عمومی

اگر ایده مذاکره برای هر چیزی باعث می شود وارد آن شوید عرق سرد، مطمئن باشید که تنها نیستید.

اگر ایده مذاکره برای هر چیزی باعث می شود وارد آن شوید
عرق سرد، مطمئن باشید که تنها نیستید.

حتی با تجربه ترین مذاکره کنندگاندر حال ترس و وحشت هستند. a href=”https://www.inc.com/victoria-medvec/negotiate-without-fear-strategy-leverage-agreement-book.html?_ga=2.204481944.924091420.1661780291-88501945.16 با Fee ، توسط دکتر ویکتوریا مدوک، یک متخصص مشهور در مذاکره با سهام بالا و مشاور شرکت‌های Fortune 500. این کتابی است که باید بخوانید و اغلب به مدیران اجرایی و مدیران سطح C که با من مربی می‌شوند توصیه می‌کنم.

چه تصاحب شرکتی پرمخاطره، حقوق شما یا صرفاً وقت خواب فرزندانتان، زندگی پر است با مذاکرات تاکتیک‌های Medvec مبتنی بر مجموعه‌ای از مطالعات هر دو طرف مذاکره است. یک طرف با مذاکره با اطمینان و به حداکثر رساندن موفقیت، رهبری را بر عهده خواهد گرفت. دیگری از از دست دادن معامله و آسیب رساندن به رابطه می ترسد.

ساخت یک استراتژی مذاکره مهم است. با در نظر گرفتن همیشه برای رفع نیازهای طرف مقابل. هر چه بیشتر در مورد علایق، اهداف و گزینه های طرف مقابل بدانید، قدرت بیشتری خواهید داشت. هنگام ساختن استراتژی خود، این اهداف را هدف قرار دهید: 

  1. به سؤالات طرف مقابل پاسخ دهید و به نیازهای آنها پاسخ دهید.

  2. به چیزی که خود، محصول یا خدماتتان را متفاوت و منحصر به فرد می کند، اشاره کنید.

  3. ارتباط را با طرف مقابل ایجاد و رشد دهید.

  4. برای به حداکثر رساندن نتیجه خود اهداف بلندپروازانه ای داشته باشید.

دو استراتژی قدرتمند که می‌تواند هنگام مذاکره به نفع طرف شما باشد.

BATNA یا “بهترین جایگزین برای توافق نامه مذاکره”. این بزرگترین منبع قدرت شماست که آماده کردن گزینه ها یا طرح B (یا C، D و E) است. همچنین، نحوه ارزیابی گزینه های طرف مقابل یا BATNA و استفاده از آن برای تعیین هدف خود برای مذاکره است.

MESO یا “پیشنهاد همزمان چندگانه”. آیا ترجیح می دهید چندین پیشنهاد یا بهتر بگوییم راه های زیادی برای برنده شدن داشته باشید؟ مردم اغلب عاشق انتخاب و ارزیابی همه گزینه ها هستند. این باعث می‌شود که صمیمانه و همکاری‌کننده به نظر برسید، و با فکر کردن به تمام نیازهای آنها و آوردن موارد بیشتر به میز مذاکره، استراتژیک‌تر عمل می‌کنید.

پنج F مذاکره کننده بی باک:

  1. ابتدا بروید. تحقیقات به ما می‌گوید که معمولاً کسی که اول پیشنهاد می‌دهد از این مزیت برخوردار است، زیرا به شما اجازه می‌دهد رهبری را به دست بگیرید.

  2. با جمع آوری این منطق که نشان می دهد که چگونه نیازهای آنها را برآورده می کنید.

  3. خود را قاب کنید به جای برجسته کردن مزایا، از نظر ضررهای احتمالی به درستی پیشنهاد دهید تا احساس فوریت را در طرف مقابل ایجاد کنید و به نفع خود عمل کنید. این امر باعث می شود که آنها نتوانند در شرایط موجود در آسایش باقی بمانند.

  4. با ارائه گزینه های مختلف برای رهبری، انعطاف پذیر باشید توافق احتمالی برای یک توافق روی “چگونه” کار کنید و نه “اگر” با هم کار کنیم.

  5. از پیشنهادات ضعیف خودداری کنید. در مورد پیشنهاد خود محکم و شفاف باشید و راه هایی را به اشتراک بگذارید که می توانید به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند، به جای اینکه منتظر باشید تا پیشنهاد جدیدی ارائه دهند.

نقطه ای وجود دارد که باید با یک تاکتیک تعهدی در مورد “هیئت مدیره فقط این را تایید کرده است” یا “من فقط مجازم تا این حد پیش بروم” به مذاکره پایان دهید. به این ترتیب شما می گویید که معامله باید تا کنون تعریف شده باشد و در را بر روی گفتگوهای بیشتر نمی بندید، بلکه باید به توافقی که در حال بحث هستید پایبند باشید.

چیزی که برای من مفید است این است که سعی می‌کنم به یاد بیاورم که طرف مقابل هم می‌ترسد. آنها فقط انسان هستند همانطور که شما هستید. مذاکره معمولا با «نه» شروع می شود و نباید آن را به عنوان یک دیوار، بلکه به عنوان یک پنجره فرصت دید. هدف شما افزایش اعتماد به نفس و به حداکثر رساندن نتیجه با آزمایش شرایط مرزی و وادار کردن طرف مقابل به عقب راندن است.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی