عمومی

پس از 14 سال، اپل به تازگی یک تغییر بحث برانگیز در آن ایجاد کرد محبوب ترین مک آن

پس از ۱۴ سال، اپل به تازگی یک تغییر بحث برانگیز در آن ایجاد کرد
محبوب ترین مک آن

MacBook Air اساساً محبوب ترین لپ تاپی است که اپل (یا هر کسی) تا کنون فروخته است. همچنین قابل تشخیص ترین است. طراحی مخروطی و گوه‌شکل آن باعث شده است که در کافی‌شاپ‌ها، کلاس‌های دانشگاه، هواپیماها و هر جای دیگری که مردم از لپ‌تاپ‌های سبک وزن و در عین حال توانا استفاده می‌کنند، غیرقابل انکار باشد. ما دو تا از آنها را در خانه خود داریم.

امسال، اپل یک محصول جدید ساخت و بسیار متفاوت از قبلی است. اینکه بگوییم دوباره طراحی شده است دست کم گرفته شده است. جلوی باریک شده همراه با حاشیه بزرگ در بالای نمایشگر از بین رفته است. از منظر طراحی، مک بوک ایر جدید کاملاً شبیه جدیدترین MacBook Pro.

این کاملاً چیز بدی نیست . ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک بوک پرو شگفت انگیز هستند. آنها لپ‌تاپ‌هایی با طراحی زیبا هستند که دقیقاً همانطور که یک لپ‌تاپ حرفه‌ای باید به نظر می‌رسند و عمل می‌کنند.

از سوی دیگر، MacBook Air، قرار بود ظاهری براق و سبک داشته باشد. طراحی آن بخشی از توهم نوری بود، بخشی از عملکرد. مدل جدید مطمئناً نازک است، و حتی سبک‌تر هم می‌شود، اما شبیه “هوا” نیست.

من پیشنهاد نمی کنم که طراحی گوه ای شکل چیزی است که هوا را هوا می کند. به طور کلی، هوا به معنای نازک، سبک وزن و عمر باتری زیاد است. طراحی گوه‌ای شکل همیشه نشانه بصری این بوده است که لپ‌تاپ مورد نظر شما با این معیارها مطابقت دارد.

ما در خانه خود یک مک بوک پرو ۱۴ اینچی و یک مک بوک ایر M1 داریم. هر دو ماشین فوق العاده ای هستند. اما، هیچ شانسی وجود ندارد که یکی را با دیگری اشتباه بگیرید. زبان طراحی آنها بسیار متفاوت است و این چیز خوبی است.

این در مورد نسخه جدید صادق نیست. شرط می بندم اگر به آنها نگویید که یک Air است، اکثر مردم آن را با مک بوک پرو اشتباه می گیرند. سپس، وقتی به آنها بگویید، من حاضرم شرط ببندم که بسیاری از آنها کمی گیج خواهند شد.

ببینید، من فکر می کنم شانس خوبی وجود دارد که این لپ تاپ شگفت انگیز باشد. در مورد نسخه قبلی که از M1 دو ساله استفاده می کرد، نوشتم که عملکردش خیلی خوب بود فقط خودنمایی می کرد. من فرصتی برای بررسی یک M2 نداشتم. مک بوک ایر، اما من انتظار دارم که به طرز محسوسی بهتر باشد، حتی اگر با همان جهش عظیم M1 نسبت به پیشینیان اینتل نباشد. مساله این نیست.

MacBook Air به راحتی یکی از نمادین‌ترین Macهایی است که اپل تاکنون فروخته است. مطمئناً محبوب ترین آن است. اغراق نیست اگر بگوییم این استاندارد طراحی صنعتی است که هر لپ تاپ ۱۰ سال گذشته با آن اندازه گیری می شود. به بهترین خرید بروید و هر لپ‌تاپ را انتخاب کنید که به‌طور خاص برای بازی طراحی نشده است، و حداقل تا حدی از MacBook Air الهام گرفته شده است.

مطمئنا، صفحه نمایش جدید – که اکنون دارای بریدگی از Pro است – یک پیشرفت بزرگ است. برای یک نفر به معنای واقعی کلمه بزرگتر است. همچنین روشن تر است. Air جدید همچنین در رنگ‌های جدید عرضه می‌شود که بسیار خوب است. با این حال، بین بهبود طراحی در طول زمان و کنار گذاشتن چیزی که آن را در وهله اول نمادین کرده است، تفاوت وجود دارد.

نکته من. این است که گاهی اوقات وسوسه انگیز است که جدید را با بهتر اشتباه بگیریم. گاهی اوقات به راحتی می توان فکر کرد که ساختن چیزی جدید به این معنی است که باید متفاوت باشد. من آن را دریافت می کنم. اگر چیزی برای مدت طولانی ثابت بماند، سخت است که آن را کهنه یا قدیمی تصور نکنید.

مطمئناً، M2 به این معنی است که اپل می‌تواند تصمیمات متفاوتی در مورد محصولی که در اختیار دارد اتخاذ کند. کارآمدتر و قدرتمندتر از چیزی است که جایگزین آن شده است، به این معنی که اپل با تصمیمات طراحی خود در گذشته محدود نمی شود. این بدان معناست که اپل می تواند کاملاً یک محصول را بر اساس آنچه که با تراشه جدید ممکن است دوباره طراحی کند.

مطمئنم که اپل نیز این را می داند. طرح های جدید به فروش می رسد این موضوع در مورد آیفون صادق است — مردم به دلیل جدیدترین مدل به دنبال جدیدترین مدل هستند. من مطمئن هستم که در مورد مک نیز صادق است. جدید یعنی مد روز و باحال. اگر طرح جدید را بخرید، همه می توانند تشخیص دهند زیرا به نظر متفاوت است. جدید به نظر می رسد.

اما من می گویم که فقط به این دلیل که می توانید، به این معنی نیست که باید. در این صورت، اگر مک بوک ایر جدید را بخرید، همه می توانند به شما بگویند که چیز جدیدی خریده اید. فقط تعجب نکنید اگر نتوانند بفهمند که مک بوک ایر است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی