عمومی

20 آمار باج افزار که کسب و کارهای کوچک باید بدانید

۲۰ آمار باج افزار که کسب و کارهای کوچک باید
بدانید

حوادث باج افزار در حال ویران کردن مشاغل کوچک است. آخرین آمار باج افزار این موضوع را ثابت می کند. از نقض داده‌های ناشی از باج‌افزار به دلیل پرداخت‌های باج‌افزار، ما تمام آمار حملات ضروری باج‌افزار را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما در آمادگی کمک کنیم. بیایید برای درک منظره باج‌افزار وارد شویم.



حمله باج افزار چیست؟

باج افزار یک بدافزار است برنامه‌ای که می‌تواند دستگاه شما یا داده‌های آن را قفل کند و در ازای دسترسی به دستگاه یا داده‌ها، درخواست باج می‌کند. مهاجمان باج‌افزار قربانیان انتشار داده‌ها در وب تاریک را به امید دریافت باج‌گیری تهدید می‌کنند.

svg%3E - 20 آمار باج افزار که کسب و کارهای کوچک باید
بدانید

روندها در آمار حملات باج افزار

در اینجا روندهای کلیدی باج افزار از تحقیق انجام شده توسط Cybereason:

۱٫ از هر ۴ شرکتی که حملات باج‌افزاری را تجربه کرده‌اند، ۱ نفر مجبور به بستن عملیات خود شده است

حملات باج‌افزاری می‌توانند کسب و کار شما را با شکست مواجه کنند. ۲۵ درصد از شرکت‌هایی که با حملات باج‌افزار مواجه شدند، مجبور شدند عملیات تجاری خود را تعطیل کنند. بنابراین باید تهدیدات باج‌افزار را جدی‌تر بگیرید و اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از آلودگی باج‌افزار انجام دهید.

پچ کردن آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزار، دریافت دسترسی به شبکه بدون اعتماد و استفاده از نرم افزار ضد باج افزار چند راه اثبات شده برای دور نگه داشتن هکرهای باج افزار وجود دارد.

۲٫ ۶۶ درصد از کسب و کارها به دلیل حمله باج افزار با کاهش درآمد قابل توجهی مواجه شدند

۳٫ بیش از نیمی از شرکت‌هایی که با حملات باج‌افزاری مواجه شده‌اند گزارش کرده‌اند که تصویر برند را تحت تأثیر قرار داده است

اکثر حملات باج‌افزاری بر برندها تأثیر منفی می‌گذارند. ۵۳ درصد از سازمان‌ها پذیرفتند که حملات باج‌افزاری باعث آسیب برندشان شده است. بنابراین، ضروری است که کسب‌وکار شما یک برنامه بازیابی باج‌افزار تهاجمی داشته باشد تا آسیب‌های ناشی از حمله احتمالی باج‌افزار را به حداقل برساند.

۴٫ پرداخت باج تضمین نمی‌کند که داده‌ها را دست نخورده دریافت کنید

۴۶% از کسب‌وکارهایی که باج می‌پردازند، داده‌های خود را پس می‌گیرند. با این حال، برخی یا همه داده ها خراب شده بودند. بنابراین پرداخت باج هرگز گزینه مناسبی برای دسترسی مجدد به داده های شما نیست.

۵٫ حملات زنجیره تامین در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت

بر اساس CheckPoint پیش بینی ها ، حملات زنجیره تامین در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت. هدف این حملات زنجیره تامین باعث نقض داده ها یا آلودگی بدافزار می شود.

اگر کسب و کار شما در این دسته قرار می گیرد، باید امنیت شرکت خود را برای جلوگیری از هر نوع سایبری افزایش دهید. حمله.

آمار تعداد حملات باج افزار

۶٫ ایمیل های هرزنامه و فیشینگ عامل اصلی عفونت های باج افزار هستند

Statista تحقیق نشان می دهد که ۵۴ درصد از آلودگی های باج افزار ناشی از هرزنامه و ایمیل های فیشینگ سایر برندگان حملات باج‌افزار عبارتند از، اما نه محدود به شیوه‌های ضعیف کاربر ( زودباوری)، فقدان آموزش امنیت سایبری، مدیریت دسترسی ضعیف، و دسترسی باز RDP.

بنابراین کارمندان خود را با بهترین شیوه‌های امنیت سایبری آموزش دهید. از ابزارهای امنیتی ایمیل برای جلوگیری از فیش شدن کارکنان خود استفاده کنید.

۷٫ ۸۰٪ از سازمان هایی که باج پرداخت کردند، حمله دیگری را تجربه کردند

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که عوامل تهدید یکپارچگی نشان دهند. بنابراین پرداخت باج در اغلب موارد پرداخت نمی‌شود—از هر ۱۰ سازمانی که پرداخت باج را انجام داده‌اند، ۸ سازمان شاهد حمله دیگری بوده‌اند.

تنها راه برای دسترسی مجدد به داده‌های خود بدون از دست دادن داده، خودکار کردن پشتیبان‌گیری از داده‌ها است. روند. پشتیبان‌گیری از داده‌ها به شما امکان می‌دهد تا سیستم خود را به سرعت بدون پرداخت باج بسازید.

۸٫ در نیمه اول سال ۲۰۲۲، ۲۳۶٫۱ میلیون حمله باج افزار در سراسر جهان رخ داد

Statista تحقیقات، حملات باج افزار در سراسر جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۱، ۳۰۴٫۷ میلیون حمله باج افزار در سراسر جهان رخ داد.

افزایش حملات باج افزار در سال گذشته را می توان به همه گیری کووید-۱۹ نسبت داد. اگرچه تعداد حملات در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است، پرداخت باج افزار سالانه در حال افزایش است. بنابراین نمی‌توانید مراقب خود باشید.

۹٫ باج‌افزار در سال ۲۰۳۱ هر ۲ ثانیه یک بار به مشاغل یا افراد وارد می‌شود

Cybersecurity Venture پیش بینی می کند که وجود دارد تا سال ۲۰۳۱ هر دو ثانیه یک حمله باج‌افزار به یک کسب‌وکار یا مصرف‌کننده خواهد بود. با این اوصاف، باید امنیت سایبری خود را برای جلوگیری از حملات باج‌افزار تقویت کنید.

از آنجایی که عوامل تهدید دائماً بارهای بدافزار و فعالیت‌های اخاذی خود را بهبود می‌بخشند، کسب‌وکارها برای محافظت از داده های حیاتی و زیرساخت های فناوری اطلاعات، باید در ابزارها و منابع امنیتی پیشرفته سرمایه گذاری کند.

۱۰٫ ۹۵ درصد از حملات باج‌افزاری برای آلوده کردن سیستم‌های پشتیبان‌گیری داده‌ها تلاش می‌کنند

شما نمی‌توانید مطمئن باشید که از داده‌هایتان نسخه پشتیبان تهیه شده است. اکنون، حملات باج‌افزاری در تلاش هستند تا سیستم‌های پشتیبان‌گیری داده‌ها را آلوده کنند. بر اساس Veeam report, hackers در حال حاضر مخازن داده ها را هدف قرار می دهند.

بنابراین باید مطمئن شوید که نسخه پشتیبان از اطلاعات شما به درستی جدا شده است. داشتن پشتیبان‌گیری از داده‌های متعدد ذخیره شده در مکان‌های مختلف، امنیت مطلوبی را در چنین حمله‌ای ارائه می‌دهد.

آمار قربانیان باج‌افزار هزینه‌ها

جدیدترین گزارش وضعیت باج افزار از Sophos یافته های مهم زیر را گزارش کرده است:

<. span class="ez-toc-section" id="11_The_average_ransom_payment_is_812360">۱۱٫ متوسط ​​پرداخت باج ۸۱۲,۳۶۰ دلار است

تقاضای باج افزار در حال افزایش است. بنابراین طبیعی است که هزینه های باج افزار افزایش یابد. در سال ۲۰۲۰، میانگین پرداختی باج افزار ۱۷۰ هزار دلار بود.

با این حال، میانگین هزینه باج افزار در سال ۲۰۲۱ به ۸۱۲۳۶۰ دلار رسید—یک افزایش ۴٫۸ برابری نسبت به سال ۲۰۲۰٫ پشتیبان گیری از داده ها می تواند هزینه های باج افزار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، زیرا نیازی به این کار نیست. برای یک کلید رمزگشایی پرداخت کنید.

۱۲٫ صنعت مراقبت های بهداشتی در سال گذشته کمترین پرداخت باج افزار را داشته است

صنعت مراقبت های بهداشتی به طور متوسط ​​۱۹۷ هزار دلار به عنوان باج در سال ۲۰۲۱ پرداخت کرده است.class=”ez-toc-section-end”/>

اگر در زمینه تولید و تولید فعال هستید، باید سرمایه گذاری هنگفتی داشته باشید. در ابزارهای امنیتی و استخدام متخصصان امنیتی با استعداد. بالاترین میانگین پرداختی باج در سال ۲۰۲۱ در این صنعت ۲٫۰۴ میلیون دلار بود.

۱۴٫ هزینه متوسط ​​برای اصلاح یک حمله باج افزار ۱٫۴ میلیون است

اگر کسب و کار شما مورد حمله باج افزار قرار گیرد، ممکن است انتظار داشته باشید که برای اصلاح آن ۱٫۵ میلیون دلار بپردازید. تاثیر. این مبلغ هنگفتی برای هر کسب و کار کوچک است. بنابراین لازم است برای خنثی کردن تلاش‌های باج‌افزار مراقب خود باشید.

۱۵٫ میانگین زمان بازیابی پس از حمله باج‌افزار یک ماه است

ممکن است کسب و کار شما به یک ماه برای بازیابی پس از حمله باج‌افزار نیاز داشته باشد. زمان بازیابی سازمان ها از حمله باج افزار یک ماه است. این مدت زمان زیادی برای مشاغل کوچک است. بنابراین باید امنیت خود را تقویت کنید و به طور منظم از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

کسب و کارهایی که برنامه های پاسخگویی باج افزار دارند زمان کمتری برای بازیابی پس از حمله باج افزار صرف می کنند. بنابراین یک طرح واکنش باج افزار آماده کنید. آموزش کارکنان خود در مورد بردارهای رایج حمله باج افزار می تواند نقش مهمی در جلوگیری از حمله باج افزار ایفا کند.

سایبر باج افزار و باج افزار سایبری شما باید بدانید

در اینجا چند آمار اضافی از گزارش Sophos آمده است:

۱۶٫ ۶۶ درصد از کسب و کارها در سال ۲۰۲۱ توسط باج افزار ضربه خوردند

به دلیل باج افزار به عنوان یک سرویس، انجام یک حمله باج افزار آسان تر شده است. بنابراین جای تعجب نیست که در طول یک سال ۷۸ درصد افزایش حملات باج افزار داشته باشد.

در سال ۲۰۲۰، ۳۷ درصد از مشاغل مورد حمله باج افزار قرار گرفتند. بنابراین داشتن یک سیاست امنیت سایبری و جدیدترین ابزار امنیتی برای دور نگه داشتن باج افزارهای باج افزار. آموزش کارمندان خود در مورد بهترین شیوه های امنیت سایبری کمک زیادی به محافظت از سیستم شما در برابر آلودگی باج افزار می کند.

۱۷٫ ۶۵ درصد از حملات باج افزار باعث رمزگذاری داده ها می شود

با موفقیت روزافزون مجرمان سایبری در رمزگذاری داده ها، برای صاحبان مشاغل کوچک بسیار مهم است که فایل پشتیبانی اطلاعات. انجام این کار به آن‌ها کمک می‌کند بدون پرداخت باج، سریعاً پس از حمله باج‌افزاری بازیابی شوند.

حتی اگر باج را پرداخت کنند، داده‌های خود را دست نخورده نمی‌گیرند – اغلب، داده‌ها آلوده می‌شوند یا برخی از داده‌ها گم شده است.

۱۸٫ ۸۶ درصد از حملات باج افزار منجر به از دست دادن کسب و کار/درآمد می شود

همانطور که می بینید، آلودگی های باج افزار هزینه گزافی برای کسب و کارها دارد. نه تنها کسب و کار یا درآمد خود را از دست می دهید، بلکه روابط عمومی بدی نیز خواهید داشت. بنابراین، باید امنیت سایبری خود را تقویت کنید تا تهدیدات امنیتی باج افزار را کاهش دهید.

۱۹٫ ۸۳ درصد از کسب‌وکارهایی که تحت تأثیر باج‌افزار قرار می‌گیرند، بیمه سایبری در برابر باج‌افزار دارند

داشتن بیمه سایبری در برابر باج‌افزار راهی مؤثر برای کاهش هزینه‌های باج‌افزار یا نقض داده‌ها است. هزینه ها بنابراین کسب و کار شما باید بیمه سایبری با امنیت مطلوب دریافت کند.

۲۰٫ ۷۲ درصد از شرکت ها به روش های امنیتی سایبری متکی هستند که نمی توانند از حمله باج افزار جلوگیری کنند

بازیگران تهدید و گروه های باج افزار حملات سایبری پیچیده ای را انجام می دهند. بنابراین برای محافظت از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود به ابزارها و تکنیک‌های قدیمی اعتماد نکنید.

برای کاهش تهدیدات سایبری باید روی جدیدترین ابزارهای امنیتی و باج‌افزار سرمایه‌گذاری کنید.

حملات باج‌افزار در سال ۲۰۲۲ هر چند وقت یک‌بار اتفاق می‌افتد؟

تقریباً ۲۳۶ نرم‌افزار وجود داشت. طبق گزارش Statista، حملات در نیمه اول سال ۲۰۲۲٫

در سال گذشته چقدر به دلیل باج افزار از دست رفت؟

بر اساس تحقیقات Cybersecurity Ventures، کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰ میلیارد در سراسر جهان به دلیل باج‌افزار از دست دادند. و هزینه خسارت باج‌افزار انتظار می‌رود به ۲۶۵ میلیارد برسد. تا سال ۲۰۳۱٫

هر روز چند حمله باج افزار رخ می دهد؟

حدود ۴۰۰۰ حمله باج افزار از سال ۲۰۱۶ هر روز رخ می دهد.

نتیجه

این آمار باج افزار نشان می دهد که میانگین تقاضای باج از هزاران دلار فراتر رفته است. و کسب‌وکارها حتی پس از پرداخت باج، اطلاعات خود را به طور کامل باز نمی‌گردانند.

بنابراین، باید امنیت سایبری خود را برای جلوگیری از آلودگی باج‌افزار تقویت کنید و یک طرح واکنش باج‌افزار را برای مقابله با هر حادثه سایبری آماده نگه دارید.

تصویر: $


بیشتر در: امنیت سایبری
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی