عمومی

گزارش جدید: تورم رو به افزایش است–اما آماده باشید جاده “دست انداز” پیش رو

گزارش جدید: تورم رو به افزایش است–اما آماده باشید
جاده “دست انداز” پیش رو

چشم انداز اقتصادی روشن تر است — اما ممکن است آسمان صاف در پیش نباشد.

بر اساس آخرین شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی که امروز توسط U.S. دفتر تحلیل اقتصادی وزارت بازرگانی. شاخص قیمت PCE که قیمت‌هایی را که مصرف‌کنندگان برای کالاها و خدمات می‌پردازند اندازه‌گیری می‌کند، در فوریه ۰٫۳ درصد افزایش یافت که نسبت به ۰٫۶ درصد در ژانویه کاهش یافت. Core PCE، که قیمت مواد غذایی و انرژی را ندارد، ۰٫۳ درصد افزایش یافته است که از ۰٫۵ درصد کاهش یافته است.

فدرال رزرو به دقت هسته PCE را زیر نظر دارد. اریک لوند، اقتصاددان اصلی اندیشکده مستقر در نیویورک می‌گوید: در هنگام تعیین سیاست پولی – بنابراین داده‌های فوریه نشان می‌دهد که احتمالاً نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد تا تورم را تعدیل کند. /www.conference-board.org/”>هیئت کنفرانس.

در حالی که بهای تمام شده کالاها به طور کلی در ماه های اخیر کاهش یافته است، قیمت خدمات اصلی تا حدی به دلیل تورم مداوم دستمزدها تورم باقی مانده است. اندرو پترسون، اقتصاددان ارشد در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ونگارد، می‌گوید. او می‌گوید که سیاست فدرال رزرو منجر به افزایش بیکاری و کاهش دستمزدها می‌شود که احتمالاً منجر به یک دوره رکود در نیمه دوم سال.

هیئت کنفرانس رکود را پیش بینی می کند. در اوایل سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، تا آغاز سال ۲۰۲۴، در آن زمان اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره خود عقب نشینی کند. کسب‌وکارها باید پیش‌بینی‌های اقتصادی صنایع خود را در نظر بگیرند و تصمیمات مالی دقیقی اتخاذ کنند تا دوره‌ای بالقوه رکود را پشت سر بگذارند – اما شاخص‌های اصلی که نشان می‌دهند رکود مختصر و خفیف خواهد بود، نشان می‌دهد که این رکود ممکن است عاقلانه نباشد که آنها در مقیاس بزرگ وضع کنند. اخراج، تا از کمبود نیروی کار در آینده جلوگیری شود.

“این یک رکود جالب خواهد بود، زیرا لوند پیش‌بینی می‌کند که جایی نیست که شاهد فروپاشی بازار کار باشیم. هیئت کنفرانس انتظار دارد که نرخ بیکاری در پایان سال ۲۰۲۳ به ۴٫۴ درصد برسد که نسبت به نرخ فعلی ۳٫۶ درصد در انتهای سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است – بنابراین در حالی که انتظار می‌رود بازار کار کاهش یابد، به ویژه در مقایسه با نرخ‌های بیکاری همچنان نسبتاً محدود خواهد بود. در ابتدای همه گیری از آنجایی که مشارکت نیروی کار هنوز به طور کامل از همه‌گیری بهبود نیافته است، لوند می‌گوید که رهبران کسب‌وکار باید هزینه تلاش برای استخدام مجدد کارمندان را در صورت انتخاب اخراج‌ها در نظر بگیرند.

مدیرعامل بسیار زیاد -any-other.html”>یک رکود اقتصادی را در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کنید تحقیقات هیئت کنفرانس– اما آنها همچنین پیش بینی می کنند که دوره نسبتاً کوتاه باشد. لوند می‌گوید: «در ۱۸ ماه آینده، ناهمواری خواهد بود. “برخی ماه‌ها از نظر تورم قوی‌تر و برخی ضعیف‌تر خواهند بود. اما اگر به سه یا چهار ماه پس از داده‌ها نگاه کنید، به جای نقاط داده، انتظار دارم که ما شاهد حرکت رو به جلو باشیم.”

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی