عمومی

وقتی زمان پایان دادن به یک شراکت است چه باید کرد

وقتی زمان پایان دادن به یک شراکت است چه باید کرد

تصمیم GE در سال گذشته برای تقسیم به سه شرکت دنیای تجارت را تکان داد. جدایی بیل و ملیندا گیتس پس از ۲۷ سال ازدواج، بسیاری را شوکه کرد. و آخرین – کیم کارداشیان و پیت دیویدسون، که به نظر می رسید طوفان های زیادی را پشت سر گذاشته اند، نیز آن را ترک کرده اند.

اینکه ۱۰۰ سال به عنوان یک واحد مانند جنرال الکتریک کار کرده‌اید یا فقط ۹ ماه، مانند کارداشیان و دیویدسون، تصمیم پایان دادن به رابطه می تواند دشوار اما ضروری باشد.

هنری کلود در کتاب خود پایان‌های ضروری، بر اساس تحقیقات و مصاحبه‌های گسترده مدیران عامل، پیشنهاد می‌دهد: برخی از روابط، خواه حرفه ای یا شخصی، باید به پایان برسد تا کسب و کار (یا زندگی) شما رونق بگیرد.

در کسب و کار شما، پایان دادن به یک رابطه کاری — چه با یک کارمند، یک مشتری یا یک سرمایه گذار — ممکن است لازم است. Cloud معتقد است که قبل از جدایی، مهم است که در نظر داشته باشید که با چه کسی سر و کار دارید. آیا با کسی که عاقل است سر و کار دارید؟ احمقانه؟ یا شر؟

۳ نوع از افراد 

خردمندان بر اساس سطحشان تعریف نمی شوند از هوش، بلکه با پذیرش بازخورد و تمایل به تغییر. شما موضوعی را مطرح می کنید و بازخورد می دهید. فرد عاقل به نوبه خود ممکن است توضیحی ارائه دهد، اما بر روی مالکیت و انجام کارها به گونه ای متفاوت بر اساس بازخورد تمرکز می کند. این افراد نگهبان هستند، زیرا حتی اگر ممکن است دوباره توپ را رها کنند، باز بودن برای یادگیری و اصلاح نشان داده اند.

احمق ها با عدم تمایل به قبول مسئولیت اشتباهات و تنظیم مشخص می شوند. وقتی به آنها بازخورد می دهید، بلافاصله حالت تدافعی می گیرند و دلایل متعددی را ارائه می دهند که چرا تقصیر شخص دیگری است نه خودشان. بازخورد شما همچنان ناشنوا خواهد ماند زیرا احمق ها پذیرای آن نیستند. آنها به عواقب پاسخ می دهند. به جای ادامه دادن بازخورد، روی تشریح عواقب تمرکز کنید – به عنوان مثال، تنزل رتبه یا خاتمه، برای نقص عملکرد مداوم.

شرورها بیشتر یک بدهی هستند تا دارایی. در حالی که آنها ممکن است کار خوبی تولید کنند، سمی هستند و آشفتگی ایجاد می کنند. آنها به درستی در دسته خردمندان یا احمقان قرار نمی گیرند، زیرا این کار آنها نیست که نقص دارد، بلکه شخصیت آنهاست. ممکن است از آنها بخواهید که x، y یا z بودن را متوقف کنند، اما ممکن است درخواست شما هیچ تغییری ایجاد نکند. این همان چیزی است که آنها هستند، و حتی با وجود اینکه در یک محیط کار هستند، حاضر نیستند آن را به عقب برگردانند. با شر، شما به سادگی باید آنها را رها کنید. حفظ آنها منجر به ضررهای بیشتر – از جمله نارضایتی کارکنان، فرسودگی، و شاید بهزیستی شما – نسبت به سود خواهد شد.

در حالی که ممکن است نگه داشتن کارمندان عاقل نسبتاً آسان باشد، ممکن است به دلایل مختلفی رها کردن کارمندان احمق یا شرور دشوار باشد.

امید یک دلیل بزرگ است. در حالی که داشتن امید مطلوب است — و مسلماً برای بقا ضروری است، مهم است که بدانیم چه زمانی تضمین شده است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است پایان دادن به یک رابطه کاری برای شما دشوار باشد، زیرا ممکن است امیدوار باشید که طرف مقابل نور را ببیند و تغییرات لازم را انجام دهد.

اما در نظر بگیرید، امید شما بر چه اساسی است؟ آیا بر اساس میل یا آرزو است که کارمند تغییر کند؟ یا اینکه امید مبتنی بر شواهد عینی است — به عنوان مثال، رفتار گذشته که نشان می دهد دلیلی برای امیدواری وجود دارد که پیشرفت ها در افق هستند؟ وقتی نوبت به یک تجارت می رسد، امید کاذب و به تعویق انداختن یک پایان ضروری ممکن است برای شما هزینه داشته باشد.

فقط می توان تعجب کرد که آیا جنرال الکتریک، بیل و ملیندا گیتس، و کیم کارداشیان و پیت دیویدسون یکدیگر را ارزیابی کرده اند (یا بخش هایی از “واحد”) بر اساس شخصیت عاقلانه – احمقانه – شیطانی، اما یک چیز مسلم است – آنها به این نتیجه رسیدند که پایان لازم است و زمان و انرژی آنها بهتر است در جای دیگری صرف شود.

یادداشت اد: نسخه قبلی این داستان تقسیم جنرال الکتریک را به اشتباه توصیف کرد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی