عمومی

هیچ کس در برند مد اوکراین فکر نمی کرد روسیه این کار را بکند واقعاً تهاجم کنید، اما آنها خوشحال هستند که به هر حال برای آن برنامه ریزی کرده اند

هیچ کس در برند مد اوکراین فکر نمی کرد روسیه این کار را بکند
واقعاً تهاجم کنید، اما آنها خوشحال هستند که به هر حال برای آن برنامه ریزی کرده اند

برای یک شرکت کوچک اوکراینی، تضاد به یک نشانگر مایل کلیدی تبدیل شده است.

ویراستاران مد، کیت زوباریوا، ۳۳ ساله، و آسیا وارتسا، ۳۱ ساله، ایده برچسب مد آنها، Sleeper، در طول انقلاب کرامت ۲۰۱۴ – یک درگیری پنج روزه بین معترضان و دولت اوکراین در کیف، پایتخت اوکراین، که در نهایت منجر به برکناری رئیس جمهور این کشور، ویکتور یانوکوویچ شد. سپس، در فوریه ۲۰۲۲، پس از حمله روسیه به کشور، شرکت اوکراینی به سرعت از کار افتاد. در کشور دیگری ریشه تولید دارد.

به عنوان روسیه طراحی حمله نظامی علیه اوکراین را در دسامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد، تیم Sleper برای آماده شدن برای بدترین اتفاق، و بنیانگذاران می دانستند که باید یک سری تصمیمات سخت بگیرند. در حدود دو تا سه هفته، شرکت پوشاک کمک کرد ۳۰ کارمند به خارج از کشور و ۴۰ کارمند به مناطق غربی اوکراین منتقل شوند. همچنین تولید خود را به ترکیه منتقل کرد. وارتسا می‌گوید:

“ما می‌دانستیم که پس‌انداز خوبی برای حفظ کسب‌وکار داریم و گام‌هایی برای برنامه‌ریزی از پیش برداشته‌ایم.” . بنابراین می‌دانستیم که در موقعیتی هستیم که می‌توانیم روی افراد خود تمرکز کنیم.»

Sleeper از این نظر منحصر به فرد نیست. هزاران کسب و کار به دلیل درگیری خشونت آمیز آواره شده اند که طی سه ماه گذشته کشور را فراگرفته است. با این حال، تجربه Sleeper قدرت اقدام سریع و شجاعت را در زیر آتش نشان می دهد.

تا اینجا خوب بوده است. در حالی که شرکت همه کارمندان خود را بیرون نمی‌آورد – برخی به دلایل مختلف از جمله مراقبت از عزیزان سالخورده که نمی‌توانستند جابه‌جا شوند، تصمیم گرفتند در آنجا بمانند، کسب‌وکار در حال بازگشت به حالت عادی است. حتی موفق شد دو مجموعه بعدی خود، بهار/تابستان ۲۰۲۲ و پیش از پاییز را تولید کند، که هر دو از طریق وب‌سایت برند و خرده‌فروشان آن در دسترس خواهند بود.

امروز، وارتسا در کپنهاگ است، جایی که حدود یک سال است با همسرش زندگی می‌کند. قبل از آن، او چندین سال در ایالات متحده زندگی می کرد در حالی که از راه دور در Sleeper کار می کرد. زوباریوا، در عوض، حدود یک ماه قبل از تهاجم، با دوست پسرش به برلین نقل مکان کرد و آپارتمان خود را در کیف ترک کرد. بقیه تیم آنها – حدود ۱۰۰ نفر – در سراسر اروپا پراکنده هستند و حدود نیمی از آنها هنوز در اوکراین هستند.

در اینجا روش‌های کلیدی وجود دارد که این شرکت توانسته است، علی‌رغم شرایط وخیم، پیشرفت کند.

- هیچ کس در برند مد اوکراین فکر نمی کرد روسیه این کار را بکند
واقعاً تهاجم کنید، اما آنها خوشحال هستند که به هر حال برای آن برنامه ریزی کرده اند

برنامه ریزی از قبل

مانند بسیاری از مردم در سراسر جهان، زوباریوا و وارتسا متقاعد نشده بودند که روسیه واقعاً به اوکراین حمله کند. با این حال، تاراس مالیف، مدیر مالی Sleeper، از همان ابتدا نگرانی هایی داشت. وارتسا می‌گوید: «او واقعاً ما را وادار کرد تا برنامه‌ای بسازیم، حتی اگر ما در مصرف انرژی خود برای انجام این کار مردد بودیم. در دسامبر ۲۰۲۱، این تیم از ترکیه بازدید کرد تا تامین کننده جدیدی پیدا کند که بتواند تولید شرکت را به عهده بگیرد و تا ماه مارس، شرکت تمام خیاطانی را که می خواستند به ترکیه نقل مکان کنند، منتقل کرد. وارتسا و زوباریوا می‌گویند، با این حال، بسیاری از آنها تصمیم گرفتند در اوکراین بمانند تا در کنار خانواده‌هایشان باشند – به‌ویژه آنهایی که اقوام بزرگ‌تری داشتند که در برابر جابه‌جایی مقاومت بیشتری داشتند. با این حال، Sleeper متعهد شده است حتی به کسانی که در کشور مانده اند و در حال حاضر قادر به کار نیستند، حقوق بپردازد.

ارائه حمایت روانی

تا اواسط مارس، هنگامی که کارمندانی که تصمیم به جابجایی داشتند مستقر شدند، اکثریت تیم Sleeper به سر کار بازگشتند – با سطوح شگفت انگیزی از بهره وری. Varetsa می‌گوید: «این شرکت به ما روتین می‌دهد و به ما ثبات می‌دهد. من می بینم که مردم بیشتر و بیشتر روی کارشان سرمایه گذاری می کنند.»

وارتسا می‌گوید این بیماری همه‌گیر تیم Sleeper را آماده کرد تا در “موقعیت‌های استرس‌زا” کار کنند، اما جنگ در اوکراین هنوز نوع جدیدی از فشار را به شرکت وارد کرده است. زوباریوا و وارتسا می‌گویند که بزرگ‌ترین چالش در تداوم شرکت، اطمینان از مراقبت کارکنان از سلامت روانی خود، صرف‌نظر از برخی چالش‌های ارسال موجودی در اوایل و توقف دو هفته‌ای در کسب‌وکار طبق معمول بلافاصله پس از تهاجم. بنابراین، آنها یک درمانگر را استخدام کردند – یک روانشناس نظامی سابق که در کمک به مراجعان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه تخصص داشت، که زوباریوا از طریق شبکه خود او را شناخت.

“ما یک گفتگوی گروهی در شرکت ایجاد کردیم، و او تکنیک‌های مختلف تنفس و شیوه‌های نوشتن را به ما ارائه داد. به همه کمک کنید تا اضطراب خود را مدیریت کنند، “زوباریوا می گوید. “هر کسی که سوال خصوصی دارد می تواند با او چت کند.” به دستور درمانگر شرکت، کارمندان نیز در مورد نگرانی ها و مشکلات خود در طول جنگ با یکدیگر صحبت کرده اند. Varetsa می‌افزاید: «او به ما کمک کرد تا به درستی ارتباط برقرار کنیم.

اطلاع رسانی به مشتریان

از زمان تهاجم، Sleeper مشتریان را در جریان تاخیرهای موقت حمل و نقل نگه داشته است و در عوض،دریافتan مقدار زیادی پشتیبانی. وارتسا می‌گوید: «هر لباسی که می‌فروشیم همراه با کارتی است که توسط خیاطی که لباس را می‌سازد امضا شده است». “مردم تماس می گرفتند و از ما می پرسیدند، “حالت ایلنا چطور است؟ ناتاشا چطور است؟”

در حالی که این شرکت همیشه با افتخار اوکراینی بوده است، اما بیش از هر زمان دیگری بر میهن پرستی خود در طول جنگ تأکید کرده است. Sleeper درآمد خود را از ماه آوریل به بزرگترین بیمارستان کودکان اوکراین اهدا کرد، علاوه بر آن به نیروهای مسلح اوکراین کمک مالی کرد. این برند در اینستاگرام خود مجموعه جدیدی را راه اندازی کرد که حقایقی را در مورد سنت ها و تاریخ اوکراین به اشتراک می گذارد.

جنگ ممکن است اسلیپر را مجبور کرده باشد که تولید خود را به خارج از کشور خود منتقل کند، اما زوباریوا و وارتسا امیدوارند که به محض فروکش کردن خشونت، بتوانند به ریشه های خود بازگردند. وارتسا می‌گوید: «بسیاری از مردم نمی‌دانستند که ما اهل اوکراین هستیم، و سال‌ها است که می‌خواهیم به مردم نشان دهیم که فرهنگ ما چقدر زیبا است. “وظیفه ما امروز فقط خلق لباس های شگفت انگیز نیست، بلکه این است که داستانی را در مورد اینکه لباس از کجا آمده و چه کسی آن را ساخته است، بیان می کنیم.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی