عمومی

سیری چیست؟ و آیا سیری رقبای دارد؟

سیری چیست؟ و آیا سیری رقبای دارد؟

what is siri 620x531 - سیری چیست؟ و آیا سیری رقبای دارد؟

اگر یک آیفون یا آی پد اخیر دارید، می دانید سیری چیست برای کسانی که این کار را نمی کنند، ما قصد داریم سیری را به طور مختصر توضیح دهیم، از جمله اینکه چه کاری انجام می دهد، و برخی از جایگزین های سیری.

Siri نام یک ماژول برای دستورات صوتی در دستگاه های اپل سیری به شما امکان می دهد آیفون را با صدای خود کنترل کنید. می‌توانید با استفاده از صدایتان – بدون تایپ، سؤالات Siri بپرسید. سیری نیز با صدایی شبیه به انسان پاسخ می دهد.

می توانید از سیری برای جستجو در وب، ارسال ایمیل، یافتن پیام های متنی و خواندن آن ها با صدای بلند برای شما، ارسال به روز رسانی های رسانه های اجتماعی، برقراری تماس تلفنی استفاده کنید. و حتی قرار ملاقات یا یادآوری را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از سیری به عنوان دستگاه دیکته برای دیکته یادداشت‌هایی که می‌خواهید به خاطر بسپارید استفاده کنید.

به دلیل این نوع فعالیت‌ها، اپل سیری را «دستیار شخصی» می‌نامد. سیری در دستگاه های جدید اپل تعبیه شده است، بنابراین چیزی برای دانلود وجود ندارد. از قبل در دسترس است.

Apple می‌گوید که نیازی نیست آهسته صحبت کنید یا چیزها را با دقت تلفظ کنید — می‌توانید با صدای طبیعی صحبت کنید. نیازی به “آموزش” آن نیست – اگرچه مانند بسیاری از برنامه های تشخیص صدا هر چه بیشتر از آن استفاده کنید بهتر می شود، زیرا یاد می گیرد الگوهای گفتار شما را تشخیص دهد.

Siri با یک کمپین رسانه ای راه اندازی شد. ساموئل ال جکسون را در یک آگهی تبلیغاتی (در زیر قرار داده شده) به نمایش گذاشت. در ابتدا، در حالی که سیری هنوز یک تازگی بود، مردم در مورد آن نوشتند و از آن استفاده کردند. اما پس از مدتی، عاشقانه با سیری تیره شد. مردم دریافتند که ۱۰۰٪ دقیق نیست. یک گزارش دقت کمتر از ۷۰ درصد در ارائه پاسخ‌های صحیح را نشان می‌دهد.

روش کار به این صورت است که درخواست‌ها و دستورات شما به Siri آپلود می‌شوند. به سرورهای Apple در جایی، تفسیر می‌شود، و سپس پاسخ به شما بازمی‌گردد.

برخی از شرکت‌ها، مانند IBM، در یک نقطه Siri را به دلایل حفظ حریم خصوصی و امنیتی ممنوع کردند، زیرا مشخص نیست چه اتفاقی برای درخواست‌ها می‌افتد و آیا آنها توسط اپل ذخیره می شوند.

گزینه های جایگزین وجود دارد. اینها دو مورد از بهترین ها در نظر گرفته می شوند:

جستجوی تلفن همراه Google برای Android – Google جستجوی صوتی را برای دستگاه‌های Android فعال کرده است. می‌توانید چیزهای مختلفی را درخواست کنید.

دستیار موبایل Dragon – By Nuance Communications، سازندگان نرم‌افزار فعال‌کننده صوتی Dragon، این دستیار تلفن همراه را ارائه می‌کند.

برداشت ما:  در حالی که Siri و سایرین دستیارهای موبایل قول می دهند، آنها در نقطه ای نیستند که بتوان ۱۰۰٪ با دقت ۱۰۰٪ به آنها اعتماد کرد. با این حال، اگر به دنبال راهی برای بهره‌وری بیشتر در کار روزانه خود هستید، این دستیارهای تلفن همراه می‌توانند زمان را کاهش دهند.

پیمایش the World of SEO Metrics

درک معیارهای سئو برای ارزیابی عملکرد وب سایت شما و تلاش های بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. در اینجا به تفکیک معیارهای کلیدی سئو و اهمیت آنها آمده است:

  • ترافیک جستجوی ارگانیک: این معیار تعداد بازدیدکنندگانی را نشان می دهد که وب سایت شما را از طریق موتور جستجوی ارگانیک (بدون پرداخت) پیدا می کنند. نتایج. این یک معیار اساسی برای ارزیابی دیده شدن وب سایت شما است.
  • رتبه بندی کلمات کلیدی: نظارت بر رتبه بندی وب سایت شما برای کلمات کلیدی خاص به شما کمک می کند تا درک کنید که استراتژی های SEO شما چقدر خوب عمل می کنند. آیا در نتایج جستجو به سمت بالا یا پایین حرکت می کنید؟
  • نرخ کلیک (CTR): CTR درصد افرادی را که روی نتیجه جستجوی شما کلیک می کنند در مقایسه با افرادی که آن را می بینند اندازه گیری می کند. . CTR بالا نشان می‌دهد که محتوای شما قانع‌کننده و مرتبط است.
  • نرخ پرش: نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی را نشان می‌دهد که پس از مشاهده تنها یک صفحه از سایت شما دور می‌شوند. نرخ پرش بالا می تواند نشان دهنده این باشد که محتوا یا تجربه کاربری شما نیاز به بهبود دارد.
  • نرخ تبدیل: نرخ تبدیل درصد بازدیدکنندگانی را که اقدام دلخواه انجام می دهند، مانند خرید، ردیابی می کند. یا ثبت نام در خبرنامه این یک شاخص کلیدی برای اثربخشی وب سایت شما است.
  • سرعت بارگذاری صفحه: صفحات با بارگذاری آهسته می توانند بازدیدکنندگان را ناامید کنند. و منجر به نرخ پرش بالاتر شود. سرعت بارگذاری صفحه یک معیار مهم تجربه کاربر و یک عامل رتبه بندی SEO است.

svg%3E - سیری چیست؟ و آیا سیری رقبای دارد؟

  • بک لینک ها: بک لینک های با کیفیت از وب سایت های معتبر می تواند اعتبار وب سایت شما و رتبه بندی جستجو را بهبود بخشد. تعداد و کیفیت بک لینک ها را به طور منظم کنترل کنید.
  • موبایل دوستانه: با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، یک وب سایت سازگار با موبایل ضروری است. Google هنگام رتبه بندی وب سایت ها، سازگاری با موبایل را در نظر می گیرد. .
  • خطاهای خزیدن: با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل، خطاهای خزیدن را شناسایی و برطرف کنید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو می توانند سایت شما را به درستی فهرست کنند.
  • محتوا. تعامل: معیارهای تعامل کاربر مانند زمان در صفحه، عمق پیمایش، و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید تا کیفیت محتوای خود را بسنجید.
  • معیارهای SEO محلی: برای کسب‌وکارهایی که هدف قرار می‌گیرند. مخاطبان محلی، معیارهایی مانند بررسی‌های «Google برای کسب‌وکار من»، رتبه‌بندی جستجوی محلی، و اقدامات کلیک-به تماس را دنبال کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا: معیارهای SEO خود را با معیارهای رقبای خود مقایسه کنید. نقاط قوت و ضعف را در استراتژی سئوی خود شناسایی کنید.
  • به روز رسانی الگوریتم: در مورد به روز رسانی های الگوریتم اصلی موتور جستجو (به عنوان مثال، به روز رسانی های اصلی Google) که ممکن است بر رتبه بندی و ترافیک شما تأثیر بگذارد، مطلع باشید.< /li>
  • ممیزی SEO: به طور منظم ممیزی های جامع سئو را برای شناسایی و رسیدگی به مسائل فنی، بهبود سئو در صفحه و فرصت های بهینه سازی محتوا انجام دهید.

<. /tr>

<. /tr>

سئو متریک< /th> اهمیت
ترافیک جستجوی ارگانیک مشاهده وب سایت را در نتایج جستجو ارزیابی می کند.
رتبه بندی کلمات کلیدی عملکرد و حرکت را در نتایج جستجو.
نرخ کلیک (CTR) جذابیت و ارتباط محتوای شما را نشان می دهد.
نرخ پرش منعکس کننده تعامل کاربر و کیفیت محتوا است.
نرخ تبدیل کارآمدی وب سایت شما را در دستیابی به اهداف ردیابی می کند.
سرعت بارگذاری صفحه بر تجربه کاربر و رتبه بندی SEO تأثیر می گذارد.
پیوندهای برگشتی بک‌لینک‌های باکیفیت اعتبار و رتبه‌بندی را افزایش می‌دهند.
موبایل دوستی تضمین می کند یک تجربه مثبت برای کاربران تلفن همراه.
خطاهای خزیدن مشکلاتی را که مانع نمایه سازی موتورهای جستجو می شوند، برطرف می کند.
محتوا تعامل تعامل کاربر با محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند.
معیارهای SEO محلی برای کسب و کارهایی که مخاطبان محلی را هدف قرار می دهند مهم است.
تجزیه و تحلیل رقبا نقاط قوت و ضعف استراتژی SEO را شناسایی می کند.
به روز رسانی های الگوریتم با تغییرات الگوریتم موتور جستجو به روز می ماند.
ممیزی SEO بررسی های منظم برای بهینه سازی فنی و جنبه های محتوا.

svg%3E - سیری چیست؟ و آیا سیری رقبای دارد؟نقش تجربه کاربر (UX) در SEO

تجربه کاربر (UX) یک عامل حیاتی است که مستقیماً بر عملکرد سئو وب سایت شما تأثیر می گذارد. اگرچه ممکن است یک معیار سئو سنتی نباشد، اما نقش مهمی در رتبه بندی و توصیه موتورهای جستجو وب سایت ها ایفا می کند. در اینجا دلیل اهمیت UX برای سئو:

  • Bounce نرخ و زمان ماندن:موتورهای جستجو مانند گوگل به نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما توجه می کنند. نرخ پرش بالا (کاربران پس از مشاهده یک صفحه به سرعت خارج می شوند) و زمان ماند کوتاه (حداقل زمان صرف شده در سایت شما) می تواند به موتورهای جستجو سیگنال دهید که محتوا یا وب سایت شما ارزشی ندارد. این می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.
  • سرعت بارگذاری صفحه: صفحات با بارگذاری آهسته کاربران را ناامید می کنند و می توانند منجر به نرخ پرش بالاتر گوگل سرعت صفحه را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد. بهینه سازی عملکرد وب سایت شما، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه، می تواند UX و SEO را بهبود بخشد.
  • موبایل دوستانه: با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، گوگل وب سایت های سازگار با موبایل را در اولویت خود قرار می دهد. رتبه بندی تجربه ضعیف تلفن همراه می‌تواند منجر به رتبه‌بندی پایین‌تر برای جستجوهای موبایل و دسک‌تاپ شود.
  • ناوبری سایت: یک وب‌سایت با ساختار خوب با ناوبری واضح، UX را افزایش می‌دهد. کاربران باید به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. منوهای دارای برچسب مناسب، طرح‌بندی‌های بصری و پیوندهای داخلی به UX مثبت کمک می‌کنند و می‌توانند به طور غیرمستقیم با کاهش نرخ پرش، سئو را تقویت کنند.

svg%3E - سیری چیست؟ و آیا سیری رقبای دارد؟

  • خوانایی محتوا: محتوایی که خواندن و درک آن آسان است UX را بهبود می بخشد. از اصطلاحات تخصصی یا پاراگراف های طولانی اجتناب کنید. از سرفصل ها، نقاط گلوله و عناصر چندرسانه ای برای جدا کردن استفاده کنید محتوا برای خوانایی بهتر.
  • بهینه سازی موبایل: کاربران موبایل باید تجربه یکپارچه در سایت شما داشته باشند. مطمئن شوید این که دکمه‌ها و پیوندها به راحتی روی صفحه‌های کوچک‌تر قابل کلیک هستند و محتوا پاسخگو است و با اندازه‌های مختلف دستگاه سازگار است.
  • ارتباط محتوا: محتوایی که با هدف کاربر مطابقت داشته باشد UX بهتری ارائه می‌دهد. وقتی کاربران آنچه را که به دنبال آن هستند در سایت شما پیدا می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که درگیر شوند و مدت بیشتری بمانند. هدف الگوریتم‌های Google ارائه نتایج مرتبط است و رضایت کاربر یک عامل کلیدی است.
  • امنیت. و حریم خصوصی: وب سایت های ایمن (HTTPS) و مدیریت شفاف داده ها به اعتماد و UX مثبت کمک می کند. کاربران به احتمال زیاد با سایت‌هایی که امنیت و حریم خصوصی آنها را در اولویت قرار می‌دهند تعامل دارند.
  • به‌روزرسانی تجربه صفحه تلفن همراه: Google به‌روزرسانی «تجربه صفحه تلفن همراه» را معرفی کرده است که سیگنال‌های مختلف UX را در نظر می‌گیرد. از جمله Core Web Vitals (بارگیری صفحه، تعامل، ثبات بصری)، سازگاری با تلفن همراه، و عدم وجود موارد بینابینی مزاحم. وب‌سایت‌هایی با UX تلفن همراه بهتر احتمالاً در نتایج جستجوی تلفن همراه رتبه خوبی دارند.

<. /tr>

< td class="column-2">ناوبری پاک نرخ پرش را کاهش می دهد و تعامل کاربر را بهبود می بخشد.

جنبه UX اهمیت برای سئو
نرخ پرش و زمان ماندن نرخ پرش بالا و زمان های ماندگاری کوتاه می تواند بر رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد.
سرعت بارگذاری صفحه سرعت صفحه بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد و یک عامل رتبه بندی گوگل است.
موبایل دوستی سایت های سازگار با موبایل برای جستجوهای موبایل و دسکتاپ رتبه بالاتری دارد.
ناوبری سایت
خوانایی محتوا محتوای به راحتی قابل هضم تجربه کاربر را افزایش می دهد.
بهینه سازی تلفن همراه تجربه کاربر یکپارچه را در دستگاه های تلفن همراه تضمین می کند.
ارتباط محتوا محتوای مرتبط کاربران را درگیر و راضی نگه می دارد.
امنیت و حریم خصوصی وب‌سایت‌های امن و مدیریت داده‌ها اعتماد ایجاد می‌کند و UX را بهبود بخشید.
تجربه صفحه تلفن همراه به روز رسانی Google’s Mobile Page Experience سیگنال های UX مختلفی را برای رتبه بندی تلفن همراه در نظر می گیرد.

svg%3E - سیری چیست؟ و آیا سیری رقبای دارد؟

سوالات متداول

سیری چیست و چه کاری انجام می دهد؟

Siri یک ماژول فرمان صوتی است که توسط اپل برای دستگاه های خود توسعه یافته است. به عنوان یک دستیار شخصی مجازی که به کاربران امکان می دهد آیفون و آیپد خود را با استفاده از دستورات صوتی کنترل کنند. Siri می تواند کارهای مختلفی از جمله جستجوی وب، ارسال ایمیل، خواندن پیام های متنی با صدای بلند، ارسال پست در رسانه های اجتماعی، برقراری تماس تلفنی و تنظیم قرار ملاقات انجام دهد. یادآوری‌ها. کاربران همچنین می‌توانند از سیری به عنوان ابزار دیکته برای رونویسی یادداشت‌های گفتاری استفاده کنند.

Siri چگونه کار می‌کند؟

سیری از فناوری تشخیص صدا برای درک و پاسخ به دستورات گفتاری استفاده می‌کند. این فناوری در دستگاه‌های اپل مدل جدید ادغام شده است و نیاز به دانلودهای اضافی را از بین می‌برد. کاربران می‌توانند با استفاده از زبان طبیعی با سیری تعامل داشته باشند، و سیستم یاد می‌گیرد و با الگوهای گفتاری آنها سازگار می‌شود. در طول زمان.

آیا سیری همیشه در پاسخ‌های خود دقیق است؟

در حالی که سیری یک ابزار قدرتمند است، ممکن است همیشه پاسخ‌های ۱۰۰٪ دقیق ارائه نکند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که دقت آن در ارائه پاسخ های صحیح زیر ۷۰ درصد است. دقت می‌تواند بسته به پیچیدگی درخواست و وضوح گفتار کاربر متفاوت باشد.

برای فرمان‌های صوتی داده‌شده به Siri چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگامی که کاربران با Siri تعامل دارند، دستورات صوتی آن‌ها برای تفسیر به سرورهای اپل ارسال می شود. اپل اعلام کرده است که کاربران را ملزم نمی کند که کلمات را آهسته یا بیش از حد تلفظ کنند. با این حال، نگرانی‌ها در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها باعث شده است که برخی از شرکت‌ها مانند IBM استفاده از Siri را به دلیل عدم اطمینان در مورد نحوه رسیدگی و ذخیره‌سازی درخواست‌های کاربر ممنوع کنند.

آیا جایگزین‌هایی برای Siri وجود دارد؟

بله، جایگزین هایی برای سیری وجود دارد. دو گزینه قابل توجه عبارتند از:

  • جستجوی تلفن همراه Google برای Android: دستگاه‌های Android دارای قابلیت صوتی فعال هستند جستجو توسط Google، ارائه عملکردهای مشابه Siri.
  • Dragon Mobile Assistant: توسعه یافته توسط Nuance Communications، خالق نرم افزار فعال کننده صوتی Dragon، این دستیار تلفن همراه قابلیت های فرمان صوتی را ارائه می دهد. .

آیا این گزینه ها به اندازه سیری قابل اعتماد هستند؟

مانند سیری، دستیارهای صوتی جایگزین نیز نقاط قوت و محدودیت های خود را دارند. در حالی که آنها وعده می دهند و می توانند بهره وری را افزایش دهند، ممکن است ۱۰۰٪ مواقع کاملاً قابل اعتماد و دقیق نباشند. عملکرد این دستیارها می تواند بر اساس وظایف خاص و تعاملات کاربر متفاوت باشد.

آیا سیری یا دستیارهای صوتی جایگزین می توانند به صرفه جویی در زمان در کارهای روزانه کمک کنند؟

بله، Siri و دستیارهای صوتی جایگزین می توانند ابزار ارزشمندی برای افزایش بهره وری روزانه باشد. آنها می توانند کارهای مختلف مانند تنظیم یادآوری، ارسال پیام، و انجام جستجوی وب را ساده کنند، به کاربران کمک می کنند در زمان صرفه جویی کنند و سازماندهی شوند.

چگونه می توانم با Siri یا یک دستیار صوتی جایگزین شروع کنم؟

برای شروع استفاده از Siri یا یک دستیار صوتی جایگزین، می توانید آن را در تنظیمات دستگاه خود فعال کنید. برای سیری، روی دستگاه های اخیر اپل از قبل نصب شده است. برای گزینه‌های جایگزین مانند Google Mobile Search یا Dragon Mobile Assistant، می‌توانید برنامه‌های مربوطه را از فروشگاه برنامه دستگاه خود دانلود و نصب کنید. پس از فعال‌سازی، فرمان‌های روی صفحه را دنبال کنید تا دستورات صوتی را راه‌اندازی و استفاده کنید.

تصویر: اپل
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی