عمومی

آنچه باید در خصوص سئو، پس از الگوریتم‌های گوگل در نظرداشت!

آنچه باید در خصوص سئو، پس از الگوریتم‌های گوگل در نظر
داشت!

تصور کنید یک وب‌مستر به عنوان صاحب یک وبسایت یا کارشناسی که برای انجام خدمات سئو استخدام شده است، تعدادی از کلیدواژه های مربوط به محصول یا خدمات کسب و کاری که به عنوان پروژه بهینه سازی برعهده گرفته است را به صورت مبالغه آمیز در بخش هایی مختلف محتوایی صفحات وبسایت به دور از چشم کاربر جاسازی کند. به نظر شما آیا موتور جستجو هم، گول این حرکت را خواهد خورد؟

پاسخ این سوال با توجه به تمام شنیده ها، اطلاعات و تجربیاتی که داشته ایم قطعا منفی است و اتفاقا این موتور جست جو است که چنین صفحاتی از وبسایت ها را به بازی خواهد گرفت. بازی خطرناکی که با جابجایی چند رده در رتبه و با احتمال بسیار بالایی در نهایت با جریمه سایت و از دست دادن طولانی مدت رتبه ها همراه خواهد شد.

google algorithms 2 - آنچه باید در خصوص سئو، پس از الگوریتم‌های گوگل در نظرداشت!
دانستن این موضوع که الگوریتم های گوگل چرا به وجود آمده اند، درک درستی به شما در یادگیری روش بهینه سازی سایت خواهد بخشید.

سوال بعدی این است که یک موتور جستجو و به طور مشخص موتور جستجوی گوگل چگونه این روند تقلب کردن را تشخیص می دهد؟ پاسخ تنها در یک در یک عبارت جا می گیرد: از طریق الگوریتم های گوگل.

موضوع جالب توجه اینکه نه تنها شناسایی روش های سیاه در سئو سایت بلکه تمام آنچه گوگل به عنوان یک موتور جستجو از مرحله خزش، کراول، دنبال کردن آدرس صفحات، تشخیص محتوای سایت، ایندکس و رتبه بندی تا شناسایی منظور و هدف کاربر از سرچ برحسب سابقه جستجو، حافظه مرورگرها و مشخصات خود کاربر و موقعیت جغرافیایی او انجام می دهد بر عهده الگوریتم های گوگل است که در نقش قوانین و استانداردهای این غول جستجوگر عمل می کند.

حال نوبت آن است که در مورد تعریف الگوریتم ها، انواع، نقش و چگونگی اجرای آن ها نیز آشنایی هایی داشته باشیم. برای این منظور در ادامه با ما همراه باشید.

از الگوریتم های گوگل چه می دانیم؟

الگوریتم های گوگل، مجموعه‌ای از برنامه‌های پیچیده رایانه‌ای هستند که برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و تعیین اینکه کدام یک در صفحات نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند، مورد استفاده قرار می گیرند.

این الگوریتم ها فرمول هایی هستند که شرکت گوگل، برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجوی خود استفاده می کند. نتایج جستجو هم که به طور طبیعی از سرچ زدن کاربران در گوگل ایجاد می شود. بنابراین:

هدف اصلی الگوریتم های گوگل، ارائه پاسخ دقیق، درست و سریع به کاربران است.

واضح است که دقیق، درست و سریع بودن یک نتیجه نمایش داده شده ناشی از کیفیت محتوای صفحاتی از وبسایت های مختلف است که توسط گوگل مورد بررسی قرار گرفته است. این جاست که موضوعی به نام سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو رخ می نماید.

داستان سئو و الگوریتم های گوگل

آنچه در تعریف سئو ارائه شده است: عمل افزایش کمیت و کیفیت ترافیکی است که شما از طریق موتورهای جستجو دریافت می کنید.

سئو، مهمترین و بهترین روش برای جلب نظر مثبت الگوریتم های گوگل است.

اما نکته بسیار مهم در خصوص الگوریتم های گوگل اینست که خود شرکت Google هرگز جزئیاتی از نحوه عملکرد آن ها بروز نمی دهد و این مسئله به طور واضح برای جلوگیری از سو استفاده برخی وبمستران است تا اقدام به دور زدن قوانین این موتور جست و جو از طریق انجام روش های سئو کلاه سیاه نکنند.

منظره سئو در دوربین دوچشمی گوگل

اگر بخواهیم محل اثر الگوریتم ها در وبسایت را درک کنیم ابتدا باید با دو بخش اصلی در سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو آشنا شویم و سپس جنبه های تاثیرگذار بر الگوریتم های گوگل را در قالب این دو بخش بررسی کنیم تا بتوانیم اندکی از فلسفه، چرایی و چگونگی سئو کردن برای بهتر دیده شدن در نزد الگوریتم های گوگل را روشن سازیم.

فرآیند بهبود رتبه و بهینه سازی سایت در دو بخش اصلی تعریف و اجرا ‌‌می‌شود:

  1. سئو داخلی (On Page Seo): سئو داخلی سایت مربوط به اقداماتی در داخل خود وبسایت ‌‌می‌شود که با هدف درک بهتر محتوای سایت توسط گوگل انجام ‌‌می‌گیرد‌‌. در این بخش باید تمام موانع موجود در راه یک تجربه کاربری مطلوب برای کاربران رفع شود‌‌.
  2. سئوی خارجی (Off Page Seo): سئوی خارجی سایت شامل هر آنچه در بیرون وبسایت و در بستر سایر سایت‌‌ها یا شبکه‌‌های اجتماعی با هدف جلوه کردن بیشتر تاثیر محتوا بر گوگل انجام ‌‌می‌دهیم است‌‌. در این قسمت رفتار کاربران را هم در ارتباط با سایت بررسی ‌‌می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید که برای آموزش و اجرای On Page Seo یا On Site Seo دو بخش مجزا پیش رو دارید:

  1. Content (لایه محتوا): ایجاد پتانسل لازم در محتوای سایت برای درک شدن توسط گوگل
  2. Technical (تکنیکال یا لایه فنی): ساده کردن کار دسترسی گوگل برای پایش و درک سایت
google algorithms 4 - آنچه باید در خصوص سئو، پس از الگوریتم‌های گوگل در نظرداشت!
الگوریتم های گوگل جوانب ریادی که مربوط به سئو داخلی و سئو خارجی سایت هستند را بطور مداوم مورد پایش قرار می دهند.

با این تقسیم بندی ها برای سئو می توانیم اصلی ترین جنبه هایی که الگوریتم های گوگل در رصد و رتبه بندی وبسایت ملاک قرار می دهند را به ترتیب زیر طبقه بندی کنیم:

  • عوامل مربوط لایه محتوا در سئو داخلی:
    • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، تگ های هدینگ و توضیحات متا
    • کیفیت و قابلیت اطمینان محتوای موجود در صفحه وب مذکور
    • تازگی محتوا، یعنی بروز شدن هر چند وقت یکبار سایت
  • عوامل مربوط لایه تکنیکال در سئو داخلی:
    • وضعیت فنی و تکنیکالی و سرعت صفحه
    • نحوه عملکرد وب سایت در دستگاه های مختلف مانند موبایل و تبلت
  • عوامل مربوط به سئو خارجی:
    • محل جغرافیایی جستجوگر و کسب و کار
    • تعداد پیوندهای طبیعی و ارگانیک به صفحه

در نهایت با ترکیب همه این عوامل، می توان گفت: اصلی ترین فاکتورهای الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی وبسایت ها در صفحه نتایج جستجو؛ معنی و هدف یک جست جو از سوی کاربر و میزان ارتباط یک صفحه وب با پرسش مطرح شده است.

از سئو بیشتر بدانید تا الگوریتم ها را همراه خود کنید.

اساس کار الگوریتم ها یافتن کلیدواژه ها در صفحات وبسایت ها است. این فرآیند در هنگام خزش و کراول کردن سایت توسط ربات های گوگل انجام می شود. خزشگرها هنگام ورود به سایت شروع به دنبال کردن پیوندهای موجود در صفحات می کنند و فهرستی از صفحات حاوی کلمات کلیدی ایجاد می کنند که در هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی توسط کاربر، گوگل اقدام به ارجاع ایشان به آن فهرست می نماید.

بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در صفحات مربوط به آن موضوع در وبسایت ها بسیار مهم است. الگوریتم های گوگل در تمام بخش های مهم صفحات به دنباله این کلمات کلیدی خواهند گشت. بخش های مهمی مثل عنوان صفحه، متا دسکریپشن، متن جایگزین تصاویر، سر تیترها و پاراگراف های اول و آخر از بخش هایی مهم محتوایی در صفحات وب محسوب می شوند.

پراکندگی کلمات کلیدی در صفحه وب بسیار مهم است. علی رغم اینکه که وب مسترها باید از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی اجتناب کنند، توصیه اصلی اینست که از آنها به طور منظم در سراسر صفحه استفاده شود.

آنچه در این بخش در خصوص استفاده از کلمات کلیدی اشاره کردیم، دقیقا در حیطه موضوع سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو قرار دارد. همانطور که پیش تر اشاره کردیم سئو در تعریف خود، عمل افزایش کمیت و کیفیت ترافیکی است که شما از طریق موتورهای جستجو دریافت می کنید.

آنچه در خصوص سئو که نباید انجام دهید.

google algorithms 5 - آنچه باید در خصوص سئو، پس از الگوریتم‌های گوگل در نظرداشت!
بهتر است دیگر هرگز گول زدن گوگل به ذهنتان خطور نکند. الگوریتم های بروز آوری شده گوگل آماده مقابله با سئو کاران کلاه سیاه هستند.

تا چند سال پیش برای بسیاری از وبسایت‌ها عادی بود که محتوای خود را پر از کلمات کلیدی کنند. در اصل، تصور بر این بود که الگوریتم گوگل فکر می کند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری نوشته شود، صفحه باید اهمیت بیشتری داشته باشد.

هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم خود را تغییر داد تا سایت هایی را که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می کنند و همچنین برخی از آن ها که از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه کند. به همین دلیل، باید از هر گونه تاکتیکی که با هدف گول زدن موتورهای جستجو انجام می شود، اجتناب کنید. اگرچه ممکن است فورا متوجه نشود، اما گوگل در نهایت آنچه که انجام داده اید را متوجه خواهد شد.

مطمئن ترین روش، همین است که روی ایجاد سایتی تمرکز کنید که به بازدیدکنندگان کمک کند، به سؤالات آنها پاسخ دهد و آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه دهد. این کار را به خوبی انجام دهید تا کاربران، سایت شما را بپسندند.

باید تلاش زیادی برای تولید محتوای سئو شده در سایت داشته باشید و آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بدین ترتیب به مرور ترافیک خود را افزایش خواهید داد و گوگل نیز متوجه عملکرد مثبت و سئو کلاه سفید شما خواهد شد. در اینصورت، مطمئناً صفحات وبسایت شما شروع به افزایش رتبه خواهند کرد.

روشی میانه رو در سئو، برای جلب توجه الگوریتم ها

در نهایت توجه داشته باشید که دیگر زمان آن به پایان رسیده است که بتوان با استفاده از تعداد کثیری لینکسازی از وبسایت های اسپم بتوان تاثیر پایدار و ماندگاری روی رتبه های سایت ایجاد کرد. اما اگر به دنباله روش های جدید و سریعتری برای دستیابی به ترافیک و تعامل بیشتر و رتبه های بالا در نتایج جستجو هستید، توصیه می کنیم حتما با روش های سئو کلاه خاکستری هم آشنا شوید. رویکردی که علاوه بر احترام به قوانین گوگل، سعی در ارائه نحوه عملکردی دارد که بتواند بیشترین بهره برداری را از امکان جلب توجه الگوریتم های گوگل داشت.

لیست الگوریتم های گوگل

  • الگوریتم پاندا
  • لگوریتم تازگی محتوا
  • الگوریتم ونیز
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم دزد دریایی
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم دزد دریایی
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم موبایل گدون
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم موش کور
  • الگوریتم مدیک یا طبی
  • الگوریتم برت
  • الگوریتم رقص گوگل
  • سندباکس گوگل
  • الگوریتم MUM
  • الگوریتم موبایل فرست ایندکس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی