خبر

بازار ۸.۵ میلیارد دلاری سرب صادراتی در سال ۲۰۲۲| جایگاه ایران در بازار جهانی سرب کجاست؟

بازار ۸.۵ میلیارد دلاری سرب صادراتی در سال ۲۰۲۲| جایگاه
ایران در بازار جهانی سرب کجاست؟

بازار؛ گروه صنعت: در شرایطی بر اساس داده های منتشر شده از سوی World Top Exports صادرات سرب به تفکیک کشورها در سال ۲۰۲۲ به ۸.۵ میلیارد دلار رسید که به طور متوسط برای همه صادر کنندگان طی یک دوره پنج ساله یعنی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به میزان ۲.۴ درصد کاهش داشته است. در واقع بر اساس این گزارش، در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ارزش سرب صادراتی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.

پنج صادر کننده برتر سرب در ۲۰۲۲

از سوی دیگر در حوزه ارزش صادرات سرب، کشورهای کره جنوبی، استرالیا، بریتانیا، هند و کانادا پنج صادر کننده برتر محسوب می شوند و در مجموع بیش از یک سوم (۳۶ درصد) از فروش کلی سرب صادراتی را در طول سال ۲۰۲۲ رقم زده اند.

این در حالی است که کشورهای «بلژیک، آلمان، چین، مکزیک، لهستان، فرانسه، بلغارستان، مالزی، سوئد و ایالات متحده» نیز در رتبه های ششم تا پانزدهم سرب صادراتی از نظر ارزش صادرات قرار دارند. نکته قابل توجه اینکه در بخش صادراتی در بین این ۱۵ کشور نامبرده، مالزی افزایشی بیش از ۲۵ درصد در ارزش صادراتی خود رقم زده است و از آن طرف نیز آلمان کاهشی ۳۱ درصدی را رقم زده است که نسبت به دیگر کشورها بیشترین میزان بوده است.

از سوی دیگر آمارهای منتشر شده نشان می دهد در حوزه ارزش صادراتی سرب ایران جایگاه شصت و دوم دنیا را از نظر ارزش صادراتی در سال ۲۰۲۲ داشته است این در حالی است که این آمارهای بیانگر کاهش ۸۶ درصدی صادرات ایران از نظر ارزش صادراتی نسبت به سال قبل تر یعنی ۲۰۲۱ است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - بازار ۸.۵ میلیارد دلاری سرب صادراتی در سال ۲۰۲۲| جایگاه
ایران در بازار جهانی سرب کجاست؟

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی