خبر

خداحافظی با قرعه‌کشی خودرو ؟

خداحافظی با قرعه‌کشی خودرو ؟

356146 314 - خداحافظی با قرعه‌کشی خودرو ؟

اقتصاد۲۴– سید مهدی نیازی امروز در نشست خبری اظهار کرد: امسال یک اتفاق ویژه‌ای افتاد که شاید تجربه کاری ما چنین شرایطی را نشان نمی‌دهد؛ اتفاقات اقتصادی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین قیمت جهانی اغلب کالا‌ها افزایش یافت. ثبت سفارش کالا‌ها نسبت به دی و بهمن افزایش یافتندکه نشان دهنده افزایش قیمت جهانی کالا‌های مختلف اعم از مواد غذایی و محصولات پایه است.

معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزیر صمت افزود: در کنار این موضوع نرخ ارز گمرکی از ۴۲۰۰ تومانی به‌ای تی اس تبدیل شد، دستمزد‌ها افزایش یافت و یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شد که در نتیجه همه این مسائل قیمت کالا‌ها در کشور افزایش یافت.

وی ادامه داد: از بهمن پارسال بسته‌های حمایت از تولید تدوین شد که بخش اعظمی در ستاد اقتصادی دولت تصویب شد که باید بخشی از آن‌ها در هیأت وزیران هم تصویب شود و بخشی دیگر نیز نیاز به مجوز سران قوا دارد که مطرح شده و چند حکم خوب گرفتیم که یکی از آن‌ها رفع مشکل انباشت بدهی مالیاتی واحد‌های تولیدی است. طبق مصوبه سران قوا مدت زمان بدهی مالیاتی از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش یافت. از این طریق می‌توان به احیای واحد‌ها نیز اقدام کرد.


بیشتر بخوانید: زمزمه اخذ مالیات سنگین از بازار خودرو


معاون وزیر صمت در مورد ایرادات قرعه کشی خودرو، افزود: در برنامه کاری ما حذف قرعه کشی خودرو است که پیش نیاز آن تجمیع قرعه کشی بود. حذف قرعه کشی خودرو در دستور کار وزارت صمت است، اما ابهامات آن باید برطرف شود.

منبع: گسترش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی