عمومی

چگونه شبکه سازی را کم دردسرتر کنیم

چگونه شبکه سازی را کم دردسرتر کنیم

برای بسیاری از متخصصان جوان، شرکت در یک رویداد شبکه ای به مانند رفتن به دندانپزشک سرگرم کننده به نظر می رسد. لازم است؟ آره. لذت بخش؟ نه چندان نگرش هایی از این دست قابل درک هستند – فشار زیاد است، شما مطمئن نیستید که ابتدا به چه کسی نزدیک شوید و مکالمات می توانند از ناخوشایند تا کاملاً شرم آور متغیر باشند – اما آنها همچنین کوته بینانه هستند.

شبکه‌سازی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای یافتن شغل جدید است، به‌ویژه زمانی که شخصاً انجام شود. به طور حکایتی، ارتباط با دیگران از طریق رویدادهای شبکه برای ضروری است. ساختن کسب و کار من. من به طور مستقیم به دلیل شبکه، مشارکت ایجاد کرده ام، شرکت های وابسته به دست آورده ام و مشتریان را به دست آورده ام.

البته، شما قبلاً می دانید که شبکه کاری ارزشمند است. چیزی که درک آن سخت تر است این است که نباید بدبخت باشد. وقتی فکر خود را در مورد شبکه‌سازی مجدداً تنظیم می‌کنید، دیگر یک شر ضروری نیست و به یک دارایی در ایجاد برند شخصی و حرفه ای شما. در اینجا دو نکته اصلی من برای انجام این کار آمده است:

۱٫ “چرا” خود را روشن کنید

من با کسانی که از شبکه سازی می ترسند همدلی می کنم زیرا قبلاً خودم با آن مبارزه می کردم. وقتی برای اولین بار کسب و کارم را شروع کردم، ناامید بودم که ارتباطات سازنده ای ایجاد کنم و جذبه ای به دست بیاورم. اما اغلب رویدادها را با احساس ناامیدی ترک می‌کردم، زیرا واقعاً نمی‌دانستم چگونه از اجباری «چه کار می‌کنی؟» فراتر بروم؟ تبادل.

اینطور نیست که من خجالتی بودم. در واقع، مشتاق معرفی، دست دادن و فرو رفتن در گفتگوهای معنادار بودم. اما بعد از یک یا دو دقیقه گپ زدن، چشمان طرف مقابل را خیره می‌کنم، نشانه‌ای واضح از اینکه زمین شخصی و حرفه ای در حال سقوط بود. من به سرعت متوجه شدم که باید نحوه معرفی خود و شرکت ویرایش کتابم را دوباره چارچوب بندی کنم.

به‌جای اینکه به مردم بگویم که هستم و چه کار کردم، شروع کردم به توضیح اینکه چرا من کاری را که انجام می‌دهم انجام می‌دهم. به عنوان مثال: من صاحب یک کسب و کار ویرایش کتاب هستم زیرا در انتشارات کتاب کار می کردم، بنابراین این صنعتی است که به خوبی در آن مهارت دارم. من به انتشار رسیدم زیرا معتقدم کتاب ها جهان را غنی می کنند و ارزشمند هستند زیرا به ما کمک می کنند ایده های جدید را درک کنیم، با هم ارتباط برقرار کنیم. با دیگران و رشد شخصی .

اکنون، وقتی با افرادی که در صنعت من نیستند شبکه می‌کنم و از من می‌پرسند چه کار می‌کنم، می‌گویم: «من به نویسندگان کمک می‌کنم کتاب‌هایی بسازند که جایگاه ویژه‌ای در قلب و ذهن خوانندگان خود به دست آورند. ” این توصیف دقیق تری از کاری است که من انجام می دهم، و بسیار جالب تر است. با رسیدن به ریشه “چرا” خود، هدفی پیدا می کنید که حرف می زند به افراد بیشتری، حتی کسانی که با مخاطبان شما کاری ندارند.

هنگامی که در صنعت خود شبکه‌سازی می‌کنم، از رویکرد کمی متفاوت استفاده می‌کنم و با برجسته کردن ارزشی که برای مشتریان بالقوه‌ام به ارمغان می‌آورم، خود را معرفی می‌کنم. به طور معمول، چیزی شبیه به این است: “من با نویسندگان الهام‌بخشی کار می‌کنم که می‌خواهند یاد بگیرند چگونه کتاب‌هایی بسازند که چشم‌انداز بلندپروازانه‌شان را تحقق بخشد.” به این ترتیب، خودی‌های صنعت هم کارهایی که انجام می‌دهم و هم ارزشی که ارائه می‌دهم را در یک بیانیه قوی کشف می‌کنند.

معرفی یک استراتژی است که برای من بسیار موفق بوده است. با باز کردن مناسب، می‌توانید توجه افراد را به خود جلب کنید و کنجکاوی آنها را برانگیخت.

۲٫ موارد غیرمنتظره را ارائه دهید.

یک خط افتتاحیه عالی می‌تواند مستقیماً به یک شبکه حرفه‌ای پر جنب و جوش منتهی شود—اگر می‌دانید چگونه گفتگو را از آنجا ادامه دهید. برای اینکه شبکه واقعاً ارزشمند باشد، باید یک مقدمه را به جلسه بعدی تبدیل کنید.

راه‌های متعددی برای کمک به جریان دادن به گفتگو وجود دارد، اما من فکر می‌کنم بهترین و کم استفاده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از کتاب است. اگر می‌خواهید به طور خاص با شخصی ارتباط برقرار کنید، به او توصیه کتاب شخصی‌سازی کنید. در حالت ایده‌آل، یک کپی برای هدیه خواهید داشت، اما یک توضیح فریبنده (و سریع) نیز کار خواهد کرد.

این استراتژی به چند دلیل موفق است. اول، غیر منتظره است. مردم به ندرت پیش‌بینی می‌کنند که یک رویداد شبکه‌ای را با چیزی به جز کارت‌های فروش یا کارت ویزیت ترک کنند. علاوه بر این، ارائه یک کتاب فیزیکی به مردم، ارتباط بسیار قوی‌تری نسبت به هر پیش‌فروشی ایجاد می‌کند. انجام این کار شما را به عنوان دانشمند و آگاه در زمینه مورد علاقه خود معرفی می کند، که شما را به فرد بسیار جالب تری تبدیل می کند. با یک حرکت، منبع کتابی می‌شوید که آن‌ها نمی‌توانند صبر کنند تا بخوانند.

گفته شد، برای اینکه این استراتژی کار کند، باید آماده شوید. افرادی را که می خواهید در یک رویداد شبکه ای ملاقات کنید، بشناسید و تحقیقات خود را انجام دهید. حوزه تخصصی آنها چیست؟ در مورد کدام موضوعات صحبت می کنند؟ علایق شخصی آنها چیست؟ در نظر بگیرید که کدام کتاب‌ها را خوانده‌اید که برایشان جذاب است. این می تواند یک کتاب نادیده گرفته شده در مورد روانشناسی تیم فروش یا خاطرات نمونه ای از نیروی دریایی SEAL باشد.

هنگامی که هدیه را تحویل می‌دهید، یک لمس شخصی اضافه کنید، مانند یادداشتی روی جلد داخلی که توضیح می‌دهد چرا فکر می‌کنید آنها کتاب را دوست دارند. انجام این کار باعث ایجاد ارتباط یک به یک می شود.

من چندین بار درگیر این نوع ارتباط بوده‌ام، و هر بار، این کتاب برای من فوق‌العاده ارزشمند بود. دریافت کتابی که بینشی تاثیرگذار در مورد کسب و کار شما ارائه می دهد یا به شما الهام می بخشد، بسیار ارزشمند است. می‌توانید شرط ببندید که ایمیل‌های هدیه‌دهنده را در اولویت قرار می‌دهم و به دنبال راه‌هایی برای کمک به آنها هستم.

اگر از رویداد شبکه بعدی می ترسید، به قفسه کتاب خود نگاهی بیندازید. ممکن است جلدی را پیدا نکنید که بخواهید همراه آن بفرستید، اما ممکن است ایده ای را که می خواهید مطرح کنید به یاد بیاورید. در هر صورت، اتکا به کاریزما را متوقف می کنید و در عوض به هوش و استعداد تکیه می کنید. این دقیقاً چه چیزی تاثیر ماندگار می گذارد.

شبکه کردن ممکن است همیشه ساده‌ترین یا سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت برای متخصصان جوان نباشد، اما نباید به اندازه معاینه سالانه دندانپزشکی شما دردناک باشد. با درک و بیان «چرا» خود و ایجاد یک نقطه اتصال که در را برای مکالمات معنادارتر باز می کند، ارتباطات بهتری ایجاد کنید که شغل شما را به جلو سوق می دهد.

این مقاله در می ۲۰۱۸ منتشر شده و به روز شده است. عکس توسط Rawpixel.com/Shutterstock

Natasa Lekic 150x150 - چگونه شبکه سازی را کم دردسرتر کنیم

ناتاسا لکیچ بنیانگذار ویراستاران کتاب نیویورک است، یک سرویس ویرایش کتاب که در آن نویسندگان با ویراستاران با تجربه ناشران Big-5 مطابقت داده می شوند. ناتاسا معتقد است که هر نویسنده داستان منحصر به فردی دارد که می تواند خوانندگان را آگاه کند، الهام بخش و سرگرم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی