عمومی

5 استراتژی که به DoorDash کمک کرد تا 59 درصد بازار را به دست آورد اشتراک گذاری

۵ استراتژی که به DoorDash کمک کرد تا ۵۹ درصد بازار را به دست آورد
اشتراک گذاری

اقتصاد جهانی از چرخه گسترش و انقباض، و رهبران کسب و کار نمی توانند برای کنترل آنها انجام دهند. برای مثال، در چند سال گذشته، اقتصاد دچار نوسانات خلقی شدیدی شده است.

  • در اوایل سقوط. در اوایل در سال ۲۰۲۰، رهبران کسب و کار کارکنان خود را به انتظار یک کاهش تقاضای ناشی از همه گیری.
  • رونق. در بیشتر سال ۲۰۲۱، کسب و کار به عنوان مردم رونق گرفت کار کردن از خانه برای بازسازی، مبلمان، وسایل الکترونیکی و خدمات تحویل غذا پول خرج کرد.
  • Switch. در سال ۲۰۲۲، تورم افزایش یافت، فدرال رزرو نرخ های بهره را افزایش داد، و مصرف کنندگان برای چیزهای اساسی – مانند غذا و بنزین – خرج کردند و آنچه را که باقی مانده بود در رستوران ها و سفرها گذاشتند.

برای زنده ماندن از چنین نوساناتی، شرکت ها باید ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود به مشتریان خود ارائه دهند. زمانی که زمان خوب باشد، آنها سهم بازار را به دست خواهند آورد. و وقتی تقاضا کاهش می‌یابد، آنها می‌توانند مشتریان رقبای ضعیف‌تر خود را به دست آورند.

خدمات تحویل غذا DoorDash این کار را انجام می‌دهد. همانطور که نوشتم دسامبر گذشته، در نوامبر ۲۰۲۱، سهم بازار تحویل غذای DoorDash در ایالات متحده ۵۷ درصد بود — در ماه مه به ۵۹ درصد افزایش یافت (مقام دوم بازار Uber Eats سهم ۲۷ درصد بود).

DoorDash چگونه این کار را انجام داد؟ فرهنگ آن شیوه عملکرد آن را هدایت می‌کند — باعث سوددهی بیشتر بازرگانان، رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان و ارائه خدمات بهتر نسبت به پلت‌فرم‌های رقیب می‌شود.

۱٫ یک داستان مبدأ قانع‌کننده بگویید.

من فکر می‌کنم رهبران کسب‌وکار باید داستانی بگویند که به جهان بفهماند به چه چیزی اهمیت می‌دهند و چگونه ارزش ها به آنها انگیزه داد تا شرکت خود را راه اندازی کنند. چنین داستان مبدأ قانع‌کننده‌ای به رهبران کمک می‌کند تا کارکنان را جذب و انگیزه دهند و مشتریان را به دست آورند.

فرهنگ DoorDash از آنچه برای مدیر عامل آن، تونی، مهم است، نشأت می‌گیرد. شو که مادرش در چین پزشک بود. وقتی والدینش به ایالات متحده آمدند، او می‌خواست اما نمی‌توانست حرفه‌اش را انجام دهد.

اما آرزوی او با تأخیر بود. او به مدت ۱۲ سال برای حمایت از خانواده سه شغل کار کرد – از جمله به عنوان یک سرور در یک رستوران. به گفته شو، در نهایت، او به مدرسه بازگشت و یک کلینیک پزشکی را افتتاح کرد که بیش از ۲۰ سال است آن را اداره می‌کند.

این داستان به توضیح ماموریت DoorDash برای توانمندسازی افراد ضعیف کمک می کند. همانطور که شو در گزارشنامه DoorDash نوشت، “DoorDash امروز وجود دارد. برای توانمند ساختن کسانی مانند مادرم که با رویایی به اینجا آمده اند تا خودشان به موفقیت برسند. مبارزه برای افراد ضعیف بخشی از شخصیت من و چیزی است که به عنوان یک شرکت برای آن ایستاده ایم. من از تلاش بی امان [مشتریانمان] برای رسیدن به آن متواضع هستم. ایجاد و ساختن، و کمک آنها به جوامع خود.”

۲٫ به جای تکرار استراتژی های رقبا، به مصرف کنندگان آنچه می خواهند بدهید.

بعضی از رهبران کسب و کار این اشتباه را مرتکب می شوند که به یک رقیب وارد می شوند و سعی می کنند استراتژی آن را تقلید کنند. DoorDash رویکرد متفاوتی را در پیش می‌گیرد — مایل بیشتری را طی می‌کند تا به مشتریان آنچه می‌خواهند ارائه دهد.

DoorDash برای حفظ جان فداکاری‌های کوتاه‌مدت انجام می‌دهد. شهرت آن برای برتری مشتری DoorDash در سومین ماه فعالیت خود دچار قطعی شد. شو این را فرصتی برای نشان دادن میزان اهمیت او به رضایت مشتری می‌دانست، بنابراین شرکت به همه مصرف‌کنندگان بازپرداخت می‌کرد که «درصدی دو رقمی از حساب بانکی ما» را هزینه می‌کرد.

رهبران تجاری که از این استراتژی پیروی می کنند، می توانند وقفه های خدمات مشتری را به فرصت هایی تبدیل کنند تا خود را به عنوان خالق ارزش مشتری معرفی کنند.

<.3.>

رهبران کسب و کار باید با بهبود عملیاتی که بر تجربه آنها از محصولات و خدمات شرکت DoorDash این کار را با حفظ فشار روزانه برای بهبود به روش‌های قابل اندازه‌گیری انجام می‌دهد – مانند کاهش زمان تحویل، افزایش کارایی، یا افزایش شخصی‌سازی.

۴٫ ارتباط مستقیم با مصرف کننده را حفظ کنید.

تیم های رهبری کسب و کار باید هر ماه زمانی را در تماس مستقیم با مشتریان خود بگذرانند. تماس مستقیم با مشتری به رهبران کسب‌وکار کمک می‌کند محصولات جدید و راه‌هایی برای بهبود خدمات شناسایی کنند که باعث می‌شود مشتریان بیشتر به سراغشان بیایند.

به همین منظور، Xu و سایر مدیران DoorDash یک روز در ماه را برای “تحویل یا مشارکت در پشتیبانی مشتری، ایجاد منو یا پشتیبانی تاجر” صرف می کنند. DoorDash بر این باور است که این امر به “حفظ هزینه ها و کارایی سرمایه پیشرو در طبقه بندی” طبق دفترچه خود کمک می کند.

۵٫ رویای بزرگ داشته باشید، کوچک شروع کنید.

مدیران کسب و کار باید روی محصولات جدید سرمایه گذاری کنند تا رشد خود را حفظ کنند. همانطور که در مقیاس کردن استارتاپ شما، قبل از گرفتن سرمایه جدید برای افزایش مقیاس چنین خدماتی، شرکت ها باید اجرای یک سرویس جدید را کامل کنید تا با مقیاس کارآمدتر شود.

DoorDash از این رویکرد پیروی می کند — پروژه ها را در “آغاز می کند. یک بازار، با یک تیم ناب، و با سرمایه بسیار کم و از آنها می خواهد که راه خود را به سمت افزایش سرمایه گذاری به دست آورند،” طبق دفترچه آن.

از این پنج استراتژی پیروی کنید و شرکت شما شانس بسیار بیشتری برای تبدیل شدن به یک رهبر صنعت از طریق چرخه های اقتصادی خواهد داشت.

نظرات بیان شده در اینجا توسط In ستون نویسان c.com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی