عمومیمقالات

زمان بد می تواند شما را تلخ یا بهتر کند

زمان بد می تواند شما را تلخ یا بهتر کند

ضرب‌المثل “شکست، مقدمه‌ای برای بازگشت است، با سخنان جان وودن، مربی مشهور بسکتبال UCLA مصادف است. فلسفه مواجهه با ناملایمات.

در کتاب هرم موفقیت مربی وودن با جی کارتی، وودن دیدگاه خود را در مورد ناملایمات شرح داد:

“نمی‌توانیم اجازه دهیم مشکلات ما را دلسرد کنند. موانع راه ممکن است باعث شوند مسیر خود را کمی تغییر دهیم، اما ما نمی توانیم اجازه دهیم آنها ما را از مقصدمان باز می دارند.

“من اغلب گفته ام که ما در برابر سختی ها قوی تر می شویم. ما با یک برنامه وزنه برداری از نظر بدنی قوی تر می شویم. عضلات ما در برابر اجسام سنگین کار می کنند. این مصیبت است ما از نظر ذهنی قوی‌تر می‌شویم از طریق دشواری پیشرونده آموزش. ما با حساب دیفرانسیل و انتگرال شروع نمی کنیم. با حساب شروع می کنیم بعد از یادگیری اصول، به جبر و سپس هندسه و … می رویم. ما به سمت حساب دیفرانسیل و انتگرال حرکت می کنیم. به همین ترتیب، ما از نظر روحی با آزمایش های زندگی قوی تر می شویم. از دست دادن همسر عزیزم، نلی، سخت ترین اتفاق زندگی من بود. برای چند سال، سرعتم را کند کرد. اما مانع من نشد در نهایت حتی از دست دادن او نیز مرا قوی تر کرده است.

“از هر نظر – از نظر جسمی، اخلاقی، عاطفی و معنوی – وقتی زندگی سخت است، قدرت خود را افزایش می دهیم. بنابراین، ما نباید از ناملایمات بترسیم و نمی‌توانیم اجازه دهیم که ما را از تبدیل شدن به بهترین چیزی که می توانیم باشیم از طریق پیگیری ثابت اهدافمان. در واقع، با قوی‌تر شدن، می‌توانیم و باید اهداف خود را گسترش دهیم. گسترش توانایی‌هایمان تا حد آنها مستلزم آن است که پتانسیل‌هایمان را به طور واقع بینانه ارزیابی کنیم.»

مقابله با ناملایمات ما را قوی تر می کند

در سال ۱۹۶۲، تیم Wooden’s UCLA در نیمه نهایی فینال چهار شکست خورد. در کتاب Wooden’s Wooden on Leadership با استیو جیمیسون، فرد اسلاتر یکی از اعضای آن تیم، این تجربه را شرح داد:

“ما در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی ملی به سینسیناتی باختیم زیرا در آخرین دقیقه بازی از ما تماس گرفته شد. این یک تماس فانتوم بود و هزینه بازی UCLA و شاید قهرمانی ملی را داشت. واکنش مربی در رختکن همان بود که انگار ما پیروز شده بودیم – باحال، بدون شکایت. او به ما گفت که سرمان را بالا نگه داریم: «مشکلات ما را قوی تر می کند. و سپس او گفت، “یادت باشد، شما هنوز همدیگر را دارید.”

گاهی اوقات سال ها طول می کشید تا بازیکنان وودن از درس های زندگی او در مواجهه با ناملایمات بهره مند شوند. بیل والتون یک بار آن را اینگونه توصیف کرد:

“بیست و نه سال از زمانی که UCLA را ترک کردم می گذرد و من را شگفت زده می کند که مربی وودن در این ۲۹ سال چقدر باهوش شده است. من الان ۵۰ سالمه ما فکر می کردیم او دیوانه است. او یک عتیقه پیاده روی بود. تا زمانی که مصیبت به ما رسید، متوجه شدم حق با او بود.»

مواجه شدن با ناملایمات به شیوه ای مثبت مستلزم دو قطعه خمپاره برتر است. هرم چوبی موفقیت: ایمان و صبر. همانطور که وودن بیان می کند، باید به خاطر داشته باشیم که “بدبختی حالتی است که در آن انسان به راحتی با خود آشنا می شود و در آن زمان به خصوص از تحسین کنندگان آزاد می شود.”

این مقاله در ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شده و به روز شده است. عکس توسط TORWAISTUDIO/Shutterstock

Craig Impelman 150x150 - زمان بد می تواند شما را تلخ یا بهتر کند

کریگ ایمپلمن به‌عنوان نوه‌ی مربی وودن، این فرصت را داشت که آموزه‌های مربی را از نزدیک بیاموزد و در مورد آن درس‌ها برای سایت خود نوشت، www.woodenswisdom .com. او یک سخنران انگیزشی و نویسنده Wooden’s Wisdom است، یک «ماژول آموزش الکترونیکی» هفتگی که بین شرکت‌ها در سراسر کشور توزیع می‌شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی