12 مورد ضروری برای ردیابی بازاریابی دیجیتال شما پویش
۱۲ مورد ضروری برای ردیابی بازاریابی دیجیتال شما
پویش
چند هفته آخر سال همه کسبوکارها را فرا میخواند تا ایدههای محصول یا خدمات جدید را طرح ریزی کنند و دیدگاه تجاری خود را اصلاح کنند. زمانی است که آنها رویههای داخلی خود را مرور میکنند و استراتژی ارتباطات خارجی خود را تجدید نظر میکنند.
بهطور مشابه، تنظیم یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای شرکت شما برای دستیابی به یک هدف خاص، یعنی افزایش آگاهی از نام تجاری، جذب سرنخ در سطح بالا، یا وارد یک بازار جدید شوید.
هدف شما هر چه باشد، نظارت مستمر و ردیابی عملکرد کمپین شما به همان اندازه مهم است تا اطمینان حاصل شود که منابع خود را در جهت اشتباه سرمایه گذاری نمی کنید.
ردیابی یک کمپین بازاریابی دیجیتال
این مقاله ۱۲ معیار ضروری را مورد بحث قرار می دهد که باید آنها را دنبال کنید تا از موفقیت کمپین بازاریابی دیجیتال خود اطمینان حاصل کنید. بیایید به این موارد بپردازیم:
۱٫ فروش آنلاین
این یکی از سادهترین راهها برای بررسی عملکرد کمپین دیجیتال مارکتینگ شما است و اگر از یک پلتفرم تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics استفاده میکنید، اجرای آن ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قطعه کد کوچک را در وب سایت خود بچسبانید و فوراً می توانید ببینید کدام یک از کمپین های دیجیتالی شما بیشترین فروش را دارند.
۲٫ سرنخها از فرمهای وب
بیشتر وبسایتها دارای فرمهای وب هستند که بازدیدکنندگان میتوانند از آنها برای رزرو قرار ملاقات، پرس و جو درباره خدمات، برنامهریزی نمایشهای شخصی، دریافت دانلود رایگان و غیره استفاده کنند. بسیاری از بازدیدکنندگانی که فرم شما را پر میکنند، میتوانند بعداً به مشتری تبدیل شوند، اگر بهسرعت با آنها برخورد شود و به درستی از آنها مراقبت شود.
یک راه خوب دیگر برای بنابراین، ردیابی موفقیت کمپین دیجیتالی، ردیابی در Google Analytics است که کدام کمپینها بیشترین ارسالهای فرمهای وب را دارند.< /p>
۳٫ سرنخ های تماس تلفنی
اگر یک شماره تجاری رسمی دارید که مشتریان بالقوه ممکن است برای پرس و جو یا ثبت سفارش با آن تماس بگیرند، باید سرنخ ها و فروش این تماس ها را نیز پیگیری کنید. درج شماره پویا (DNI) را تنظیم کنید تا بازدیدکنندگان مختلف بسته به نحوه ورودشان به وب سایت شما، شماره تلفن های مختلفی را ببینند. سپس، میتوانید به گزارشهای تلفن خود نگاه کنید تا ببینید کدام کمپینها بیشترین تماس را داشتهاند.
۴٫ چت زنده
چت زنده یک راه عالی برای جذب بازدیدکنندگان وب سایتی است که می خواهند به سؤالات خود پاسخ فوری بدهند. هنگامی که یک ابزار چت در سایت خود دارید، می توانید از برنامه ردیابی داخلی استفاده کنید یا Google Analytics را در این ابزار ادغام کنید تا بتوانید پیگیری کنید که کدام کمپین های دیجیتال بیشترین مکالمات چت زنده را هدایت می کنند.
۵٫ تعداد بازدیدهای سایت
در حالی که بازدیدهای وب سایت لزوماً منجر به تبدیل یا حتی جستجوی بیشتر نمی شود، معیار مهمی برای ردیابی است، به خصوص وقتی صحبت از مشاهده روند ترافیک در یک دوره زمانی باشد. به عنوان مثال، اندازهگیری بازدید از سایت از طریق سئوی ارگانیک، راه خوبی برای مشاهده میزان عملکرد سایت شما به تنهایی است. همچنین به شما کمک می کند تا در صورت کاهش ترافیک SEO ارگانیک، مشکلات احتمالی را شناسایی و اصلاح کنید.
۶٫ بازدید از صفحه در هر بازدید
در حالی که اندازه گیری بازدید از وب سایت مهم است، اما لزوماً نشان دهنده علاقه نیست، به خصوص اگر بازدیدکننده را ترک کند. بدون کاوش در هیچ یک از صفحات محصول یا خدمات. بنابراین معیار دیگری که باید به آن توجه داشت، تعداد بازدید از صفحه در هر بازدید است.
Google Analytics به شما اطلاعاتی در مورد نحوه کلیک افراد در وب سایت شما می دهد، از جمله صفحاتی که اغلب از آنها بازدید می کنند. . این میتواند به شما کمک کند صفحات محصول یا پستهای وبلاگ را که عملکرد بسیار خوبی دارند، تبلیغ کنید.
۷٫ زمان صرف شده در هر بازدید
Analytics می تواند به شما کمک کند مدت زمانی را که افراد در وب سایت شما صرف می کنند را پیگیری کنید. اگرچه این یک معیار فروش مستقیم نیست، افرادی که زمان بیشتری را صرف مرور صفحات شما میکنند، احتمالاً بعداً از شما خرید میکنند.
یک معیار مرتبط در این زمینه، نرخ پرش یا تعداد افراد است. لحظه ای که به وب سایت شما رسیدند، دکمه برگشت را فشار دهید.
نرخ پرش بالا می تواند نشان دهنده قطع ارتباط بین کمپین بازاریابی دیجیتال و محتوای صفحه فرود شما باشد و همچنین اگر گوگل وب سایت شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کند، می تواند منجر به جریمه های سئو شود. بنابراین، ردیابی نرخ پرش به شما کمک میکند تا مناطق مشکلدار را شناسایی کرده و به سرعت آنها را اصلاح کنید.
۸٫ ردیابی CRM
ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) عمدتاً برای ردیابی فرآیندهای فروش و فعالیتهای جستجوگر شما استفاده میشوند. با این حال، آنها همچنین می توانند برای ردیابی کمپین های بازاریابی دیجیتال شما مفید باشند.
به عنوان مثال، می توانید بالقوه در CRM خود را بر اساس کمپین یا منبع اصلی فیلتر کنید تا در زمان واقعی تلاش های بازاریابی خود را پیگیری کنید. برای آنها کار می کنند. بعلاوه، اکثر CRMهای خوب مانند SuperOffice دارای ویژگی اتوماسیون بازاریابی و ایمیل هستند که به شما امکان می دهد شما محتوای ایمیل سفارشی و مرتبط را بر اساس منبع ردیابی سرنخ خود تولید می کنید.
۹٫ دسترسی اجتماعی
ردیابی میزان دسترسی اجتماعی برای پستهایی که در صفحات رسانههای اجتماعی خود به اشتراک میگذارید به شما کمک میکند ببینید چه تعداد از مردم واقعاً آنچه را پست کردهاید دیدهاند. راههایی برای افزایش دسترسی شما عبارتند از برندسازی دائمی تمام صفحات اجتماعی، داشتن یک برنامه منظم برای ارسال محتوای با کیفیت بالا و تعامل با جامعه اجتماعی شما.
۱۰٫ مشارکت اجتماعی
معیار اصلی برای سنجش موفقیت هر کمپین بازاریابی دیجیتال هدف نرخ تعامل. در حالی که دسترسی اجتماعی همیشه بیشتر از تعداد افرادی است که با پستهای شما درگیر میشوند، باید نرخ مشارکت حداقل ۲ تا ۵% را هدف قرار دهید.
لایکها، اشتراکگذاریها، بازتوییتها، کلیکها و نظرات همه به حساب میآیند. به عنوان اشکال تعامل بر اساس اینکه کدام یک از پستهای شما بیشترین تعامل را به خود اختصاص میدهد، میتوانید استراتژی محتوای خود را طوری تنظیم کنید که به دنبالکنندگان خود آنچه را که میخواهند ارائه دهید و بنابراین آنها را تشویق کنید که حتی بیشتر درگیر شوند.
۱۱٫ نرخ باز شدن ایمیل
بازاریابی ایمیلباید بخش مهمی از کمپین بازاریابی دیجیتال شما باشد. اگر قبلا نبوده است. نرخ باز شدن ایمیل شما تعداد افرادی است که ایمیل شما را به عنوان کسری از تعداد افرادی که آن را دریافت کردهاند باز کردهاند.
>راههای افزایش نرخ باز شدن شامل تقسیمبندی صحیح لیست ایمیلها، ارسال ایمیلها در زمان مناسب است. بارها و داشتن موضوعی چشم نواز. A/B ایمیل های خود را تا جایی که می توانید آزمایش کنید تا بتوانید در طول زمان به نرخ باز شدن بالاتری برسید.
۱۲٫ KPI های خود را به درستی ردیابی کنید
در حالت ایده آل، باید KPI های خود را در یک گزارش تلفیقی ردیابی کنید تا مدیریت ارشد بتواند در یک نگاه آن را بررسی کند. این همچنین به شما امکان میدهد به سرعت مناطق مشکلدار (مانند افت یا جهشهای قابلتوجه در یک دوره زمانی) را شناسایی کنید تا تیم شما بداند روی چه چیزی کار کند و در آینده از چه چیزی رد شود.
اطلاعات اطلاعاتی پیشرفته. برای تقویت استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
از Heatmaps برای تجزیه و تحلیل تعامل وب سایت استفاده کنید
Heatmaps نمایش تصویری از مکان کلیک، حرکت و حرکت بازدیدکنندگان در وب سایت شما ارائه می دهد. آنها بینش ارزشمندی را در مورد رفتار و ترجیحات کاربر ارائه می دهند و به شما کمک می کنند بفهمید کدام بخش از سایت شما جذاب تر است یا نیاز به بهبود دارد.
نرخ تبدیل را رصد کنید
ردیابی نرخ تبدیل، که همان درصد بازدیدکنندگانی که اقدام مورد نظر خود را انجام می دهند (مانند خرید یا ثبت نام در خبرنامه)، بسیار مهم است. این به درک اثربخشی وب سایت و صفحات فرود شما در ترغیب بازدیدکنندگان به اقدام کمک می کند.
تجزیه و تحلیل ارزش طول عمر مشتری (CLV)
درک ارزش مادام العمر یک مشتری برای انجام کاری ضروری است. موفقیت بلند مدت این معیار به تعیین ارزش کل یک مشتری برای کسب و کار شما در کل دوره رابطه آنها با شرکت شما کمک می کند.
ترافیک ارجاع را ردیابی کنید
تجزیه و تحلیل ترافیک ارجاع، که بخشی است. بازدیدکنندگانی که از طریق پیوندهای مستقیم در سایر وبسایتها به جای مستقیم یا از موتورهای جستجو به وبسایت شما میآیند، میتوانند بینشهایی در مورد اینکه کدام پلتفرمها یا مشارکتهای خارجی سودمندتر هستند، به شما ارائه دهند.
تعامل در پستهای وبلاگ
اگر استراتژی دیجیتال شما شامل بازاریابی محتوا میشود، ردیابی تعامل در پستهای وبلاگ شما (مانند نظرات، اشتراکگذاریها، و میانگین زمان صرف شده در صفحه) میتواند بینشهایی در مورد موضوعات و انواع محتوایی که بیشتر در بین مخاطبان شما طنینانداز است، ارائه دهد.
>
اهرم هوش مصنوعی (AI) برای تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده
از ابزارهای هوش مصنوعی برای پیش بینی روندهای آینده و رفتارهای مصرف کننده بر اساس داده های تاریخی استفاده کنید. این میتواند به شخصیسازی تلاشهای بازاریابی و پیشبینی تغییرات بازار کمک کند.
استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات در رسانههای اجتماعی
ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات میتوانند احساسات پشت نامگذاریها و نظرات رسانههای اجتماعی را ارزیابی کنند و بینش عمیقتری در مورد آن ارائه دهند. سطح ادراک و رضایت مشتری.
آزمایش A/B را به طور منظم ترکیب کنید
به طور منظم تست A/B را در عناصر مختلف کمپین های دیجیتالی خود، از جمله خطوط موضوع ایمیل، صفحات فرود، و تماس انجام دهید. -دکمههای اقدام، برای تعیین اینکه چه چیزی با مخاطبان شما بهترین کار را انجام میدهد.
ردیابی سئوی پیشرفته
فراتر از معیارهای اساسی، به تجزیه و تحلیل سئو پیشرفتهتر مانند ردیابی اعتبار دامنه وبسایت خود بپردازید. کیفیت بک لینک و رتبه بندی کلمات کلیدی برای تنظیم دقیق استراتژی سئوی شما.
تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا
عملکرد فرمت های مختلف محتوا مانند ویدئوها، وبلاگ ها، اینفوگرافیک ها و پادکست ها را ارزیابی کنید. برای شناسایی اینکه کدام نوع محتوا در جذب مخاطب و ایجاد تبدیل مؤثرتر است.
الگوهای استفاده از بین دستگاهها را کاوش کنید
دریابید که چگونه مخاطبان شما با حضور دیجیتال شما در دستگاههای مختلف (رومیزی، تلفن همراه، رایانه لوحی) تعامل دارند تا تجربه کاربر را برای هر پلتفرم بهینه کنید.
تگ پیادهسازی سیستمهای مدیریت
از سیستمهای مدیریت برچسب برای مدیریت مؤثر کدهای ردیابی و جمعآوری دادههای جامعتر در پلتفرمهای دیجیتال خود استفاده کنید.
با گنجاندن این مراحل و دیدگاههای اضافی در ردیابی کمپین بازاریابی دیجیتال خود، میتوانید می تواند دید جامع تری از عملکرد کمپین شما به دست آورد و فرصت های جدیدی را برای بهینه سازی و رشد کشف کند.
استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی برای اطلاعات مبتنی بر داده
در در قلمرو بازاریابی دیجیتال مدرن، استفاده از تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده به عنوان ابزاری قدرتمند برای دستیابی به بینشهای عمیقتر و اصلاح استراتژیها ظاهر شده است. تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده از دادههای تاریخی، الگوریتمهای یادگیری ماشین و مدلهای آماری برای پیشبینی روندها و نتایج آینده استفاده میکند. ادغام تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده در ردیابی کمپین شما می تواند مزایای ارزشمندی را ارائه دهد:
- پیش بینی رفتار مشتری: توسط با تجزیه و تحلیل الگوهای رفتاری گذشته و معیارهای تعامل، تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده میتواند نحوه تعامل مشتریان با کمپینهای شما را پیشبینی کند. این بینش به محتوا و زمان بندی شخصی شده اطلاع می دهد و شانس تعامل و تبدیل را افزایش می دهد.
- بهینه سازی تخصیص منابع: تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده مشخص می کند که کدام کانال ها و کمپین ها بیشترین بازده را دارند. این به تخصیص کارآمدتر منابع کمک میکند و اطمینان میدهد که تلاشها در جایی متمرکز میشوند که به احتمال زیاد نتایج بهینه را به همراه دارند.
- شناسایی اولیه روندها: با وجود مدلهای پیشبینی، شما می تواند روندهای نوظهور را قبل از فراگیر شدن تشخیص دهد. این به تیم شما اجازه میدهد تا فرصتها را زودتر استفاده کند و کمپینها را متناسب با آن تنظیم کند.
- بهبود امتیازدهی سرنخ: امتیازدهی پیشبینیکننده احتمال تبدیل سرنخها به مشتریان را ارزیابی میکند. با ارزیابی ویژگیها و رفتارهای مختلف، میتوانید سرنخهای با پتانسیل بالا را اولویتبندی کنید، و تیمهای فروش را قادر میسازد بر روی مشتریان بالقوه با بیشترین پتانسیل برای تبدیل تمرکز کنند.
- شخصیسازی محتوای پویا: تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده تسهیل میکند. سفارشی سازی محتوای بلادرنگ همانطور که کاربران با کمپین شما درگیر هستند، مدلهای پیشبینیکننده توصیههای محتوا را بر اساس رفتارشان تنظیم میکنند و از تجربهای متناسب با هر فرد اطمینان میدهند.
- کاهش انحراف: تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده میتواند نشانهای از ریزش احتمالی باشد. با شناسایی الگوهای رفتاری مرتبط با مشتریان در آستانه جدایی. این امکان مداخله پیشگیرانه را فراهم می کند و به طور بالقوه باعث صرفه جویی در روابط مشتری می شود.
- زمان بندی دقیق کمپین: با تجزیه و تحلیل تاریخی الگوهای تعامل، تحلیلهای پیشبینیکننده میتوانند مناسبترین زمانها را برای ارسال ایمیل، ارسال پست در رسانههای اجتماعی یا راهاندازی کمپینها مشخص کنند. این امر دید و تعامل را به حداکثر میرساند.
- استراتژیهای کمپین در حال تحول: از آنجایی که مدلهای پیشبینی بینش مستمری را ارائه میدهند، استراتژیهای کمپین شما میتوانند به صورت پویا تکامل یابند. این رویکرد تکراری تضمین میکند که تلاشهای شما با ترجیحات مشتری در حال توسعه همسو میماند.
- چالشها و ملاحظات: در حالی که تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده مزایای قابلتوجهی ارائه میدهد، پرداختن به چالشهایی مانند کیفیت داده، دقت مدل ضروری است. ، و تفسیر پذیری همکاری با دانشمندان داده و کارشناسان تجزیه و تحلیل تضمین میکند که مدلهای پیشبینی شما بینش قابل اعتمادی را ارائه میدهند.
جنبه | توضیحات |
---|---|
پیش بینی رفتار مشتری | تحلیل پیش بینی کننده از الگوهای رفتاری گذشته و معیارهای تعامل برای پیش بینی نحوه تعامل مشتریان با کمپین های شما استفاده می کند. این بینش محتوا و زمانبندی شخصیسازیشده را امکانپذیر میکند، تعامل و چشمانداز تبدیل را افزایش میدهد. |
بهینهسازی منبع. تخصیص | تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده، پربازده ترین کانال ها و کمپین ها را شناسایی می کند و تخصیص کارآمد منابع را ممکن می سازد. این تضمین میکند که تلاشها در جایی متمرکز میشوند که نتایج بهینه را به همراه دارند و اثربخشی کلی کمپین را افزایش میدهند. |
شناسایی زودهنگام روندها | با استفاده از مدل های پیش بینی کننده، روندهای نوظهور را می توان در مراحل اولیه خود قبل از اینکه کشش گسترده ای به دست آورد، شناسایی کرد. این به تیم شما قدرت میدهد تا از فرصتهای نوظهور سرمایهگذاری کند و کمپینها را متناسب با روندهای بازار در حال توسعه هماهنگ کند. |
امتیازدهی پیشروی پیشرفته | امتیازدهی پیشگویانه سرنخ، پتانسیل تبدیل سرنخ ها را بر اساس ویژگی ها و رفتارهای متنوع ارزیابی می کند. این امکان را برای اولویتبندی سرنخهای با پتانسیل بالا فراهم میکند و تیمهای فروش را قادر میسازد تا روی مشتریان بالقوه با بیشترین احتمال تبدیل به مشتریان تمرکز کنند. |
شخصیسازی محتوای پویا | تحلیلهای پیشبینیکننده، سفارشیسازی بلادرنگ محتوا را امکانپذیر میکند. همانطور که کاربران با کمپین شما درگیر می شوند، مدل های پیش بینی کننده توصیه های محتوا را با توجه به رفتار کاربر تطبیق می دهند. این یک تجربه شخصیشده را تضمین میکند که با هر فردی طنینانداز میشود و تعامل را افزایش میدهد. |
کاهش ریزش | تحلیلهای پیشبینیکننده میتوانند با شناسایی الگوهای رفتاری مشتریانی که در معرض خطر عدم مشارکت هستند، ریزش احتمالی را شناسایی کند. این بینش فعال امکان مداخله به موقع، به طور بالقوه صرفه جویی در روابط مشتری و کاهش نرخ ریزش را فراهم می کند. |
زمان بندی دقیق کمپین | با تجزیه و تحلیل الگوهای تعامل تاریخی، تجزیه و تحلیل پیشگویانه زمان های بهینه را برای فعالیت هایی مانند ارسال ایمیل، ارسال پست در رسانه های اجتماعی یا راه اندازی کمپین ها شناسایی می کند. این حداکثر دید و تعامل را تضمین میکند و اثربخشی کلی کمپین را افزایش میدهد. |
استراتژیهای کمپین در حال تحول< /td> | بینش های مستمر از مدل های پیش بینی، تکامل پویا استراتژی های کمپین را امکان پذیر می کند. این رویکرد تکراری تضمین میکند که تلاشهای شما با اولویتهای مشتری در حال توسعه همسو میماند، از ارتباط پایدار و به حداکثر رساندن تأثیر کمپین اطمینان حاصل میکند. |
چالش ها و ملاحظات | در حالی که تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد، پرداختن به چالش هایی مانند کیفیت داده ها، دقت مدل و قابلیت تفسیر بسیار مهم است. همکاری با دانشمندان داده و کارشناسان تجزیه و تحلیل، بینش های قابل اعتمادی را از مدل های پیش بینی شما تضمین می کند و تصمیم گیری را افزایش می دهد. |
تکمیل آن
اما ردیابی KPI ها می تواند فرآیندی زمان بر باشد و اگر منابع شما محدود است، شما نمی خواهید تیم بازاریابی شما به جای اجرای کمپینگ دیجیتال مارکتینگ، زمان زیادی را برای تهیه گزارش صرف کند.
یعنی دلیل اینکه برای شما مهم است تصمیم بگیرید چه زمانی می خواهید گزارش دهید – به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی. علاوه بر این، اگر برای آن شرکتها یا تیمها برای اولین بار کمپین کاملی را اجرا میکنند، ردیابی فرآیندی طاقتفرسا است.
امیدواریم این مقاله به شروع کار کمک کند. بنابراین، معمولاً چگونه بر عملکرد کمپین های بازاریابی دیجیتال خود نظارت می کنید؟ در نظرات زیر به ما بگویید!
تصویر: $
اطلاعات بیشتر در: بازاریابی آنلاین
نکات