عمومی

چگونه افراد با هوش هیجانی بالا از «the Chick-fil-A Rule’ برای گرفتن تصمیمات بسیار بهتر

چگونه افراد با هوش هیجانی بالا از «the
Chick-fil-A Rule’ برای گرفتن تصمیمات بسیار بهتر

افراد با هوش هیجانی تقریباً همه بهتر تصمیم می گیرند. چگونه این کار را انجام می دهند؟

یک پاسخ ساده وجود دارد. اما توضیح آن مستلزم آن است که برای اثبات موضوع، مسیری روایی ۲۵۰ کلمه ای را طی کنیم.

امیدوارم در این مورد با من مدارا کنید، زیرا بسیار مفید است، و پس از سالها استفاده از هر دو نوشتن برای Inc.com و با آموزش هوش هیجانی، آموخته ام که درس هایی را در جایی که شما پیدا می کنید بخوانم.

این مورد را در مکانی غیرمحتمل پیدا کردم: با مصاحبه با افرادی که مسئول انتخاب حق رای در Chick-fil-A هستند.

بله، Chick-fil-A: رستوران زنجیره ای مرغ فست فود بحث برانگیز با ساندویچ های خوشمزه (به نظر من)، یک غذای هرگز- سیاست باز در روز یکشنبه (انتخاب آنها) – و همانطور که اتفاق می افتد، یکی از عجیب ترین مشکلات در تجارت آمریکایی است.

چرا می خواهید یک Chick-fil داشته باشید. -A؟

مشکل؟ هر سال، Chick-fil-A حدود ۶۰۰۰۰ درخواست اولیه برای فرنچایز دریافت می کند، اما آنها فقط قصد دارند بین ۷۵ تا ۸۰ رستوران افتتاح کنند.

این باعث می‌شود که آنها تقریباً ۱۳/۰ درصد پذیرش داشته باشند و سعی کنند سوزن‌هایی را در انبارهای کاه و الماس‌های خشن و هر چیز دیگری پیدا کنند. کلیشه های دیگری که می خواهید برای ترسیم تصویر از آنها استفاده کنید.

برای قرار دادن چیزها در چارچوب، با اعداد، سخت تر است حق امتیاز Chick-fil-A را نسبت به ورود به دانشگاه هاروارد (میزان قبولی ۳٫۲ درصد) یا تبدیل شدن به نیروی دریایی ایالات متحده (نرخ موفقیت ۱٫۵ درصد) دریافت کنید.

در واقع، این سطح رقابت بسیار نامعقول-انتخابی- خنده دار است که باعث شد چند سال پیش در مورد شرکت مطالعه کنم.

دلایلی که چرا افراد زیادی برای فرنچایز Chick-fil-A درخواست می‌کنند، مقاله‌ای کاملاً متفاوت را می‌طلبد. (در واقع، من آن مقاله را در سال ۲۰۱۹ نوشتم.) نسخه کوتاه این است که هزینه حق رای دادن بسیار زیاد است. پایین، درآمد سالانه گزارش شده بسیار زیاد است و برداشتن اولین قدم به تلاش بسیار کمی نیاز دارد.

(جزئیات اینجا؛ اگر درخواست دهید، شانس را شکست دهید و حق امتیاز دریافت کنید، من و خانواده ام ساندویچ های رایگان مادام العمر دریافت می کنیم. معامله؟)

به هر حال، آنچه افراد با هوش هیجانی بالا از این انحراف آشپزی و کارآفرینی حذف می‌کنند به یکی از سوالاتی مربوط می‌شود که Chick-fil-A برای محدود کردن تعداد زیادی از متقاضیان خود در هر مرحله استفاده می‌کند. .

همانطور که مورین دوناهو، مدیر اجرایی انتخاب فرنچایز Chick-fil-A، چند سال پیش به من گفت، آنها این را می پرسند. یک بارها و بارها:

“چرا می‌خواهید صاحب یک رستوران فرنچایز Chick-fil-A شوید؟ “

بیشتر و عمیق تر

ببینید که من منظور داشتن؟ ساده — اما لزوما آسان نیست.

“انواع لایه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم از این نوع سؤال استخراج کنیم، «دوناهو به من گفت. ما همیشه کنجکاو هستیم که آنها با چه چیزی سر میز مذاکره می‌آیند، اما قطعاً چگونه پاسخ‌ها تغییر می‌کنند و به بلوغ می‌رسند. در واقع در بیشتر موارد عمیق‌تر می‌شود، زیرا آنها بعداً در فرآیند انتخاب پاسخ می‌دهند.»

حالا، آیا افراد در Chick-fil-A تا به حال عبارت “هوش عاطفی” را ذکر می کنند؟

اما، با تمام احترامی که برای همه کسانی که Chick-fil-A را اداره می کنند — کاری که من در آن کاملاً وحشتناک خواهم بود. ، مطمئنم — از این واقعیت شگفت زده می شوم که شدیدترین سؤالات “چرا می خواهی این کار را انجام دهی؟” که در سال های تحصیل در زمینه تجارت، کارآفرینی و هوش هیجانی با آن مواجه شده ام شگفت زده شده ام. ، در زمینه انتخاب افرادی برای اجرای فرانچایزهای فست فود آمده است.

من حدس می زنم اگر می خواهید مشکلی را حل کنید، گاهی اوقات آن را حل کنید. به مطالعه نهادهایی که بقای آنها به حل آن مشکل بستگی دارد کمک می کند.

به هر حال، از آنجایی که این تکنیک را با یادگیری در مورد Chick-fil-A پیدا کردم، آن را قانون Chick-fil-A می نامم. . و، من فکر می‌کنم افراد با هوش هیجانی بالا تشخیص می‌دهند که چه کاری انجام می‌دهد: 

  • اول، اکثریت قریب به اتفاق افرادی را که انگیزه آنها بعید است شناسایی می‌کند. تا آنها را موفق کند و دیگر نباید به چه کسانی توجه کرد. (در مورد Chick-fil-A، شاید پرداخت نسبتاً بالای گزارش شده است که آنها را وادار به درخواست کرده است، یا موانع ورود کم، یا حتی اعتبار نرخ پذیرش پایین).
  • دوم، آن است. گروه بسیار کوچک تری را ترک می کند: کسانی که انگیزه دارند درخواست دهند زیرا دارای ترکیب بسیار غیرعادی از ویژگی ها، مهارت ها و علایق هستند که تجربه گذشته نشان می دهد ممکن است در واقع آنها را موفق کند.

هر تصمیم بزرگ

پس به من بگویید: چرا آیا مردم قبل از هر تصمیم بزرگی در زندگی از این استراتژی پرسشگری استفاده نمی کنند؟

سوال ترفند. از آنجا که مهم نیست آن را چه می نامند، افراد با هوش هیجانی بالا تقریباً مطمئناً از نسخه ای از این استراتژی استفاده می کنند.

در واقع، این استراتژی است. در همه جا کاربرد دارد: تصمیمات شغلی، انتخاب های تجاری، روابط شخصی – اساساً هر تصمیم بزرگ. تصور کنید بارها و بارها خود را مجبور به پاسخگویی می کنید:

  • چرا می خواهید هر کاری را که در نظر دارید انجام دهید؟
  • >

  • آیا واقعاً و واقعاً می‌خواهید این کار را به دلیل خوب و پایداری انجام دهید که احتمالاً شما را در موقعیت موفقیت قرار می‌دهد؟
  • یا به احساساتی مانند (به عنوان مثال)، بی‌حالی: انتخاب می‌پردازید. این مسیر به این دلیل که آسان تر از زیر سوال بردن انگیزه شماست.
  • احتمالاً به دلیل احساس گناه این کار را انجام می دهید؟ شاید این روش را به این دلیل انتخاب کنید که با انتظارات دیگران از شما مطابقت دارد؟
  • آیا این کار را به دلیل اینرسی انجام می دهید؟ شاید شما در حال حاضر آنقدر هزینه های کاهش یافته دارید که اعتراف به اینکه نیاز به چرخش دارید توشه های احساسی را به همراه دارد؟
  • یا شاید — و به نظر من بزرگترین دام — آیا ممکن است از ترس این کار را انجام دهید: ترس از سؤالاتی که در مرحله بعد باید بپرسید اگر تصمیم به انجام آن ندارید؟

پاسخ ها را دنبال کنید

سوالات خوبی است. انصافاً، اگر در مراحل اولیه زندگی خود را مجبور می کردم که به آنها صادقانه پاسخ دهم، ممکن است تصمیمات متفاوتی گرفته باشم.

به خاطر داشته باشید که در Chick-fil-A، این واقعاً یک فرآیند سه قسمتی و تکراری است:

  1. آنها می‌پرسند شخصی که درخواست می‌دهد تا سؤال را بررسی کند.
  2. آنها او را مجبور می کنند که آن را مکرراً بیان کند.
  3. سپس، پاسخ‌ها را در طول زمان دنبال می‌کنند و به دنبال تغییرات و رشد هستند.

افراد با هوش هیجانی بالا می‌دانند که همه اینها بخش مهمی از فرآیند هستند و همچنین می‌توانند اشکال زیادی به خود بگیرد.

از نظر عملی، شاید به معنای برقراری گفتگو با افراد مورد اعتماد باشد، که از شما سؤال می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا پاسخ‌های خود را در زمان خود انتخاب کنید. تصمیمات بزرگ را بررسی کنید

اگر این کار راحت یا عملی نیست، شاید به این معنی باشد که بارها و بارها به سؤالات «چرا» پاسخ دهید و با یادداشت روزانه و سپس نگاه کردن به گذشته در مورد نحوه پاسخ “خود قبلی” شما.

پرسیدن سوالات “چرا” مهم است. درخواست مکرر از آنها مهم است. و مطالعه پاسخ ها و ایفای نقش وکیل شیطان نیز مهم است.

یک قانون بسیار مهم

در طول سال‌ها، اکثر قوانین هوش هیجانی که در اینجا در Inc.com به اشتراک گذاشته‌ام، بر تقاطع بین احساسات شما و دیگران تمرکز دارند. احساسات و حقیقت عینی — از همه آنها برای بهبود شانس دستیابی به اهداف خود استفاده کنید.

اما این یکی واقعا شخصی تر و شاید مهمتر است.

قانون Chick-fil-A در مورد محافظت در برابر احساسات خود و دفاع از این است که چگونه آنها می توانند شما را به بیراهه بکشانند تا تصمیمات نه چندان مطلوب اتخاذ کنید — اغلب بدون اینکه متوجه شوید خیلی دیر است.

همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم، ۹ عادت هوشمندانه افراد با هوش هیجانی بسیار بالا، اکثر مردم عاشق انتخاب هستند، اما در واقع تصمیم گیری را دوست ندارند.

و فقط همین. قانون Chick-fil-A درباره تصمیم گیری بهتر است. ساده است، اما به ندرت آسان است.

و شاید به همین دلیل است که کار می کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی