خبر

عزم جدی دولت برای خانه دار کردن مردم

عزم جدی دولت برای خانه دار کردن مردم

359302 203 - عزم جدی دولت برای خانه دار کردن مردم

اقتصاد۲۴– اکبر نیکزاد اظهار کرد: دولت و مجلس عزمشان را جزم کرده‌اند که مردم را صاحب خانه کنند؛ بنابراین در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمین رایگان، تخفیفات شهرداری، نظام مهندسی و تسهیلات تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. متراژ واحد‌ها نیز طبق بررسی‌هایی که از مناطق مختلف درخصوص نیاز منطقه و توان متقاضیان صورت می‌گیرد متفاوت خواهد بود. حداقل مساحت واحد‌ها ۶۰ متر و حداکثر ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

بخش اصلی آورده در پایان پروژه دریافت می‌شود

وی درخصوص چگونگی تامین منابع مالی پروژه نهضت ملی مسکن با ذکر مثالی گفت: فرضا اگر واحد‌های ۸۰ متری ساخته شود و هزینه آن متری ۶.۵ میلیون تومان باشد قیمت تمام شده ۵۲۰ میلیون تومان خواهد بود. اگر تسهیلات واحد مذکور ۳۵۰ میلیون تومان باشد متقاضی باید ۱۷۰ میلیون تومان پرداخت کند، اما تلاش این است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در پایان پروژه دریافت شود؛ زیرا ممکن است متقاضی مستاجر باشد و پول پیش خود را در زمان تخلیه دریافت کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود خانه‌های خالی در شهر تهران گفت: در بعضی مناطق برق حدود ۸۰ درصد واحد‌ها خاموش است و کسی در آنجا سکونت ندارد. این میزان خانه‌های ساخته شده باید به فروش برسد یا اجاره داده شود.


بیشتر بخوانید: یک میلیون مسکن کجاست؟


وی گفت: وزارت اقتصاد قصد دارد از واحد‌های خالی مالیات بگیرد که اقدام جدیدی است و به تدریج شکل اجرایی به خود می‌گیرد. در غیر این صورت با ادامه وضعیت فعلی هرچقدر هم که خانه بسازیم مشکل بازار مسکن حل نمی‌شود.

احداث شهر جدید فردوس در نزدیکی پردیس

نیکزاد با بیان اینکه اقدامات خوبی برای تامین مسکن در جریان است اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند در کل کشور و استان تهران مسکن احداث کند. شهر جدید فردوس در نزدیکی پردیس دارد طراحی می‌شود. برای مساله تردد در شهر‌های اطراف تهران مثل پردیس، پرند و هشتگرد نیز اقداماتی در جریان است.

وی درباره امتناع برخی دستگاه‌های دولتی از واگذاری زمین‌های خود به طرح نهضت ملی مسکن گفت: بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف همکاری خوبی دارند و اعلام آمادگی کرده‌اند تا ظرفیت زمین‌های خود را در اختیار پروژه‌ها قرار دهند. برخی دیگر از دستگاه‌ها درخصوص در اختیار گذاشتن اراضی خود مقاومت می‌کنند؛ بنابراین رییس‌جمهور اعلام کرد که برای ساکنان واجد شرایط دستگاه‌هایی که زمین در اختیار دارند خانه ساخته شود. البته قانون جهش تولید و تامین مسکن این اختیار را داده که در صورت امتناع دستگاه‌ها از واگذاری اراضی، آن‌ها را به تملک دولت درآورد، ولی معتقدم کار به آنجا نمی‌رسد و عزیزان همکاری مورد نظر را خواهند داشت.

به گفته نیکزاد، ساخت یک میلیون واحد در ساخت کار سختی است، اما تجربه نشان داده کار‌های سخت در کشور انجام شده و این اقدام نیز قطعا به سرانجام می‌رسد. اطمینان دارم که در نیمه دوم سال پروژه نهضت ملی مسکن سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی