عمومی

چگونه بیوانرژی تکیه گاه با موج رو به رشدی روبرو می شود بهره پایدار سوخت هوانوردی

چگونه بیوانرژی تکیه گاه با موج رو به رشدی روبرو می شود
بهره پایدار سوخت هوانوردی

سطل زباله یک نفر سوخت حمل و نقل دیگری است.

انرژی پاک شرکت Fulcrum BioEnergy اخیراً در توسعه یک پایدار: تبدیل زباله های شهری به سوخت حمل و نقل کم کربن. این شرکت با اولین تاسیسات در نوع خود و در مقیاس تجاری، نفت خام کم کربن تولید می‌کند، که پالایش آن را به یک سوخت هوانوردی پایدار، سوخت زیستی با ردپای کربن کمتر، آغاز خواهد کرد.

از ابتدا، سازندگان سوخت هوانوردی پایدار، از جمله Neste در فنلاند و World Energy در ایالات متحده، صنعت را به بازار جهانی ۴۳۳ میلیون دلاری تبدیل کرده‌اند. بخش هوانوردی بیش از ۲ درصد از انتشار جهانی را تشکیل می دهد، اما همچنان یکی از قابل مشاهده ترین تولیدکنندگان آلودگی در عصر عدم قطعیت آب و هوا است. این صنعتی است که تنها با افزایش دما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌هایی را برای شرکت‌هایی مانند Fulcrum فراهم می‌کند.

«مشکلاتی که ما در حال حل آن هستیم، همچنان به مشکلات دشوارتری تبدیل می‌شوند.» “نیاز و علاقه فقط در حال افزایش است.”

Fulcrum BioEnergy مستقر در Pleasanton، کالیفرنیا، در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد تا مواد اولیه متفاوتی برای تولید سوخت پیدا کند. این تیم به دلیل هزینه نسبتاً کم و اطمینان از عرضه، روی زباله های جامد شهری فرود آمد. نتیجه: یک یا دو پانچ که می‌تواند زباله‌های دفن زباله و گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد، زیرا استفاده از سوخت کثیف حمل‌ونقل را محدود می‌کند.

از جنبه زیست محیطی، این یک برد-برد است. و آنچه ما در طول زمان کشف کرده‌ایم – و سعی کرده‌ایم آن را بهینه کنیم – ارزش اقتصادی واقعی مرتبط با آن ویژگی‌های زیست محیطی عظیم نیز وجود دارد. پرایور که یکی از اولین کارمندان شرکت بود، در سال ۲۰۰۷ تجربه مالی و حسابداری خود را به‌عنوان مدیر مالی به Fulcrum آورد. او در سال ۲۰۲۱ به سمت فعلی خود قدم گذاشت.

زباله‌های دفن زباله به خوراک کوچک “مانند کنفتی” پردازش می‌شوند، که سپس تبدیل می‌شوند. به گاز سنتز یا مخلوطی از مولکول‌های مونوکسید کربن و هیدروژن تبدیل می‌شود. این گاز سنتز در نهایت وارد فرآیند “فیشر-تروپش” می شود که این گازها را به سوخت جت مایع تبدیل می کند. Pryor می‌گوید: از طریق پیشرفت‌های مهندسی، بررسی‌های متعدد شخص ثالث و ادغام تجهیزات تجاری موفق، Fulcrum سال‌ها صرف ساختن یک “رویکرد کم و روشمند برای اثبات عملیات، هم در سطح نمایشی و هم در سطح تجاری” کرد. او می‌گوید که این شرکت از «سرمایه‌گذاران صبور» بهره می‌برد که تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، علاوه بر کمک‌های بلاعوض و وام.

در ماه می ۲۰۲۲، عملیات در کارخانه سوخت زیستی سیرا این شرکت در رنو، نوادا – اولین کارخانه در مقیاس تجاری آن، آغاز شد. در ماه دسامبر، این کارخانه یک نفت خام مصنوعی کم کربن تولید کرد، محصولی که می تواند بیشتر به SAF تصفیه شود. پرایور آن را “لحظه آبخیز” برای Fulcrum نامید. ریک بارازا، معاون مدیریت در Fulcrum می‌گوید: با قسط آتی تجهیزات ارتقا یافته، Fulcrum به زودی توانایی تبدیل این روغن را به SAF خواهد داشت.

تیم تخمین می‌زند که برای هر تن مواد اولیه، کارخانه سیرا ظرفیت تولید تقریباً ۶۳ گالن سوخت را دارد. Fulcrum در حال حاضر روی تأثیر حتی گسترده‌تر کار می‌کند و بیش از ۱۰ مکان کارخانه آینده را شناسایی می‌کند. که می تواند سالانه ۴۰۰ میلیون گالن سوخت حمل و نقل تجدیدپذیر تولید کند.

قیمت مانع بزرگی برای پذیرش SAF است، زیرا SAF می‌تواند بیش از دو برابر گران‌تر از سوخت جت نفت سفید باشد. ویلی والش، مدیر کل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، در مصاحبه CNBC سال گذشته. با این حال، تعدادی از خطوط هوایی تجاری بزرگ – از جمله United، Delta، JetBlue، Lufthansa – قبلاً SAF را خریداری کرده‌اند. بارازا می‌گوید، در حالی که Fulcrum از افشای قیمت‌ها خودداری کرد، انتظار دارد که با سوخت‌های مبتنی بر نفت، قیمت‌های بسیار رقابتی داشته باشد.

شرکت‌های دیگر به دنبال مواد خام مختلف برای راه‌حل‌های SAF هستند. Prometheus Fuels قصد دارد از CO2 اتمسفر برای ایجاد سوخت جت، انرژی بعدی  را انتخاب می کند آب و دی اکسید کربن و Blue Blade Energy، اتانول. پرایور می گوید: «هیچ راه حلی نیست که همه چیز را برطرف کند. “اما ما نقش مهمی در حل این مشکلات خواهیم داشت. حجم زباله‌هایی که هر ساله در سراسر کشور تولید می‌شود منبع کاملاً جدیدی از سوخت کم کربن را به ما می‌دهد.”

سرمایه گذاری در فناوری SAF در حال افزایش است–ماه گذشته، هواپیمایی یونایتد پرتاب را اعلام کرد یک صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و فناوری SAF، با مشارکت Air Canada، JPMorgan Chase، GE Aerospace و Honeywell. قانون کاهش تورم در ایالات متحده و کمیسیون اروپا اهدافی را برای تشویق تولید سوخت جت پایدار تعیین کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که بازار با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۶۰ درصد بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰٫  

بهترین‌ها را در شرکت‌های تجاری بیشتر کاوش کنیدgif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - چگونه بیوانرژی تکیه گاه با موج رو به رشدی روبرو می شود
بهره پایدار سوخت هوانوردیمستطیل

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی