عمومی

آنچه افراد شاد، موفق و خوشبین در مورد آن می دانند زندگی

آنچه افراد شاد، موفق و خوشبین در مورد آن می دانند
زندگی

مهمترین درسی که از زندگی در آن آموخته ام این سیاره چیزی است که هر فرد شاد، موفق و خوشبین از زندگی می داند. همه ما اوقات خوب و بد را تجربه خواهیم کرد، همه ما روزهای غمگین و لحظات شاد خواهیم داشت، هیچ چیز در زندگی دائمی نیست و موفقیت و شادی ما به توانایی ما در سوار شدن بر این امواج تغییر با خونسردی بستگی دارد.

افراد شاد، موفق و خوشبین از آزمایشات و مصائب زندگی مستثنی نیستند. در واقع، برخی از شادترین، موفق ترین و افراد خوش‌بین می‌دانم که مجبور شده‌اند برای رسیدن به جایی که امروز هستند، بر شرایط بسیار دشوار غلبه کنند. اما وجه مشترک همه آنها، توانایی غیرعادی آنها برای تغییر تمرکز به بخش بالاتری از خود است.

آنها به خود اجازه می دهند موقتاً از آن لحظاتی که آنها را پایین می آورد یا باعث درد آنها می شود دور شوند و بلافاصله شروع به تمرکز روی جنبه های زندگی خود می کنند که آنها را شاد می کند و روحیه آنها را بالا می برد. آنها برای چیزهایی که زندگی به آنها داده است احساس خوشبختی می کنند نه اینکه به چیزهایی که زندگی آنها را رد کرده یا چیزهای ناخواسته ای را که زندگی به سمت آنها پرتاب می کند نفرین کنند.

آنها در زمان‌های سخت و گاهی حتی در بدترین زمان‌ها خنده را پیدا می‌کنند. اما آن‌ها فقط چشم‌بند نمی‌گذارند و این را نادیده نمی‌گیرند که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند – آنها به طور غریزی می‌دانند چه زمانی باید ذهنیت آنها را به چیزی تغییر دهند که آنها را در مسیر سازنده تری قرار دهد. در واقع، همه ما قدرت انجام این کار را داریم. و این چیزی است که من آن را “تغییر تمرکز در قدرت” می نامم.

توانایی ایجاد تغییر قدرت در تمرکز یکی از عادت هایی است که می تواند تأثیر فوق العاده ای بر زندگی شما داشته باشد. چرا؟ زیرا این پاسخ مستقیمی است به سؤالی که زندگی همیشه از شما می‌پرسد: فکر می‌کنید کی هستید؟

شما نمی توانید زندگی را از پرتاب کردن چیزها به سمت شما باز دارید. شما نمی توانید مانع از دخالت غیرمنتظره ها در اهداف و رویاهای شما شوید. اما می‌توانید نحوه پاسخگویی را انتخاب کنید.

وقتی موقتاً از موقعیت‌های چالش‌برانگیز فاصله می‌گیرید و توجه خود را به چیزی معطوف می‌کنید که احساس خوبی به شما می‌دهد، به این ترتیب روحیه و روح شما را تغذیه می کند، همان جوهر آنچه هستید. شما در حال باطری داخلی خود را با قدرت احساسی مورد نیاز برای پیشروی مجدد شارژ کنید. وقتی به عقب برگردید و با موقعیتی که باعث ناراحتی در زندگی شما می شود، روبرو شوید، کاری که ناگزیر باید انجام دهید، احساس خستگی کمتری کنید و پاسخ‌ها با سهولت بیشتری به شما خواهند رسید. این به این دلیل است که سیستم عصبی خود را تا حدی آرام کرده‌اید که می‌توانید به جای اینکه موقعیت شما را کنترل کند، موقعیت را در آغوش بگیرید.

نمی‌توانید زندگی را از پرتاب کردن چیزها به سمت شما باز دارید. شما نمی توانید مانع از دخالت غیرمنتظره ها در اهداف و رویاهای شما شوید. اما شما می توانید انتخاب کنید که چگونه پاسخ دهید. شما همیشه می‌توانید انتخاب کنید که در صورت ناخواسته به وضعیت ذهنی سالم‌تری تغییر دهید. چیزهایی اتفاق می افتد افرادی که شاد، موفق و خوشبین هستند می دانند که مهم نیست چه اتفاقی می افتد، زندگی همچنان ادامه دارد و آنها می توانند روی چیزهایی که آنها را توانمند می کند. آنها حاضر نیستند از حق خود برای لذت بردن از زندگی چشم پوشی کنند. و حدس بزنید چه؟ شما هم می توانید.

تغییر تمرکز در قدرت، حتی برای چند لحظه، می‌تواند تأثیر عمیقی بر نحوه شما داشته باشد با هر چالشی کنار بیایید و به شما کمک کند دوگانگی بزرگ زندگی را درک کنید. به عبارت دیگر، تا زمانی که هرج و مرج را تجربه نکنید، نمی توانید آرامش واقعی را بشناسید. شما نمی توانید شادی را بشناسید مگر اینکه درد را احساس کنید. برعکس، مهم نیست که چقدر اشک می ریزد، باز هم جایی برای لبخند و حتی خنده وجود دارد. شما باید یک انتهای طیف عاطفی را تجربه کنید تا دیگری را کاملاً درک کنید. تغییر قدرت در تمرکز مهارتی است که روح شما را تغذیه می کند و به طور قابل توجهی نحوه نگاه شما به زندگی را تغییر می دهد. با تمرین می توان آن را بهبود بخشید و کلیدی برای ایجاد زندگی شاد برای خود است.

پس تغییر قدرت در تمرکز را تمرین کنید. به طور موقت از آن لحظاتی که شما را پایین می آورند دور شوید و روی جنبه هایی از خودتان تمرکز کنید که شما را بالا می برد. به چیزهایی که زندگی به شما داده است برکت دهید، به جای لعن و نفرین کردن آنچه کم دارید. و همیشه خنده را در مواقع سخت پیدا کنید. این چیزی است که افراد شاد، موفق و خوشبین می دانند.

این مقاله در سپتامبر ۲۰۱۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس از pixelheadphoto digitalskillet/Shutterstock

Trendsetters Leaderboard 728 x 90 - آنچه افراد شاد، موفق و خوشبین در مورد آن می دانند
زندگی

استیو ریزو تنظیم کننده نگرش است. شما نمی توانید در یکی از سخنرانی های اصلی او شرکت کنید و با همان نگرش ترک کنید. او یک متخصص توسعه شخصی، کمدین، سخنران انگیزشی و نویسنده پرفروش است. جای تعجب نیست که او به تالار مشاهیر سخنرانان معرفی شده است، افتخاری که از سال ۱۹۷۷ به کمتر از ۲۵۰ سخنران در سراسر جهان اعطا شده است. می توانید در اطلاعات بیشتری کسب کنید. www.steverizzo.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی