عمومیمقالات

5 رکن رهبری اصیل

۵ رکن رهبری اصیل

رهبری خوب دشوار است، به خصوص در یک محیط سریع. تغییر پیشرو در یک شرکت در شرایط پریشانی به این معنی است که بسیاری از چیزها باید به سرعت اتفاق بیفتند. رهبران اغلب فرهنگ را به عنوان یک “خوب بودن” به کار می گیرند. من به عنوان یک مدیر عامل سریال، شش شرکت را در طول بیش از ۲۰ سال از طریق تغییرات تحول آفرین رهبری کرده ام. دریافته‌ام که رهبران معتبری که از ستون‌های رهبری پیروی می‌کنند – و فرهنگ ناشی از رهبری – ضریب بهره وری و محرک موفقیت است.

دنیای سریع و پویای تغییرات سریع که قبلاً به سازمان‌های مضطرب محدود می‌شد، اکنون دنیای همه است. اختلال، نسل‌های جدید کارمندان و بیش از حد اتصال پارادایم رهبری را مجبور به تغییر می کند. مدل انقلاب صنعتی رهبری فرمان و کنترل دیگر موثر نیست.

برای توانمندسازی سازمان برای پیشرفت، رهبران باید یک سبک رهبری معتبر را بپذیرید. این یک محیط تعاملی و نوآورانه را ترویج می کند. می تواند با سرعت تغییراتی که اکنون با آن روبرو هستیم مطابقت داشته باشد. در اینجا پنج ستون من برای رهبری معتبر آمده است:

۱٫ همکاری ستونی از رهبری است.

شما نمی توانید خودتان این کار را انجام دهید. همه چیز خیلی سریع پیش می رود که یک فرد باهوش همه تماس ها را برقرار کند. سازمان‌ها باید ذاتاً با همکاری و ارتباطات چابک باشند.

شفافیت باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر به تیم خود متصل شوید و علاقه واقعی به مشارکت آنها نشان دهید و رفاه، به احتمال زیاد در تلاش شما به شما بپیوندند. دلیل ساده است: مردم از چیزی که به ایجاد آن کمک می کنند حمایت می کنند.

لائوتزو نوشت:

بهترین رهبران کسانی هستند که مردم به سختی می دانند وجود دارند.
بهترین رهبر بعدی رهبری است که مورد محبت و ستایش قرار گیرد.
بعدی کسی است که از او می ترسند.
بدترین رهبر آن است که حقیر باشد.

اگر به مردم اعتماد نکنید، 
آنها غیرقابل اعتماد خواهند شد.

بهترین رهبران برای کلمات خود ارزش قائل هستند و از آنها به اندازه کافی استفاده می کنند.
وقتی او وظیفه‌اش را انجام داد، 
مردم می‌گویند: «شگفت‌انگیز است: 
ما این کار را به تنهایی انجام دادیم!»

از نظر من، این معیار واقعی همکاری مؤثر است.

۲٫ یک رهبر معتبر دارای بینش است.

فیلسوف اریک هافر می گوید: “رهبر باید عملی و واقع گرا باشد، اما باید به زبان بینا و ایده آلیست صحبت کند.” تعادل در آن نهفته است. چشم انداز و استراتژی را می توان به طور مشترک ایجاد کرد و رهبران معتبر می توانند به تعریف این واقعیت کمک کنند. اما رهبر همچنین باید پارادوکس دفاع از آینده را در حالی که درگیر انگیزه های هدفمند و واقعیت های عملی زمان حال است، زندگی کند.

۳٫ همدلی ستون رهبری است.

همه ما انسان های ناقصی هستیم. همه ما روزهای بد خود را داریم رهبرانی که تشخیص می‌دهند افراد عادی را رهبری می‌کنند و فقط برای یک نتیجه مدیریت نمی‌کنند، میزان زیادی از وفاداری، مشارکت و بهره‌وری را ایجاد می‌کنند. رفتار با دیگران همانطور که دوست داریم با ما رفتار شود، اصولی است که به نوعی برای بیش از ۲۶۰۰ سال. اگر بتوانید فرهنگ احترام و عزت، فرهنگ اعتماد به جای ترس ایجاد کنید، سازمان شما کارهای بزرگی انجام خواهد داد.

ممکن است همه ما نقش‌های متفاوتی داشته باشیم، اما همه ما ارزش برابری داریم و باید بر این اساس مورد احترام و درمان قرار گرفت.

۴٫ رهبران معتبر مستقر هستند.

اگر می‌خواهند مؤثر و انعطاف‌پذیر باشند، رهبران واقعی باید متمرکز و متعادل باشند. آنها می توانند دیدگاه گسترده تری داشته باشند و اغلب شرکت و افراد آن را بر خواسته های خود مقدم می دارند.

هر یک از ما از بدن، روح و روح تشکیل شده ایم. و ما باید مراقب خود باشیم تا بتوانیم به طور مؤثر به دیگران خدمت کنیم. هر رهبر برای پایداری در دیگ محل کار مدرن باید به رفاه اساسی خود توجه کند. وقتی دیگران را رهبری می‌کنید، نظم‌های شخصی ساده زندگی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

۵٫ اخلاق ستون رهبری است.

“اگر یکپارچگی ندارید، چیزی ندارید. شما نمی توانید آن را بخرید. شما می توانید تمام پول دنیا را داشته باشید، اما اگر فردی با اخلاق و اخلاقی نباشید، واقعاً چیزی ندارید. سخنان سرمایه‌گذار و بشردوست هنری کراویس کمی خشن و حتی قضاوت‌آمیز به نظر می‌رسند، اما ما می‌دانیم که آنها درست هستند.

انتخاب بی‌علاقه چارچوب اخلاقی‌تان به نظر یک محرک موفقیت در کسب‌وکار عجیب است، اما تصمیم‌گیری زودهنگام ممکن است شما و دیگران را از فاجعه نجات دهد. صداقت اغلب ناخوشایند است، اما مسیری پایدارتر و در نهایت رضایت بخش تر است. اغلب، انجام کاری که می‌گویید انجام خواهید داد، ساده است.

این ویژگی‌های به ظاهر نرم، هسته‌ای هستند که من دریافته‌ام که در موقعیت‌های پیچیده چندگانه موفق هستند. سرعت تغییر امروز به این معنی است که همه سازمان‌ها باید از چابکی برای بقا و پیشرفت در عصر دیجیتال اطمینان حاصل کنند.

این مقاله در جولای ۲۰۱۷ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Inside Creative House/Shutterstock

Mark Bilton 150x150 - 5 رکن رهبری اصیل

مارک بیلتون یک استراتژیست برنده جوایز بین‌المللی، مربی مدیر عامل و مدیر عامل گشت فکر است. او بیش از ۲۰ سال تجربه مدیر عاملی دارد و شش شرکت را از طریق تغییرات تحول آفرین رهبری می کند. مارک مأموریتی دارد که «رهبری را دوباره قالب‌بندی کند و محیط کار را انسانی کند». او عضو YPO، برترین سازمان رهبری ارشد اجرایی در جهان است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی