خبر

یکی از دو خودروساز بزرگ طی هفته جاری واگذار می شود| صنعت خودرو خصوصی می شود

یکی از دو خودروساز بزرگ طی هفته جاری واگذار می شود| صنعت
خودرو خصوصی می شود

امید محمدی؛ بازار: زیان انباشت، دخالت و تصدی گری دولت توام با قیمت گذاری دستوری نفس صنعت خودرو را به شمارش انداخته است، پس از گذشته دو دهه از شعار «خصوصی سازی خودروسازان» ظاهرا دولت در موضع واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی قرار گرفته است. کارشناسان معتقد هستند در صورت تحقق واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی عقب ماندگی صنعت خودرو جبران و چالش لاینحل توسعه و سوددهی رفع خواهد شد.

مدیرعامل یک شرکت خودروساز که نخواست نامش فاش شود در مورد «خصوصی سازی خودروسازان» به خبرنگار «بازار» گفت: براساس شنیده ها طی هفته جاری با توافق سران قوا سهام یکی از دو خودروساز بزرگ به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، البته برای این واگذاری مجمع فوق العاده ای نیز در آن شرکت برگزار خواهد شد.

این مدیرعامل که نخواست نامش فاش شود در خصوص روند خصوصی سازی به بازار توضیح داد: «طی سه ماهه نخست سال آینده نیز یکی دیگر از شرکت های خودروساز دولتی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. تحقق این موضوع می تواند به توسعه صنعت خودرو و سوددهی آن کمک شایانی کند.»

عباس علی آبادی وزیر صمت هفته گذشته به خبرنگار «بازار» اعلام کرده بود که واگذاری خودروسازان دولتی به بخش خصوصی براساس رقابت و مزایده انجام خواهد شد، به نظر می رسد که بزودی انتقال سهام دولت به بخش خصوصی انجام و باید منتظر برگزاری مزایده جهت واگذاری یک شرکت خودروساز دولتی طی روزهای پایانی سال جاری بود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی