خبر

ارتباط بین دانشگاه و صنعت در حد شعار است

ارتباط بین دانشگاه و صنعت در حد شعار است

به گزارش بازار و به نقل از دانشگاه آزاد زنجان، مصطفی طاهری در هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران در حوزه صنعت و معدن ظرفیت بالایی در بخش پژوهش دارد، اظهار کرد: نیروی کار ماهر یک نیازی است که باید به آن توجه شود و می‌توان بر روی تکنسین‌های ماهر توجه جدی داشت.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد پویا می‌طلبد که به نوآوری توجه شود، افزود: دانشگاه می‌تواند نقش موثری در توسعه مهارت‌های جدید و صنایع فناورانه ایفا کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مدت زمان نمایندگی خود بنا به توصیه استاد خود با حدود ۲۶ اندیشکده و دانشگاه در ارتباط بوده است، گفت: هر چند نتیجه این ارتباطات با این اماکن خوب است، اما در زنجان ارتباط با آموزش و پرورش که خیلی هم پربرکت است آغاز شده، چرا که در خیلی از مواقع ما نیاز به دانش‌آموخته دانشگاه نداریم بلکه به هنرآموز و کاردان ماهر نیاز داریم نکته‌ای که امروز به شدت در آن حوزه کمبود وجود دارد و افراد باید در کنار صنایع مهارت کسب کرده و در حدود ۲۰ سالگی به کار مشغول شوند.

طاهری با تاکید بر اینکه وقت زیادی را صرف همکاری با اندیشکده‌های فعال زیرمجموعه وزارتخانه‌ها کرده است، افزود: یکی از این مجموعه‌ها ۷۰ هیات علمی با ۲۰۰ کارمند با ساختمان هفت طبقه بدون خروجی است که کاری به غیر از پژوهش ندارند که در واقع مسیر غلطی شکل گرفته که هر دستگاهی برای خود اندیشکده زده که با یک هزارم آن مبلغ می‌توان صدبرابر خروجی آن را می‌توان صاحب شد که راه‌کار آن سفارش کار دادن است که بارها تذکر داده‌ام.

وی بااشاره به اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت طی سال‌های گذشته در حد شعار بوده است، گفت: بخشی ازاین موضوع به آیین‌نامه های دانشگاه مرتبط است.

طاهری آئین‌نامه‌های ارتقای اساتید دانشگاه را از عوامل دخیل در کمرنگ بودن ارتباط بین صنعت و دانشگاه دانست و ادامه داد: هر کاری در کشور برای حل مشکلات انجام شود تا مقاله ارائه نشود تغییری در وضعیت دانشگاهی فعالان ایجاد نمی‌شود بنابراین در قانون جهش دانش‌بنیان دغدغه همین بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی وجود مسئله‌حل‌کن‌ها و مسئله‌دارها را از دلایل تصویب قانون دانش‌بنیان‌ها دانست و تاکید کرد: این قانون درصدد حل مشکل ارتباطی این دو قشر است که برای آن آئین‌نامه هم نوشته شده است که اتاق بازرگانی هم باید وارد شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی