عمومی

اپل به 1.5 میلیارد کاربر آیفون و مک هشدار داد تا گوشی خود را به روز کنند نرم افزار بلافاصله

اپل به ۱٫۵ میلیارد کاربر آیفون و مک هشدار داد تا گوشی خود را به روز کنند
نرم افزار بلافاصله

این هفته، اپل مجموعه ای از به روز رسانی های نرم افزاری مهم را برای کاربران iPhone، iPad و  Macs. اپل معمولاً اصلاحات امنیتی خارج از به‌روزرسانی‌های معمولی، که به شما می‌گوید این شرکت چقدر جدی گرفته است آسیب پذیری. با توجه به اینکه بیش از ۱٫۵ میلیارد نفر از آیفون استفاده می‌کنند و مک محبوب‌تر از همیشه است، اپل انگیزه زیادی برای رفع اشکالات خطر امنیتی در سریع ترین زمان ممکن.

در این مورد، به‌روزرسانی‌ها آسیب‌پذیری را برطرف می‌کنند که اپل می‌گوید می‌تواند به برنامه اجازه می‌دهد “کد دلخواه را با امتیازات هسته اجرا کند. اپل از گزارشی آگاه است که ممکن است این مشکل به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.”

<. div class="standardText" readability="40">

اساساً، یک وب سایت مخرب می تواند کدی را اجرا کند که به مهاجم اجازه می دهد کنترل دستگاه شما را بر اساس یک اشکال در Safari WebKit به دست آورد. علاوه بر این، یک برنامه می تواند کنترل هسته را که پایین ترین سطح نرم افزاری است که روی یک دستگاه اجرا می شود، به دست بیاورد. بدیهی است که این بد است و اپل این به‌روزرسانی امنیتی را برای رفع مشکل منتشر کرده است.

اما، بخش دوم آن بیانیه، به همین دلیل است که باید فوراً به روز رسانی کنید. این یک چیز است که اپل کشف کند که یک اشکال وجود دارد که می تواند منجر به یک خطر امنیتی شود. زمان دیگری است که از آن اشکال به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته است. این بدان معناست که به اپل اطلاع داده شده است که افراد یا گروهی در حال تلاش برای استفاده از این آسیب‌پذیری برای انجام حملات هستند. اپل نمی گوید که چگونه از این سوء استفاده به جز اعتبار یک “محقق ناشناس” مطلع شده است.

خوشبختانه، به روز رسانی نرم افزار در iPhone، iPad یا Mac نسبتا آسان است. در iPhone یا iPad، به Settings > General > Software Update بروید. اگر به‌روزرسانی ۱۵٫۶٫۱ را نمی‌بینید، می‌توانید با رفتن به Settings > General > About، تأیید کنید که جدیدترین نسخه را اجرا می‌کنید، که به شما می‌گوید چه نسخه‌ای از iOS را اجرا می‌کنید.

در Mac، System Preferences را باز کرده و Software Update را انتخاب کنید. نسخه فعلی ۱۲٫۵٫۱ است. اگر از macOS 12 (Monterey) استفاده نمی‌کنید، یک به‌روزرسانی برای Safari برای کاربران Big Sur و Catalina نیز وجود دارد که همان آسیب‌پذیری را برطرف می‌کند، که در قسمت تنظیمات به‌روزرسانی نرم‌افزار نیز یافت می‌شود.

همچنین شایان ذکر است که می‌توانید از Mac خود بخواهید به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌ها را بررسی کند، آنها را دانلود کند و به شما اطلاع دهد که آماده هستند نصب شود. اگر اصلاً نگران ایمن نگه داشتن دستگاه های خود در برابر خطرات امنیتی بالقوه هستید، احتمالاً باید ادامه دهید و هر یک از کادرهای زیر دکمه پیشرفته در پنجره به روز رسانی نرم افزار را علامت بزنید.

- اپل به 1.5 میلیارد کاربر آیفون و مک هشدار داد تا گوشی خود را به روز کنند
نرم افزار بلافاصله

این امر در آیفون نیز صادق است. می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که آیفون شما به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های جدید را دانلود کند و حتی اجازه دهید گوشی شما یک شبه به‌روزرسانی‌های جدید را نصب کند. آیفون همچنین گزینه سومی را برای نصب خودکار به‌روزرسانی‌های امنیتی مانند آنچه اپل اخیراً منتشر کرده است در اختیار شما قرار می‌دهد.

- اپل به 1.5 میلیارد کاربر آیفون و مک هشدار داد تا گوشی خود را به روز کنند
نرم افزار بلافاصله

به هر حال، این واقعیت که چنین آسیب‌پذیری وجود دارد به این معنی نیست که دستگاه‌های شما به طور خودکار در معرض خطر قرار می‌گیرند. اول، حتی یک سوء استفاده مانند مورد ذکر شده در این اصلاح چیزی نیست که اکثر مردم در استفاده عادی از دستگاه خود نگران آن باشند. با این حال، باید عادت داشته باشید که دستگاه های خود را به روز نگه دارید تا هرگز نگران به خطر افتادن اطلاعات خود نباشید.

این واقعیت که تعداد زیادی آیفون در حال استفاده هستند، iOS و Safari را به اهداف بزرگی تبدیل می کند. همیشه بازیگران بدی وجود خواهند داشت که سعی می کنند راه هایی برای ورود به آن دستگاه ها پیدا کنند. این واقعیت که اپل با محققان خارجی که به طور مداوم به دنبال آسیب‌پذیری هستند کار می‌کند، چیز خوبی است و این واقعیت که این شرکت به‌سرعت به‌روزرسانی‌ها را در صورت یافتن آنها منتشر می‌کند، حتی بهتر است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی