خبر

طراحی، تولید و فروش بهترین مخازن، مبدل و دستگاه های نورد ورق

طراحی، تولید و فروش بهترین مخازن، مبدل و دستگاه های نورد
ورق

به گزارش بازار، از تجهیزات صنعتی پرکاربرد در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌های پتروشیمی، نفت و گاز و … می‌توان به انواع مبدل حرارتی، مخزن تحت فشار و مخزن ذخیره اشاره کرد. مجموعه فراز پترو مخزن اولین و بزرگترین سازنده انواع مخازن هوایی و زمینی در ایران می‌باشد. که در این مبحث شما را با انواع این خدمات و کاربرد آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

مخزن تحت فشار چیست و چه کاربردی دارد؟

مخزن تحت فشار  محفظه‌ای است که برای نگهداری گاز یا مایعات در فشاری متفاوت از فشار محیط طراحی شده است. طراحی این مخازن بصورت کاملاً بسته می‌باشد و داخل این محفظه بسته پر از هوای فشرده شده می‌باشد بطوری که فشار این هوا بیشتر از اتمسفر است و همین باعث خطرناک شدن این وسیله می‌شود.  به همین دلیل می‌بایست طراحی بسیار دقیق و اصولی طبق استانداردهای جهانی ASME داشته باشد تا اتفاق بدی رخ ندهد و جان کسی به خطر نیوفتد. جنس مخزن تحت فشار از استیل است و هر چند وقت یکبار درون آن‌را با لایه‌هایی مانند کامپوزیت و الیاف می‌پوشانند تا مواد داخل مخزن باعث خوردگی، سایش و ایجاد سوراخ در مخزن نشوند. 

از مخازن تحت فشار عموماً در پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها و صنایع غذایی و سیستم آبرسانی شهری استفاده می‌کنند. مخازن تحت فشار به دو گروه ثابت و سیار تقسیم می‌شوند. مخازن ثابت خود به دو نوع افقی و عمودی تقسیم می‌شوند که هر کدام با توجه به نوع طراحی که دارند برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی انواع مخزن تحت فشار

مخازن تحت فشار بر حسب شکل هندسی خود به دو نوع استوانه‌ای و کروی تقسیم می‌شوند. مخزن استوانه‌ای در دو مدل ایستاده (عمودی) و افقی طراحی و تولید می‌شود. نوع قرارگیری این مخازن به نوع مواد درون مخزن، فضا، قوت خاک برای تحمل پایه‌های مخزن بستگی دارد. مخازن تحت فشار بر اساس دما در دو نوع دما معمولی و سرد تولید می‌شوند. از مخازن تحت فشار سرد برای نگهداری انواع گازهایی که دمای تبخیر پایین دارند مانند پروپان، بوتان و… استفاده می‌کنند. 

عوامل مهم در هنگام نصب مخزن تحت فشار کدام است؟

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم مخازن تحت فشار در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که بسته به نوع نیازتان و کاربرد هر مخزن، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بطور مثال اگر خاک زمینی که قرار است مخزن تحت فشار در آن نصب شود، نرم باشد بهتر است از مخزن استوانه‌ای افقی استفاده کنید و اگر از مخزن استوانه‌ای عمودی استفاده می‌کنید باید پایه‌های مخزن را کوتاه کنید و یا قطر مخزن را زیاد در نظر بگیرید. همچنین باید به نوع موادی که درون مخزن نگهداری می‌شود هم توجه کرد. بطور مثال اگر از مواد آتش‌زا یا فرار درون مخزن نگهداری می‌کنید بهتر است که پایه‌های مخزن را بلند و قطر آن را کمتر در نظر گرفت.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - طراحی، تولید و فروش بهترین مخازن، مبدل و دستگاه های نورد
ورق

مخزن ذخیره چیست؟

از مخازن ذخیره‌ای که توسط شرکت فراز مخزن طراحی و تولید می‌شود می‌توان بعنوان مخزن ذخیره مواد سوختنی و شیمیایی در صنایع مختلف مانند نفت، گاز و پتروشیمی استفاده کرد.  مخزن ذخیره به ظرفی گفته می‌شود که جهت نگه‌داری سیالات ساخته شده است. اصولاً انواع مخزن ذخیره بر اساس شکل ظاهری، مکان قرارگیری مخزن ذخیره، متریال بکار رفته در تولید مخزن ذخیره، نوع سیالاتی که داخل مخزن ذخیره نگهداری می‌شود، دسته‌بندی می‌شوند. همچنین در جایی دیگر بر اساس تقسیم‌بندی انجام شده به انواع تک لایه، دولایه، سه لایه و… تقسیم‌بندی می‌شود.

کاربرد مخزن ذخیره

  1. جهت ذخیره‌سازی مواد اولیه
  2. جهت بارگیری و پخش محصول
  3. مقیاسی برای اندازه‌گیری مواد بشمار می‌روند.

معرفی انواع مخزن ذخیره

مخازن ذخیره در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام در بخشی از صنعت کاربرد دارند.  در ادامه شما را با انواع این مخازن آشنا خواهیم کرد.

مخزن ذخیره سوخت: از این نوع مخازن برای نگهداری مواد قابل اشتعال و دارای بخار استفاده می‌کنند و در دو نوع زمینی و زیر زمینی طراحی می‌شوند.

مخزن ذخیره صنایع شیمیایی:  برای ذخیره سازی انواع صنایع شیمیایی مانند کود، پروپان، فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی در اشکال و اندازه‌های مختلف (فولادی، فایبرگلاس، پلی اتیلن) طراحی و تولید می‌شوند.

مخزن ذخیره صنعتی: برای ذخیره سازی آب، گاز و محصولات پتروشیمی در دو نوع افقی و عمودی تولید می‌شوند

مخزن ذخیره آب داغ: این نوع از مخزن را بیشتر در ساختمان‌ها برای گرم نگه داشتن دائمی آب استفاده می‌کنند. 

مخزن ذخیره نفت: از این مخزن برای نگهداری نفت خام تا نفت تقطیر شده استفاده می‌کنند. جنس این نوع مخزن اصولاً از فولاد، پلاستیک و بتن است.

مخزن ذخیره مایعات: از این نوع مخزن برای ذخیره سازی آب و فاضلاب در ابعاد گسترده استفاده می‌کنند. از انواع این نوع مخزن ذخیره می‌توان به مخزن فولاد، پلی اتیلن، فایبرگلاس اشاره کرد.

144658 - طراحی، تولید و فروش بهترین مخازن، مبدل و دستگاه های نورد
ورق

مبدل حرارتی چیست و چه کارآیی دارد؟

مبدل حرارتی که به آن مبدل گرمایی نیز می‌گویند وسیله‌ای است که  سیالات مختلف را جهت جابجایی حرارت میان آن‌ها در تماس با یکدیگر قرار می‌دهد. این عمل در شرایطی انجام می‌شود که دو سیال کوچک‌ترین ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند. وظیفه مبدل حرارتی انتقال گرمایی که در اثر اختلاف دمای بین دو سیال ایجاد شده است، می‌باشد. بطور مثال مبدل حرارتی گرمای ایجاد شده از آب بویلر را به آب استخر منتقل می‌کند. از مبدل حرارتی در صنایع مختلف مانند تهویه هوای مطبوع، خودروسازی، داروسازی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، نفت و گاز و… استفاده می‌کنند.  

انواع مبدل حرارتی

مبدل‌های حرارتی یک نوع دستگاه کاهنده دما سیالات می‌باشند که بصورت مستقیم و غیرمستقیم حرارت را منتقل می‌کنند. این دستگاه درانواع مختلفی تهیه و تولید می‌شود که عبارتند از:

  • مبدل حرارتی پوسته و لوله
  • مبدل حرارتی اختلاطی
  • مبدل حرارتی هوا خنک
  • مبدل حرارتی صفحه خنک

مبدل حرارتی پوسته و لوله رایج‌ترین نوع مبدل حرارتی می‌باشد که به آن مبدل همه کاره نیز می‌گویند. این مبدل از یک مخزن تحت فشار بنام پوسته در کنار مجموعه‌ای از لوله‌های موازی تشکیل شده است که وظیفه انتقال گرما را بعهده دارند.  از این مبدل در پالایشگاه‌های نفت استفاده می‌شود. نحوه عملکرد این نوع مبدل به این صورت است که زمانی‌که سیال از داخل پوسته و روی لوله‌ها عبور می‌کند عمل گرمایشی اتفاق میوفتد. در این دستگاه در اثر جریان سیال درون لوله‌ها انتقال حرارت از سیال گرم به سیال سرد انجام می‌شود در نتیجه سیال موجود در مبدل حرارتی پوسته و لوله به دمای ثابت مورد نظر می‌رسد و برای استفاده مجدد از درون مبدل بیرون می‌رود. در ایده‌آل‌ترین حالت، میزان گرمای از دست رفته سیال گرم با میزان گرمای جذب شده توسط سیال سرد برابر می‌باشد.

144657 - طراحی، تولید و فروش بهترین مخازن، مبدل و دستگاه های نورد
ورق

نورد ورق چیست؟

از دیگر خدمات شرکت فراز مخزن طراحی، تولید و فروش انواع دستگاه‌های نورد ورق می‌باشد. بطور کلی می‌توان گفت نورد ورق یا Rolling  یکی از روش‌های شکل‌دهی مواد دارای قابلیت موم‌سانی بین دو غلطک گردان با شکل و ضخامت متفاوت می‌باشد. در طی فرآیند نورد ورق شاهد کاهش ضخامت ماده و افزایش طول آن بدون تغییر در عرض آن هستیم. نورد ورق به دو صورت سرد و گرم انجام می‌شود. دستگاه نورد ورق وظیفه شکل‌دهی به ورقه‌های فلزی و تبدیل آن به مقاطع، تخت، گرد، مخروطی و… را دارد. انواع دستگاه نورد ورق بصورت ۲،۳ و ۴ غلطکه می‌باشد.

فراز مخزن اولین و معتبرترین سازنده انواع مخازن در ایران

شرکت فراز پترومخزن با نام تجاری فراز مخزن نزدیک به نیم قرن تجربه در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع مخازن زمینی و هوایی جز اولین و معتبرترین سازندگان این عرصه بشمار می‌رود. فراز مخزن مفتخر است که تاکنون توانسته  با تکیه بر تجربه  و بهره‌گیری از متخصیصن مجرب در بسیاری از پروژه‌های دولتی و خصوصی با موفقیت و رضایت ۱۰۰ درصدی به پایان برساند و رزومه‌ای قوی و درخشان در این زمینه داشته باشد. شما عزیزان به جهت کسب اطلاعات بیشتر و کسب آگاهی می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه به نشانی farazmakhzan.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۵۵۲۴۵۷۶۴۰۲۱ تماس گرفته و بصورت رایگان مشاوره دریافت نمائید.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی