عمومی

چگونه در بحران به طور مؤثر رهبری کنیم

چگونه در بحران به طور مؤثر رهبری کنیم

ما به تازگی یکی از شرکت های نمونه کار خود را فروخته ایم. با وجود مشکلات فناوری و تأثیر منفی آن بر ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها، خریدار پیشنهاد خود را در طول شش ماه گذشته ثابت نگه داشته است. فروش این شرکت یک خروج بسیار موفق برای بنیانگذاران، تیم رهبری و سرمایه گذاران بود. من این موفقیت را بیشتر به تیم رهبری قوی نسبت می دهم که توانستند بحران کووید-۱۹ را با موفقیت پشت سر بگذارند. در حالی که رقبا در تلاش بودند، تیم رهبری سال به سال تجارت را به طور سودآور و سریع رشد داد.

من با برخی از اعضای تیم رهبری صحبت کردم. ، و از آنها پرسید که چرا معتقدند موفق شده اند و آنچه آنها معتقدند در مورد تیم رهبری بسیار خاص است. پاسخ ساده و در عین حال شگفت انگیز بود. این تیم موفقیت خود را ناشی از اعتماد دانست. آنها گفتند که فرهنگی دارند که در آن “با توپ بازی می کنند، نه بازیکن”. زمانی که بحران کرونا آغاز شد، از صحبت کردن هراس نداشتند، از به چالش کشیدن یکدیگر خودداری نکردند و از فریاد زدن رفتار نادرست ابایی نداشتند. در عوض، آنها شفافیت، صداقت و حرفه ای بودن را پذیرفتند. آنها “در این مورد سختگیر و با مردم نرم بودند.”

اگر می خواهید به طور مؤثر رهبری کنید، من شما را تشویق می کنم که فراموش کنید. درباره فرمان-و-کنترل قدیمی سبک رهبری و دنبال کردن سبک رهبری اعتماد و توانمندسازی. من شما را تشویق می کنم که یک محیط کاری قابل اعتماد ایجاد کنید که در آن اعضای تیم از نظر روانی احساس امنیت کنند تا صحبت کنند.

“اما چگونه؟” ممکن است بپرسید و این یک سوال منصفانه است. در حالی که بسیاری از کتاب ها و مطالعات تایید می کنند که بین اعتماد بین اعضای تیم و عملکرد تیم همبستگی وجود دارد، به ندرت چارچوبی برای شما ارائه می شود که بتوانید در این زمینه از آن استفاده کنید. از طریق تحقیق و تجربه کار با رهبران و تیم های رهبری، من توانسته ام هفت عامل و رفتاری را که باعث ایجاد اعتماد می شوند، مشخص کنم. من یافته‌هایم را به «چارچوب RESPECT برای ایجاد اعتماد» قابل اجرا ترجمه کرده‌ام.

«چارچوب RESPECT برای ایجاد اعتماد»

  • R مخفف رابطه است به این معنا که ایجاد اعتماد مستلزم ایجاد یک رهبر برای ایجاد روابط واقعی و معتبر با و بین اعضای تیم است. یک رویداد تیم سازی اینجا و آنجا کافی نیست. شما باید با اعضای تیم خود روابط واقعی ایجاد کنید و آنها را تشویق کنید که همین کار را با یکدیگر انجام دهند. ارزش این را دارد که یک مایل بیشتر را طی کنید.
  • E مخفف هوش هیجانی است. هوش عاطفی به شما کمک می کند تا روابط معتبری ایجاد کنید. این توانایی درک احساسات مردم و استفاده از این درک برای قضاوت درست است. گوش دادن فعال به آنچه اعضای تیم می‌گویند و خود را به جای آن‌ها قرار می‌دهید، می‌تواند بسیار کمک کند.
  • S مخفف مجموعه مهارت‌ها است. در حالی که نمی‌توان رهبری قوی را به شایستگی و دانش تقلیل داد، داشتن مجموعه مهارت‌های قوی مهم است. مهارت‌های قوی شما را قادر می‌سازد سؤالات درست بپرسید، راهنمایی کنید و تماس‌های سخت برقرار کنید. هرگز کار بر روی مهارت های خود، از جمله مهارت های رهبری خود را متوقف نکنید. مهارت های رهبری را می توان آموخت.
  • P مخفف حرفه ای بودن است. اگر حرفه ای رفتار کنید، رفتار شما می تواند اعتماد شما را تقویت کند و اثربخشی رهبری شما را افزایش دهد. هرگز غیرحرفه ای عمل نکنید. نتیجه معکوس خواهد داشت و اعتماد را از بین می برد.
  • دومین E  مخفف توانمندسازی است. اگر می خواهید اعضای تیم شما احساس اعتماد کنند، باید منابع مورد نیاز آنها را فراهم کنید. شما باید به توانایی های آنها اعتماد کنید و وظایف مهم را بدون اینکه طعمه مدیریت خرد شوید محول کنید. تعادل مناسب را بین دور بودن و بالا رفتن از همه چیز پیدا کنید!
  • C مخفف ثبات است. رهبری موثر توسط آمازون پرایم ارسال نمی شود. اگر می خواهید اعتماد ایجاد کنید، باید هر روز الگو باشید. همیشه الگوی خوبی باشید! کاری را که می گویید انجام دهید! به قولات وفا کن! به تعهدات خود عمل کنید! صحبت کنید!
  • T مخفف شفافیت است. شفاف بودن و گفتن حقیقت همیشه آسان و راحت نیست. ممکن است به معنای انتقاد و ناراحتی اعضای تیم باشد. ممکن است به این معنی باشد که قبول دارید که به کمک نیاز دارید. ممکن است مستلزم این باشد که شما آسیب پذیر باشید. جای تعجب نیست که بسیاری از رهبران کار سختی برای شفافیت دارند. اما رهبری مؤثر این را می‌طلبد.

ترکیب متعادل از همه عناصر RESPECT، اعتماد را تقویت می‌کند و شما را قادر می‌سازد رهبری کنید. به طور موثر، به ویژه، اما نه تنها، در مواقع بحران.

در effectiveLeafo ، من در تمام عناصر چارچوب RESPECT برای ایجاد اعتماد عمیق تر خواهم رفت.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی