خبر

عملکرد داروسازان بورس تهران + عکس

عملکرد داروسازان بورس تهران + عکس

428653 378 - عملکرد داروسازان بورس تهران + عکس

اقتصاد۲۴ شرکت‌های داروساز بورس تهران در آذر ماه امسال فروشی با ۵۴ درصد افزایش به نسبت متوسط درآمد ماهانه امسال خودشان داشته‌اند. عملکرد داروسازان در سال جاری به واسطه افزایش نرخ فروش محصولات دارویی، درآمدزایی بالایی را برایشان به همراه داشته است. با وجود افزایش درآمدزایی و سودآوری داروسازان؛ افزایش تورم بهداشت و درمان در چند ماه اخیر موجب سخت‌تر شدن تهیه دارو برای دهک‌ها درآمدی پایین جامعه شده است.

توجه شدید به صنعت دارویی بورس  

صنعت دارویی بورس تهران در ماه‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. شرکت‌های فعال در این صنعت سال جاری را با عملکرد مناسبی شروع کردند و در صورت‌های مالی سه ماهه و شش ماهه امسال با ثبت سودخالص قابل توجه‌ای همراه بودند. این مجموعه‌های داروساز روند رشدی عملکرد مالی خود را مدیون مجوز‌های افزایش نرخ دارو وزارت بهداشت هستند. این مجوز‌های افزایش نرخ دارو در حالی صادر می‌شوند که شرکت با افزایش نرخ کمتری در تهیه مواد اولیه خود مواجه بوده و باعث افزایش حاشیه سود آن شرکت می‌شود. این در حالی است که افزایش تورم بهداشت و درمان شرایط سختی را متحمل بیماران کرده است.

در بین شرکت‌های داروساز بورس تهران بیشتر افزایش فروش آذر ماه به نسبت فروش آذر سال قبل مربوط به درهآور است. درهآور در آذر ماه امسال ۴۱۷ درصد بیش از آذر ماه سال قبل و ۹۷ درصد بیشتر از متوسط فروش ماهانه خود در سال جاری فروش داشته است. داوه نیز در آذر ماه اخیر ۳۷۳ درصد بیشتر از آذر سال قبل فروش داشته و فروش آذر ماه این مجموعه ۱۱۱ درصد بیشتر از متوسط فروش ماهانه سال جاری آن بوده است.

شرکت تولید و صادرات ریشمک که با نماد ریشمک در صنعت محصولات دارویی بورس شناخته می‌شود در آذر ماه عملکردی چشمگیر داشته است. ریشک که در سال قبل و هشت ماهه ابتدایی امسال به ترتیب ۵ و ۶ میلیارد تومان متوسط فروش ماهانه داشته؛ در آذر ماه امسال توانست ۸۰ میلیارد تومان درآمد به دست آورد. این مجموعه در حال حاضر مشغول به تولید و صادرات شیرین بیان است.


بیشتر بخوانید: سرنوشت داروی بیماران SMA به کجا رسید؟


در بین نماد‌های صنعت محصولات دارویی می‌توان سه نماد دکوثر، دفارا و کی بی سی را از جمله نماد‌هایی دانست که رشد فروش خوبی را در آذر ماه امسال به نسبت متوسط فروش ماهانه خود در سال جاری داشته‌اند.

428652 739 - عملکرد داروسازان بورس تهران + عکس

428651 502 - عملکرد داروسازان بورس تهران + عکس

منبع: اقتصاد نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی