دودنا جایزه نوبل شیمی در سال ۲۰۲۰ اعطا شد که «اولین باری بود که یک نوبل علمی به دو زن اعطا می‌شد» با توجه به Glamour. Charpentier و Doudna برای کارشان در زمینه فناوری ویرایش ژنوم جایزه نوبل را دریافت کردند.
  • نیکول آوناپو مان و کاتیا اچازارتا هر دو در سال ۲۰۲۲ به عنوان اولین زن بومی آمریکا تاریخ ساز شدند. و به ترتیب اولین زن آمریکایی مکزیکی تبار که به فضا سفر کرد.

زنان در تجارت 

  • در سال ۲۰۲۰، جین فریزر به عنوان مدیر عامل سیتی گروپ منصوب شد و اولین باری بود که یک بانک بزرگ وال استریت توسط یک زن اداره می شد.
  • از سال ۲۰۲۲٫ ، ایالات متحده دارای رکورد تعداد ۵۰۰ شرکت Fortune تحت رهبری زنان است، با “۷۴ مدیر عامل زن در ۵۰۰ شرکت پردرآمد آمریکا استخدام شده اند، از ۴۱ در ژوئن ۲۰۲۱ و تنها ۷ در سال ۲۰۰۲٫” طبق مجمع جهانی اقتصاد< /a>.

دستاوردهای زنان در سیاست و برای زنان

  • اسکاتلند لایحه ای را در نوامبر ۲۰۲۰ تصویب کرد که محصولات دوره را برای همه زنان رایگان می کرد.
  • یک مطالعه ۲۰۲۰ برای Harvard Business Review نشان داد که رهبران زن “در ارزیابی ما در ۱۳ مورد از ۱۹ شایستگی امتیاز مثبت تری دریافت کردند. اثربخشی کلی رهبری را شامل می شود. مردان در یک شایستگی – تخصص فنی/حرفه‌ای – مثبت‌تر ارزیابی شدند، اما این تفاوت از نظر آماری معنی‌دار نبود.
  • انتصاب قاضی کتانجی براون جکسون در سال ۲۰۲۲، او را به «اولین زن سیاه‌پوستی تبدیل کرد که در آن خدمت می‌کند». بالاترین دادگاه کشور،” طبق گزارش CBS News.
  • در فوریه ۲۰۲۳، اسپانیا “قانونی را تصویب کرد که سقط جنین و حقوق تراجنسیتی را برای نوجوانان گسترش می دهد، در حالی که اسپانیا را به اولین کشور در اروپا تبدیل می کند که به کارگران حق می دهد. به مرخصی قاعدگی استحقاقی،” طبق NPR.

اما، برابری جنسیتی در پرداخت وجود ندارد

فهرستی از این قبیل، خوب، باید باعث افتخار پیشینیان ما شود. با این حال، حتی با وجود این دستاوردها و گام‌ها به سوی برابری جنسیتی و فراگیری برای زنان در سراسر صنایع، کار ما هنوز به پایان نرسیده است. اطلاعات منتشر شده توسط Pew مرکز تحقیقات در مارس ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که زنان هنوز به‌طور میانگین به ازای هر دلاری که مردان به دست می‌آورند، فقط ۸۲ سنت درآمد دارند، «نتایج مشابه همان جایی است که شکاف دستمزد در سال ۲۰۰۲ بود، زمانی که زنان ۸۰ درصد به همان اندازه درآمد داشتند. به عنوان مردان.”

یکی از نمونه‌هایی که بیشتر از همه تبلیغ شده، لیگ ملی فوتبال زنان (NWSL) و مبارزه بازیکنان برای دستمزد برابر است. طبق ESPN. در سال ۲۰۱۹، زنان چهارمین جام جهانی خود را به دست آوردند، در حالی که تیم مردان نه تنها به جام جهانی ۲۰۱۸ راه یافتند، بلکه “بهترین نتیجه آنها در سال ۱۹۳۰ بود، زمانی که تیم سوم شد.”

با وجود عملکرد بهتر از همتایان مرد خود، حداقل دستمزد لیگ برای یک بازیکن در NWSL در سال ۲۰۲۰ فقط ۲۰۰۰۰ دلار بود، در مقایسه با ۷۰۲۵۰ دلار، “حداقل دستمزد سالانه برای ۲۴ بازیکن اول در هر فهرست [لیگ برتر فوتبال (MLS)].” اخبار ورزشی. حداقل برای سایر بازیکنان MLS، “که باید ۲۴ سال یا کمتر باشند” ۵۶۲۵۰ دلار بود.

با این حال، در سال ۲۰۲۲، شکایتی که توسط NWSL علیه فدراسیون فوتبال ایالات متحده ارائه شد، به توافق رسید. در کنار ۲۲ میلیون دلار حقوق معوقه، «فدراسیون همچنین ۲ میلیون دلار را به صندوقی برای اهداف پس از دوران حرفه ای و تلاش های خیریه بازیکنان USWNT اختصاص خواهد داد که هر بازیکن می تواند حداکثر ۵۰۰۰۰ دلار درخواست کند. فدراسیون همچنین قول داده است که در تمامی بازی‌های دوستانه و مسابقات از جمله جام جهانی، دستمزد برابری بین تیم‌های ملی بزرگسالان مردان و زنان فراهم کند. /۲۲/۱۰۸۲۲۷۲۲۰۲/women-soccer-contracts-equal-pay-settlement-uswnt” target=”_blank” rel=”noreferrer noopener”>طبق NPR.

برابری جنسیتی واقعی متوقف شده است

بر اساس “گزارش شکاف جنسیتی جهانی ۲۰۲۰،” مسیر ایالات متحده به سمت برابری زنان متوقف شده است و بر اساس سرعت فعلی، آمریکای شمالی حدود ۱۵۱ سال با دستیابی به برابری جنسیتی فاصله دارد. بر اساس همین گزارش، ایالات متحده در رتبه ۵۳ از ۱۵۳ قرار دارد. کشورها در رابطه با شکاف جنسیتی، هرچند این عدد در سال ۲۰۲۲ به ۲۷ از ۱۴۶ افزایش یافت. با توجه به نقاط عطف متعددی که زنان در آمریکا تنها در چند سال گذشته از آنها پیشی گرفته‌اند، وجود دارد و داده‌هایی برای توضیح علت وجود دارد.

مطالعات Oriane Georgeac و Aneeta Rattan، منتشر شده در بررسی کسب و کار هاروارد، نشان داد که “مشاهده پیشرفت برای نمایندگی زنان در رهبری عالی (به‌طور خودجوش یا پس از خواندن مقاله) هم زنان و هم مردان را به فکر فرو می‌برد. که زنان به فرصت های برابر دسترسی بیشتری دارند. این تعمیم بیش از حد پیشرفت، به نوبه خود، باعث می‌شود مردم کمتر نگران نابرابری‌های مداوم باشند که زنان با آن روبرو هستند. روزانه، در دامنه های مختلف در محل کار و فراتر از آن.”

اما بسیاری هنوز بر این باورند که برابری جنسیتی محقق خواهد شد

خبر خوب؟ در بهار ۲۰۲۰، مرکز تحقیقاتی پیو از ۳۱۴۳ بزرگسال آمریکایی نظرسنجی کرد و دریافت که “اکثریت (۵۷٪) از بزرگ‌سالان می‌گویند که ایالات متحده در زمینه اعطای حقوق برابر به زنان با مردان به اندازه کافی پیش نرفته است.» خبر بهتر؟ اکثریت کسانی که می گویند کشور هنوز کار دارد، معتقدند برابری خواهد بود در آینده به دست آمد.

هل کردن یک تخته سنگ به بالای کوه همیشه هر چه به قله نزدیک‌تر شوید، سنگین‌تر می‌شود. همانطور که صعود می کنیم، اجازه دهید به مشارکت دیگران برای کمک به ما در تحمل بار ادامه دهیم. بیایید به تغییر شکل نگاه جامعه به زنان ادامه دهیم و اجازه دهید دستاوردهای خود را در هر قدم جشن بگیریم. زیرا چه در زمینه خود اولین باشید، چه به سادگی مذاکره کنید حقوق شما برای اولین بار، به یاد داشته باشید که حتی قدم های کودک شما را در مسیر درست می برد.

این مقاله در مارس ۲۰۲۱ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Southworks/Shutterstock

Megan Nicole ONeal 2 150x150 - برابری جنسیتی واقعی هنوز 151 سال باقی مانده است - علیرغم موارد اخیر
نقاط عطف

مگان نیکول اونیل نویسنده‌ای است که علاقه زیادی به داستان‌سرایی، سفر و در صورت امکان، ترکیب این دو دارد. آلوم UCLA در لس آنجلس زندگی می کند. به طور خاص کافی شاپ های غرب با وای فای به همان اندازه قوی و برشته های تیره. با مگان در توییتر به آدرس @megan_n_onealیا وب‌سایت او mnoneal ارتباط برقرار کنید. com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی