خبر

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۱ خرداد

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۱ خرداد

357350 825 - پیش‌بینی بورس شنبه ۲۱ خرداد

اقتصاد۲۴– بورس روز چهارشنبه هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی بود و در انتهای سوم هفته ماه خرداد به تراز یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی رسید. به طور کلی بازار سرمایه در این هفته افت ۱٫۴ درصدی را تجربه کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۱.۹ درصدی به ارتفاع ۴۲۱ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۳ درصد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد قرار گرفت.

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار سرمایه روز چهارشنبه وضعیت بهتری داشت و اغلب معاملات در بازه مثبت بود. رشد شاخص هم‌وزن نیز بیشتر از شاخص کل بود و نشان دهنده تقاضا در نماد‌های کوچک بازار است. با تمامی این اتفاقات روز شنبه و به طور کلی هفته آینده احتمالا معاملات متعادل و نسبتا منفی را شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید: بورس جایگزین ملک و خودرو می‌شود؟


وی ادامه می‌دهد: مافیا در بازار خودروی ایران وجود دارد و قرار نبود روز چهارشنبه تعداد زیادی خودرو در بورس کالا عرضه شود. اما همین تعداد کم می‌توانست باعث شفافیت بازار شود و هر چقدر شفافیت بیشتر باشد شرایط برای سرمایه‌گذاری و معاملات بهتر می‌شود.

کاهش رانت با عضه خودرو در بورس

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: معاملات خودرو در بورس کالا می‌تواند شرایط خوبی ایجاد کند، برای مثال معامله سیمان بازار سرمایه باعث شد خریداران و فروشندگان شرایط بهتری داشته باشند. تجربه نشان می‌دهد که معاملات محصولاتی همچون سیمان در بورس کالا مفید و بر همین اساس معاملات خودرو نیز می‌تواند قیمت را کنترل و رانت را کاهش دهد.

کاویان عبداللهی در خصوص قیمت دلار می‌گوید: قیمت نماد‌های دلاری در بورس براساس نرخ نیما است و این نرخ دلار نیما و بازار آزاد اختلاف کمتر از ۱۰ هزار تومانی دارد. این فاصله باعث شده که بازار حرکت اصلی خود را انجام ندهد و دلار نیمایی تاثیر منفی روی بازار سرمایه دارد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی