عمومیمقالات

تغییر نام تجاری؟ 7 کلید برای اطمینان از انتقال روان

تغییر نام تجاری؟ ۷ کلید برای اطمینان از انتقال روان

اگر نام تجاری شما ضعیف باشد، برند شما ممکن است آسیب ببیند. هنوز هم ترسناک تر: حاشیه شما برای خطا در بهترین حالت ناچیز است. اما می توانید با تغییر نام تجاری طبق این هفت اصل، شانس را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید:

۱٫ مطمئن شوید که برند چیست.

یک برند بسیار بیشتر از لوگوی شماست. نام تجاری مجموع پیام ها، تعاملات و تجربیاتی است که مشتری با محصولات، خدمات و افراد شما دارد.

برای مشتریان، نام تجاری وعده یک تجربه و همچنین تجربه آن وعده در حال تحویل است. یک نام تجاری دارایی ارزشمندی است که باید با ارائه ارزشمندی پرورش یابد. محتوا در رسانه های اجتماعی؛ خدمات دوستانه و سریع به مشتریان؛ پاسخ های شخصی و معتبر به هر مشتری که با شما تماس می گیرد. و احترام به خواسته های مشتریان برای انتخاب یا حذف ارتباط مستقیم بازاریابی با برند شما.

۲٫ کنترل فرآیند تغییر نام تجاری را حفظ کنید.

از آنجایی که یک نام تجاری برابر با جواهرات تاج یک شرکت است، مردم می توانند در مورد هر تغییری حساس باشند. در نتیجه، تلاش برای تغییر نام تجاری می‌تواند به راحتی به علایق یا ناپسندهای شخصی مدیران یا مالکان (یا حتی آنچه همسرشان فکر می‌کند) بدتر شود. برای تسهیل فرآیند و نتیجه، یک مشاور یا آژانس بی طرف استخدام کنید.

همانطور که تلاش شما آشکار می شود، نام تجاری خود را در یک استراتژی قرار دهید که نه تنها منشا برند، بلکه مقصد نهایی آن را در بازار فعلی و آینده منعکس می کند. برخی از جنبه های برند شما (جذابیت حسی عالی، خدمات عالی به مشتریان، آموزش عالی،

۳٫ بدانید که یک برند دارای دو مالک است: بازاریاب مالک ۵۰% است و مشتری مالک ۱۰۰% است.

بله، می‌دانم که این ۱۵۰٪ است—و دلیل آن اینجاست. بازاریاب پیام ها، محصولات و خدمات را تولید می کند. اما مشتریان شما برند را تجربه می کنند. در عصر دیجیتال، آنها در نهایت کنترل می کنند که آیا پیام های شما را نادیده می گیرند، مشاهده می کنند یا به آنها گوش می دهند، آنها را با یا بدون نظرات مطلوب به اشتراک می گذارند یا خرید کنید.

موارد آماده: در طول تغییر نام تجاری خود، با مشتریان و کارمندانی که بیشترین تماس با مشتری را دارند بررسی کنید. از دانش کارمندان داخلی که تجربه برند شما را ارائه می دهند استفاده کنید: افرادی که در خط کمک هستند، نصب کنندگان، کارمندان بخش مرجوعی و حتی کارکنان دفتر پشتیبان، کارگران خط و خدمه انبار. بازخورد آنها می تواند برای اطمینان از تجربه مثبت مشتری بسیار مهم باشد. .

یکی دیگر از مزایای گنجاندن: هنگامی که در طول یک تغییر نام تجاری از کارکنان خود درخواست می‌کنید، به آنها گوش می‌دهید و به آنها کمک می‌کنید، افراد درون شرکت احساس می‌کنند که شنیده شده‌اند و در نتیجه کمتر مورد انتقاد قرار می‌گیرند و احتمال بیشتری دارد که صاحب نتیجه شوند. . بدترین راه این است که در مورد مسائل برندینگ در سطح بالا تصمیم گیری کنید و سپس به نیروهایی که باید تجربه برند را ارائه دهند، دیکته کنید. با انجام این کار، در خطر از دست دادن خرید و مرتبط بودن هستید.

۴٫ لوگو، تگ لاین، تایپوگرافی و طراحی شما باید داستانی تک‌نگر را بیان کند.

ظاهر، احساس و پیام یک برند باید یک داستان را بیان کند. هر برندی به نوعی قهرمان است. به این فکر کنید که برند شما برای چه چیزی مبارزه می کند و با چه چیزهایی مخالفت می کند. در نظر بگیرید که چه چیزی برای مشتریان در خطر است، مشکلات آنها و چگونه آنها را حل می کنید. با تبدیل شدن به یک قهرمان برای مشتریان خود، زمانی که مشتریان خود را در محل کار خود، در خانواده و در میان دوستان خود تحویل می دهند، از آنها قهرمان می سازید.

FedEx و National Car Rental نمونه‌های خوبی از این تمرکز هستند. “وقتی کاملاً، به طور مثبت باید یک شبه وجود داشته باشد” قول معروف FedEx است. و آرم فدرال اکسپرس – با حروف متمایز و تضاد رنگی آن – حضور ثابتی بر روی جعبه‌ها، پاکت‌ها و کامیون‌ها دارد. National Car Rental همه چیز را سبز می کند، از لوگو و تابلوهای خود گرفته تا ” آنها کلوپ زمرد.” هر دوی این شرکت‌ها تصاویر، وعده‌ها و تجربیات مشتری واقعاً یکپارچه‌کننده دارند.

۵٫ همیشه به یاد داشته باشید که یک نام تجاری باید روان باقی بماند – اما هنگام تغییر نام تجاری احتیاط کنید.

تغییر بنیادی برند شما خطرناک است. اگر تلاش با شکست مواجه شود، می تواند گران و مخرب باشد. تجدید ۲۰۰۹ Tropicana از تصویر ایجاد شده را در نظر بگیرید بسته بندی آب پرتقال آن – نی نوشیدنی در یک پرتقال تازه چسبیده است. تبلیغات تلویزیونی سال‌ها این تصویر کاه در نارنجی را چکش کرده بود. علاوه بر این، این دستگاه هوشمند از مزیت کلیدی Tropicana پشتیبانی می کند: آب پرتقال تازه فشرده “هرگز از غلیظ”.

طراحی بسته بندی تغییر نام تجاری عکسی تمیز و عمومی از آب میوه در یک لیوان را نشان می دهد. رد مصرف کننده سریع بود و فروش در حدود ۷ هفته ۲۰ درصد کاهش یافت. Tropicana یک دارایی برند را با نتایج بدی تغییر داده بود و باید مسیر خود را معکوس کند.

عوامل خارجی مانند رقابت سرسختانه، روندهای صنعتی و ترجیحات مصرف‌کننده تغییر یافته، شما را وادار می‌کنند که به طور مداوم برند خود را ارزیابی مجدد کنید. نام تجاری خود را به عنوان شناوری در نظر بگیرید که محکم به کف اقیانوس لنگر انداخته است، اما می تواند در امواج ببافد و بافته شود. موقعیت‌هایی ایجاد کنید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید که به اندازه کافی گسترده باشد تا امروز مانند دیروز مرتبط باشد و به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد که در آینده مرتبط باشد.

برندهای موفق حضور زنده در بازار هستند و رابطه ملموسی با مشتریان خود دارند. پشتیبانی از یک برند در زمان رونق برای مشتریان آسان است. بنابراین برای برندها مهم است که پشتیبانی مشتری را حفظ کنید در خلال شرایط اقتصادی به منظور برای ادامه فروش.

۷٫ پس از تغییر نام تجاری از برند خود محافظت کنید.

هنگامی که نام تجاری خود را تازه کردید (یا طراحی کردید)، یک قهرمان برند منصوب کنید. این رهبر کلیدی معمولاً یک فرد ارشد در بازاریابی است و راهنمای سبک برند را منتشر می کند. این شخص همچنین ارتباطات داخلی و خارجی (تبلیغات، روابط عمومی، فروش، سایت‌های خرده‌فروشی، مکاتبات و غیره) را کنترل می‌کند تا مطمئن شود که همه کارکنان از لوگو، نماد، برچسب و قالب‌های مناسب برای تبلیغات، ایمیل‌ها، بازاریابی مستقیم، اجتماعی استفاده می‌کنند. رسانه – هر پیام خروجی در هر رسانه. برندی که با ظاهر، احساس و پیام متحد شده باشد، هدف هر جایی است که مشتری درگیر است.

از این اصول تغییر نام تجاری در عین استراتژیک بودن، پایبندی به ریشه‌های فرهنگی شرکت، مرتبط ماندن و حفظ منافع مشتریان در همه حال استفاده کنید.

این مقاله در اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Dean Drobot/Shutterstock

19986022f570fe770be812582bdf0d28?s=100&d=mp&r=g - تغییر نام تجاری؟ 7 کلید برای اطمینان از انتقال روان

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی