عمومیمقالات

نمونه هایی از طرز فکر رشد برای پیشرفت شغلی، روابط و رفاه

نمونه هایی از طرز فکر رشد برای پیشرفت شغلی،
روابط و رفاه

پذیرش انتقاد نمونه ای از طرز فکر رشد است. تمایل به یادگیری، به عهده گرفتن مسئولیت های جدید و پذیرفتن عیوب خود به عنوان زمینه هایی برای بهبود، نمونه ای از طرز فکر رشد است. در حالی که فردی با ذهنیت ثابت شکست را به عنوان یک محدودیت شخصی درونی می کند، کسانی که ذهنیت رشد دارند، عقب نشینی را به عنوان یک چالش می پذیرند. ذهنیت رشد به جای پذیرش نقاط ضعف ما را می شناسد. این شامل خودآگاهی مورد نیاز برای رویارویی با محدودیت های شخصی ما می شود و در عین حال فرصت بهبود را نیز می پذیریم.

رشد از یک ذهنیت ثابت به یک ذهنیت رشد آسان نیست. این به معنای پذیرش یک سفر مستمر بهبود روزانه است. این پیشرفت‌ها، مهم نیست که در ابتدا چقدر کوچک باشند، اعتماد به نفس بیشتری ایجاد می‌کنند. این روند شتاب ایجاد می کند، بنابراین با پیش رفتن آسان تر می شود. شروع با یک طرز فکر رشد بخش سخت است و تصورات منفی ما از خود می تواند مانع شود. بهبود با نحوه صحبت ما با خود شروع می شود.

توسعه ذهنیت رشد با خود صحبتی مثبت آغاز می شود

آیا تا به حال با چالشی روبرو شده اید و از خود پرسیده اید، آیا می توانم از این دشواری عبور کنم؟ ممکن است صدای دیگری در ذهن شما پاسخ دهد، بله. این چیزی است که ما باید انجام دهیم. این بحث داخلی خودگویی. این بخش بیشتر درک ما از خود، جهان و جایگاهمان در آن است.

یک طرز فکر ثابت می‌تواند منجر به خودگویی منفی شود: من استعداد مواجهه با این چالش را ندارم، بنابراین تلاش نمی‌کنم. به طور مشابه، انتظار برتری فوری از خودمان می‌تواند منجر به این شود. فلج کامل. ما در هر دو مورد فرصت ها را از دست می دهیم. از سوی دیگر، با یک ذهنیت رشد، نقاط ضعف و قوت خود را می پذیریم. مانند یک عضله، ایجاد یک طرز فکر رشد به شما کمک می کند در طول زمان قدرت بسازید.

نمونه هایی از خود گفتاری ذهنیت رشد

  • من از دیروز دورتر هستم.
  • من مهارت هایی را دارم که برای انجام این کار نیاز دارم.
  • از چه استراتژی هایی در گذشته استفاده کرده ام که موثر بوده است؟
  • بعد از چند نفس عمیق، می توانم دوباره تمرکز کنم.
  • وقت رفتن است—بیایید شیرجه بزنیم!

قدرت “هنوز” در یادگیری مهارت های جدید

“هنوز” کلمه قدرتمندی است. آینده را به روی امکانات روزافزون برای بهبود می گشاید. ضعف های فعلی را می پذیرد و درها را برای رشد باز می گذارد. من در این مهارت ریاضی که نیاز دارم… هنوز خوب نیستم.

کارول اس. دوک، دکترای روانشناسی، استاد روانشناسی دانشگاه استنفورد، محقق و نویسنده، «قدرت هنوز” در آموزش. به جای اینکه فرض کنیم دانش آموز «در خواندن بد است»، دوک به معلمان پیشنهاد می کند که آن دانش آموز را به سمت موفقیت تشویق و پرورش دهند.

به خاطر داشته باشید: “با این حال” قدرت خود را پس از فارغ التحصیلی از دست نمی دهد. ما به یادگیری ادامه می دهیم. مشاغل، سرگرمی ها و به طور کلی شادی شخصی ما نیازمند کسب مهارت های جدید و ایجاد عادات سالم تر است. این رویکرد این تصور را که مهارت های ما ثابت هستند را رد می کند. در عوض، آن مفهوم بهبود مستمر را در بر می گیرد، که در ذهنیت رشد مرکزی است.

نمونه هایی از یادگیری بهتر با یک کلمه ساده

  • من هنوز در ارائه سخنرانی های تیمی خوب نیستم.
  • من هنوز در شهر جدیدم دوستی پیدا نکرده ام…
  • من نمی‌دانم چگونه این گزارش‌ها را تکمیل کنم… هنوز.
  • نمی‌دانم چگونه جدید خود را بهینه کنم. پلت فرم نرم افزار… هنوز.

نمونه هایی از طرز فکر رشد در کسب و کار

خودگویی مثبت همراه با “قدرت هنوز” می تواند شما را به نیرویی غیرقابل توقف تبدیل کند. با گذشت زمان و تعهد، می‌توانید بر ذهنیت منفی «نمی‌توانم» غلبه کنید و آن را به «می‌خواهم» تبدیل کنید.

کارآفرینان به ویژه از طرز فکر رشد سود می برند. اغلب، آنها با یک خدمه اسکلت شروع می کنند. یا شاید آنها فردی هستند که با هر چالشی روبرو می شوند. هیچ کس دیگری برای تماس، رسیدگی به امور حسابداری، توسعه بازاریابی و مدیریت وب سایت وجود ندارد. رشد کسب و کار می تواند به دلیل یک طرز فکر ثابت “من نمی توانم” متوقف شود.

کارکنان و پیمانکاران با رویکرد کارآفرینی نیز از طرز فکر رشد بهره مند می شوند. موفقیت حرفه ای، از جمله کار در جهت ارتقاء، مستلزم نگرش قابل انجام در مواجهه با چالش های جدید است.

نمونه هایی از طرز فکر رشد در زندگی حرفه ای شما

  • پذیرفتن یک ترفیع یا پیشنهاد شغلی، حتی زمانی که در حال حاضر همه مهارت‌های لازم را ندارید
  • یک مشاور املاک عدم فروش را می‌پذیرد و روش‌های جدید را از متخصصان می‌آموزد
  • از خودتان در اولین یا دهمین تماس کنفرانس یا ارائه فروش خود انتظار کمال ندارید، زیرا می دانید که می توانید به طور مداوم پیشرفت کنید

بهبود سلامت و تندرستی با طرز فکر رشد

انتظار کمال از خود، مظهر یک طرز فکر ثابت است. وقتی فوراً به نتایجی که می‌خواهیم نمی‌رسیم، خود را ناتوان یا «بد در آن» می‌دانیم و تسلیم می‌شویم. ذهنیت رشد می‌داند که برای رشد نیاز به زمان و تلاش دارد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که خودگویی مثبت یا دیدگاه تازه تان تثبیت شود و فوراً زندگی شما را تغییر دهد. این نیاز به ایجاد عادات خوب دارد.

همانطور که فیلسوف و مورخ ویل دورانت گفت: “ما همان کاری هستیم که مکررا انجام می دهیم. پس تعالی یک عمل نیست، بلکه یک عادت است.» هیچ کجا این واضح تر از بهبود سلامت و رفاه ما نیست. خواه افزایش تمرکز حواس، مبارزه با افسردگی و یا تلاش برای ساختن توده عضلانی، فرد باید یک برنامه روتین ایجاد کند. با گذشت زمان، روال ها تقریباً به عادت های ناخودآگاه تبدیل می شوند.

نمونه هایی از طرز فکر رشد برای سلامت و رفاه بهتر

  • توسعه برنامه های مثبت روتین های صبح و روتین های عصر برای افزایش تندرستی
  • پذیرفتن داشتن یک برنامه اضافی تکه پیتزا زمانی که رژیم می گیرید باعث شکست شما نمی شود یا به این معنی نیست که “رژیم خود را کنار گذاشته اید” و دفعه بعد بهتر عمل خواهید کرد
  • پاک کردن ذهن خود از افکار منفی از طریق مدیتیشن، پیاده روی در طبیعت یا ورزش بر اساس برنامه منظم

دیدن فرصت موفقیت در دیگران

هیچ شخصی جزیره نیست. مهارت های ما در کار تیمی و رهبری – و حتی سلامت روانی و رفاه – دیگران را درگیر می کند. این مجموعه ای پیچیده و بی پایان از تعاملات است که نحوه تلقی ما از خود و درک دیگران از ما را نشان می دهد. بنابراین، یک طرز فکر رشد ممکن است در ذهن ما شروع شود، اما به همین جا ختم نمی شود.

از آنجایی که باید به نحوه صحبت و درک خودمان توجه کنیم، باید در نحوه صحبت و درک دیگران نیز رشد کنیم. با این فکر که دیگران نمی توانند در مهارت ها یا عادات خود رشد کنند، ما یک طرز فکر ثابت داریم. در منفی ترین حالت، تصورات ما از دیگران می تواند منجر به تعصب در تعاملات اجتماعی و تجاری ما شود. برای جلوگیری از این امر، باید به «قدرت هنوز» در دیگران نیز ایمان داشته باشیم. فقط به یاد داشته باشید: باور اینکه کسی می تواند شنا را یاد بگیرد به این معنی نیست که او را در اولین درس خود به اعماق زمین پرتاب کنید. مانند خودتان، به جای کمال فوری، انتظار یک روند بهبود را داشته باشید.

نمونه هایی از طرز فکر رشد در تعاملات ما با دیگران

  • فرد من هیچ تجربه فروش ندارد… هنوز.
  • بازیکن بیرونی من قدرت و سرعتی دارد که به ارزش تیم بیافزاید اما آنها فاقد غریزه هستند. با ابتکار و کمی مربیگری، آنها می توانند به یک دارایی اصلی تیم تبدیل شوند.
  • فرزندم در خواندن مشکل دارد، اما من می توانم روزانه با آنها کار کنم تا پیشرفت کنم.
  • رهبر جدید ما در نقش خود با مشکل مواجه است، اما نقاط قوت اصلی وجود دارد. اکثر اشتباهات آنها به چند موضوع کلیدی مربوط می شود که می توان آنها را توسعه داد.

عکس توسط PanuShot/Shutterstock

Bryan Lindenberger 100x100 - نمونه هایی از طرز فکر رشد برای پیشرفت شغلی،
روابط و رفاه

برایان از فضای دیجیتالی که هنر و فناوری در آن تلاقی می‌کنند لذت می‌برد. او به عنوان یک نویسنده در زمینه آموزش، بهداشت و سلامت و تولید کار کرده است. او همچنین به مشاغل کوچکتر در توسعه وب از جمله دسترسی و توسعه محتوا کمک می کند. او در اوقات فراغت خود مسیرهای پیاده روی در مرکز فلوریدا را طی می کند.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی