عمومی

محل کار برای Gen-Z طراحی نشده است. در اینجا چیزی است که نیاز به تغییر دادن

محل کار برای Gen-Z طراحی نشده است. در اینجا چیزی است که نیاز به
تغییر دادن

مانند نسل‌های قبل از خود، Gen Z (متولد ۱۹۹۷-۲۰۱۲) به کانون توجه و نظر رسانه ها تبدیل شده است. آنها برچسب “تنهاترین نسل.” آنها “خلاق ترین نسل.” و به آنها “فردگراترین نسل.”

استفاده از این برچسب های پرطرفدار برای ژنرال Z وسوسه انگیز است. اما مراقب باشید. بسیاری از کارشناسان استدلال می‌کنند که این طبقه‌بندی‌های بیش از حد عمومی – از جمله خود طبقه‌بندی Gen Z – تمایزهای معنادار و باید تصمیمات محل کار را مطلع نکنید. در واقع، تحقیقات پیوسته نشان می‌دهد که طبقه‌بندی‌ها به‌عنوان یک موضوع کاربردی و کاربردی ایجاد می‌شوند و ممکن است در واقع ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشند (اگر Sorting Things Out، من آن را به شدت توصیه می کنم).

اما یک برچسب وجود دارد که برای Gen Z مناسب است و آن : “آینده محل کار شما.” به‌عنوان یک رهبر، باید محل کار خود را طوری طراحی کنید که این نسل را قادر به موفقیت کنید – نه به دلیل سیستم حروف نسلی بیش از حد ساده، بلکه به دلیل تجربیات منحصر به فرد آنها. ژنرال Z در کنار ظهور رسانه های اجتماعی بزرگ شد و در طول یک بیماری همه گیر جهانی وارد محل کار شدند. این امر نسلی را شکل داده است که در حال مبارزه با محل کار سنتی هستند – محیط کاری که به سادگی برای آنها طراحی نشده است. این باید زنگ بیداری باشد.

Gen Z خواهان کار ترکیبی ساختارمندتری است.

در حالی که بسیاری از محل های کاری کار از راه دور دو برابر می شوند، Gen Z به سمت کار ترکیبی –تلفیقی از کار در دفتر و از راه دور. تحقیق اخیر توسط شرکت من، آسانا، پیدا شد که ۶۸ درصد از ژنرال Z خواهان کار هیبریدی هستند. اما مهمتر از همه، ژنرال Z ها کار هیبریدی لجام گسیخته نمی خواهند – آنها کار هیبریدی  ساختارمند می خواهند. آن‌ها می‌خواهند در شرکت‌هایی کار کنند که روزهای خاصی را برای حضور کارکنان در دفتر تعیین می‌کنند. و همچنین از سازمان‌هایشان می‌خواهند که ساعت‌های خاصی را برای کار همزمان (هم‌زمان با هم، چه حضوری یا از راه دور) تعیین کنند.

این تنظیمات برگزیده بسیار منطقی است. ژنرال Z با ورود به محل کار در طول همه‌گیری، عادت‌ها، روال‌ها و روابط محل کار آزمایش‌شده با زمان را ایجاد نکرده است. آنها از نظر نحوه انجام کار، زمین بازی مساوی بیشتری می خواهند. تحقیقات خود من نشان داده است که اغلب FOMO در محیط‌های ترکیبی بدون ساختار کمین می‌کند، زیرا کارگران نمی‌توانند به طور قابل اعتماد پیش‌بینی کنند که چه کسی در دفتر خواهد بود و چه کسی نخواهد بود. ژنرال Z می خواهد از این امر اجتناب کند. و آنها برای ایجاد محیط های ترکیبی ساختاریافته به حمایت شما نیاز دارند.

Gen Z می خواهد خاموش شود.

Gen Z اولین نسلی است که در زمانی بزرگ شد که رسانه های اجتماعی جریان اصلی بودند. به دلیل ارتباط صمیمی آنها با رسانه‌های اجتماعی، آنها تمایل دارند به طور کلی روابط عمیق‌تری با فناوری داشته باشند.

اما این بدان معنا نیست که آنها به سمت راست روابط خود با فناوری را سوایپ می‌کنند. کاملاً برعکس، Gen Z به‌ویژه به تأثیرات سمی فناوری محل کار حساس است. تحقیقات Asana نشان داد که Gen Z نسبت به نسل‌های دیگر، «مالیات» دیجیتالی تغییر متن بین برنامه‌های مختلف را شدیدتر احساس می‌کند – و این می‌تواند توانایی آن‌ها برای موفقیت در محیط کار مدرن را ویران کند.

ژنرال Z ها با احساس ضربه های منفی فناوری، موضع می گیرند و با پای خود رای می دهند. این تحقیق همچنین نشان داد که آنها به احتمال زیاد در هر نسلی در سازمان‌هایی کار می‌کنند که به کارکنان کمک می‌کنند خارج از ساعات کاری استاندارد خاموش شوند. به عنوان یک رهبر، اگر کارگران خود را به ابزاری برای مبارزه با اضافه بار فناوری مجهز نکنید، سایر سازمان ها این کار را خواهند کرد.

Gen Z مشتاق حمایت از سلامت روان است.

رابطه تعبیه شده ژنرال Z با فناوری نیز بر سلامت روان آنها تأثیر گذاشته است – و این امر این همه گیری بیشتر تشدید می شود. برخلاف پیشینیان خود، ژنرال Z‌ها مشروط به پذیرش عدم حمایت از فرسودگی شغلی و سلامت روان از سوی شرکت‌هایشان نبوده‌اند. و – برای آنها خوب است – آنها در حال مبارزه هستند.

ژنرال Z ها از محل کار خود می خواهند که سلامت روان را در اولویت قرار دهند و فعالانه به آنها در کاهش فرسودگی کمک کنند. طبق تحقیقات آسانا، ژنرال Z می‌گوید که وقتی می‌دانند محل کارشان برای مقابله با فرسودگی شغلی جدی است، بیشترین انگیزه و الهام را برای انجام بهترین کار خود دارند.

متأسفانه، بسیاری از محل‌های کار علامتی ندارند. نزدیک به نیمی (۴۷ درصد) از ژنرال Z ها معتقد نیستند که شرکت هایشان به رفاه خود اهمیت می دهند. به عنوان یک رهبر، اولویت دادن به سلامت روان و رفاه کارکنان باید بخشی از استراتژی از بالا به پایین شما باشد، به خصوص در شرایط نامطمئن و چالش برانگیز کنونی.

طراحی برای Gen Z.

به‌عنوان یک رهبر، تصمیم‌گیری بر اساس سیستم‌های طبقه‌بندی دلخواه مانند طبقه‌بندی‌های نسلی، هر چند که ممکن است جذاب باشد، می‌تواند خطرناک باشد. در عین حال، مهم است که بدانیم ژنرال Z یک گروه منحصر به فرد است به دلیل منظره تاریخی که آنها را در زمان رشد و ورود آنها به محل کار پوشانده است.

Gen Z ها آینده انکارناپذیر محل کار شما هستند. بنابراین، مسئولیت طراحی مجدد محل کارتان برای آنها بر عهده شماست. این کار را انجام ندهید و این به اصطلاح “تنهاترین نسل” شرکت خود را در جای دیگری پیدا خواهد کرد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی