عمومی

تحقیقات نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند بازخورد داشته باشد عملکرد کارکنان را به طور چشمگیری بهبود بخشید – اما نمی توانید به هر کسی بگویید از هوش مصنوعی آمده است

تحقیقات نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند بازخورد داشته باشد
عملکرد کارکنان را به طور چشمگیری بهبود بخشید – اما نمی توانید
به هر کسی بگویید از هوش مصنوعی آمده است

تصور کنید با وارن بافت برخورد می کنید. او به شما انعام سهام می دهد. شما گوش می‌دهید – او اوراکل است.

اکنون تصور کنید که آقای بزرگ‌تری که خواربارفروشی می‌کند به شما انعام می‌دهد. احتمالاً گوش نمی‌دهید.

اما اگر بدانید او به‌صورت پاره‌وقت کار می‌کند، فقط به این دلیل که دوست دارد با مردم تعامل داشته باشد، آیا گوش می‌دهید. ? و اینکه او تمام دوران پیش از بازنشستگی خود را صرف اداره یک صندوق تامینی کرده است، و میزان دقت سرمایه‌گذاری‌اش همچنان به طرز خیره‌کننده‌ای بالاست؟

در در این صورت، احتمالاً این کار را می‌کنید.

در حالی که کیفیت توصیه‌ها، ورودی‌ها و اطلاعات همه چیزی است که باید مهم باشد، طبیعی است که منبع را نیز در نظر بگیرید قدرت، تجربه، هوش — این چیزها مهم هستند.

و منبع آن هوش مصنوعی است.

در مطالعه ای در سال ۲۰۲۱ که در ژورنال مدیریت استراتژیک منتشر شد، محققان از A.I استفاده کردند. برای پیگیری رفتارهای کارکنان و توصیه به بهبود عملکرد. نتیجه Performa%20%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C%20%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%20%D9%88%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%B4%D8%AF.%20%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%DA%86%D8%B4%D9%85%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF%20%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA.

تا زمانی که به کارکنان گفته شد بازخورد دریافتی توسط A.I ایجاد شده است.

سپس عملکرد آنها در واقع زیر سطوح قبل از مطالعه کاهش یافت — حتی اگر بازخورد “رایانه” “بازخورد با کیفیت بالاتری را از نظر شرایط ارائه کرد.” وسعت و عمق بیشتری نسبت به مدیران انسانی دارد، که به نوبه خود یادگیری و عملکرد کارکنان را افزایش می دهد.”

و حتی اگر شغل عملکرد کارمندانی که بازخورد «کامپیوتری» دریافت کردند، ۱۲ بیشتر از کارکنانی که بازخورد «انسانی» دریافت کردند، بهبود یافت.

به عنوان نوشته‌کنندگان:

v: ss=”standardText” readability=”34″>

ما دریافتیم که کارمندانی که بازخورد هوش مصنوعی به آنها فاش می شود، اعتماد کمتری به کیفیت بازخورد دارند و نگرانی های بیشتری در مورد خطر جابجایی شغلی دارند. ، که هر دو مانع یادگیری و عملکرد شغلی آنها می شود.

… یک «اثر افشای» منفی (در میان) کارمندانی که از دریافت بازخورد هوش مصنوعی مطلع شده‌اند نشان می‌دهیم.

اطلاعات مشابه. منبع متفاوت معلوم شد منبع مهم است.

به خصوص اگر منبع A.I باشد.

جالب است که اثر افشای تاثیر کمتری بر کارمندان با تجربه‌تر داشته باشد. تا حدی ممکن است به این دلیل باشد که مردم A.I را فرض می کنند. روزی مشاغل آنها را حذف خواهند کرد، ترسی که محققان آن را خطر جابجایی درک شده می نامند. (هر چه مدت بیشتری با یک شرکت بوده باشم، احتمالاً احساس محافظت بیشتری می کنم.)

مطمئن است، احتمالاً شما اینطور نیستید. با استفاده از A.I. برای ردیابی عملکرد کارکنان و ارائه توصیه های بهبود خاص. (حداقل هنوز نه.) 

اما شما باید نحوه ارائه را در نظر بگیرید بازخورد عملکرد، به ویژه در جایی که منبع آن بازخورد مربوط می شود.

به عنوان مثال، تحقیق یک رئیس بسیار توانمند را نشان می دهد — فردی که در توانایی به دست آوردن کار انجام شده و توسعه کارکنان — تا حد زیادی بیشترین تأثیر مثبت را بر رضایت شغلی کارکنان دارد.

به عنوان محققان می نویسند، “اگر رئیس شما می توانست کار شما را انجام دهد، شما به احتمال زیاد برای خوشحال بودن در محل کار.” و از بازخوردی که دریافت می‌کنید خوشحال‌تر — و مایل به گوش دادن به آنها هستید.

اما این همیشه برای شما صدق نمی‌کند. بازخورد ارائه شده توسط افراد خارجی بسیار ماهر. زمانی که من در تولید کار می‌کردم، گهگاه یک اپراتور ماشین از یک کارخانه دیگر برای آموزش ما آورده می‌شد. از نظر مهارت‌های شغلی، آن‌ها از ما مهارت‌تر، با تجربه‌تر، و در همه چیز بیشتر بودند.

اما ما گوش نکردیم. . در حالی که اطلاعات عالی بود، ما خیلی از منبع خبر نداشتیم.

مطمئناً، آنها ممکن است از هر کجا که آمده اند فوق العاده بوده باشند، اما آنها از کار در ما چه می دانستند /em> گیاه؟ (برخی از رایانه‌ها درباره انجام کار من چه می‌دانند؟) 

بازخورد باید مستقل از منبع باشد. کیفیت و ارتباط اطلاعاتی که دریافت می کنم باید همه چیز مهم باشد.

اما در واقعیت، منبع نیز همیشه مهم است. آیا منبع A.I است. یا فرآیندهای قرض گرفته شده از شرکت‌های دیگر. یا اهدافی که از طریق معیارسنجی تعیین می‌شوند. یا بازخوردی که توسط سرپرست یا مدیر جدید ارائه شده است.

یا بازخورد ارائه شده توسط شما، به جای شخصی که احتمال نظر او بیشتر است مورد اعتماد و احترام شخصی که آن بازخورد را دریافت می کند، باشد.

چون منبع مهمی نیست، بازخورد نیست. بازخورد مگر اینکه ورودی یا توصیه‌ای که ارائه می‌کنید منجر به بهبود واقعی شود.

در غیر این صورت، فقط کلمات هستند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات خودشان است. نه موارد Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی