عمومی

علم را دنبال کنید: زی فرانک حقایق واقعی و زندگی را به ما می آموزد درس ها

علم را دنبال کنید: زی فرانک حقایق واقعی و زندگی را به ما می آموزد
درس ها

Ze Frank می‌توانست در TED Talk درباره محورها صحبت کند، اما محور TED Talk او چند محور پیش بود. 

اگر او را فقط از راه‌های بی‌نظیرش در حوزه وبلاگ‌نویسی ویدیویی می‌شناختید، جایی که او به خاطر پروژه‌های هنری غیرمعمول و جمع‌سپاری شهرت داشت، ممکن است حدس نزنید که حرفه Hosea Frank (Ze به اختصار «zay» تلفظ می‌شود) توسط نقش های علمی رزرو شده است.

او شروع به مطالعه علوم اعصاب کرد و اکنون روزهای خود را در غواصی عمیق جانورشناسی برای حقایق واقعی، نمایش محبوب یوتیوب خود می گذراند.

اما در این بین، او مانند یک پینبال پین بال هیجان‌انگیز عکس می‌گیرد، تیتر یک گروه می‌شود، یکی از اولین موفقیت‌های ویروسی اینترنت را منتشر می‌کند، در مدار سخنران عمومی سفر می‌کند، یکی از اولین ارزهای مجازی را خلق می‌کند، فیلمنامه‌نویسی برای هالیوود، دگرگونی Buzzfeed و فیلمبرداری از یک خلبان دیسکاوری که با اتوبوس مدرسه مجهز به دو موتور جت جنگنده فانتوم F1، با سرعت ۳۴۰ مایل در ساعت روی یک آسفالت پرواز می کند.

اگر چیزی است که از زی فرانک آموخته ایم—علاوه بر همه چیزهایی که در مورد حلزون های موج سوار قاتل آموخته ایم و بیش از آنچه می خواستیم در مورد زبان های مارمولک بدانیم—این است که وقتی صحبت از تغییرات شغلی می شود، چیزی به نام زیاد نیست. او را در سفری با پیچ و خم های باورنکردنی دنبال کنید و درست به همان جایی که شروع کرده بود برگردید (نوعی).

***

فرانک در گیلدرلند، نیویورک یک “بچه هنر سخت” بزرگ شد، اما در دانشگاه براون به سمت علم و سپس به یک آزمایشگاه گرایش پیدا کرد. که تنها شد خوشبختانه، «داودی اسمک»، گروه او، به نظر می‌رسید که به زمان بزرگی می‌رود – تا زمانی که اینطور نبود. در این نقطه عطف، فرانک در حالی که به تلفن های بخش بیمه مسافرتی آمریکای لاتین پاسخ می داد، مدرسه حقوق را در نظر گرفت. (آنها نام تولد او را José اشتباه شنیده بودند. اشکالی ندارد. همکاران اسپانیایی زبان تماس های او را پذیرفتند و در عوض، او طرح هایی از نوزادان و سگ های آنها انجام داد.) پس از آن، او به عنوان یک تصویرگر تلاش کرد. برای یک آژانس تبلیغاتی بزرگ، جایی که نسخه های اولیه فلش و انیمیشن های مبتنی بر کد را یاد گرفت. فرانک می‌گوید: «من خیلی سریع سراغ آن چیزهای رایانه‌ای رفتم. “من فرصت های بازی در هنر را دیدم.”

نام فرانک در تاریخ ویدیوهای ویروسی با چگونه درست برقصیم حک شد، کلیپ‌های لوپ شده از رقصیدن مسخره او که به عنوان دعوتنامه تولد از طریق حساب Earthlink خود ارسال کرده بود. هفده دوست آن را برای دوستان دیگر فوروارد کردند. او می‌گوید: «از آنجا منفجر شد. تنها کاری که می‌خواستم انجام دهم این بود که بفهمم چه اتفاقی افتاده است.» چهل میلیون بازدید بعد، زندگی فرانک تغییر کرد.

او مصمم بود هر روز چیز جدیدی منتشر کند، لیست‌های متنی، بازی‌ها، چیزهای عجیب و غریب را آزمایش کند. فیلم‌های کوتاه، از مخاطبانش می‌خواهد عکس‌هایشان را برای مسابقه عکس جاروبرقی‌تان بپوشید و مد دستمال توالت را به اشتراک بگذارند و به او بپیوندند تا نامه‌های نفرت‌انگیز را به «بازی خشمگین» تبدیل کنند. خلاقیت ها.

***

فرآیند، نه محصول، به فرانک انگیزه داد، و همانطور که او به بلوغ رسید، رویکرد او نیز رشد کرد. ۱۷ مارس ۲۰۰۶، شروع جدیدی دیگر را رقم زد، در حالی که او به دوربین خیره شد و گفت: “سه روز است که سیگار ننوشیده ام و هیچ چیز احساس خوبی ندارد.” به این ترتیب The Show، یکی از اولین وبلاگ‌های ویدیویی، با مراقبه‌های بدون نسخه فرانک در مورد اخبار، طرفدارانش که عکس‌های کودک خود را بازسازی می‌کنند یا ریمیکسی از آهنگ اصلی یک نفر را به نمایش می‌گذارد، شروع شد. تولید هر قسمت سه دقیقه‌ای ۱۰ ساعت طول می‌کشد. او می‌گوید: «این اولین چیزی بود که از نظر سبکی شبیه آن بود. سایر وبلاگ نویسان ویدیویی اولیه مانند هنک و جان گرین و گری واینرچوک از او به عنوان تأثیرگذار یاد می کنند.

همانطور که برنامه ریزی شده بود، نمایش پس از یک سال به پایان رسید، اما در سال ۲۰۱۲ به عنوان A Show احیا شد، که با “دعوت برای آغاز” و شروع شد. “یک خط تحقیق در مورد احساسات” را دنبال کرد. اپیزودهای برجسته عبارتند از: «چگونه به عنوان یک زوج مبارزه کنیم»، «مغز نوجوان با راین ویلسون» و «در مورد نگرانی زیاد». در محور کوتاه هالیوود که فرانک استخدام شد تا فیلمی درباره دلقک ها بنویسد و برای بازی در Speed ​​Junkie در ناامن ترین اتوبوس مدرسه در جهان رانندگی کند.

***

مردم دوست دارند از انقلابیون بشنوند و محور هستند سخنرانی عمومی از طریق TED Talks و مکان های مرتبط برای مدتی سرگرم کننده بود. اما برای موفقیت واقعی، «یا باید بداهه‌نویسی باشی که بتواند اطلاعات زیادی را در ذهن خود حمل کند، یا باید چگونه یک کار مشابه را انجام دهیم بارها و بارها، فوق‌العاده خوب. بازسازی قلمرو خسته کننده شد.

در همین حین، دنیای تجارت در حال فراخوانی بود. سال‌ها قبل، او پیش‌ماده‌ای برای NFT‌ها ایجاد کرده بود – اردکی که می‌توانید شخصی‌سازی کنید. بعضی روزها اردک ها هزاران دلار انعام می آوردند. حالا او از جونا پرتی، بنیانگذار Buzzfeed، که او نیز دانش‌آموز ویروس‌پذیری بود، استفاده کرد و با هم برای Star.Me، یک بازی مبتنی بر برچسب و مرتبط با رسانه‌های اجتماعی، بودجه جمع‌آوری کردند. وقتی Buzzfeed آن را به دست آورد، فرانک به مدت هفت سال در آنجا مشغول به کار شد.

به‌عنوان رئیس بخش فیلم‌های سینمایی، بر گسترش سایت به ویدیو نظارت داشت که منجر به افزایش ترافیک از ۳۰۰ میلیون بازدید ماهانه به ۴ میلیارد شد. تیم او Tasty، سایت محبوب دستور پخت مبتنی بر ویدیو، و سایر شاخه‌های دیگر را ایجاد کرد، و «روش‌های جدیدی برای تفکر درباره آنچه مردم از رسانه می‌خواستند و ساختارشکنی رویکرد مدرسه فیلم برای هنر این رسانه ایجاد کرد. ” اما سال‌ها رشد مبتکرانه منجر به ساختار نامناسب شرکت، که در نظر فرانک “مانند انتقال از یک مستعمره هنری به یک بوروکراسی در یک روز” بود.

***

و بنابراین، به علم برمی گردیم. با جدیدترین محور خود در حقایق واقعی، او به دنبال “تغییر بخشیدن به داستان مستند” است – فکر کنید کن برنز با لمپون ملی ملاقات می کند. اگرچه اولین قسمت مربوط به سال ۲۰۱۳ است، فرانک تمام وقت خود را به آن اختصاص نداد تا اینکه شش سال بعد Buzzfeed را ترک کرد. حقایق واقعی درباره جوجه تیغی، اولین ضربه او به آن، نه حقیقت و نه حقایق را شامل می شد. اما در سال ۲۰۱۹، او می‌گوید: «من به بخش علمی خیلی بیشتر علاقه داشتم.» با تغییر رابطه او با جامعه علمی، ویدئوها طولانی تر و تحقیق بهتری شدند. او در میان جاهای دیگر، از آرشیو مالکیت عمومی اداره ملی اقیانوسی و جوی، که اکنون یک نهاد شناخته شده است، فیلم تهیه می کند.

حقایق واقعی هنوز شامل موارد غیرعلمی است، اما بسیار آموزشی نیز هست. فرانک به ۴ میلیون نفر آموزش داده است، به عنوان مثال، در مورد کنه و بیماری لایم. این روزها او در حال آماده شدن برای بخشی در مورد Beavers است.

زی فرانک تا حدی یک راز موفقیت در دنیای بی ثبات خلاقیت آنلاین – اجازه ندهید خرد متعارف یا الگوریتم ها به شما بگویند که چه کاری انجام دهید، او می گوید: “من همیشه بزرگترین موفقیت خود را داشته ام قوانین خودم را بسازم.”

Screenshot 2022 05 19 7.34.49 AM 100x100 - علم را دنبال کنید: زی فرانک حقایق واقعی و زندگی را به ما می آموزد
درس ها

شیلا کلاری یک خبرنگار و نویسنده مستقل در شهرستان برکشایر، ماساچوست است. او یک معلم قدیمی و رهبر غیرانتفاعی است، او به تحصیل، نابرابری درآمد و خلاقیت علاقه مند است و ویژگی ها و مقالات شخصی خود را به طور مرتب در The Berkshire Edge منتشر می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی