عمومی

طراحی گرافیک پیج اینستاگرام چگونه است؟

طراحی گرافیک پیج اینستاگرام چگونه است؟

امروزه پیج‌های اینستاگرام در تمام کشورها و به‌خصوص در کشور ما از اهمیت والایی برخودار است. همان‌طور که می‌د‌انید، شبکه اجتماعی اینستاگرام از پر‌مخاطب‌ترین اپلیکیشن‌ها به شمار رفته و طبق تحقیقات این نتیجه بدست آمده که در اکثر نقاط جهان این اپلیکیشن محبوبیت و استقبال زیادی را به همراه داشته است. علت این محبوبیت می‌تواند انتشار نوع محتواهایی باشد که در این اپلیکیشن منتشر می‌شود.

قابلیت این شبکه اجتماعی به صورتی است که می‌توان به طور همزمان عکس، فیلم، ویدیو و… را آپلود کرد و تمامی افرادی که پیج موردنظر را دنبال می‌کنند می‌توانند از این محتواها استفاده کنند. در واقع هدف از طراحی گرافیک ارتقا شرکت و برند کسب‌وکار موردنظر است تا سریع‌تر به رسمیت شناخته شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به نحوه طراحی و تاثیراتی که روی یک پیج اینستاگرامی دارد صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با ما همراه شوید.

با یک طراحی گرافیک پیچ اینستاگرام خالقانه می‌توانید مخاطب بیشتری جذب کنید و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. با دکتر ویز همراه باشید تا با اصول آن آشنا شوید.

طراحی گرافیک پیج اینستاگرام چیست؟

طراحی گرافیک اینستاگرام شامل عناصری می‌شود که در جذابیت بخشیدن به پست‌ها و استوری‌های پیج نقش مهمی را ایفا می‌کند. این جذابیت باعث افزایش میزان مخاطب پیج شده و محصولات به‌طور جذاب‌تری به مخاطب نمایش داده می‌شود. اکثر افراد امروزه برای گسترش کسب‌وکار خود از رسانه های ارتباط جمعی مانند اینستاگرام و… استفاده می‌کنند. اما طراحی گرافیک پیج باید به صورت حرفه‌ای و طبق اصول پیش برود تا باعث جذب مخاطب بیشتری شود.

  • طراحی گرافیک اینستاگرام:

طراحی هویت بصری پیج اینستاگرام به طور معمول توسط طراحان حرفه‌ای در این زمینه انجام می‌شود. از آنجایی که شبکه اجتماعی اینستاگرام یک رسانه اجتماعی محسوب شده و میلیون‌ها مخاطب در سراسر جهان دارد، کوچکترین اشتباه در این بخش می‌تواند منجر به ریزش مخاطب شود. پس بهتر است در زمان طراحی از یکسری اصول استفاده کنید.

وظایف طراحان گرافیک اینستاگرامی

از مهم ترین وظایف این طراحان، افزایش جذب مخاطب برای پیج اینستاگرام و ترغیب کردن آن‌ها به استفاده و خرید محصولات مجموعه منتخب است که نحوه این کار اهمیت بسیار والایی دارد.

svg%3E - طراحی گرافیک پیج اینستاگرام چگونه است؟

برای طراحی گرافیک پیج اینستاگرام نیاز است که یکسری مراحل را بگذرانید که عبارتند از:

اولین مرحله شامل طراحی لوگو مناسب می‌شود. بعضی از شرکت‌ها از یک لوگو خاص و انحصاری بهره می‌برند. اما کسب‌وکارهای کوچک و تازه تاسیس ممکن است لوگوی خاصی را برای ارائه نداشته باشند که می‌توان به راحتی و با توجه به موضوع و محتوای پیج لوگویی را طراحی کرد. 

  • طراحی قالب محتوایی:

مرحله بعدی طراحی یک قالب مناسب برای پیج اینستاگرام خود است. طراحی این قالب‌ها معمولا با توجه به زمینه و نوع کسب‌وکار باید انتخاب شود. به عبارتی باید بین قالب‌بندی و حیطه فعالیت مجموعه یک ارتباطی برقرار شود.

  • کاور مناسب برای هایلایت‌ها:

مرحله بعدی در دیزاین اولیه پیج اینستاگرام انتخاب یک عکس پروفایل مناسب است. برخی از کسب‌وکارها از همان لوگوی خود برای عکس پروفایل هم استفاد می‌کنند. در گام بعدی باید قالب‌های مناسب برای هایلایت‌های پیج را طراحی کنید. اهمیت این مسئله از دو جهت است: یکی اینکه باعث افزایش جذابیت پیج شما می‌شود و دیگری اینکه با طراحی هایلایت مخاطب می‌تواند راحت‌تر به محتواهای موردنظر خود دسترسی داشته باشد.

  • تولید محتوا براساس مضمون پیج اینستاگرام:

تولید محتوا برای پیج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این زمینه می‌توانید از نرم‌افزاهایی که در این حیطه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید تا جذابیت پیج بیشتر و بیشتر شود. این مسئله موجب می‌شود بازدید و مخاطب شما دائما در حال افزایش باشد.

  • نکته مهم در طراحی گرافیک پیج اینستاگرام:

در طراحی محتوای پیج خود سعی کنید از محتوای منحصربه‌فرد و یونیک استفاده کنید. طوری که مخاطب شما حس نکند که دارید از پیج‌های رقیبان خود تقلید کرده و الگو می‌گیرید زیرا این کار باعث ریزش مخاطبین شما خواهد شد و دیگر به پیج شما اعتماد نمی‌کنند.

  • حفظ یکپارچگی پیج

نکته بعدی می‌تواند حفظ سادگی یکپارچگی پیج باشد. در این بخش سعی کنید بیشتر از طرح‌های ساده که طرفدار بیشتری دارند استفاده کنید و در این طراحی‌ها یک انسجامی را داشته باشید تا نظر مخاطب بیشتر به پیج موردنظر جلب شود.

  • ایجاد ارتباط معنایی بین محتوای متنی و تصویری

در تولید محتوای پیج اینستاگرام باید دقت کنید که موضوعات مرتبط با هم را به اشتراک بگذارید و حتما از تصاویر و ویدیوهای حرفه‌ای استفاده کنید. برای انجام این‌ کار می‌توان از برخی اپلیکیشن‌های حرفه‌ای در این حیطه استفاده کرد. در صورتی که یک یکپارچگی و انسجام در حول محتواها دیده شود مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کرده و سریع‌تر اعتماد خواهد کرد. این افزایش اعتماد به کسب‌وکار شما رونق ویژه‌ای خواهد داد و بهترین روش افزایش فالوور اینستاگرام است.

svg%3E - طراحی گرافیک پیج اینستاگرام چگونه است؟

اهمیت طراحی گرافیک پیج در اینستاگرام

طراحی گرافیک چیزی فراتر از مفاهیم خلاقانه است که بیشتر به ظاهر یا عملکرد پیج برمی گردد.

از دلایل داشتن یک طراح قوی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کمک به ایجاد یک تصور قوی 

اولین قدم در یک طراحی گرافیکی چشمگیر این است که باید طوری باشد که روی مخاطب تاثیر زیادی بگذارد. درواقع او را درگیر پیج کرده و تمام توجه‌اش به محتواها جلب شود.

  • ساختن هویت برند

نکته‌ای ضروری برای یک کسب‌وکار ساخت یک برند منحصربه‌فرد است زیرا باعث می‌شود از دیگر رقیبان متمایز شده و در تدوین استراتژی اینستاگرام موفق‌تر عمل کند.

  • کمک به انتقال اطلاعات پیج

گاهی اوقات نمی‌توان تنها با ابراز کلمات، منظور دقیق را منتقل کرد. در اینجا استفاده از تصاویر می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و منظور را رساتر بیان کند. در اینجا طراحان گرافیک نقش اساسی دارند که باید روی محصولاتی که درون پیج قراره داده شده است بیشتر مانور دهند تا به شکل جذابی نمایش داده شوند.

یک طراحی گرافیکی خوب باعث می‌شود تمامی پیشنهادات فرد را در به صورت گزارش‌، نمودار و تصویر به اشتراک بگذارد و در روایت یک داستان به خوبی عمل کند. در واقع یک طراحی متفکرانه توجه مشتری یا مخاطب را دوچندان خواهد کرد که این موضوع هم به نفع صاحب پیح و هم به نفع پیج اینستاگرامی است.

  • طراحی گرافیکی قوی باعث اعتماد مصرف کننده می‌شود

امروزه در عصری که زندگی می‌کنیم تقریبا همه‌چیز به صورت آنلاین تبدیل شده است. بنابراین، انجام یک طراحی ضعیف، پیام مثبتی را برای مخاطب نمی‌فرستند زیرا قدرت درک و بصری او به طور چشمگیری کاهش می‌یابد به عبارتی نمی‌تواند به درستی با محتوای پیج ارتباط برقرار کند.

svg%3E - طراحی گرافیک پیج اینستاگرام چگونه است؟

 گام های طراحی گرافیک پیج اینستاگرام

در طراحی گرافیک یک پیج اینستاگرامی که خود یکی از گام های اساسی اینستاگرام مارکتینگ است، باید گام‌‌هایی طی شود تا درنهایت به یک نتیجه مطلوب دست یابد. این گام‌ها شامل:

  • ایجاد هدف
  • بررسی بازار هدف
  • طراحی نماد، لوگو خاص، تایپوگرافی یا تصویرک
  • جمع‌آوری اطلاعات کافی و مفید و ایده پردازی 
  • استفاده از فکرهای نو و جدید در بروز طراحی
  • استفاده از تم‌های مشخص
  • استفاده از قالب انتخابی مشخص و تخصصی‌شده
  • استفاده از رنگ شخصی‌سازی‌شده یا سازمانی
  • استفاده از قالب خاصی از ویدئو
  • ایجاد لوگو موشن و پست ویدئو
  • طراحی هایلایتر پیج
  • طراحی قالب استوری
  • طراحی قالب مسابقه

طراحی گرافیک پیج در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

در دنیای امروز پلتفرم اینستاگرام کار کسب‌وکارها را تا حدودی کاهش داده و یک روش کارآمد محسوب می‌شود. در حال حاضر کمتر کسب‌وکاری را می‌بینید که از این فضا برای گسترش و پیشرفت خود استفاده نکرده باشد. حال در اینجا اهمیت طراحی خاص محتواهای پیج بیشتر به چشم می‌آید. برخی از مزایای طراحی گرافیک پیج اینستاگرام عبارتند از:

۱- برخوردار شدن از یک پیج پردرآمد و محبوب

با طراحی پست‌های خارق‌العاده قادر هستید که محصولات متنوع و کیفیت کار خود را به مخاطب معرفی کنید تا ترغیب شود از این محصولات استفاده کند. این کار در دنیای پر رقابت امروز نکته‌ای بسیار مهم است.

۲- گسترش تعداد مخاطبان مفید و فعال

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک پیج کاری مخاطبان فعال آن است. شما با طراحی خاص و خلاقانه پست‌های اینستاگرام می‌توانید مخاطبین خود را به استفاده از خدمات ارائه شده خود ترغیب کنید.

۳- شناخت بهتر محصول و خدمات شما توسط مخاطب

توضیح در مورد نوع محصولات و کیفیت آن‌ها باعث می‌شود مخاطب با یک دید بازتری تصمیم بگیرد از خدماتی که درون پیج انجام می‌دهید استفاده کند.

۴- کاهش هزینه‌های جانبی برای کسب‌وکار

هر کسب‌وکاری به‌خصوص یک کسب‌وکار نوپا و تازه با ساخت یک پیج اینستاگرامی دیگر نیازی به اجاره مغازه و پرداخت هزینه زیاد در قبال آن نیست. مزیت این کار این است که بسیاری از هزینه‌های جانبی حذف خواهد شد.

۵- دسترسی ساده و گسترده به مخاطبان

طراحی پست‌های اینستاگرام این امکان را ایجاد می‌کند که مسافت بین مخاطب و پیج موردنظر در حد یک تلفن همراه باشد و برای استفاده از خدمات  ارائه شده دیگر نیازی نباشد که مسافتی طی شود تا به آن رسید.

svg%3E - طراحی گرافیک پیج اینستاگرام چگونه است؟

سخن پایانی

امروزه هر کسب‌و‌کاری برای پیشرفت هرچه بیشتر خود به یک باید از طراحی منحصربه‌فرد گرافیکی استفاده کند. در واقع تولید محتوای بصری موثر و جذاب در موفقیت تبلیغات چاپی و غیر چاپی همچنین در اینگیجمنت این پلتفرم نقش مهمی را ایفا می‌کند. پس یک طراحی حرفه‌ای و اصولی می‌تواند تعداد مخاطبین را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد. بهتر است برای سریع‌تر رسیدن به موفقیت و کسب درآمد از طراحان گرافیکی حرفه‌ای و نرم‌افزارهای خاصی کمک بگیرید.

وظایف طراحان شامل طراحی لوگو، طراحی قالب پیج، طراحی کاور هایلایت اینستاگرام، تولید محتوا، طراحی عکس پروفایل پیج و… می‌شود که یک پشتوانه خوبی برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود. امیدواریم مطالب گفته شده مفید بوده باشد و بتوانید در زمان دیزاین اولیه پیج اینستاگرام خود از این موارد کمک بگیرید.

سوالات متداول

۱- کاربرد لوگو در پیج اینستاگرامی چیست؟

درواقع لوگو همان تصویری است مخاطب انتظار دارد ببیند. برخی پیج‌ها ترجیح می‌دهند از یک نماد خاص برای کسب‌وکار خود استفاده کنند که بسته به سلیقه افراد متفاوت است. اما سعی کنید از لوگو یا تصویری استفاده کند که باعث جلب اعتماد مشتری شود.

۲- انتخاب یک کاور مناسب برای پیج چه اهمیتی دارد؟

کاورهای انتخابی پیج به دو دلیل اهمیت زیادی دارند. یکی اینکه در افزایش جذابیت پیج موثرند و دلیل دیگر می‌تواند دسترسی آسان‌تر مخاطب به محتواهای مختلف قرار داده شده در پیج اینستاگرامی باشد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی