Month: اردیبهشت ۱۳۹۶

پنج سوال کلیدی که باید قبل از شروع یک کسب و کار به آنها پاسخ دهید


پنج سوال کلیدی که باید قبل از شروع یک کسب و کار پاسخ داده شود

آیا شما تا به حال به این فکر کرده اید که همه چیز را زمین بگذارید و کسب و کار خودتان را تاسیس کنید؟ قبل از آنکه کار فعلی خود را ترک کنید و به یک کار آفرین تبدیل شوید، باید ۵ سوال زیر را از خودتان بپرسید.

آیا شما به طور کل، خود را برای آغاز یک کسب و کار آماده کرده اید؟

شما در جوانی ممکن است چنین آرزویی کرده باشید که یک کار آفرین باشید، با این دورنما که در آینده بتوانید ایستگاه لیموناد فروشی پر سود خود را اداره کنید؟ با گذشت زمان، مسئله‌ی مربوط به کار آفرینی بسیار مورد توجه قرار گرفته است که دلیل آن هم می‌تواند داستان زندگی جوانانی باشد که با تلاش و غرور خود به یک میلیونر تبدیل شده اند. در اغلب اوقات، کار آفرینی به معنای آن است که شما رئیس خود باشید و کاری را به اصطلاح پی ریزی کنید.

حقیقت امر این است که بیشتر این کسب و کار ها با شکست مواجه می‌شوند و در نهایت کار آفرینان چنین کسب و کارهایی مجددا به کارهای معمولی و روزمره روی می‌آورند (که به اصطلاح کارهایی که از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است و یک رئیس بالای سر شما است).و آنهایی که موفق می‌شوند و امپراطوری خود را راه می‌اندازند هم، یک شبه به چنین موفقیتی نائل نشده اند و این کار آفرینان سالهای سال ایده‌ی خود را توسعه داده اند و قبل از آنکه پیروزی را بیابند، اغلب اوقات با شکست‌هایی نیز مواجه شده اند.

همه‌ی این موارد گفته شده برای آن بود که بحث مربوط به آمادگی کامل برای کار آفرینی مطرح شود و این کار بسیار سختی است. همان طور که خانم لری گرینر (Lori Greiner که یک کار آفرین محبوب آمریکایی است) می‌گوید:

“کار آفرینان تمایل دارند که ۸۰ ساعت در هفته کار کنند، فقط برای آنکه از کار کردن ۴۰ ساعته‌ی هفتگی دوری گزینند.”

منظور خانم گرینر آن بود که کار آفرینان دوست دارند که برای خودشان کار کنند، ولو اینکه ۸۰ ساعت در هفته باشد و همچنین آنها از کار کردن برای دیگران نیز متنفر هستند، حتی اگر مقدار کار کردن آنها برای دیگران ۴۰ ساعت در هفته باشد.

ایده‌ی شما ارزش پیاده سازی دارد؟

میلیون‌ها ایده در هر روز زاده می‌شوند ولی همه‌ی آنها به کسب و کار تبدیل نمی‌شوند. شما باید ساعت‌ها صرف بررسی قابلیت پیاده سازی ایده‌ی خود کنید و به سوالی همانند سوال روبرو پاسخ دهید: “آیا این ایده اثر بخش خواهد بود؟”، “آیا بازاری برای محصول من وجود دارد؟”، “رقیب بالقوه‌ی محصولات من چیست؟” این بسیار مهم است که بررسی شود که چه کسانی در گذشته ایده‌ای همانند ایده‌ی من داشته اند، و اینکه آنها به چه دلیلی شکست خورده اند.

برخی از افراد، برای مثال، به دنبال فرصتی هستند که کسب و کار خود را شروع کنند. آنها در مورد زمان شروع کسب و کار مطمئن نیستند، اما در مورد ماهیت این کسب و کار بسیار مطمئن هستند.

در رابطه با اپلیکشن‌های موبایل باید گفت که آنها به شدت در حال رشد هستند، و آنها از یک کسب و کار کوچک شروع شده اند و می‌خواهند به صنعت بازی نیز ملحق شوند و این به معنای پیروزی است. این باعث می‌شود که افراد در مورد کسب و کارهای مربوط به موبایل، مطمئن‌تر شوند زیرا قبلا چنین ایده‌هایی با موفقیت همراه بوده است و موجب کاهش ریسک چنین کار آفرینانی می‌شود.

آیا شما با دیگران صحبت کرده اید؟

اگر شما در مورد آغاز کردن کسب و کار خودتان فکر می‌کنید، اولین قدم آن است که در مورد آن با افرادی صحبت کنید؛ آن افراد می‌توانند شریک، دوست، مربی و حتی دیگر کار آفرینان باشند. این به شما کمک می‌کند که ارزیابی بهتری از ریسک یا مخاطره‌ی کار خود داشته باشید.

این مشاوره و صحبت کردن، لازم و بسیار خوب است؛ صحبت کردن در مورد اینکه این کار آفرینی به چه صورتی سبک زندگی فعلی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم در مورد ایده‌ی تجاری شما. کار آفرینان دوست ندارند که ایده‌شان را با بسیاری از افراد به اشتراک بگذارند؛ آنها می‌خواهند مطمئن شوند که کسی طرح و ایده‌شان را به سرقت نبرد. با همه‌ی این اوصاف، به اشتراک گذاری ایده بهتر از مخفی کردن آن است. این را به یاد داشته باشید که:

“این یک حقیقت است که اکثر مردم، تنبل‌تر از آن هستند که ایده‌ی شما را به سرقت ببرند و احتمال آن ضعیف است که آنان، تلاشی در جهت باز آفرینی سرمایه گذاری شما انجام دهند.”

به طور کل شما در جریان این صحبت‌ها ممکن است به حقایق ارزشمندی دست یابید.

آیا شما می‌دانید که در کسب و کار خود چطور از تکنولوژی استفاده کنید؟

شما نیاز دارید که آموزش ببینید تا چطور از تکنولوژی به منظور موفق شدن در کسب و کار تان بهره ببرید. در ابتدای امر ممکن است شما از همه چیز مراقبت کنید، از بازاریابی گرفته تا تولید محصول. این بسیار مهم است که قبل از آنکه وارد ماجرا شوید، با این فنون آشنا شوید.

شما باید در مورد رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، آنالیز داده، تولید محتوا و طراحی سایت اطلاعات کافی داشته باشید. اگر شما در مورد این موارد علم کافی نداشته باشید، رقبا بر شما چیره خواهند شد.

آیا شما یک برنامه ریزی مالی در راستای ایده‌ی خود، در اختیار دارید؟

این سوال ممکن است آشکار به نظر بیاید. آیا شما در مورد مدیریت منابع مالی آموزش دیده اید؟ شما می‌بایست درک عمیقی از تامین مالی داشته باشید، چرا که شاید در ابتدا احتیاج باشد هزینه‌هایی انجام دهید ولی ماهها به طول انجامد که اولین درآمد خود را بدست آورید. درآمد شما در طول ماه‌ها و یا سال‌های ابتدایی با ثبات نیست، پس حتما به یک برنامه ریزی مالی نیاز خواهید داشت. یکی از مهم ترین سوالاتی که باید از خودتان بپرسید آن است که شما به چه مقدار پول برای گذراندن زندگی شخصی خود نیاز دارید. و درنهایت اینکه برنامه‌ی پشتیبان شما وقتی که پولتان به پایان رسد، چیست؟ اگر شما توانایی پاسخ دادن به سوالات زیر را ندارید، از یک متخصص کمک بگیرید.

و اگر جواب شما به حداقل یکی از سوالات بالا “خیر” است، مایوس نشوید. شما ممکن است نیاز داشته باشید که وقت بیشتری را صرف تحقیق و برنامه ریزی کنید تا درنهایت کسب و کار شما آماده‌ی شروع باشد. اگر شما به تمام سوالات بالا جواب “بله” را داده اید، باید گفت که آماده‌ی شروع بازی هستید و باید از خودتان بپرسید که من برای شروع این تجارت، منتظر چه چیزی هستم؟؟

و در آخر باید گفت که شاید ترک کردن این محدوده‌ی امن و یا راحتی فعلی خود، کمی ترسناک باشد، اما باید بدانید اینجا همان جایی است که قرار است آن اتفاقات عجیب و جادویی رخ دهد؛ پس وقت آن است که شیرجه بروید!

.

منبع: Entrepreneur

 



لینک منبع

جلوگیری از هک شدن وردپرس با مخفی کردن نویسنده ها


جلوگیری از هک شدن وردپرس با مخفی کردن نویسنده هاReviewed by نگار مظفری on Apr 29Rating: 3.5جلوگیری از هک شدن وردپرس با مخفی کردن نویسنده هاروش معمولی مورد استفاده توسط هکر ها برای دسترسی غیر مجاز به وب سایت Brute Force نام دارد. هکرها از نرم افزار طراحی شده برای اسکن وب سایت برای آسیب پذیری و دسترسی با استفاده از سو استفاده از آنها استفاده میکنند. در این مقاله ما به شما نحوه ی جلوگیری از هک شدن وردپرس از طریق مخفی کردن نویسنده ها را آموزش میدهیم.

جلوگیری از هک شدن وردپرس با مخفی کردن نویسنده ها

روش معمولی مورد استفاده توسط هکر ها برای دسترسی غیر مجاز به وب سایت Brute Force نام دارد. هکرها از نرم افزار طراحی شده برای اسکن وب سایت برای آسیب پذیری و دسترسی با استفاده از سو استفاده از آنها استفاده میکنند. در این مقاله ما به شما نحوه ی جلوگیری از هک شدن وردپرس از طریق مخفی کردن نویسنده ها را آموزش میدهیم.

 

prevent-wordpress-hacking

 

ابتدا تلاش برای یافتن نام کاربری برای وبلاگ یا شناسه ی نویسنده میباشد. اغلب نام کاربری برای ورود به وردپرس استفاده میشود و با نام نویسندگان یکسان است. پس از یافتن نام کاربری نیمی از مشکل حل میشود. در حال حاضر آنها نیروی سایت را برای شکستن رمز عبور با ترکیب کردن رمزهای مختلف قرار میدهند. برای جلوگیری از اسکن نویسنده روی سایت کد زیر را به دایرکتوری وردپرس اضافه کنید:

 

 

این کار باعث جلوگیری رباتها برای اجرای اسکن نویسندگان سایت میشود. کاربران وب سایت شما میتوانند به صفحه نویسنده دسترسی پیدا کنند اما رباتها نمیتوانند این کار را انجام دهند.

نوشته شده در ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ / ۴۶۶ نمایش / کد مطلب : ۱۶۳۴۹



لینک منبع

۶ دلیل و راهکار برای راه اندازی کسب و کار پس از ۵۰ سالگی


6 دلیل و راهکار برای راه اندازی کسب و کار پس از 50 سالگی

کارآفرینان مسن با کارآفرینان جوان یا کم سن وسال‌تر از خودشان چه تفاوتی دارند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، با بیش از ۳۰ کارآفرین از صنایع مختلف صحبت شده که کسب و کار خود را بین سن ۵۰ تا ۷۰ سالگی راه اندازی کرده اند. با وجود این که بیشتر درباره کارآفرینان جوان صحبت می‌شود، اما این دلیلی نیست که بتوان گفت این افراد از کارآفرینان مسن تر عملکرد بهتری دارند. مطالعه مطلب ۳ کارآفرین برجسته که پس از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

مزایای راه اندازی کسب و کار در سنین بالا

ریسک‌های بزرگ در آشیانه خالی

افراد مسن‌تر که در مواقع کمبود شغل نمی‌توانند کار پیدا کنند، اغلب مجبور به روی آوردن به کارآفرینی می‌شوند. باقی آن‌ها هم با همین ریسک‌های مشابه رو به رو می‌شوند. بسیاری از افراد موفق در این حوزه، در مصاحبه گفته‌اند که در سنین کمتری به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار فکر می‌کردند. اکثر آن‌ها گفته‌اند که اکنون ریسک پذیرتر از قبل شده‌اند، چرا که کمتر به امنیت خودشان، نسبت به زمانی که به خانواده‌شان توجه می‌کردند، اهمیت می‌دهند.

جاه طلبی هرگز شکست نمی‌خورد

کسب و کار های افراد مسن، کمتر از بقیه کسب و کار ها از مسیر خود منحرف می‌شوند. کارآفرینان زیادی هستند که می‌خواهند به حقوق بازنشستگی‌شان اضافه کنند، می‌خواهند درآمد بیشتر را صرف تفریحات کنند، یا به خاطر اینکه حرفه قدیمی خود را زنده نگه دارند. با این حال، کارآفرینان زیادی (به خصوص بنیانگذاران سریالی) هستند که بیشتر جاه طلبی می‌کنند. گزارش شده که برخی از آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون دلار درآمد دارند. بسیاری هم می‌خواهند اختراعی ثبت کنند یا در آن سرمایه گذاری کنند.

تجربه از همه چیز مهم‌تر است

بسیاری از کارآفرینان بزرگ دارای سابقه مدیریت، مهارت‌های شرکتی یا هر دوی آن‌ها هستند. یا اینکه آن‌ها کارآفرینانی سریالی هستند که آموخته‌هایشان را در شروع یک کسب کار برای عمل نهایی، یا نزدیک به نهایی، بکار می‌برند. آن‌ها، دیگر افرادی که مهارتی به دست آورده‌اند و در گذشته استفاده کرده‌اند را می‌شناسند و می‌دانند که اکثریت‌شان دوباره آن کار را انجام می‌دهند.

گاهی سن بیشتر باعث فروش می‌شود

تعداد کمی از کارآفرینان درباره مواجهه با اخلاق تند و حرف‌های کنایه آمیز مشتریان، رقیبان و یا سرمایه گذاران توضیح داده‌اند. اما اکثر آن‌ها درباره سال‌های حرفه‌ای کارشان حرف‌هایی زدند که نمی‌شد پاسخی منفی از آن دریافت کرد. حتی برخی گفته‌اند که احترام اضافی هم دریافت کرده‌اند. این تجربه، نتیجه برخورد با افراد مسن در بازار کار است که به تبعیض سنی در افراد مربوط است.

سلامت و تعادل، کلید موفقیت است

اگرچه بسیاری از کارآفرینان مسن گفته‌اند که تا ۶۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، تعداد کمی هم گفته‌اند که به اندازه مقداری که در جوانی‌شان کار می‌کردند، الان هم کار می‌کنند. این مصاحبه شوندگان به طور منظم ورزش می‌کنند، دوچرخه سواری می‌کنند، شنا می‌کنند، می‌دوند، و گاهی هم بسکتبال بازی می‌کنند. این افراد، با تاکید بر تعادل در زندگی و کار، به سلامت ذهنی هم توجه می‌کنند. بسیاری هم بیشتر با نوه‌هایشان، نسبت به بچه‌هایشان در زمان کار قدیمی، وقت می‌گذرانند.

بعضی جوان‌ها به کسب و کار کمک می‌کنند

متخصصان حوزه کسب و کار ، هم زیستی نسل Y و افراد مسن در دفتر کار را با ترشرویی نگاه می‌کنند. کارآفرینان مسن‌تر، هر چند کم، اما از افراد جوان برای کمک‌هایشان قدرشناسی می‌کنند. بسیاری به افراد بسیار جوان‌تر تکیه می‌کنند تا در کاربردهای تکنولوژی در کسب و کار ، کمکشان کنند. برخی هم می‌گویند که جوانان برای کسب موفقیت کسب و کار ، توقعات زیادی دارند.

مسن‌ها، مسن‌ها را هدف گذاری کنند

افراد مسن زیادی هستند که محصولاتی را می‌سازند یا خدماتی را ارئه می‌دهند که برای دیگر افراد مسن هدف گذای شده است. این گروه سنی بازار خوبی را هم به خود اختصاص داده‌اند و پیش بینی شده که در ۲۰ سال آینده، جمعیت این گروه سنی در آمریکا، ۲ برابر جوانان رشد داشته باشند. وظیفه مراقبت از والدین مسن در نسل ساندویچی (برای این افراد که اغلب در دهه ۳۰ یا ۴۰ زندگی خود هستند، مراقبت از والدین، در عین بزرگ کردن فرزندان مهم است)، هنوز دارای فرصت‌هایی است، همانطور که کارآفرینان زیادی توجه‌شان را به سمت این افراد گرفته‌اند.

.

منبع: inc



لینک منبع

استارتاپ جزوه ننویس! مقام سوم اولین رویداد استارتاپی فر آفرین تهران(مصاحبه)


استارتاپ جزوه ننویس! مقام سوم اولین رویداد استارتاپی فر آفرین تهران(مصاحبه)Reviewed by احسان خواجوی on Apr 29Rating: ۵.۰

در اسفند ۹۵ اولین رویداد استارتاپی فرآفرین تهران برگزار شد. این رویداد مثل سایر رویداد های کارآفرینی و استارتاپی با هدف توسعه نگرش کارآفرینی برگزار گردید.
به گفته یکی از برگزارکنندگان آن، سعی بر این بوده تا ایده های برگزیده در روز اول با دخالت دادن رای منتورها با ضریب و دقت بیشتری انتخاب شوند.

رتبه اول این رویداد را استارتاپ کوتا به دست آورد و ایده “جزوه ننویس” هم توانست رتبه سوم را کسب کند. در ادامه، مصاحبه ای با آقای محمدعلی میلانی صدر از اعضای ارشد این تیم انجام دادم که به سمع و نظر شما می رسانم:

.

استارتاپ جزوه ننویس چه خدمتی ارائه می دهد؟

همان طور که از اسم مشخص است ما به دنبال فرآیندی هستیم که طی آن نیازی به جزوه نوشتن نباشد. این امر موجب صرفه جویی در وقت، افزایش سرعت یادگیری و حفظ محیط زیست هم خواهد بود. در واقع جزوه ننویس به نوعی مارکت اپلیکیشن جزوه خواهد بود.


راهکار شما برای موفقیت این مارکت چیست؟

ما با چالش های زیادی مواجه بودیم و هستیم و این امر وقتی اتفاق می افتد که بخواهیم سنت‌شکنی کنیم. جامعه آماری دروس دانشگاهی، اساتید و دانشجوها بسیار گسترده هستند اما وقتی یک کلاس خاص با یک استاد و ۴۰ دانشجو را در نظر می گیریم نیازهای این جامعه آماری واحد خواهد شد.

در این حالت یک اپلیکیشن شخصی سازی شده برای این افراد طراحی خواهد شد و بدین ترتیب توانستیم اساتید معتقد به شیوه سنتی تدریس را هم برای تغییر در این رویه مجاب کنیم.


اپلیکیشن استارتاپ جزوه ننویس دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

شما با یک فروشگاه مواجهید که داخلش اپلیکیشن های اختصاصی و شخصی سازی شده توسط ما با توجه به نیاز هر درس و استاد قرار گرفته است. این فروشگاه، فروشگاهی‌ست که همیشه با دانشگاه در تعامل خواهد بود پس به طور ساده تر ما اپلیکیشن های خاصی را در یک اپلیکیشن می فروشیم یا با نظر استاد رایگان عرضه می کنیم.


خیلی از دانشجویان علاقمند به جزوه نویسی هستند و به این شکل آموزش می یابند چه فکری برای این چالش کردید؟

این سوال خیلی زیاد از من پرسیده می شود اما این موضوع به هیچ وجه یک چالش برای ما نیست. افرادی که علاقه مند به جزوه نویسی هستند در پنل سایت می توانند چزوه های خود را به شکل اپلیکیشن بسازند که این کار از طرف ما حمایت می شود ضمن آن که معمولا هنگام جزوه نوشتن و مطالعه ی جزوه یک سری از وسایل مثل ماشین حساب و ماژیک هایلایت و… استفاده می شود پس حضور این اپلیکیشن دست کم به عنوان یک یار کمکی با امکانات ویژه ی خود قطعاً کمک کننده است. این فرهنگ سازی دور از دسترس نیست…


مخاطبان اصلی جزوه ننویس چه کسانی هستند؟

دانشجویان، اساتید دانشگاه ها، علاقه مندان به آموزش آکادمیک و در چشم اندازی نه چندان دور دانش آموزان


نمونه مشابه ایرانی یا خارجی دارید؟

برخی از سایت ها مثل یونش و مکتب خونه و هم چنین مارکت های اندرویدی مثل کافه بازار یا ایران اپس و …کمی هم پوشانی با کار ما دارند اما نکته ی مهم اپلیکیشن های اختصاصی و شخصی سازی شده ماست و همکاری هایی که اساتید دانشگاه با ما خواهند کرد.

با این حال من نمی توانم بلک باکس استارتاپ جزوه ننویس را شرح دهم اما کاری که ما به شیوه اختصاصی خود انجام می دهیم مطمئن باشید که منحصر به فرد خواهد بود.


حضور در رویداد فرآفرین به شما و استارتاپ جزوه ننویس چه کمکی کرده است؟

باور دارم که اعتماد به جوانان صرفاً یک تاکتیک اقتصادی نیست بلکه تنها راهکار اقتصادی هست. در چند سال گذشته اتفاقات خوبی هم در عرصه اقتصادی افتاد. دست کم می بینید که بستری فراهم شد تا سرمایه گذاران و فناوران تعامل بیشتری داشته باشند.

این رویداد نیز چنین هدفی داشت و این خیلی هیجان انگیزبود. ایده هایی در این سطح خیلی به ندرت سریع به ذهن می رسند و اغلب شکل تکامل یافته ای از یک ایده دیگر خودتان است. من از قبل از رویداد چنین ایده ای داشتم وقتی سر کلاس دانشگاه جزوه می نوشتیم و همزمان با خودم مرور می کردم که در سال ۲۰۱۷ هستیم و این موضوع آزاردهنده بود.

من به شما اطمینان می دهم تغییرات در این حوزه اجتناب ناپذیر خواهد بود. با این حال امیدوار به حمایت مسئولین و سرمایه گذارها هستم ولی این امیدواری به هیچ وجه به معنی منتظر بودن نیست و با قدرت پیشروی خواهیم داشت.


برنامه شما برای آینده جزوه ننویس چیست؟

تصور می کنم که دنیایی شکل بگیرد که در آن کسی جزوه ننویسد. ما از آن دنیا آمده ایم تا به شما مژده دهیم که چقدر آن دنیا، دنیای بهتری‌ست و چقدر فاصله ی کمی با آن داریم. برنامه ی ما به ظاهر ساده است اما بالا بردن کیفیت و متقاعد کردن مخاطب ها برنامه ی همه کسب و کارها بوده و قرار نیست این قاعده را به هم بزنیم.


فکر می کنید نسخه آزمایشی اپلیکیشن جزوه ننویس در چه زمانی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد؟

مطمئن باشید طراحی یک اپلیکیشن با مشخصات آرمانی خودمان همیشه در دسترس خواهد بود. اما هم اکنون با چالش های سرمایه گذاری، ثبت حقوقی و تیم سازی با اساتید دانشگاه و ایجاد ارتباط موثر با مسئولین دانشگاه رو به رو هستیم و قرارداد ها باید با دقت بررسی شوند.

ما خودمان مشتاق ترین افراد روی کره زمین برای شروع رسمی کار هستیم! حمایت مالی و معنوی پیشران هر عملکردی است با این حال این امر به یک دسته از پارامترها بستگی دارد که ما به لحاظ حقوقی و شرعی حق تغییر آن ها را نداریم به لحاظ حرفه ای انتخاب یک تاریخ مشخص کمی هیجان زدگی است.


علاقه مندان به استارتاپ جزوه ننویس از چه طریق می توانند با شما در ارتباط باشند؟

برای برنامه نویسی : rarekenspeckle@gmail.com

برای سایر موارد :mohamadalimilanisadr@gmail.com

۰۹۳۷۶۱۳۸۷۴۱



لینک منبع

آکورد آهنگ کمک کن از فریدون آسرایی و فرزاد فرزین


سلام اینم آکورد یه آهنگ خوب

آکورد آهنگ کمک کن از فریدون آسرایی و فرزاد فرزین

Am     Gm      Bb                         Am  Gm           Bb      Am

واسه سفرایی که دیگه نمیریم عکسایی که قسمت نمیشه بگیریم

                Am    Gm          Bb                        Am                     D
واسه هر یقینی که توان شک نیست واسه خاطره هایی که مشترک نیست

Am    Gm   Bb                     AmGm          Bb               Am
واسه وقتی که هر دو بی اعتباریم تماشاچی غیر از خودمون نداریم

              Am  Gm           Bb              Am                 D
وقتی التماسم نخورده به دردم واسه انتقامی که جبران نکردم

Am  Gm                    Bb                           Am Dm              Am
میخوای باز بسوزم     میخوای کوه یخ شم     کمک کن کمک کن خودمو ببخشم

Am  Gm F   Gm                    Bb                           Am  Bb              Dm
میخوای باز بسوزم      میخوای کوه یخ شم     کمک کن کمک کن خودمو ببخشم
Bb                Dm                          A7                  Gm           Am
واسه باوری که از این زندگی رفت واسه عشقی که بی خداحافظی رفت

                Am      Gm    Bb    َA7             Am                   Gm  
پشیمونی و این غمِ بی سر و تهش واسه حرفایی که نرسیده موقعش

Am      C         Bb                Gm                              Am
واسه روزایی که تو قهرت اسیرم تو رو قد بوسیدنت قرض میگیرم

                        Am            Gm             Bb                 C
تمومش کن این سالهاست از تو دورم بدهکارم این رفتنو به غرورم

طبقه بندی:
فریدون آسرایی
، 
فرزاد فرزین
، 



لینک منبع

آکورد آهنگ ترانه ای برای سال ها بعد از سیامک عباسی


خوب بعد یه مدت طولانی یه آهنگ بسیار زیبا از سیامک عباسی عزیز شندیدیم که سوپرایز عالی ای داشت که اونم کاوه یغمایی بود عالی شد این کار مرسی

آکورد آهنگ ترانه ای برای سال ها بعد از سیامک عباسی

F#m  D           G    A             Em D       Bm

دوباره میبینم    تو رو که زیبایى شبیه رویاهام

            F#m D         G    A                Em  D   

بذار به لبخندت    به عشق برگردم به اولِ رویام

                Bm               Em              A
مثلِ همون روزا تو رو زیاد اما همیشه تر مىخوام

        Bm                   G               A

ازم مىپرسى هنوز تنهایى هنوز هم تنهام

             Bm    F#7   F#m            A                   G
هنوز از چشمات ستاره مىچینم بدونِ لبخندت هنوز غمگینم

           Bm           Em                     B7         A              G
هنوز دلتنگى کنارمه هر رووووووزززز جهان تموم مىشه کنار عطرت هنوز
   G              F#m   A            D         A
چقدر بد بودن تمومِ روزایـــــــى که دور بودى دور

   G             F#m  A                     D       A

چقدر غمگین بود بدونِ تو دنیــــــــام چه دور بودى دور

            Bm               G                          A                 Bm                   Em              A
به یاد تو هر روز غمِ قدیمی مو قدم زدم بى تو سلام اى غمِ خوب که هرچى لبخندِ بهم زدم بى تو

                  Bm   F#7  F#m            A                   G
ببین که از چشمات ستاره مىچینم بدونِ لبخندت هنوز غمگینم

               Bm           Em                   B7          A               G
ببین که دلتنگى کنارمه هر روووووووووز جهان تموم مىشه کنار عطرت هنوز

طبقه بندی:
سیامک عباسی
، 



لینک منبع

رکاب میده! سامانه ای جسور و مدرن برای دنیای خودرو(+پادکست)


رکاب میده! سامانه ای جسور و مدرن برای دنیای خودرو(+پادکست)Reviewed by احسان خواجوی on Apr 21Rating: ۵.۰

پادکست رکاب

اگر ساکن تهران هستید حتما بیلبوردهای آبی رنگ با عبارت ” رکاب میده! ” رو دیده اید. این بیلبوردها که مدتی بعد مشابه تصویر زیر تغییر شکل دادند خبر رونمایی از سامانه جدید انتشار آگهی وسائل نقلیه را رسماً اعلام کردند.

بیلبوردهای رکاب در تهران - 2

وبسایت رکاب (www.rekab.ir) که از اولین رکن خود یعنی دامنه آن سعی کرده گامهای خود را کاملاً متناسب و متفاوت با حوزه کاری خود انتخاب کند از جمله معدود سامانه های جسور وب ایران به شمار می رود.

عبارت ” جسور” توصیف من از طراحی ظاهری و نحوه اجرای امکانات به کار رفته در سایت و اپلیکیشن رکاب بوده که معتقدم بسیار متفاوت و با تفکری منسجم و برنامه ریزی شده اجرا شده است.

این سامانه سعی کرده تا تمرکز خود را نه فقط بر خودرو، بلکه بر موتور سیکلت و ماشین آلات سنگین نیز قرار دهد تا به عنوان سایت جامع وسائل نقلیه شناخته شود.

بر خلاف بسیاری از سایتهای مشابه که فقط آگهی های خرید و فروش خودرو و یا اطلاعات فنی، قیمت روز و مقالات آموزشی دنیای خودرو را منتشر می کنند رکاب کلیه این موارد را در یک سامانه به شیوه ای قابل توجه ارائه کرده تا صد در صد نیاز مخاطبان وسائل نقلیه را تامین نماید.

رکاب

مواردی نظیر قیمت روز خودرو یا بررسی فنی خودرو در عمده سایتهای مشابه وجود دارد اما رکاب سعی کرده این موارد را به گونه ای متفاوت و بهتر ارائه نماید.

به عنوان مثال در بدو آغاز به کار رکاب، بخش بررسی فنی خودرو شامل ۶۱ برند بوده که در آن کلیه محصولات آن برند بررسی شده است(مثلاً ۱۰۹ خودرو از برند BMW بررسی شده است). همچنین در بخش قیمت روز خودرو و وسائل نقلیه می توان با هدفمندی بهتری قیمت خودروی مورد نظر را مشاهده و به نمودار تغییرات قیمتی آن دسترسی داشت.

در واقع تیم رکاب، پیش از آنکه به طور رسمی سامانه خود را معرفی نمایند محتوای بخشهای خود را تکمیل کرده بودند؛ همچون وبلاگ آن که هم اکنون بیش از ۲۰۰ مقاله دارد.

نکته جالب این سامانه، ارائه دو بخش خلافی خودرو و محاسبه هزینه نقل و انتقال خودرو می باشد که قطعاً برای خدمت اصلی سامانه که همان خرید و فروش وسائل نقلیه کار کرده است کاربرد بسیار زیادی دارد.

هزینه انتقال سند خودرو در رکاب

اپلیکیشن رکاب

اما اپلیکیشن رکاب نیز در نوع خود بسیار متفاوت و کارآمد طراحی شده است. سرعت عمل و رابط کاربری خوبی در آن وجود دارد و حرکت بین صفحات و دسترسی به بخشها با سهولت قابل قبولی ارائه شده است.

استفاده از همان ترکیب رنگ تیره با آبی همخوانی کاملی با وبسایت رکاب پیدا کرده است. البته نکته ی مهم، نحوه طراحی بخشهای اپلیکیشن بوده که نظر من را به خود جلب کرد.

همچون وبسایت رکاب، در اپلیکیشن هم هر بخش با دقت و تمایز بالایی طراحی شده که نسبت به اپلیکیشن های مشابه، برتری محسوسی در ظاهر و عملکرد دارد.

اپلیکیشن خودروی رکاب

صرف نظر از تمام ویژگی های قابل توجه رکاب و حتی کسب رتبه اول در جشنواره وب سال ۹۵ در اولین سال فعالیت خود به انتخاب داوران، مشتاقم دو نکته آموزشی از این سامانه را با شما در میان بگذارم.

  1. شاید پیش از رکاب تصور بر این بود که بازار آگهی های خودرو توسط دیوار، باما و … اشباع شده است. اما همچون سایت جابینجا که به خوبی توانست معادلات بازار اشباع شده آگهی های استخدام را به نفع خود بهم بزند با برنامه‌ریزی هدفمند، اجرای متفاوت و ایجاد مزیت رقابتی می توان در هر بازار اشباع شده ای نفوذ کرد.
  2. سایه دیوار و شیپور بر کسب و کارهای این حوزه سنگینی می کند به طوری که بسیاری از افراد جسارت ورود به حوزه آگهی های آنلاین را ندارند. همچون استراتژی های جنگی، وقتی نمی توان با کل قوای دشمن مبارزه کرد باید آن را به چند بخش مختلف تقسیم نمود و با هر بخش جداگانه جنگید! رکاب، با غول دیوار مبارزه نمی کند بلکه خود را فقط در برابر دسته بندی خودروی آن قرار داده و با استراتژی سنجیده و امکانات مناسب خود به زودی می تواند پیشروی این بازار باشد.

دانلود PDF این مقاله



لینک منبع

تبلیغات BTL دانرو در تهران در راستای Re-Branding


تبلیغات BTL دانرو در تهران در راستای Re-BrandingReviewed by احسان خواجوی on Apr 12Rating: ۵.۰

تیتر این مقاله شامل سه عبارت مبهم ” تبلیغات BTL ” ، ” دانرو ” و “Re_branding ” می باشد که در ابتدا این سه مورد را توضیح داده و سپس به اصل مطلب می پردازم:

تبلیغات BTL

این مفهوم در برابر تبلیغات ATL  قرار می گیرد، BTL مخفف Below The Line است و بواسطه این روش‌ بازاریابی، مخاطب هدف ما مستقیماً مورد هدف قرار می‌گیرد.

تمرکز این هدفگیری‌ها روی افراد در گروه‌های مشخصی است که شاید در یک موقعیت جغرافیایی خاص قرار گرفته باشند. در کل می‌توان گفت که اساس این روش‌های بازاریابی، روی هدفمندی بنا شده‌ و عموماً بر روی مخاطب هدفمند و کوچک (نسبت به ATL) تمرکز دارد.

در کل به این دلیل که روش‌های بازاریابی BTL، بر اساس هدفمندی بنا شده‌ و به واسطه آنها روابطی قوی میان برند و مشتری برقرار می‌شود نام Below The Line برای آن انتخاب شده‌است.

Re-Branding

ریبرندینگ یا برندسازی مجدد و یا بازسازی برند، به معنی تغییر دادن هویت ظاهری برند، و حتی تغییر در برداشت احساسی مخاطبان از برند با هدف ایجاد تفاوت و تمایز با رقبا تعریف می گردد.

به عنوان مثالی بارز از ریبرندینگ، اگر خاطرتان باشد لوگوی بانک ملت از رنگ آبی و ظاهری ساده به رنگ قرمز و ظاهری شکیل تر تغییر پیدا کرد.

دانرو

دانرو ( dunro.com ) نام وبسایت و اپلیکیشنی است که در گذشته با نام موفق ibartar.com آن را می شناختیم. آی برتر، سامانه ای بسیار حرفه ای و کارآمد در زمینه معرفی مراکز و واحدهای تجاری و اداری کل کشور و  متعلق به مجموعه رسانه های پیک برتر بوده که از چند ماه گذشته با نام جدید دانرو فعالیتش را ادامه می دهد.

طی صحبتی که با آقای جانباز مدیر عامل دانرو داشتم، دغدغه تغییر نام و ری-برندینگ آی برتر با ورود ایشان به مجموعه آغاز شد و نام آی‌برتر به طور جدی مورد نقد و بازبینی قرار گرفت؛ در نهایت، با دلایلی از جمله دو مورد زیر، تغییر نام آی برتر تایید شد:

  • حرف i به خودی خود iphone را در ذهن تداعی می کند و حال قرار گرفتن این حرف در کنار کلمه ای فارسی (bartar) ناهممگونی این نام را بیشتر کرده بود.
  • معنی دار نبودن این نام و نیز گاهاً تلفظ اشتباه به صورت ” آیِ برتر” نیز مزید بر علت شد تا آنها نام دانرو را – که از مفهوم ” بدان و برو ” گرفته شده – انتخاب نمایند.

این برند جدید به منظور معرفی خود دو کمپین با دو هدف و رویکرد متفاوت برگزار نمود. کمپین اول در فضای وب با عنوان ” نظرت مهمه، برای ما، برای شهر ” برگزار شد. در این جشنواره باید پس از ثبت نام در سامانه، در صفحه مکانهایی که به آنها مراجعه کرده ایم نظر  خود را ارسال نموده تا در قرعه کشی هفتگی آیفون شرکت داده شویم(در زیر، تصویر صفحه فرود کمپین را مشاهده می کنید).

دانرو با چنین کمپین ساده ای سعی داشته کاربران را با نام خود آشنا نماید؛ نامی که باید جای خالی برند آی برتر را پر نماید. البته این کمپین با توجه به تعداد بسیار بالای کسب و کارهای ثبت شده در سامانه سبب آشنایی کاربران با نامی جدید با محتوایی غنی شده و قطعاً این امر در کنار گوشی آیفون، سبب توسععه نفوذ برند دانرو شده است.

البته طبق گفته آقای جانباز، این کمپین بر فرهنگ سازی اظهار نظر کاربران به عنوان یک مسئولیت اجتماعی تمرکز داشته است؛ چالشی که شاید بتوان گفت دیجی کالا توانسته تا حدودی آن را رفع نماید اما هنوز، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی ایرانی که خدمات review-based ارائه می دهند ترغیب کاربران به ارسال نظر را از چالشهای بزرگ خود می دانند.

و اما کمپین دوم، بسیار متفاوت از کمپین اول انجام شد. این کمپین – که سوژه اصلی مقاله من می باشد – از نوع تبلیغات BTL بوده که به صورت آزمایشی و محدود در برخی از مناطق تهران اجرا شد.

در این کمپین، خودروهای ون اختصاصی دانرو با طرحی قابل توجه از برند دانرو و توضیحاتی پیرامون آن در مناطق هدف تهران به حرکت و گردش مشغول بودند.

طرح ونها به گونه ایست که احتمال جذب نگاه مردم به آن زیاد بوده و طبق آمارهایی که ایشان به بنده ارائه داد نتایج فاز اول و آزمایشی این طرح موفقیت آمیز بوده است.

کمپین تبلیغات BTL دانرو در حال حاضر متوقف شده تا با اعمال اصلاحاتی در نحوه اجرای آن، فاز دوم خود را آغاز نماید. در مورد این کمپین، چند نکته زیر را نیز به عنوان حُسن ختام این مقاله بیان می کنم:

  • به گفته آقای جانباز، علت انتخاب این مدل تبلیغات BTL در تاثیر اندک سایر روشهای تبلیغاتی رایج در سطح شهر از جمله تبلیغات بیلبوردی برای نصب اپلیکیشن می باشد.
  • از جمله آمارهای موفقیت آمیز این کمپین می توان به پرزنت ۴۰۰۰ نفر در یک روز در میدان تجریش اشاره کرد.
  • با توجه به اینکه نحوه جست و جوی مکان ها در دانرو قابل تحلیل و رصد است تحلیل از Location های درخواستی در دانرو یکی از ابزارهای رصد دستاوردهای کمپین بوده است.
  • نحوه نصب اپلیکیشن دانرو بدین گونه در نظر گرفته شده بود که پرسنل دانرو در مرورگر تلفن های هوشمند افراد، با استفاده از لینک مخصوص دانلود اپ دانرو، نسبت به این مورد اقدام  می نمودند. بدین ترتیب آمار دقیقی از تعداد اپلیکیشنهای نصب شده به دست آمد که بیش از هدف تعیین شده برای کمپین بوده است.

 

تبلیغات BTL دانرو - 1تبلیغات BTL دانرو - 4تبلیغات BTL دانرو - 3تبلیغات BTL دانرو - 2

دانلود PDF این مقاله



لینک منبع

آکورد آهنگ هوس باز از مسعود صادقلو


آکورد آهنگ هوس باز از مسعود صادقلو … میگما اصلا شبیه آهنگ میدونم فرزاد فرزین نیست نه ؟؟

Gm         Dm           Eb         F        Dm         Eb                Dm        Gm

من قلبمو دادم واسه اون چشمای زیبات تو رفتی با غریبه ها نشستی هوس باز

Gm            Dm         Eb             F          Dm         Eb          Dm          Gm
من عمرمو دادم واسه اون نگاه گیرات تو یه بی لیاقتی ندیدی منو نگو نه دست بردار

      F             Gm         Eb  F  Gm
آخه دیــــــوونــــه چرا نمیفهمی من عاشقتم

F   Eb   Dm
دیـــــــــوونــــه

     Eb                  Dm

کی مثلِ من اینجوری با تو می مونه

Dm             Cm        Eb  F      Cm

دیــــــــــوونــــــه رد نشو از عشقِ من

       F              Gm              Eb  F   Gm
آخه دیــــــــوونــــه کی مثلِ من اینجوری میمیره برات

F   Eb   Dm
دیـــــــــوونــــه

     Eb                   Dm

کی مثلِ من اینجوری قدر میدونه

Dm             Cm        Eb  F      Cm

دیــــــــــوونــــــه رد نشو از عشقِ من
Dm                          Gm
عشقم میگم برات بذار میگم برات

    Gm  ٍEb     F           Dm      Eb             F             Dm        Eb         F                    Gm
اونا یه شب دو شب عاشقتن بعد دیگه بای بای من مردونه خواستمت نفهمیدی ای واااااااااااااااای

طبقه بندی:
آکورد های متفرقه
، 



لینک منبع