عمومی

در یک جمله، مدیر عامل مایکروسافت فقط نحوه انجام این کار را توضیح داد جذب و حفظ استعدادهای برتر

در یک جمله، مدیر عامل مایکروسافت فقط نحوه انجام این کار را توضیح داد
جذب و حفظ استعدادهای برتر

اگر شرکت نرم افزاری ۲ تریلیون دلاری–مثلاً، مایکروسافت–احتمالاً دارید چیزهای زیادی در جریان است مدیر عامل شرکت، ساتیا نادلا، به نظر می رسد بسیار آرام هر زمان که صحبت های او را شنیده ام، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، این باید یک شغل استرس زا باشد. در میان چیزهای دیگر، محصولاتی برای طراحی و ارسال، مشتریان برای مراقبت و سهامداران برای راضی نگه داشتن وجود دارد. در هر زمان، هر یک از آن‌ها می‌تواند به تعدادی چالش بزرگ منجر شود.

آخرین چیزی که می‌خواهید نگران آن باشید این است که از دست دادن بهترین کارمندان دلیلش این است که یک مدیر عامل به تنهایی این کارها را انجام نمی دهد. برای این موضوع، مدیر عامل در واقع اکثر این کارها را انجام نمی دهد. در شرکتی به اندازه مایکروسافت این امکان وجود ندارد. در واقع، من می‌توانم استدلال کنم که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها – اگر شما یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان را اداره می‌کنید – پیدا کردن و نگه داشتن افراد با استعدادی است که می‌توانند به شما در ارائه هر آنچه که می‌سازید کمک کنند.

این فقط در مورد شرکت های فناوری واقعاً بزرگ مانند مایکروسافت صدق نمی کند. این برای هر شرکت و هر مدیر عاملی صادق است. مدیریت افراد همیشه سخت ترین و مهم ترین بخش کار شما است. همه چیز در نحوه رهبری تیمتان بالا و پایین می‌رود.

من فکر می‌کنم منصفانه است که بگویم دو سال گذشته به‌ویژه چالش‌برانگیز بوده است. در آن جبهه ابتدا، شرکت ها باید بفهمند که چگونه افراد را در زمانی که نمی توانند به دفتر کار بیایند، کار کنند. همه افرادی که افراد را مدیریت می‌کنند، یک دوره خرابی غیرمنتظره را در نحوه اجرای یک جلسه تیمی از طریق Zoom. بسیاری از آنها شکست خوردند.

اکنون، بسیاری از همان شرکت‌ها در تلاش هستند تا دریابند چگونه کارمندان را به بازگشت وادار کنند. این یک چالش است زیرا دو سال گذشته ثابت کرده است که بسیاری از کارهایی که فکر می‌کردیم باید در یک اداره انجام شود، اینطور نیست. بسیاری از مردم به همان اندازه–اگر نه بیشتر–کار از راه دور مولد نسبت به زمانی که در یک اتاقک بودند. آنها همچنین بسیار شادتر هستند.

این کار بزرگی است. راضی نگه داشتن مردم بخش بسیار مهمی از بهره وری آنهاست.

نه تنها این، بلکه اگر شرکت شما مایل به انطباق و انعطاف پذیری نباشد، کارمندان شما فقط، می دانید، شغل متفاوتی پیدا کن اگر هیچ چیز دیگری نباشد، کارمندان در چند سال گذشته متوجه شدند که مهارت های بسیار قابل فروش آنها به این معنی است که تأثیر بسیار بیشتری بر شرایط کاری خود دارند. در مورد مایکروسافت، این به معنای رقابت برای استعداد با برخی از ثروتمندترین شرکت های روی زمین است.

راه حل مایکروسافت بسیار ساده است. روز دوشنبه، GeekWire در یادداشتی از نادلا گزارش داد، که در آن به کارمندان گفت که شرکت مقدار پولی را که برای افزایش حقوق بر اساس شایستگی خرج می‌کند دو برابر می‌کند. بیایید صادق باشیم، چیزهای کمی باعث خوشحالی کارمندان بیشتر از پرداخت پول بیشتر می شود.

“بارها و بارها می بینیم که استعداد ماست. نادلا در این یادداشت نوشته است، به دلیل کار شگفت انگیزی که برای توانمندسازی مشتریان و شرکای ما انجام می دهید، تقاضای زیادی دارد. “در سراسر تیم رهبری، تاثیر شما هم به رسمیت شناخته شده و هم عمیقا قدردانی می شود – و به همین دلیل می خواهم از شما تشکر کنم. به همین دلیل است که ما سرمایه گذاری های بلندمدت روی هر یک از شما انجام می دهیم.”

نکته ای که در اینجا بسیار ارزشمند است این است که در بسیاری از موارد پاراگراف یک جمله زودتر به پایان می رسید. در بسیاری از شرکت‌ها، مدیر عامل باید یادداشت خوبی ارسال می‌کرد و از همه به خاطر زحماتشان تشکر می‌کرد و آنها را تشویق می‌کرد تا آن را ادامه دهند. این خوب است، و همه چیز، اما کارمندان شما نمی توانند وام مسکن خود را با قدردانی و تشویق شما بپردازند.

به همین دلیل است که جمله آخر اهمیت دارد. نادلا فقط به کارمندان نمی گوید که چقدر ارزشمند هستند. او همچنین از آن با شکل نهایی قدردانی از کارمندان – یک چک حقوق بزرگتر – پشتیبانی می کند. این جمله آخر تفاوت بین یک راهبرد بی‌پروا و یک استراتژی درخشان برای حفظ بهترین استعدادهای شرکت است.

“این افزایش سرمایه گذاری در غرامت جهانی ما نشان دهنده تعهد مداوم ما برای ارائه یک تجربه بسیار رقابتی برای کارمندان است.” سخنگوی شرکت در یک بیانیه به CNBC.

ببینید، بدیهی است که اگر برای مایکروسافت کار می کنید، خبر خوبی است. و به هر حال، نه فقط اگر یک مدیر ارشد هستید. مایکروسافت این افزایش دستمزدها را نه بر کارمندان رده بالا، بلکه بر سایر افراد متمرکز کرده است. این به خودی خود کار بزرگی است.

مایکروسافت نمی تواند کسی را از دست بدهد. پیدا کردن افراد بسیار ماهر که قادر به ساختن چیزهای پیچیده باشند، سخت است. استخدام و آموزش این افراد گران است. اگر بهترین کارمندان خود را نگه دارید، راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

به همین دلیل است. مهم است، اگر برای یک شرکت بزرگ فناوری کار می کنید، احتمالاً خبر خوبی است زیرا شرکتی که در آن کار می کنید یا باید کاری مشابه انجام دهد، یا فقط برای مایکروسافت کار خواهید کرد. که، احتمالا نکته است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی