خبر

خبر خوش وزارت صنعت برای بازار خودرو

خبر خوش وزارت صنعت برای بازار خودرو

382902 572 - خبر خوش وزارت صنعت برای بازار خودرو

اقتصاد۲۴- امید قالیباف در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودروی مشهد گفت: تعیین حقوق ورودی کالا یک سیاست گذاری تجاری است و عوامل تعیین کننده آن از جمله درجه حمایت از صنایع داخل و حفاظت از محیط زیست یا برخی اقشار هدف است و ربطی به تامین کسری بودجه ندارد. وی در پاسخ به منتقدان تعرفه شناور خودرو‌های وارداتی ضمن اشاره به این نکته گفت: این موضوع نیاز به توضیح دارد که اولا قرار نیست تعرفه واردات خودرو با هدف تامین رقم مربوط در قانون بودجه تعیین شود بلکه هدف حمایت از دهک‌های متوسط و کم درآمد برای خرید خودرو است وی ادامه داد معنی تعرفه‌گذاری قطعی پس از تعیین قیمت نهایی در بورس کالا، ایجاد هرج و مرج تعرفه‌ای و فضای غیر شفاف برای واردکنندگان نیست و این موضوع به زودی در آیین نامه اجرایی شفاف‌سازی می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودرو روند روبه رشدی داشته است، تصریح کرد: اجرای ۹ پروژه تحولی صنعت خودروسازی، ثبات‌بخشی به تولید و اصلاح سازوکار‌ها و تأمین قطعات را به همراه داشته که از جمله مهم‌ترین عوامل رشد در این صنعت است. طبق اطلاعات کدال در ۵ ماه امسال شاهد رشد ۲۴ درصدی تولید ایرانخودرو و ۳ درصدی سایپا بوده‌ایم.


بیشتر بخوانید: قرعه‌کشی خودرو برای سومین بار در سامانه یکپارچه برگزار می‌شود


وی افزود: صدور ۲۳۰ میلیون کد رهگیری برای قطعات خودرو و ۱۳۰ هزار شناسه که باعث می‌شود جلوی عرضه کالای قاچاق و تقلبی در بازار گرفته شو، از دیگر اقدامات تحولی وزارت صمت در این حوزه می‌باشد.

مشاور وزیر صمت با اشاره به نمایش دستاورد‌های شرکت‌های خودروساز داخلی در بیست و دومین نمایشگاه خودروی مشهد خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دیدیم که صنعت خودرو به سمت بن سازه‌ها و پلتفرم‌های مشترک می‌رود که همین هماهنگی و هم‌افزایی بین شرکت‌های مختلف خودروسازی اعم از خصوصی و دولتی باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو می‌شود.

قالیباف همچنین افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته خودروی اقتصادی تولید داخل از نیمه دوم سال اینده روانه بازار خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی