Month: فروردین ۱۳۹۶

آکورد ازدواج از امیر عباس گلاب


آکورد یه آهنگ قشنگ و عالی از امیر عباس گلاب

آکورد آهنگ ازدواج از امیر عباس گلاب

Em                         G            F                      Am
عشق تو عشق بچگیام بود ، شونه هات پاتوق خستگیام بود

Em                    G            F                 Am    F-Em
    حرف آخرت زندگیمو حراج کرد  رفتی و عشق من ازدواج کرد

Em                                  F       G                           F
حسمو ترانه کردم و خوندم احساسمو به گوش همه من رسوندم

F                                Em                G                                   F
اومدی تو چشام می گی فراموش کن ، عشق من نه حالا بشین و تو گوش کن

Em
گوش کن

Em             G                  F            Am

وقتی حال خوبی داری باید بفهمی باید درکش کنی

Em                   G               F       Am
میرم تا آسمونا دیگه نمی تونی حتی لمسم کنی

E                        F                        G                        F
میرم مال تو نباشه قلبم مال تو نباشه روحم مال تو نباشه جسمم

E                        F                            G                                 F
می رم به همه بگی مال من بود این آهنگش برا من بود بگی عشق خودم بود

F
میرم

F                            Em            G                                 Am
حیف از اون لحظه هایی که طی شد ، کاش می شد بازم مث سابق شد

F                     Em            G                      Dm
رفتنت جوری دلمو شکست که کل شهر با صدام عاشق شد

طبقه بندی:
آکورد های متفرقه
، 



لینک منبع

Plan para la Internacionalización de la Docencia


۳ de abril 2017

Bienvenidos y bienvenidas a la II edición del Seminario “Retos y oportunidades del aula internacional UCM 2017”. Tras la buena acogida del año pasado, en esta edición ampliamos nuestras fronteras para incluir, junto con el profesorado, a los otros protagonistas del Plan para la Internacionalización de la Docencia: nuestro alumnado y así contar con sus experiencias de internacionalización en casa y el extranjero. Asimismo, incorporamos al seminario, de una manera más visible, el español como lengua internacional y añadimos también otros idiomas que desempeñan funciones estratégicas en determinados campos de conocimiento y entornos profesionales.

Objetivos

El seminario se concibe como una oportunidad para:

  • Dar a conocer ejemplos de buenas prácticas derivadas de la internacionalización de la educación superior en la UCM (enfoques y estrategias, desarrollo de recursos, materiales, adaptaciones curriculares, etc.);

  • Ofrecer pautas y recomendaciones para poner en marcha asignaturas, programas o cursos de grado o postgrado en inglés (u otras lenguas extranjeras;

  • Reflexionar sobre los distintos retos y oportunidades (lingüísticas, metodológicas, culturales, etc.) a las que se enfrentan los docentes en contextos internacionales;

  • Crear un foro de debate donde los participantes compartan experiencias y aporten soluciones:

  • Difundir resultados de las investigaciones llevadas a cabo en este campo.

Dirigido a

  • Docentes de la UCM involucrados en el aula internacional.

  • Docentes de la UCM interesados en conocer más sobre el aula internacional.

  • Alumnado de la UCM involucrados o interesados en el aula internacional.

 

 

 



لینک منبع

آکورد آهنگ تو که نیستی پیشم از آرش AP و مسیح


سلام درود بر دوستان سال نو شما مبارک اولین پست سال ۹۶

آکورد آهنگ تو که نیستی پیشم از آرش AP  و مسیح:

          Dm          Eb                F                  Gm     F Eb             Eb   F Gm            Gm
تو که نیستی پیشم          هر چی میگم        به هر کی میگم که با من بمونه میذاره میره از دله من
Cm               Dm                 Eb                                 F
دیوونه میشم تویه خیابون تنها می مونه دستای سرد و عاشقه من
Dm         Eb               F                  Gm  F  Eb    Eb      F Gm           Gm
وقتی تو رو            میبینمو           پر میکشم تو دستای گرمت مثله قدیما بچه میشم
Cm         Dm              Eb                                 F
میخوام با تو باشم تو دنیا جایی ندارم به جز دله تو اینو میگم
Dm        F                 Eb                  Cm                     Eb                     Gm
تو میتونی بمونی میتونی بسازی منو اونجوری که همه حسودم بشن آدمای این شهر

Gm           Dm               F                 Eb                   Dm                    F
قول بده بمونی قلبمو بسازش فقط تو میتونی منو آروم کنی نرو بسه دیگه این قهر

Gm    Eb                     Dm                         F                      Eb                  Gm
پیشه من تو بمون پا به پام تو بیا بذار هر چی میگن بگن نمیدونن اونا که من عاشق شدم

          Cm     Dm                 Eb                       F
میخوام با تو باشم تو دنیا جایی ندارم به جز دله تو اینو میگم

طبقه بندی:
آکورد های متفرقه
، 



لینک منبع

تخت گاز خودروی کوییک در رسانه های مجازی ایران


تخت گاز خودروی کوییک در رسانه های مجازی ایرانReviewed by احسان خواجوی on Mar 25Rating: ۵.۰

قطعاً نام خودروی کوییک را به عنوان محصول جدید شرکت سایپا شنیده اید. خودرویی با طرحی متفاوت و امکاناتی قابل توجه نسبت به سایر خودروهای ایرانی در رنج قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان.

این خودرو که در اسفند ۹۵ رونمایی شد همچون سایر خودروهای جدید توانست فضای رسانه های آنلاین را به سمت خود سوق دهد. یکی از دلایل این امر را می توان در استقبال مردم به خودروهای جدید – مخصوصاً در رنج قیمت پایین – به علت تنوع کم خودرو در کشور دانست.

همین امر سبب می شود تا رسانه ها از سیل توجه مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول استفاده کرده و به اخبار آن دامن بزنند.

در تایید این صحبت من می توانید به آمار گوگل ترند توجه نمایید. در تصویر زیر مشاهده می کنید که چطور هم زمان با خبر رونمایی از کوییک، آمار جست و جوی این عبارت در گوگل افزایش داشته است.

البته این که آمار جست و جوها به یکباره کاهش یافته به دو دلیل امری طبیعی می باشد، نخست آنکه خاصیت اخبار روز در مقطعی بودن آن است و چنین محتواهایی تاریخ مصرف محدود دارند. دوم آنکه رسیدن به تعطیلات نوروز سبب فراموشی خبر رونمایی از این محصول شده است.

اما این حجم بالای جست و جو باید به نتیجه ای هم ختم شود! در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید که چه تعداد خبر از مراسم رونمایی از محصول و نقد و بررسی فنی آن منتشر شده است.

سایتهای رسانه ای باید برای جذب مخاطب جدید و جلب رضایت کاربران خود در فضای رقابتی خبرهای داغ روز از سایتهای رقیب خود جا نمانند. به همین دلیل در مدت زمان بسیار کوتاهی، انبوه مطالبی در نقد و بررسی و اطلاع رسانی از خودروی کوییک سایپا در فضای وب ایران منتشر شد.

به عنوان نکته آخر قصد دارم زمان رونمایی از محصول را تنها از حیث بازخوردهای تبلیغاتی آن مورد بررسی قرار دهم. در اسفند ماه که تمام توجهات به نوروز و تعطیلات می باشد رونمایی از یک محصول جدید منطقی به نظر نمی رسد.

فضای نوروز سبب می شود تا کوییک به سرعت از ذهن پاک شود؛ این امر با توجه به اینکه سایپا – و به طور کلی بسیاری از برندهای بزرگ ایران – به ایجاد جنجال رسانه ای در فضای روابط عمومی آنلاین اعتقادی نداشته – و یا آنکه دانش آن را ندارند – اهمیت سوال زیر را بیش از پیش می کند :

چرا برای محصولی که قرار است در تیرماه ۹۶ به بازار عرضه شود از پنج ماه قبل و در برهه زمانی نامناسب از آن رونمایی می کنند؟

قطعاً پنج ماه زمان زیادی است که انتظار داشت مخاطبان در ایین مدت شوق خود را برای محصول تازه زنده نگه دارند. از آن مهم تر آنکه نمی توان انتظار داشت افرادی که قصد خرید خودرو دارند برای خرید کوییک، ۵ ماه منتظر بمانند.

گرچه می پذیرم که به بازار خودرو و برندینگ برندهای کلان تسلطی ندارم اما از جنبه عمومی تر در فضای آنلاین می توانم بیان کنم که زمان رونمایی از کوییک و فاصله زمانی آن با عرضه به بازار مناسب نیست. علاوه بر احتمال آنکه ممکن است در چند ماه آتی، خودروی جدیدی توسط ایران خودرو، پارس خودرو و … رونمایی یا عرضه شود (مثلاً خودروی رنو کوئید از پارس خودرو ) و تب و تاب کوییک را بخواباند، پیشنهاد می کنم حتماً داستان واقعی زیر را که به ” اثر آزبورن ” شناخته شده مطالعه کنید:

شرکت امریکایی آزبورن (Osborne Computer Corporation)  در زمینه تولید کامپیوترهای قابل‌ حمل در اوایل دهه ۸۰ میلادی فعالیت می‌کرد و جزء پیشروهای این بازار به شمار می رفت تا آنکه آدام آزبورن، مالک شرکت اشتباه بزرگی را مرتکب شد.

او در اوایل سال ۱۹۸۳، در مقابل خبرنگاران از محصول جدید شرکتش پرده برداشت و ارائه محصولی را نوید داد که نسبت به محصول فعلی از همه‌ نظر ارتقا یافته بود.

این عمل باعث شد که بسیاری از خریداران، از خرید محصول فعلی آزبورن انصراف داده و در انتظار  عرضه محصول با کیفیت جدید باشند. این انصراف از خرید حاصل از انتظار محصول جدید سبب شد تا شرکت با مشکل کمبود سرمایه در گردش مواجه شود و فقدان نقدینگی نیز زمان عرضه محصول جدید را با تاخیر بیشتر مواجه می کرد.

مشکل آزبورن آنچنان ادامه پیدا کرد تا در نهایت در سال ۱۹۸۵ ورشکست شد و علت ورشکستگی این شرکت به «اثر آزبورن» شهرت یافت.

اثر آزبورن (Osborne effect) واژه ای است که به عواقب ناخواسته تاثیر اعلام زودهنگام یک شرکت در ارائه محصولات جدید بر فروش محصولات فعلی اشاره می‌کند که در آن، شرکت مذکور از عواقب اعلام زودهنگام محصول جدید بی‌اطلاع است یا آنکه در مورد زمان عرضه محصول جدیدش اشتباه کرده و محصول دیرتر از موعد مقرر آماده توزیع در بازار خواهد شد.

دانلود PDF این مقاله



لینک منبع

متن درخواست عدم پرداخت وجه چك از سوی بانك


ریاست محترم بانك  ……….شعبه ………

 

با سلام ،

احتراماً ، به استحضار می رساند ، اینجانب …. فرزند …… دارنده حساب جاری
شماره ……… در آن شعبه ، كه یك فقره چك به شماره …….. به مبلغ …….. ریال به
تاریخ …… برای شخصی به نام بابت تتمه پیش پرداخت پول منزل استیجاری صادر
كرده ام ، با اینكه حسابم در حال حاضر داری مبلغ فوق می باشد ، لیكن نظر به
اینكه اینجانب چك را بنا به اظهارات نامبرده مبنی بر اینكه منزل دارای
تلفن است ، صادر كرده ام كه معلوم گردیده نه تنها منزل دارای تلفن نمی باشد
بلكه تلفن نمیباشد بلكه تلفنی هم كه قبلاً داشته حدود ۵ ماه پیش به كسی
فروخته شده است كه این خود از مصادیق بارز جرم كلاهبرداری می باشد ، و از
طرفی نظر به اختلافات دیگری كه در خصوص قرارداد اجاره وجود دارد ، لذا
مطابق ۱۴ قانون صدور چك اصلاحی سال ۱۳۷۲، درخواست عدم پرداخت وجه یاد شده
را دارم .

 

 

 

 

 

با تشكر و تجدید احترام

نام و نام خانوادگی -امضاء



لینک منبع

دانلود قالب فارسی هاستینگ به صورت HTML


دانلود قالب فارسی هاستینگ به صورت HTMLReviewed by SMZ on Mar 24Rating: 3.0دانلود قالب فارسی هاستینگ به صورت HTMLبا سلام خدمت شما کاربران عزیز وان اسکریپت و تبریک سال نو، امروز با یک قالب HTML بسیار زیبا و فارسی در خدمت شما عزیزان هستیم. این قالب زیبا دارای طراحی فلت و دارای رنگ بندی و گرافیک زیبایی می باشد که به زبان شیرین فارسی آماده شده است. هم اکنون می توانید این قالب زیبا را به راحتی دانلود کنید.

با سلام خدمت شما کاربران عزیز وان اسکریپت و تبریک سال نو، امروز با یک قالب HTML بسیار زیبا و فارسی در خدمت شما عزیزان هستیم. این قالب زیبا دارای طراحی فلت و دارای رنگ بندی و گرافیک زیبایی می باشد که به زبان شیرین فارسی آماده شده است. هم اکنون می توانید این قالب زیبا را به راحتی دانلود کنید.

 

webhosting-96-html[www.onescript.ir]

دانلود ( ۲٫۵۵ مگابایت )

نوشته شده در ۱۳۹۶/۰۱/۰۴ / ۱,۲۹۵ نمایش / کد مطلب : ۱۶۳۱۹



لینک منبع

آکورد آهنگ عاشقانه از فرزاد فرزین


سلام  میدونم کم کار هستم ولی دیگه شرمنده دیگه ولی کارای هیت رو براتون میزارم حتما

آکورد آهنگ عاشقانه از فرزاد فرزین

F#m                     G                              Bm
وقتی یاد تو می افتم بایدم تو هر نفس بغضم بگیره

          G   A  D       F#m                           A   
من فراموشی بگیرم اون همه خاطره رو یادم نمیره

F# F#m

نمیــــــره

F#m                 G                                      Bm
همه جا با توام عشقم همه جا کنارمی واسه همیشه

            G  A   D               F#m                          A   
هرجای دنیا که باشیم ما که حسمون به هم عوض نمیشه

#F

نمیشه

              Em                             G
میدونی دوسِت دارم هرجا باشی حتی از من اگه جداشی

F#m                             A
بازم بغضت تو صدامه و عشقت تنها تکیه گامه

Em                         G
دوسِت دارم آرزومی هرجا میرم روبرومی

G                      F#                                   A
حسم با تو عاشقونه ست و این حال من یه نشونه ست
F#m                G                                    Bm
من که زندگی ندارم واسه من درد نبود تو کم نیست

        G      A     D     F#m                        A   
آره زنده موندم اما زندگی نکردنم دست خودم نیست

               F#  F#m

دست خودم نیست

F#m                  G                                     Bm
شاید از خودت بپرسی عشق دیوونه م چرا آدم نمیشه

            G      A     D           F#m                           A   
چرا بعد این همه سال حتی یک شب به تو حسم کم نمیشه

#F

نمیشه

طبقه بندی:
فرزاد فرزین
، 



لینک منبع

استارتاپ کوتا مقام اول اولین رویداد استارتاپی فر آفرین تهران


در اسفند ۹۵ اولین رویداد استارتاپی فرآفرین تهران برگزار شد. این رویداد سه روزه با استقبال زیادی مواجه شد که در نهایت، استارتاپ کوتا با تیم هفت نفره و جوان خود توانست رتبه اول را به دست آورد.

به همین منظور با اعضای این تیم مصاحبه ای انجام دادم که در زیر ارائه شده است:

استارتاپ کوتا مقام اول اولین رویداد استارتاپی فر آفرین تهرانReviewed by احسان خواجوی on Mar 14Rating: ۵.۰

احسان خواجوی

استارتاپ کوتا چه خدمتی ارائه می ده؟

پرسام فتوحی

ما چنتا دانشجوی خسته ایم که حال نداریم مقاله علمی بخونیم. خب چیکار میشه کرد؟

اون مقاله تصویری باشه؟

موضوع اون مقاله با یه عنصر جذاب قاطی شه؟

اون زبون پیچیده و سنگینش یکم آسون بشه؟

اگه بگیم میشه مفهوم چنتا مقاله ی سخت علمی رو تو قالب یه انیمیشن با یه زبون ساده بیان کرد چی؟

ما میخوایم تو سریع ترین زمان ممکن یه مفهوم علمی-تخصصی رو از طریق یه انیمیشن بامزه یاد بگیریم.شما چطور؟

طرح ما در زمینه ی ساده سازی مفاهیم علمی موجود در مقالات و کتاب ها هست با بهره گیری از تصویر سازی ، انیمیش و روایت داستانی به طوریکه در چند دقیقه خلاصه ای از یک مطلب پیچیده در چشم بیننده مرور میشه.

مزیت این محتوا میتونه صرفه جویی در زمان به دلیل درک راحت تر مفاهیم پیچیده و همچنین استفاده از حافظه تصویری برای به خاطر سپاری بهتر مطالب و خوشایند کردن فضای آموزش آکادمیک هست به این صورت که اساتید میتونن در تدریس خودشون از این محتوا به عنوان یک وسیله ی کمک آموزشی استفاده کنن.البته این طرح در مرحله ی اولیه هست و احتیاج به کامل شدن داره.

احسان خواجوی

راهکار شما برای درک مفهوم مقالات علمی و تخصصی جهت تبدیل به محتوای بصری چیه؟

پرسام فتوحی

مقالات و مباحث علمی و آموزشی به طرز کاملا بی رحمانه ای زیاد و البته تخصصی هستند.در وهله اول سعی داریم تا با ساده سازی مطالب مورد تخصص اعضای تیم شروع کنیم که این امر به لطف اعضای متعدد تیم و همینطور گستره متفاوت اعضا از نظر رشته تحصیلی و تخصص از قبیل مکانیک، عمران، کامپیوتر، کارآفرینی و… منابع و زمینه های مختلفی رو در اختیار ما قرار میده.

اما قطعا کار با دو سه نفر متخصص تو دو سه زمینه پیش نمیره. هدف بلند مدت ما استفاده از خود نویسندگان مقالات علمی هست. قطعا کسی که راجع به موضوعی شروع به نوشتن مقاله میکنه اشراف کامل به اون مبحث داره بنابراین راحت تر از هر کس دیگه ای میتونه اون موضوع رو برای تیم فکر ما شرح بده تا تیم بلافاصله دست به کار بشه.

اما سوال اصلی اینه که چرا من آقای نویسنده که ماه ها یا حتی سال ها وقت ارزشمندمو صرف تحقیق و پژوهش و نوشتن مقاله کردم باید مقاله خودم رو در اختیار شما قرار بدم ؟

پاسخ ما به این سوال بسته به میزان محبوبیت “کوتا” متغیره. خب قطعا اگه به سطحی از محبوبیت برسیم که مورد پذیرش جوامع علمی و دانشجویی قرار بگیریم، باعث افتخاره هر محققیه که مقالش از طریق ما مطرح بشه. اما تا اون زمان راه درازی در پیش داریم و تا اونموقع هدف ما جذب محققین و نویسنده ها از طریق پرداخت پورسانت صورت میگیره.

احسان خواجوی

مخاطبان اصلی کوتا چه کسانی هستن؟

پرسام فتوحی

دانشجویان – اساتید – محققین- نویسندگان کتب و مقالات علمی

احسان خواجوی

نمونه مشابه ایرانی یا خارجی دارید؟

پرسام فتوحی

این قبیل محتوا بصورت پراکنده در رسانه ها یافت میشود،اما عدم وجود سایتی مرجع و تخصصی در این زمینه ایده مارا تبدیل به ایده ای منحصر به فرد کرده.

احسان خواجوی

تیم خودتون رو معرفی کنید.

پرسام فتوحی

شهاب اعظمی- محمد حسین آقانبی- محسن فرجی- پرسام فتوحی- صبا محمدی- علی حاجی میر- کسری هاشمی

احسان خواجوی

حضور در رویداد فرآفرین چه کمکی به شما و ایده کوتا کرده؟

پرسام فتوحی

همه تیم ها ۳ روز فرصت داشتند تا روی ایدشون کار کنن و اون رو پرورش بدن. ما هم همینطور. اما فرق ما با بقیه تیم ها این بود که ما تا ساعت ۱۰ روز سوم مشخص نبود دقیقا روی چه ایده ای میخوایم کار کنیم. تو این مدت بارها ایده رو تغییر دادیم اما به بن بست خوردیم. تا اینکه جرقه کوتا در ذهنمون زده شد، اما فرصتمون خیلی کم بود.

ساعت ۵ عصر باید ایده رو برای سرمایه گذارها ارائه میکردیم. عزممون رو جزم کردیم و کارمون رو  استارت زدیم. با اینکه هنوز برای پرورش ایدمون به کمک احتیاج داشتیم نگران نبودیم، فرآفرین تیم مجربی در اختیارمون قرار داده بود که اکثر منتور ها تا آخرین لحظات کنارمون بودن و راهنمایی میکردن.

احسان خواجوی

برنامه شما برای آینده کوتا چیه؟

پرسام فتوحی

برنامه ما برای آینده مشخصه. اون هم گسترش بازار هدف ماست. بطوری که تمام اقشار جامعه از قبیل دانش آموزان، کنکوری و حتی عامه مردم که به یادگیری علاقه دارن.

احسان خواجوی

فکر می کنید نسخه آزمایشی وبسایت کوتا در چه زمانی در دسترس مخاطبان قرار می گیره؟

پرسام فتوحی

پیش بینی میکنم تا اواسط تابستان ۹۷ اولین نمونه های انیمیشن های کوتا روس سایت قرار بگیره.

احسان خواجوی

علاقه مندان به کوتا از چه طریق می تونن با شما در ارتباط باشن؟

پرسام فتوحی

Parsam.ft@hotmail.com-09120188711

برای استارتاپ کوتا و تیم با انگیزه آن آرزوی موفقیت دارم.



لینک منبع

تبلیغات در دیجی کالا : انحراف از مسیر یا حرکتی جسورانه؟


تبلیغات در دیجی کالا : انحراف از مسیر یا حرکتی جسورانه؟Reviewed by احسان خواجوی on Mar 11Rating: ۵.۰

تبلیغات در دیجی کالا ؟! احتمالاً نمی دانید از چه حرف می زنم. چون این موضوع هنوز به طور گسترده خبری نشده و تا به حال هیچ سایتی در مورد این عملکرد دیجی کالا مقاله ای ننوشته است.

شما سیر تا پیاز دیجی کالا را می شناسید، بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران و خاورمیانه با بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل و گمانه زنی ها در مورد فروش چند میلیارد تومانی در روز و …

حال چه شده که چنین کسب و کار بزرگی اعلام می کند که:

تبلیغات در دیجی کالا

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دیجی کالا تصمیم گرفته از رسانه ها و بستر خود برای تبلیغات و درآمدزایی استفاده نماید. در واقع این اقدام را می توان نوعی تغییر مسیر در مدل کسب و کار دیجی کالا تلقی کرد؛ یک خرده فروشی آنلاین که درآمد خود را از فروش مستقیم کالا به دست می آورد به دنبال سود مستقیم از ارائه خدمات تبلیغات اینترنتی می باشد…

به تصویر زیر دقت کنید، ابتدای ستون سمت راست تبلیغی از محصولات آی‌لایف وجود دارد که عبارت Digikala Ad روی آن نوشته شده است:

تبلیغات در دیجی کالا

این همان دیجی کالاییست که فروش اینترنتی خودروهای چند صد میلیون تومانی را عرضه کرده و امروز، با سایتهایی نظیر دیجیاتو، زومیت، فارنت و … به دنبال کسب سهم بازار تبلیغات مرتبط با محصولات و محتوای خود می باشد( عمدتاً تبلیغات مرتبط با صنعت IT ).

ابهام این امر زمانی بیشتر می شود که خبر این موضوع را در بلاگ اد مطالعه می کنیم:

در آبان ماه سال ۱۳۹۵ دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور با سرمایه‌گذاری روی DMC همکاری با این شرکت را به عنوان کانون رسانه‌های دیجیتال آغاز کرد.

سرمایه گذاری دیجی کالا در زمینه رسانه ها و تبلیغات دیجیتال گویای این است که تصمیم پذیرش تبلیغات در دیجی کالا نه به عنوان راه حلی مقطعی یا برای محک و تنش بازار، بلکه تصمیمی کلان و بلندمدت می باشد.

گرچه نمی دانم در فکر مدیران دیجی کالا چه می گذرد اما در پاسخ به سوال مطرح شده در عنوان مقاله، پاسخ های زیر را مطرح می کنم:

تبلیغات در دیجی کالا : یک سوال و چند پاسخ

پاسخ اول:

برادران دیجی کالا به یکه تازی، تغییر رویه های روتین بازار و تابوشکنی عادت دارند! آنها سالهاست که قواعد تجارت الکترونیک ایران را تغییر می دهند و این اقدام نیز می تواند تنها ادامه مسیر آنها باشد.

پاسخ دوم:

دیجی کالا سرمایه گذاری بسیار زیادی در بخش تولید محتوای خود انجام داده است. تیم محتوای دیجی کالا بسیار بزرگ و حرفه ای بوده و عملکرد متمایزی در بخش محتوای بررسی کالاها، دیجی کالا تی وی، دیجی کالامگ و … دارد.

شاید از سالهای گذشته، دلیل دوم چنین سرمایه گذاری ای استفاده از پتانسیل درآمدزایی تبلیغاتی از بخش محتوایی دیجی کالا بوده است؛ به عبارت دیگر آنها از سالها پیش برای چنین روزی نقشه کشیده بودند…!

پاسخ سوم:

شاید بتوان چنین در نظر گرفت که درآمدزایی از طریق تبلیغات در دیجی کالا تنها یک ایده برای استفاده بهینه از پتانسیل تمام ظرفیت های درآمدزایی دیجی کالا بوده است. ایده ای که در یک فرآیند منطقی به اقدام تبدیل شد.

پاسخ چهارم:

پاسخ بدبینانه و غیر محتمل را می توان در فشارهای ناشی از تامین نقدینگی و اصرار سرمایه گذاران  در نظر گرفت. اینکه دیجی کالا به اجبار شرایط، به  تغییر رویه در مدل کسب و کار موفق خود تن داده است.

پاسخ پنجم:

دیجی کالا مگ، دومین سایت برادران محمدی می باشد که ضمن ایفای نقش رسانه بودن برای دیجی کالا، وبسایت و رویه ای مستقل دارد. پس از آن خبر راه اندازی دیجی استایل به عنوان سومین سایت این مجموعه و دومین سایت فروش آن (اینجا) همه جا طنین انداز شد.

حال با سرمایه گذاری دیجی کالا روی DMC احتمال می دهم که این شرکت قصد دارد خانواده خود را بزرگتر کرده و از فروش اینترنتی به سایر زمینه های کسب و کارهای اینترنتی کشور نفوذ کند(به عنوان مثال، آمازون سایت الکسا را که کاملاً متفاوت با آمازون است خریداری کرده).

پس نه تنها DMC خدمات خود را از تبلیغات دیجی کالا فراتر می برد بلکه می توان در انتظار ظهور کسب و کارهای جدید خانواده دیجی کالا نیز بود.

پاسخ ششم:

به استناد تعرفه قیمت جایگاههای تبلیغات در دیجی کالا می توان حدس زد که رقم ها آنقدر وسوسه انگیز است که هر مدیری را به اخذ تصمیم استفاده از آن پتانسیل سوق می دهد! دیجی کالا به واسطه اعتبار بسیار بالایی که دارد و نیز تعداد بازدیدکنندگان بالای رسانه های خود تعرفه هایی متناسب و قابل قبول انتخاب کرده که تنها برندها و کمپانی های بزرگ به آن گرایش پیدا می کنند.

البته همین امر هم سبب حفظ کیفیت اعتبار برند دیجی کالا و تبلیغات آن خواهد شد.

جمع بندی

با وجود تمام توضیحات بیان شده، من هم نمی دانم تفکر و استراتژی اصلی خبر ” تبلیغات در دیجی کالا ” چه می باشد.اما می دانم دیجی کالا بر این تصمیم خود جدی بوده و همچون تمام اقدامات خود، به خوبی می داند که چه می کند و در چه مسیری گام بر می دارد…

مطالعه خبر در بلاگ اد: کلیک کنید

صفحه فرود مربوطه در دیجی کالا: کلیک کنید

مشاهده تعرفه های تبلیغات در دیجی کالا: کلیک کنید

دانلود PDF این مقاله

 



لینک منبع