خبر

صعود میلگرد به کانال ۲۵ هزار تومان

صعود میلگرد به کانال ۲۵ هزار تومان

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، قیمت آهن آلات روز گذشته در اکثر مقاطع ثبات نسبی را تجربه کرد. میلگرد در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود، اما برخی دیگر از کارخانه‌ها این محصول را با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی به فروش رساندند. طبق آمار کف قیمت میلگرد در بازار از ۲۴.۲۰۰ تومان شروع می‌شود.

تیرآهن نیز در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت بود، به جز قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان که در برخی سایزها افزایش ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی را اعمال کرد.

قیمت روز ورق سیاه (st۳۷) و (st۵۲) در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود، اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در محصولات خود ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش نرخ را اعمال کرد.

قیمت ورق استیل، قیمت ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه رنگی نیز در اکثر کارخانه‌ها با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی به فروش رسیدند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل در و پنجره در برخی کارخانه‌ها ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش داشت، اما تعدادی از کارخانه‌ها ثبات قیمت را در این محصول اعمال کردند.

قیمت روز نبشی و ناودانی در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر بود، به جز قیمت ناب تبریز که ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش را در محصولات خود اعمال کرد.

قیمت انواع لوله مانیسمان، داربستی، درزدار، قیمت لوله جدار چاه و لوله صنعتی سبک در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند.

گزارش‌ها از معاملات دیروز بورس کالا حاکی از معامله ۱۲۱ هزار تن میلگرد ساختمانی است که قیمت میانگین آن۲۳.۴۴۳ تومان برآورد شد. گفتنی است قیمت میلگرد بورسی نسبت به آخرین عرضه ۲.۷ درصد افزایش داشت.

بازگشت انتظارات تورمی و افزایش نرخ ارز، میلگرد قیمت بورسی را به کانال ۲۵ هزار تومان رساند.

بازار میلگرد در هفته ابتدایی اسفندماه شاهد صعود قیمت‌ها و ورود به کانال ۲۵ هزار تومان بود. این رشد قیمتی در حالی رخ داده است که رکود سنگینی بر بخش ساخت‌وساز حاکم است و چالش‌های متعددی نیز در مسیر صادرات وجود دارد.

عوامل محرک رشد قیمت میلگرد
بازگشت انتظارات تورمی: افزایش نرخ ارز و احتمال استمرار این رویه تا پایان سال، انتظارات تورمی را در بازار فعال کرده است.
افزایش نرخ ارز: صعود مجدد نرخ ارز به کانال ۵۷ هزار تومان، میلگرد را در بورس‌کالا با قیمتی بالاتر از بازار آزاد به فروش رساند.

رکود سنگین در بخش ساخت و ساز، انباشت محصولات در بازار آزاد و موانع صادراتی چالش‌های پیش روی تثبیت قیمت آهن است که تقاضا برای میلگرد و آهن را به شدت کاهش داده است.

میانگین نرخ فروش میلگرد در روز دوم اسفندماه به ۲۳ هزار و ۲۷۸ تومان رسید که با احتساب مالیات ارزش‌افزوده و کارمزد ارکان بورس، بهای تمام‌شده این میلگرد به ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان می‌رسد. این در حالی است که روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در بازار آزاد با نرخی در محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد که بیانگر فاصله قیمتی ۷۰۰ تومانی میلگرد بورس و بازار آزاد است.

در پیش‌بینی اوضاع بازار در روزهای آتی می‌توان گفت با توجه به نزدیکی به روزهای پایانی سال و معاملات بورس کالا، احتمال رشد بهای مقاطع طویل فولادی در میان‌مدت مطرح است؛ البته تداوم رکود در بخش ساخت‌وساز و چالش‌های صادراتی، می‌تواند مانع از تثبیت قیمت میلگرد در کانال ۲۵ هزار تومان شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی