عمومی

8 نکته برای بهبود همکاری تیمی

۸ نکته برای بهبود همکاری تیمی

به بهترین تیم فکر کنید که تا به حال در آن عضو بوده اید از. چه چیزی باعث شد آن تیم کار کند؟ پروژه بود؟ مردم؟ پویایی بین فردی؟ آیا از حضور در آن لذت بردید؟ آیا بهترین را در شما به ارمغان آورد؟

اکنون به بدترین تیمی که تا به حال در آن بوده اید فکر کنید. چه چیزی آن را متفاوت کرد؟

احتمالاً شما در تیم های دارای اختلال بیشتر از تیم هایی بوده اید که به طور یکپارچه کار می کنند. تیم های مشارکتی بهره وری و نتایج را افزایش داده اند . وقتی تیم ها کار می کنند، به بهترین روش ها کار می کنند. اما کار تیمی به تلاش نیاز دارد و واقعیت این است که تیم‌ها می‌توانند به دلایل بی‌شماری از هم بپاشند، از هم بپاشند و دچار اختلال شوند.

برخی فقط به عنوان یک تیم عمل می کنند. این گروهی از افرادی است که به عنوان یک تیم معرفی می شوند اما با ریتم یک نفر عمل نمی کنند. شاید آنها برای مدت طولانی ناکارآمد بوده‌اند که اعضا احساس می‌کنند تغییر کار خیلی زیاد است.

رهبری ضعیف همچنین می‌تواند تیم را ناآرام کند و به شخصیت های قوی> مسلط برای منحرف کردن برنامه. در نهایت، اعضای تیم رفتار خود را مطابق با رفتار خود تطبیق می‌دهند و به این واقعیت واکنش نشان می‌دهند که شخص در راس فرمان واقعاً فرمان نمی‌دهد.

سپس یکی از اعضای تیم “تکاور تنها” است که آهنگ تیم را مختل می کند و خود به بیرون می رود زیرا به توانایی خود بیشتر از توانایی تیم برای انجام کار اعتقاد دارد. هنگامی که سایر اعضای تیم احساس کمبود اعتماد و همکاری.

همچنین ممکن است بی احترامی عمومی در یک تیم وجود داشته باشد. این زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از اعضای تیم ارزش سایر اعضا را چه از نظر شایستگی و چه از نظر تنوع، بی‌ارزش می‌کنند. این خود را به عنوان “شخصیت های متضاد” نشان می دهد، در حالی که حقیقت این است که شخصیت های مختلف واقعاً می توانند یک تیم را تقویت کنند تا زمانی که احترام وجود داشته باشد.

یک تیم همچنین می‌تواند در هنگام واکنش به تأثیرات خارجی، مانند ضرب‌الاجل‌های غیرممکن، کمبود منابع یا شایعات اخراج، از کار بیفتد. وقتی استرس در یک تیم به حداکثر می رسد، افراد احساس می کنند قبل از محافظت از تیم باید از خود محافظت کنند. و در نهایت، همه از انجام کارها به صورت جداگانه برای حفظ خود کوتاهی می‌کنند.

در شرایطی که تیم شما فقط وجود ندارد، چگونه برخورد می کنید با هم می آیید؟ در اینجا هشت نکته برای بهبود همکاری تیمی وجود دارد:

۱٫ ارزیابی کنید که چرا کار نمی کند.

ممکن است اعتماد، شیمی، رقابت یا چیز دیگری باشد. اما اگر به اصل موضوع نپردازید، نمی‌توانید مشکل را حل کنید. با نظرسنجی از اعضای تیم شروع کنید—پرسیدن بهترین راه برای دریافت پاسخ های مستقیم است و باعث می شود آنها احساس کنند که ادراکات و نظراتشان مهم است. سپس به عقب برگردید و تیم را در حال عمل در یک محیط خاص مشاهده کنید و به عنوان رهبر آنها به نتیجه خود برسید. اگر مستقیماً درگیر درگیری نیستید و می‌توانید از دیدگاه ناظر استفاده کنید، معمولاً دیدن مشکل کار سختی نیست.

۲٫ بهترین شیوه ها را مشاهده و مدل سازی کنید.

اگر فرهنگ شرکت به تیم‌های قوی حکم می‌کند، نگاهی به سازمان بیندازید و ببینید چه کسی این کار را به خوبی انجام می‌دهد. با مدیران دیگر درباره پویایی تیم، نحوه مردم را وادار به همکاری کنید و رفتارهایی را که تشویق می کنند. و مطمئن شوید که با به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها و درس‌های آموخته شده، لطف خود را جبران می‌کنید. فراموش نکنید که به بیرون از شرکت خود نیز نگاه کنید و با همکاران و مربیان صحبت کنید. از اینکه چگونه به نظر می رسد موقعیت های مشابهی در صنایع به وجود می آید، شگفت زده خواهید شد.

۳٫ هنجارهای یک تیم موفق در فرهنگ خود را درک کنید.

احتمالاً برخی قوانین اساسی در مورد اینکه چه چیزی یک تیم عالی در شرکت شما را تشکیل می دهد وجود دارد، و شما باید آنها را مشخص کنید. اگر تیم تماماً به دنبال سخت کوشی و بازی سخت است، با این حال اعضای تیمی دارید که ترجیح می دهند با افرادی که با آنها کار می کنند سخت بازی نکنند، این امر پویایی تیم را بر هم می زند. اگر یک نفر به طور مداوم در پایان روز کاری با همکارانش آبجو می خورد، سعی کنید دلیل آن را ارزیابی کنید. از دست دادن آن قطعه کوچک تیم سازی در واقع بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که کارمندان آنقدر روی کار متمرکز نیستند که از توسعه جنبه های فرهنگی تیم.

۴٫ در نظر بگیرید که یک تیم واقعا چقدر مهم است.

اگر فقط برای نمایش است، دوباره فکر کنید که چرا حتی باید یک تیم مشارکتی داشته باشید. موقعیت‌هایی وجود دارد که تیم‌ها می‌توانند آزادانه کار کنند و اهداف هنوز محقق می‌شوند، گاهی اوقات مؤثرتر از همه آشپزهای آشپزخانه. همه چیز نباید متمرکز بر تیم باشد، و اگر ابتکار خاصی نیازی به این کار نیست، سعی نکنید فقط به خاطر آن همکاری را مجبور کنید.

۵٫ از دفتر خارج شوید.

شرکت‌ها همیشه در فعالیت‌های تیم‌سازی خارج از سایت شرکت می‌کنند—زیرا در واقع کار می‌کنند. این نوع موقعیت‌ها به افراد اجازه می‌دهند همکاران را به عنوان انسان تجربه کنند الف> به جای صرفاً همکاران، جزئیات زندگی را که در طول یک روز کاری عادی فاش نمی شود، کشف کنید. این به تیم ها راه متفاوتی برای ارتباط می دهد و شاید کمی شیمی و رابطه بیشتر ایجاد کند. و تمرین‌های یادگیری تجربی راهی برای آشکار کردن پویایی تیم دارند که می‌توان آن را بررسی و بحث کرد.

۶٫ ناسزاگو را سرکوب کنید.

اگر یک بدبین خاص وجود دارد، آن شخص را کنار بگذارید و دلیل بروز تعارض، کار مستقل زیاد یا به کلی از بین رفتن کار تیمی را دریابید. بسته به شخصیت، می‌توانید در اینجا خیلی مستقیم رفتار کنید یا یک سری سؤالات «چرا» بپرسید تا به ته اوضاع برسید.

۷٫ در مورد عملکرد تیم، نه فقط عملکرد فردی، مسئولیت‌پذیری ایجاد کنید.

این به ترساندن تکاور تک‌نفره کمک می‌کند و تیم را مجبور می‌کند تا برای رسیدن به اهداف مشترک همکاری کنند. اگر یک نفر به عنوان عضو تیم شرکت نمی‌کند، بقیه آن شخص را حمل نمی‌کنند و یک جابجایی شروع می‌شود.

۸٫ به طور مداوم بررسی کنید.

به‌صورت دوره‌ای، یک‌بار در ماه یا یک‌بار در هر سه‌ماهه، چک‌این رسمی داشته باشید. اگر در حال تعمیر یک تیم هستید، بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در مسیر درست است و درک بهتری از آنچه کار می کند، چه چیزی نیست و چه چیزی باید تنظیم شود. اگر توپ کار تیمی را شروع کنید اما بعد از این روند غفلت کنید، هر پیشرفتی که داشته اید به سرعت از بین می رود.

اگر تیم ها برای سازمان شما مهم هستند، باید هر کاری که می توانید برای تسهیل اثربخشی آنها انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که ارتباطات باز وجود دارد. فرصت هایی ایجاد کنید تا همه صداها شنیده شوند. با ارزش های مشترکی که تیم را متحد می کند ارتباط برقرار کنید. در نهایت، با یادآوری اینکه یک تیم با عملکرد بالا می تواند به اندازه یک مجری برتر فردی یا قدرتمندتر باشد، غرور را در اعضا القا کنید.

این مقاله در آوریل ۲۰۱۸ منتشر شده و به روز شده است. عکس Photographee.eu/Shutterstock

Lisa Aldisert 150x150 - 8 نکته برای بهبود همکاری تیمی

دکتر Lisa M. Aldisert یک سخنران، نویسنده و مشاور تجاری مستقر در شهر نیویورک است. او رئیس اتحادیه فاروس است. آخرین کتاب او بازتاب های رهبری: ۵۲ تمرین رهبری در عصر نگرانی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی