خبر

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱/ معاملات به چه سمتی می‌رود؟

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱/ معاملات به چه سمتی
می‌رود؟

357344 758 - پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱/ معاملات به چه سمتی
می‌رود؟

اقتصاد۲۴– موناسادات حسینی: در سه روزی کاری هفته گذشته، بورس افت کمتر از دو درصدی را ثبت کرد و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی ایستاد؛ بنابراین بازار سرمایه در این هفته افت ۱٫۴ درصدی را شاهد بود. از طرفی شاخص کل هم‌وزن بورس در این هفته کاهش ۱٫۹ درصدی را ثبت کرد و به ارتفاع ۴۲۱ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.

تابستان آتشین در انتظار بورس

یک کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ گفت: به نظر می‌رسد روز شنبه ابتدا شاهد افت بازار باشیم، اما در ادامه هفته‌ای متعادل در انتظار بورس و سهامداران خواهد بود. احتمالا شاخص به پایان اصلاح خود نزدیک شده است.

محمد غفوری با بیان اینکه به نظر می‌رسد هفته متعادل تری را نسبت به هفته‌های اخیر در بازار داشته باشیم، گفت: با رسیدن به فصل مجامع و ورود سهامداران به سهامی که سود بیشتری تقسیم می‌کنند، تقاضا در بازار افزایش خواهد یافت و احتمالا تابستان مثبتی در انتظار بازار باشد.

روز پرعرضه بورس

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از سهم‌ها در بورس در چند روز اخیر افت ۱۰ تا ۲۰ درصدی داشتند قاعدتا استراحتی در این محدوده برای استارت یک روند جدید در بازار باید داشته باشند.

غفوری ادامه داد: پیش بینی می‌کنم بورس شنبه را پرعرضه آغاز کند؛ ولی بعد از گذشت یکی، دو ساعت تقاضا تا حدودی افزایش یابد.

نماد‌های محبوب هفته چهارم خرداد

این کارشناس بازار سرمایه در مورد نماد‌هایی که در هفته آینده مورد اقبال قرار خواهند گرفت، به اقتصاد ۲۴ گفت: معاملات سیمان در بورس کالا پرتقاضا و زیاد است و از طرفی به احتمال زیاد در تابستان قطعی برق داریم.


بیشتر بخوانید: بورس جایگزین ملک و خودرو می‌شود؟


غفوری ادامه داد: با توجه به این مسائل، احتمالا فعالان بازار به این نتیجه رسیده اند که احتمال افزایش قیمت سیمان وجود دارد و چند روزی است سیمانی‌ها مورد اقبال بازار هستند و انتظار این است که هفته آینده نیز صنعت سیمان مورد استقبال قرار بگیرد.

تاثیر اخبار ضدبرجامی بر بورس

این کارشناس بازار سرمایه در مورد تاثیر اخبار توقف مذاکرات وین بر بازار سرمایه گفت: بحث برجام بحث پرچالشی برای بورس شده بود. به دلیل تصمیماتی که در مورد بورس می‌گیرند بازار سردرگم است و حتی می‌توان گفت در حال حاضر در سردرگم‌ترین حالت خود قرار دارد، زیرا یک روز خبر برجام می‌آید و روزی در تناقض آن و به همین دلیل از اردیبهشت ما ترند قوی را در بازار سرمایه نداشتیم و بازار در حالت استراحت است.

غفوری ادامه داد: به همین دلیل بورس منتظر خبر بزرگی است که بتواند روند مثبتی را در بازار رقم بزند. بازار نزول زیادی را شاهد نخواهد بود، چون در بازار خریدار هست و به عبارتی جزو ارزان‌ترین بازار‌ها در بازار‌های موازی است بعد از دو سال افت؛ بنابراین اگر خبر برجام بیاید و چه اخبار ضد و نقیض برجامی و چه به نفع برجام یا برعلیه آن، بازار با کمی واکنش در میان و بلندمدت؛ چه با برجام و چه بی برجام بازار سرمایه با شیب ملایم مثبت خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی