عمومیمقالات

اصول سرمایه گذاری که باید بدانید

اصول سرمایه گذاری که باید بدانید

سرمایه گذاری می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر هرگز اصول اولیه و چگونه سرمایه گذاری کنیم شاید بهترین راه برای دستیابی به امنیت مالی را بدانید برای سرمایه گذاری به جای پس انداز، اما باید در مورد نحوه انجام آن در خارج از برنامه بازنشستگی شرکت خود توضیح دهید.

سرمایه گذاری یک موضوع عظیم است که باید به جزئیات کوچک زیادی توجه کرد. این می تواند طاقت فرسا باشد و شما را از سرمایه گذاری پول خود باز دارد. اما متأسفانه، هر چه بیشتر منتظر بمانید، زمان کمتری برای رشد پول شما خواهد داشت.

اگرچه سرمایه گذاری بسیار زیاد و پیچیده به نظر می رسد، اما درک اصول سرمایه گذاری و هدف آن، تحمل ریسک شما و برخی اصطلاحات می تواند روند را آسان تر کند.

تفاوت اساسی بین سرمایه گذاری و پس انداز

اگرچه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری هر دو مستلزم کنار گذاشتن پول برای استفاده در آینده است، اما اساساً متفاوت هستند.

پس‌انداز برای آینده به معنای جمع‌آوری و کنار گذاشتن پول برای یک هدف کوتاه‌مدت است، معمولاً برای چیزی که طی یک تا پنج سال به آن نیاز دارید، یا یک صندوق اضطراری برای هزینه‌های غیرمنتظره. در دسترس و ایمن نگه داشتن این پول، به جای افزایش تا حد امکان، هدف اصلی شماست تا در صورت نیاز در دسترس باشد.

از طرف دیگر، هدف اساسی سرمایه گذاری رشد پول شماست. شما به طور هدفمند وجوهی را برای اهداف بلند مدتی مانند کنار می گذارید. ، تحصیلات دانشگاهی فرزندتان یا پیش پرداخت خانه.

هر چه مدت زمان بیشتری به پول خود اجازه دهید در یک سرمایه گذاری بماند، شانس بیشتری برای مشاهده بازدهی مثبت خواهید داشت و در موقعیتی قرار می گیرید که اجازه دهید پولتان برای شما کار کند. اما سرمایه‌گذاری فقط آفتاب و توله سگ نیست.

سرمایه گذاری در بازار سهام ریسک بیشتری دارد نسبت به صرف پول در یک بیمه سنتی یا حساب پس انداز با بازدهی بالا. هیچ تضمینی وجود ندارد که بازدهی سرمایه اولیه خود را که به آن اصل سرمایه می‌گویند، مشاهده کنید. شما باید مایل باشید که ریسک را درک کرده و تحمل کنید و از طریق فراز و نشیب های آن در بازار بمانید.

از بازار سهام برای کمک به رشد پول خود استفاده کنید

اگر با ریسک راحت نیستید یا در خانواده‌ای بزرگ شده‌اید که به سرمایه‌گذاری اعتقادی نداشتند، ممکن است فکر کنید که ذخیره کردن پول خود در یک حساب پس‌انداز یا پول نقد پنهان شده در خانه برای کمک به آمادگی برای آینده کافی است. .

اما وقتی این کار را انجام می‌دهید، به دلیل افزایش قیمت‌ها در طول زمان یا از نظر اقتصادی، تورم ضرر می‌کنید.

به طور کلی، بهترین راه همراهی با تورم با سرمایه گذاری در بازار سهام است زیرا می توانید سهام شرکت ها (در مورد سهام) یا سبد سهام (در مورد صندوق های سرمایه گذاری مشترک، صندوق های شاخص و صندوق های قابل معامله در بورس) را خریداری کنید. ، یا ETF) که احتمالاً در دراز مدت به رشد خود ادامه خواهند داد.

با سرمایه گذاری، به پول خود فرصتی برای مقابله با تورم می دهید. شما پول را در دارایی هایی قرار می دهید که از نظر تاریخی سریعتر از افزایش تورم رشد می کنند. این می‌تواند به شما کمک کند تا با افزایش‌های قیمتی که احتمالاً در آینده خواهیم دید یا حتی از آن پیشی بگیرید.

تحمل ریسک خود را درک کنید

برای کمک به رشد هر چه بیشتر پول خود، باید آن را تا زمانی که ممکن است سرمایه گذاری کنید. انجام این کار می تواند سخت باشد، به خصوص با جهش و سقوط اخیر بازار.

یکی از راه‌های جلوگیری از وحشت، تحمل ریسک خود را درک کنید. تحمل ریسک به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله زمانی که به پول خود نیاز دارید و واکنش احساسی شما به ضرر.

اگر در دهه ۳۰ خود و سرمایه گذاری برای بازنشستگی، احتمالاً ۲۵ تا ۳۵ سال فرصت دارید تا در بازار پر فراز و نشیب باشید. از دست دادن کمی در حال حاضر به اندازه ای که پنج سال از بازنشستگی فاصله داشتید ضرری ندارد.

درک اینکه در سفر سرمایه گذاری خود کجا هستید می تواند به شما کمک کند از تصمیم گیری های احساسی اجتناب کنید. اگر افق زمانی طولانی دارید، ممکن است نگران یک بازار پایین باشید اما تصمیم بگیرید که در سهام سرمایه گذاری کنید. به این ترتیب، زمانی که بازار دوباره بالا رفت، آماده کسب سود خواهید بود.

اگر به بازنشستگی نزدیک‌تر هستید، ممکن است بیشتر نگران کاهش بازار باشید و به دنبال راه‌هایی برای محافظت از پول خود باشید.

انتقال برخی از سرمایه‌گذاری‌های خود به دارایی‌های باثبات‌تر مانند اوراق قرضه می‌تواند به شما کمک کند تا نوسانات بازار را پشت سر بگذارید و درآمد قابل اعتمادی در دوران بازنشستگی ایجاد کنید. یک برنامه ریز مالی معتبر می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی برای موقعیت خاص شما بهترین است و چه زمانی زمان آن است که به سمت یک استراتژی محافظه کارانه حرکت کنید.

درک اصول اولیه گزینه های سرمایه گذاری شما

به‌طور کلی، احتمالاً با سرمایه‌گذاری در سهام یا در محصولاتی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق‌های شاخص و ETF که شامل سهام و سایر دارایی‌ها هستند، بهترین بازده پول خود را خواهید دید.

قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، ضروری است که اصول اولیه معنای هر اصطلاح را درک کنید.

سهام انفرادی

«خرید سهام» در دنیای سرمایه‌گذاری بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در هسته خود، فقط به معنای خرید قطعات است. مالکیت در یک شرکت که به آنها سهام می گویند. خرید سهام فردی می تواند زمان زیادی را ببرد. شما باید در مورد شرکت، رقابت آن و نحوه عملکرد بخشی که در آن است (مانند انرژی، فناوری، مراقبت های بهداشتی و غیره) تحقیق کنید.

اگر سهام جداگانه می‌خرید، کارشناسان توصیه می‌کنند بیش از را اختصاص دهید. ۱۰٪ از ارزش کلی سبد شما به سهام فردی. انجام این کار می تواند به شما کمک کند ریسک را بهتر مدیریت کنید و از قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد جلوگیری کنید.

صندوق های مشترک

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند به کاهش خطر خرید سهام فردی که خوب عمل نمی کند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یک سطل سرمایه‌گذاری واحد هستند که بخش‌هایی از سرمایه‌گذاری‌های دیگر مانند سهام، اوراق قرضه یا سایر دارایی‌ها را در خود نگه می‌دارند.

سهام‌هایی که در یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک قرار می‌گیرند، اغلب دارای اشتراکاتی هستند، مانند شرکت‌هایی که همگی متعلق به شاخص S&P 500 یا بخش خاصی مانند فناوری یا مراقبت‌های بهداشتی هستند. صندوق های سرمایه گذاری دارای ریسک هستند. اما معمولاً ریسک کمتری نسبت به خرید یک سهام جداگانه دارند، زیرا به جای یک شرکت، چند شرکت را در اختیار دارید.

صندوق های مشترک معمولاً به طور فعال مدیریت می شوند. این بدان معناست که یک مدیر صندوق وجود دارد که تصمیم می‌گیرد کدام و چه مقدار از سرمایه‌گذاری را در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک لحاظ کند. به همین دلیل، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک معمولاً کارمزد بیشتری نسبت به سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری دارند.

صندوق صندوق

صندوق وجوه شاخص خاص است نوع صندوق سرمایه گذاری مشترک هدف اصلی آنها بازتاب آنچه یک شاخص بازار خاص انجام می دهد است.

شاید در مورد شاخص‌های معیار معروفی مانند S&P 500، Dow Jones یا Nasdaq شنیده باشید. یک صندوق شاخص شامل تمام سهام فهرست شده در شاخص معیار است. هنگامی که شما در یک صندوق شاخص سرمایه گذاری می کنید، صاحب یک بخش کوچک از هر شرکت در آن شاخص هستید.

صندوق‌های شاخص سرمایه‌گذاری غیرفعال در نظر گرفته می‌شوند. آنها معمولاً کارمزدهای کمتری دریافت می کنند، زیرا یک الگوریتم رایانه ای به جای مدیر صندوق، شاخص را در صورت نیاز نظارت و تنظیم می کند. آنها همچنین تمایل به ریسک کمتری نسبت به سهام دارند، زیرا ذاتاً به دلیل انواع مختلفی از شرکت ها که معمولاً در یک شاخص گنجانده می شوند، متنوع هستند.

صندوق های قابل معامله در بورس (ETF)

ETF یکی دیگر از گزینه‌های سرمایه‌گذاری کم‌هزینه است. مشابه صندوق های سرمایه گذاری مشترک و شاخص. ETF ها انواع مختلفی از سهام، اوراق قرضه یا گزینه های دیگر را مانند صندوق سرمایه گذاری مشترک نگهداری می کنند و شاخص، بخش یا دارایی خاصی را دنبال می کنند.

یک تفاوت اصلی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک این است که می‌توانید آن‌ها را مانند سهام عادی سهام در بورس خریداری و بفروشید.

ETF ها را می توان روزانه خرید و فروخت، در حالی که شما فقط می توانید یک صندوق مشترک در روز معامله کنید. ETF ها را می توان به صورت غیرفعال یا فعال مدیریت کرد. تا زمانی که از هزینه های مربوط به ETF خاصی که انتخاب کرده اید آگاه باشید و با آن راحت باشید، آنها راه خوبی برای تنوع بخشیدن به یک سبد هستند.

اکنون که اصول اولیه را فهمیدم، چگونه سرمایه گذاری را شروع کنم؟

شما برای باز کردن حساب کارگزاری و سرمایه گذاری را شروع کنید. برخی از شرکت های کارگزاری حداقل ۰ یا ۱ دلار سرمایه گذاری را ارائه می دهند. برخی دیگر برای شروع به صدها یا حتی هزاران دلار نیاز دارند. شرکت های کارگزاری را بخوانید تا یکی را پیدا کنید که با سبک سرمایه گذاری شما و میزان سرمایه گذاری شما مطابقت داشته باشد.

اگر تازه وارد سرمایه‌گذاری شده‌اید یا می‌خواهید سبد سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشید، با صندوق‌های شاخص کم کارمزد شروع کنید. در حالی که همه سرمایه گذاری ها دارای ریسک هستند، استفاده از یک صندوق سرمایه گذاری مشترک یا شاخص می تواند به شما در مدیریت نوسانات از طریق تنوع کمک کند. بعلاوه، نسبت به سهام منفرد به نظارت کمتری نیاز دارد.

اگر کمی تجربه دارید و در حال حاضر در یک شرکت ۴۰۱(k) و شاخص کم هزینه و صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری کرده اید، می توانید سهام جداگانه را انتخاب کنید. حتماً در مورد هر شرکت به طور کامل تحقیق کنید و به کارمزدهای دریافتی برای هر تراکنش توجه کنید.

آیا پس از مطالعه گزینه های موجود سؤالی دارید یا سرمایه گذاری همچنان شما را می ترساند؟ صحبت با یک برنامه ریز مالی معتبر را در نظر بگیرید تا به شما در انتخاب سرمایه گذاری مناسب برای تحمل ریسک و اهداف کمک کند.

خط پایین اصول سرمایه گذاری

درک اصول سرمایه‌گذاری، گزینه‌های موجود و خطرات عدم سرمایه‌گذاری برای آینده می‌تواند به کاهش نگرانی‌های شما برای شروع کمک کند. اگرچه ممکن است ترسناک باشد، شروع به سرمایه گذاری به تنهایی در خارج از برنامه بازنشستگی شرکت می تواند به شما کمک کند تا مالکیت آینده خود را در دست بگیرید. و این می تواند به شما آرامش دهد که هر کاری که می توانید برای بازنشستگی بهتر انجام می دهید.

عکس توسط Arsenii Palivoda/Shutterstock

5708d3fb3e29a3e9515a6f15db0cef95?s=150&d=mp&r=g - اصول سرمایه گذاری که باید بدانید

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی